Muuttamassa

Itäsuomesta

Olen muuttamassa perheineni Eurajoelle syyskuussa. Ajattelin kysyä millaisia ihmisiä täällä asuu? Tulen Itä-Suomesta ja menen töihin TVO:lle ja vaimo Raumalle. Ovatko ihmiset puheliaita ja tekemisissä naapureiden kanssa? Ovatko naapurit paljon tekemisissä vapaa-ajalla (grillaten yhteinen lastenhoito yms.) Laittakaa eurajokilaiset viestiä ja on ilo tutustua teihin!

4

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eurajokilainen

      No, voin sen verran sanoa, että suurin osa eurajokilaisista ovat aika sisäänpäin lämpiäviä. Eli naapureita ei juurikaan tervehditä. Puhumattakaan, että oltaisiin muuten tekemisissä. Tuntuu, että duunarit ja muut tavikset ovat aika fiksuja, mutta sitten nämä todella koulutetut ja jotkut kokoomuslaiset konservatiivit ovat juuri niitä kaikkein eniten sisäänpäinkääntyneitä. Mun läheltä ovat melkein kaikki naapurit ainakin kertaalleen muuttaneet pois, koska olen ylisosiaalinen ja menen vain juttelemaan, vaikka naapuri olisi ihan pökö. No se ei ole minun ongelma, etteivät naapurit sitä kestä ja se on periaatteessa voitto minulle! Tervetuloa vain Eurajoelle!

    • Ex-Asukki

      Eurajoki oli ainakin aikaisemmin tyypillinen pikkupaikkakunta. Muualta muuttaneen voi olla vaikea päästä mukaan juttuihin ja tutustua ihmisiin. Mielipiteet olivat aika yhdestä puusta veistetyiltä, eikä asioihin puuttuvaa ulkopuolista hyvällä katsottu. Jopa väärän jääkiekkojoukkueen kannattajaa katsottiin kieroon. Kyläkouluissa oli ihan mukavat oltavat, yläastella kiusaamista oli paljonkin.

      Vaatii siis aikaa ennen kuin sinut hyväksytään porukoihin, mutta jos niihin pääset, niin ihmiset ovat pääasiassa ihan ystävällisiä ja avuliaita. Itse en kyllä sinne takaisin kaipaa, vaikka siellä onkin mukava käydä pari kertaa vuodessa sukulaisia tapaamassa.

    • 4565

      Muuten ok mutta kuntapäättäjien seura sisältä mätä.

    • R-inkeli-R5

      Kyllä täällä muitakin itäsuomalaisia asuu, esim. minä ja emäntä. Me muutimme Raumalle 2000-luvulla. Ihan ok. paikka, vaikka ei kotiseutua olekkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe