pankkikortti ulosoton aikana..

mietiskelevä

Itsellä on valitettavasti edessä tilanne että kaikki lainat ajautuvat ulosottoon. Miten käy nyt käytössä olevan pankkikortin missä on debit ja credit ominaisuus? Tiedän että luottopuoli sulkeutuu mutta toimiiko kortti muuten niinkuin ennenkin?

12

3965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun ensimmäinen maksuhäiriömerkintä (esim YVK) tulee niin saat siitä tiedon kirjeitse A-tiedosta. Samalla tieto merkinnästä lähtee myös omaan pankkiisi ja kaikkiin muihin tietojärjestelmiin. Eli et saa enää mistää mitään luotolla. Pankkikorttisi pankki pyytää palauttamaan ja tilalle saat visa-electronin. Electronissahan ei ole mitään vikaa, mutta voit vain käyttää sitä mitä tilillä on. Luonnollisesti verkkopankkitunnukset pysyvät hallinnassasi. Luotollisia tilejä ei lopeteta vaan jatkat niiden maksua sopimuksen mukaan. Mutta luottotileiltä et voi enää tehdä nostoja. Kannataa jo nyt tilata itse se electroni niin on sitten valmiina kun debit-kortti pitää palauttaa.

• mietiskelevä

voinko tilata tuon electronkortin jo vaikka minulla on tuo debit/credit voimassa?

• rttuytuy

S-Pankki antaa debit-kortin myös luottotiedottomille, se on tosin silloin online-kortti eli varmentaa aina.

• dominoshospori

Ihan mielenkiintoinen kysymys jota olen miettinyt kun kuulin tapauksesta jossa pankki oli ottanut kerralla pois pankkikortin lisäksi myös verkkopankkitunnukset, jos ymmärsin oikein, niin tälle asiakkaalle ei ollut jäänyt edes electronia.

Mutta mitä mietin, niin on tuo S-pankki, että kuinka kauan ne jatkaa sitä touhua, että antavat VisaDebit-kortteja kaikille asiakkaile? Itse olen toisen pankin pääasiakas ja tuloja ei ole ollut pitkää aikaan ja heillä on aika tiukka linja Debit-kortin kanssa, mutta kuitenkin itseltä riitti se, että oli luottotiedot kunnossa ja asiat hoidettu... Pankin korttimateriaalissa lukee myös, että säännölliset tulot joita ei ole... Kun toimin toisen henkilön asianhoitajana, niin sain myös sinne tuon debitin eikä pankki edes kysynyt muuta.

Mutta aikuisen oikeesti, jos joka kymmenes suomalainen on raha-asioitten kanssa todella kusessa, niin miksi sitten S-pankki uutena pankkina ei toimi kuten kaksi isointapankkia. Sama oli aikanaan kun DnA-tuli puhelinliittymämarkkinoille, niin hekin olivat alussa aika erikoisia kun laskut eivät liikkuneet ekojen kuukausien aikana.

• rttuytuy

Pankkikortin ja nettipankkitunnusten poisottaminen viittaa Op-pankkiin, se fasistipankki ei avaa edes tiliä luottotiedottomille.

S-pankki jakaa lähinnä online-debitejä joten se katsoo olevansa turvassa luottotappioilta. Offline-debitithän siellä on kiven takana vaikka luottotiedot olisivatkin.

• jelmiina66

Aktiassa ainakin tuo debit online on juurikin visa electron. Perusdebit on offline

• Karii83

Itsellä ainakin pankkikortti pysyi vaikka tuli luottohäiriömerkintä 2vuotta sitten.

• ubiikki

Juu. Mullakin pysyi yli neljä vuotta. Nyt ne sit oli pankissa hoksannu mun merkinnät ja kortti irtisanottiin kahden kk:n varoitusajalla.

• jelinajolline

*hokas*
        Eiköhän kaikki pankit ole tehny järjestelmän jossa ns. toistuvat ylilyönnit tulee aina pankin järjestelmässä esiin ja sit vahti vuorossa oleva virkailija soittaa asiakkaalle tai järjestelmä laittaa asiasta kirjeen, että olisko aika palauttaa kortti takas pankille jne.
        Sit toi ylempänä oleva fasistipankki määritelmä. Eiköhän se ole aivan asiakkaan oma etu, että pankki viheltää pelin poikki. Ei yli limitin voi kukaa elää loputtomiin ja jos itse ei ymmärrä, nii ei ymmärrä. Mitä teet pankkitunnuksillä jos sinulla ei ole rahaa tahi tahtoa hoitaa asioitasi säännöllisesti.
        Ai nii... meinasin sanoa, että tunnistautumiseen saat mobiilivarmenteen puhelinoperaattorilta kun sinulla on ns. sopimusliittymä kännykässä... mut eihän sitä voi olla jos olet kussut allesi...

niin, ja eihän ne pankit niitö luottokortteja irtisano, ne vaan menee maksuun etkä käytä niitä ennenkuin ne vanhat jäynät on maksettu.

• Karii83

Niin ja pankin käyttöluottoa olen myös pystynyt käyttämään normaalisti eli pystyn nostamaan myös rahaa. Pankin kanssa ei ole ollut ongelmia sain merkinnän parin hoitamattoman kulutusluoton takia jotka maksoin ulosotonkautta. Olen vakitöissä tulot 3600kk brutto

• mietiskelevä

onko sinulla debit/credit kortti edelleen?

• Nolotus

Saako Nordeasta Debit Mastercardia Electronin tilalle, jos on luottotiedoton ja tuloja ei ole muuta kuin työttömyyspäiväraha?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      7623
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5718
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      76
      3222
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2783
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1658
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      208
      1543
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      267
      1177
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      333
      1151
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1149
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1041
    Aihe