Ajattelin hankkia

singature

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/ACNXGAHED001/acer-aspire-f5-572g-15-6-kannettava-signature-edition

Kannattaako hankkia ei tule pelikoneeksi, vaan päivittäiseen käyttöön. Nykyinen koneeni on Lenovo G 580 ja sen D asema alkaa olla tukossa enkä osaa itse laitella tuota, antaisin, vaihtaisin, myisin tämän vanhan pois. I5 intel ja muut jutut.
Kiitos jos osaat neuvoa asiassa.

10

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyinen läppärisi on aivan pätevä toimisto- ja kotikäyttöön ilman pelitarpeita. Sinuna hankkisin riittävän tilavan ulkoisen kiintolevyn, tekisin varmuuskopiot siihen ja sitten opettelisin hallinnoimaan konetta ja sen kiintolevyosioita.

      Jos lisää käytännön lisänopeutta kaipaat, ostat kiintolevytelakan ja SSD-levyn, asennat SSD:n nykyisen kiintolevysi tilalle ja kiintolevyn telakkaan. Koneen reaktionopeus kasvaa huimasti ja saat samalla varmistusaseman käyttöön.

      Mitä tilantarpeeseen tulee, otapa huomioon, että linkittämässäsi koneessa luultavasti ei ole puoliakaan siitä kiintolevykapasiteetista, mitä nykyisessä koneessasi, SSD kun on. Se se vasta "tukkoon" meneekin.

    • bsbwbwb

      Muistia 6/128 ja Dvd kelkka, muusta ei tietoa.

      • Jos tuo 128 tarkoittaa kiintolevyn kokoa gigatavuissa, siinä ilmeisesti on jo SSD-levy, joten voit unohtaa tuon toisen ehdotukseni.

        Toisaalta, SSD-levyn kapasiteetti tosiaan on pieni, joten ykkösehdotuksestani tulee entistäkin varteenotettavampi.

        6 gigatavua keskusmuistia (RAM) riittää hyvin tavalliseen koti- ja toimistokäyttöön.


    • singature333

      Kiitos vastauksesta, mutta ei ole SSD levy. En tiedä mitä kone tallentelee asemalle D kun on ihan lopussa ehkä varmuuskopiot Vin. 7, 8 ja 10 Muita tilbehöörejä olen pitänyt poissa. Mulla on myös varmuuskopiot irtlevyllä WD 1 terra johon olen laitellut nuo koneen kaikki kopiot.

      • Aika erikoista jos siinä tosiaan on vain 128 GB tavallinen kiintolevy, sen kokoisia oli joku vuosi sitten myydyissä uusissa koneissa SSD:nä, mutta tavallisina kiintolevyinä ei kai lähes kymmeneen vuoteen.

        En usko. ;)

        Tarkoitatko sittenkin osiokokoa, eli C: -asema olisi 128 GB ja D: ehkäpä saman verran tai paljon suurempikin?


    • singature3

      C 906 Gt käytösä / käytetty74.6 Gt
      D25Gt Käytössä/ käytety 24,6 Gt
      Joskus kone ilmoittaa, että asemalta D on loppumassa levytila.

      • tyhjä_kovalevy

        Kovalevy on melkein tyhjä, yli 800Gt vapaana.

        D-asema on vain pieni windowsin palautusosio. Se kannattaa levynhallinnasta piilottaa, ettei sitä enää mapata D:\ -asemaksi, eikä Windows ilmoittele sen olevan täynnä.


      • tyhjä_kovalevy kirjoitti:

        Kovalevy on melkein tyhjä, yli 800Gt vapaana.

        D-asema on vain pieni windowsin palautusosio. Se kannattaa levynhallinnasta piilottaa, ettei sitä enää mapata D:\ -asemaksi, eikä Windows ilmoittele sen olevan täynnä.

        Juurikin näin, palautusosio kyseessä. Sitä ei kannata poistaa, jos ei tiedä, mitä on tekemässä.


    • rtyunrty6u

      Asenna käyttis uusiksi, poista osiot, älä osioi, asenna, ja näin sulla on toimiva nopea kone. Ihan ekana tietysti kamat talteen koneelta.

      • Miksi? Ei mitään järkeä alkaa tuollaiseen tässä tapauksessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe