Typerysten lähiö

Kakaroitten_rojut

Sitä kun on siivonnut luonnosta jonkun roskat, niin tässä alkaa jopa mummot, sellaiset yli kuuskymppiset vitsailemaan. Niitten mielestä kai ei saa koskea mihinkään mitä arvon mukulat metsiin, rannoille, luontoon jättävät, tölkkejä, pulloja, paperia, muovia, paikka on kuin kaatopaikka. No, kai se sitten on niin, että ihan sama vaikka tässä joku heittäisi tuon mummon omaksensa haalimalle maatilkulle kerrostalon pihalla kaiken rojunsa. Se olis mummosta vaan kivaa! Tällaisia typeryksiä meillä. Että ne pullonkerääjäpojat. Mummo hölisee ja kikattelee yöllä että "pitäskö tässä mettään lähteä kiertämään." Sen kun menet, vai järjestetäänkö mummolle ihan helppo homma, että neuvotaan kakaroita heittelemään rojunsa suoraan sen ns. kukkapihalle! Ei tartte mummon lähtee mettään kiertään sitte, saa katella rojuja ihan ns. omalla pihallaan. Toi onkin muuten ainoa kämppä, jossa on se oma piha, enkä ole kateellinen, muuten vaan kirjoitan. Onkohan se mummo ite kateellinen mulle, kun olin sen verran fiksu että ne rojut keräsin pois?

Taidan asua tavallista typerämpien ihmisten kaupungissa, ei ole polvi mummosta parantunut näköjään.

2

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roskienkerääjä

Joka taloyhtiössä tuntuu olevan näitä höperöitä höpöhöpö mummoja. Ei niitten juttuja kannata kuunnella. Itsekin kerään asuinympäristöstäni päivittäin roskia, vuosien varrella varmaan kymmeniä jätesäkillisiä, pyöränraatoja, patjoja, televisioita, yms. yms. Hieno harrastus ketjun aloittajalla, jos roskia kerää. Myös pantillisten juoma-astioiden kierrätykseen vieminen on todella rehellistä ja hyödyllistä hommaa. Ei muuta kuin jatkaa vain.

• tiukkalierinenmummu

Ymmärrän hyvin ärtymyksesi. Toki yhden mummun tavat eivät ole kaikkien ikäihmisten joita on 16,5 % koko väestöstä.
      http://www.stat.fi/til/vaerak/2007/vaerak_2007_2008-03-28_tie_001_fi.html

http://www.roskapaivassa.net/
      Tervetuloa mukaan sydämen ja omantunnon liikkeeseen !
      Filosofia:
      "Roskien keruuseen liittyy ajatus, että myös muut ihmiset ovat arvokkaita ja ansaitsevat siistin ja puhtaan ympäristön." Roskaliikkeen jäsen Heidi

"Ole itse se muutos, jonka haluat nähdä maailmassa tapahtuvan",
      Mahatma Gandhi, yksi modernin Intian perustajahahmoista, väkivallattoman vastarinnan kehittäjä.

"Kukaan ei tee suurempaa erehdystä kuin hän, joka ei tee mitään, koska ajattelee, että voi tehdä vain niin vähän", Edmund Burke, filosofi.

"Ympäristö on yhteinen olohuoneemme, pidetään siitä huolta yhdessä",Tasavallan presidentti Sauli Niinistö.
      Niinistö kutsui liikkeen perustajan Tuula-Maria Ahosen kertomaan Roskaliikkeestä presidentinvaalikampanjatilaisuuteensa.

Olen pannut merkille että köyhälistö kaupunginosat ovat siisteimiä esim. Tampereen Hervanta.
      Tilastoja ja tutkimuksia
      Hervanta lukuina
      (suluissa koko Tampereen luku)

Väestö 22798 (211507)
      Keski-ikä 36.7 (39.8)
      0-6-vuotiaiden osuus % 7.2 (6.8)
      7-15 vuotiaiden osuus % 5.8 (7.8)
      Yli 75 –vuotiaiden osuus % 4.9 (7.6)
      Ulkomaalaiset 2247 (6968) = 32,24 % tampereen Ma-Muista
      Ulkomaalaisten osuus % 10.2 (3.3)
      Työpaikat 10705 (119772)
      Työttömyysaste % 18.6 (15.4)
      Työttömät 2078 (16715)
      Tulotaso euroa/vuosi 19594 (24238)
      Akateemisesti koulutetut % 9.8 (11.2)
      Vuokra-asuntojen osuus % 59.7 (40.7)
      Pientalojen osuus % 3.0 (14.6)
      1 hengen asuntokuntia % 51.4 (47.4)
      Lapsiperheitä % 15.9 (18.8)
      Lähde: Tampereen kaupunki
      Kun seuraa ihmisiä ostoskeskuksessa voi todeta esim. käytöstä ovat vähentyneet muovikassit joka on hyvä edistys askel.

Meidän taloyhtiössä asuu talokyttä, joka heittää päivittäin kierrätyshyllyn tavarat jätesäiliöön, VAIKKA siitä on ohje kuka saa ne heittää ja koska.
      Samoin hän ei ymmärrä laijittelua vaikka ohjeet ovat hyvin yksiseliteiset.

Roskaaminan ja lajittelu ovat yhtiskunnalisesti uusi asia. Kunnaliset Kaatopaikatkin ovat tulleet 1960-luvun jälkeen, muista toki isän raivon kun tiedoite paikasta ja laista tuli postissa talonisännälle.

Minä tekisin koiraverosta pakolisen jokaisesta koirasta vähintäin 240 €/vuosi Tupakkaan laittaisin haittaveron/ympäristöveron 100% askiin.
      Autojen öljykanistereihin ympäristöveroa 5-10 € kanisteri.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      245
      6097
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      31
      4506
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      24
      2562
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      312
      2306
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      50
      1505
    6. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      178
      1444
    7. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1349
    8. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      133
      1277
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      1054
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      175
      1021
    Aihe