Käsittämätöntä miten laitoshuoltajan oppisopimuskoulutus voi kestää 2 vuotta!
Näin ainakin eräässä sairaalassa. Taitaa olla keino saada halpaa työvoimaa.
Oppisopimus
10
192
Vastaukset
- aikamuuttunut
hehe. Ja 1980-luvulla riitti kolmen päivän perehdytys servin siivoojalle. Vai oiskos ollu peräti viikko. Voi niitä aikoja...
- työnantaja
Oppisopimuksella opiskellaan ammattiin. Työnantaja maksaa täyden palkan. työntekijälle myös koulun lähipäivistä ja näistä työnantaja saa korvauksen. Missä on se halpa työvoima? Jos henkilö opiskelisi täysipäiväisesti hän saisi toki opinto- ja asumistukea mutta joutuisi hakemaan opintolainaa jotta tukisi toimeen. Oppisopimuksella saa täyden palkan. Mikä tässä sulle oli ongelma??
- nopeampiväylä
Ja mihin ammattiin. Laikkariksi kestää vuoden-kaksi. Äly hoi, älä jätä.
- uranhuipulla
Kävin aikoinaan työkkärin vuoden kestävän laitoshuoltajan koulutuksen, nyt olen vakituisessa siivoojan toimessa. Työvälineinä ainoastaan pölynimuri, vesisanko ja pari lattiapyyhettä sekä pesuainepullo. Olen sitä mieltä, että tätä tavallista luuttuamista osaisi kyllä tervejärkinen ihminen tehdä ilman vaativaa koulutusta. Sairaala siivous tietysti vaatii ammattitaitoa ja koulutusta.
- kuolutuslisäätietoa
Kyllä siivoojan työ vaatii tietämystä jos ottaa vastuun maksajan tiloista.Usein näkee että ei mitään tietämystä välineistä eikä aineista jolla työsketelee.Tavallisin moka on että ylläpitosiivousta tehdään niin märällä menetelmällä että siinä vois melkein uida ,näin lika lisääntyy ihan työntekijän toimesta.Samalla likaisella välineellä liataan koko alue ja sitten olaan vihaisia kun joku huomauttaa ,näin saadaan puhdaskin pita hyvin äkkiä pinttyneen likaiseksi kun ei tietoa asiasta.
- unennäit
5 minuutin googletuksella tietää kaiken tarvittavan. Siitä mihin idiootteja koulutetaa vuosi-kaksi, laikkareiksi.
- kaahiiiistunuu
Älkäät hyvät ihmiset lähtekö tuollaiseen. Hommatkaa oikeita töitä ja oikea ammatti.
- Laikka123
Ai oikea ammatti. Mikähän se oikea ammatti on?? Laitoshuoltaja/siivooja on ihan oikeita ammatteja. Kyllä loppuisi sairaalasta toiminta hyvin äkkiä jos siellä ei siivottaisi . Ei leikkauksia pystyttäisi tekemään jos ei haluta että potilaat kuolisi johonkin ikävään bakteeriin.
- laitoss
Laitoshuolto sairaaloissa on vaativaa työtä; aseptinen työjärjestys, huolellisuus,tarkkuutta hyvää työmoraalia.
- Laikkarimuidenjoukosta
Laitoss-olet enemmän kuin oikeassa. Laitoshuoltajan pitää osata monia asioita, pintamateriaalit, niiden käsittely/hoito jne. Itse pidin Noro-viruksen vanhainkodissa aisoissa kun olin ainut siivooja joka ko. talossa kävi. Sain kehuja ja itselle hyvän mielen tästä ammatista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286