Saitko opiskelupaikan? Kerro se täällä!

RAOP

Tässä ketjussa voi kertoa jos on saanut opiskelupaikan. Lisäksi täällä voi purkaa odotusajan turhautumista ja valmistautua tulosten saantiin.

440

47170

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chipo

mulla on paljon odotettavaa eri koulutustasojen hauista. Ensin taitaa tulla normaalin lukioyhteishaun tulokset "16.6 mennessä" ja nyt jo aika paljon pyörii mielessä et koskahan ne tulee, tuleeko vikana päivänä.. erääseen erillishaun ammatilliseen koulutukseen tulisi tulokset "aikaisintaan 16.6", mitä sekin sitten tarkoittaa :D ja sitten vielä amk tulokset.

Mä en selvii tästä kuukaudesta :D varsinkin jos kaikki menee johonkin pitkittyville varasijoilleeeeeeeeeeeeeee. ääää :D

• Victoria007

Onko kellään kokemusta, onko Tampereen yliopiston sosiaalityöstä tullut tuloksia viime vuosina etuajassa vai onko täytynyt odottaa tuonne 1.7. saakka? En mitenkään jaksaisi odottaa...kuten varmaan melkein kaikkien kohdalla, tuloksista riippuen ensi vuosi menee täysin uusiksi, joten on jo ollut vaikea nukkua ja olla...kuinkahan tästä selviää ilman että kroppa hiipuu täysin tässä adrenaliinimyrskyssä?? Vielä 20 päivää jos ei tuloksia tule yhtään etuajassa...tässä pitäisi lukea ja tehdä kaksi tenttiäkin ennen sitä, ja keskittymiskyky täysi nolla. Olenko ainoa vai onko teitä muitakin, jotka ottavat tahtomattaan tulokset supervakavasti? :-)

• RAOP

Itse odottelen tuloksia melko rauhallisissa fiiliksissä, vaikka tietysti mielenkiinnolla odotan miten käy. Todella toivon että tulokset tulisivat jo ennen 1.7., koska niin monen suunnitelmat opintojen tai työnteon suhteen ovat valintatuloksista kiinni, ja onhan se tietysti muutenkin rasittavaa olla epätietoisuudessa näinkin pitkän aikaa.

Onko kellään tietoa minkä koulutusten valintatulokset ovat aiempina vuosina tulleet jo ennen tuota 1.7.?

• Maizaliisa

Minä kuulin, että ainakin SOTE aloille voisi tulla tulokset jo ennen juhannusta. Toivottavasti näin olisi :D

• 2499

Mistä kuulit? Oisko jotain lähdettä?

• Maizaliisa

Tuttava kertoi että sille on aikaisempina vuosina on tullut viikon etuajassa. Selasin myös vanhoja keskustelu palstoja niin siellä kävi myös ilmi, että tulokset on aina tullut aikaisemmin.

• Ofelia4

Maizaliisa - ovatko nämä AMK-tuloksia mistä puhut vai myös yliopiston? :-)

• Maizaliisa

Tarkoitan AMK tuloksia :) Opintopolku sivuilla on tietoa ketkä voivat saada tulokset ennen 1.7

• Jännittäjä

Paljonko saitte alkupisteitä YO-kokeesta? Itseäni jännittää, pääseekö opiskelemaan vai ei! Minä sain alkupisteitä 21... Ja koe meni ehkä kohtalaisesti.

• chipo

Vastaavat tiedot metropoliasta kiinnostaisivat, onko saatu etuajassa ja jos niin mille linjoille?

Tää on ihan järkyttävää millaiset mittasuhteet tulosten jännittäminen on saanut. Muistan sen rauhan kun viimeisestä pääsykokeesta poistuessani helpottuneena tajusin että "ahhh nyt voi vihdoin lopettaa stressaamisen, olen kaikkeni tehnyt.."

Mutta se koepäivien jännittäminen ei ole kyllä mitään tähän verrattuna :D Onneton olo kun tietää että enää ei voi vaikuttaa mihinkään ja vain odottamalla selviää. Koitan pitää ajatukset muissa asioissa, mutta vatsassa tuntuva jännitys kääntää aika pian ajatukset taas tähän ja löydän itseni näistä keskusteluista..

En tiedä mikä pelottaa eniten. Ehkä se että annoin oikeasti sataprosenttisesti kaikkeni ja koko sydämeni kevään hauissa ja jos se ei riitä yhteenkään opiskelupaikkaan... Huoh.

• Jggjklnllcz

Aivan kuin minun kirjoittamani! Ihan samat fiilikset ja hirveä jännitys tuloksista.. Voi kumpa tulokset tulisitvat etuajassa! Kuulisin myös mielelläni kokemuksia, että kauanko Laureasta tuloksia on joutunut odottamaan!!

• Sotelisopuli

Sama täällä, Laurean sote-alan tuloksia odotan kuumeisesti 😬 Jos pääsen opiskelemaan, niin monta asiaa pitää järjestellä ja jos en niin pitää vaan uudelleen löytää motivaatio nykyisestä työstä. Kauheaa tää odottaminen...

• Varasijalla

Oulun yliopistolta oli tullu ainakin maantieteestä tulokset.

• onsejännää
        Jggjklnllcz kirjoitti:

Aivan kuin minun kirjoittamani! Ihan samat fiilikset ja hirveä jännitys tuloksista.. Voi kumpa tulokset tulisitvat etuajassa! Kuulisin myös mielelläni kokemuksia, että kauanko Laureasta tuloksia on joutunut odottamaan!!

No niiiiin samat fiilikset täällä! Ja toi mitä chipo sano et anto kaikkensa ja jossei se riitä ni harmittaa: jaan täysin noi fiilikset kans!

Ite oon Laureasta sairaanhoitajaks valmistunu ja muistelin kans nyt, että tulokset tuli viikon etuajassa silloin kun itse pääsin ensimmäistä kertaa sisään.. Eli hui, ehkä jo ens viikolla tiedetään!!

• eijaksaodottaa

Metropolia oli ainakin 4 päivää sitten julkistanut opinto-oppaan ja kirjeet uusille opiskelijoille. Mun mielestä metropolia julkaisi myös viime vuonna 1.7 tulokset.. Eli ei auta tätä odotusta ei. Olisi paljon asioita hoidettavana joten minäkin haluaisin tiedon aiemmin!

• Saltandpepper

Sain tänään sähköpostilla tiedon, että olen päässyt Tampereen yliopistoon maisteriohjelmaan yhteishaussa. Tieto ei kuitenkaan vielä näy Opintopolussa ("valinta kesken").

• Topsy11

Saako kysyä mihin tiedekuntaan? :-)

t. toinen Treen yliopiston maisterihaun tuloksia odottava

• dobby

muakin kiinnostaa!

t. kolmas treen yliopiston maisterihaun tuloksia odottava :D

• lksdsldak

Ja neljäs! :D

• Yhyyyyy

Ja viides!!

• dobby

Mihin tiedekuntaan ootte hakeneet?

• afopafso

Yhteiskunta- ja kulttuuritieteiden yksikköön, maisterihaussa (erillis-).

• nrrgfrmnörf

Mihin tarkemmin?

• wqorwqo

Psykologiaan.

• kofosömfe

Okei, no sitten tuo ei hyödytä mua. Tsemppiä kuitenkin!

• ölkflö

Samoin! :)

• Saltandpepper

Humanistiseen

• Leadershipisti

Täällä odotellaan johtamiskorkeakouluun. On tää vaan hurjan jännää.

• mämyös

Yhteiskunta-ja kulttuuritieteiden yksikköön minäkin

• chipo

Tuloksia ei ole vielä tullut mulle mistään, mutta nyt oli opintopolun näkymä päivittynyt sellaiseksi, että siellä näkyy eriteltynä kaikki haetut paikat/tutkinnot yhteishaun mukaisessa järjestyksessä. Ennen luki vain "valinta kesken" :D etenee... :P

• keltsuz

Mihin yliopistoon olit hakenut? Itsellänikin oli päivittinyt näkymä niin mietin, että ollaanko edistymässä minnekään :D

• kjjlpp

Mullekki oli tullu se taulukko. Viime vuon se tuli vasta päivää ennen/samana päivänä kun tulokset

• chipo

Hain amk- ja toisen asteen erillishauissa, eli en mihinkään yliopistoon :)

En usko että tuo näkymien päivitys sinänsä liittyy mihinkään muuhun kuin korkeintaan ylihuomenna julkaistaviin toisen asteen yhteishaun tuloksiin.

En ole itse kuullut että kukaan olisi vielä opintopolun kautta saanut tuloksia yhtään mihinkään, vaan hyväksynnästä on tullut tieto esim sähköpostilla tms. Mutta ei ole varma tieto :D

• kklklök

viime vuonna tuli moneen amkiin ja mun mielest myös yliopistoihin n. viikkoa ennen 1.7 ja muutamalle tutulle vielä puoli viikkoa ssiitäkin aiemmin

• ffuu

Täällä myös odotellaan kärsimättömänä tuloksia!

• Kchjbllm

Viime vuonna tuloksia tuli niin ripottain ja jopa samassa kokeessa olleet kuulivat tuloksia eri päivinä, että nyt jännitän ainakin entistä enemmän jo tässä vaiheessa.. :/ Toki viime vuonna hain yliopistoon ja nyt pelkästään amkiin, että tiedä sitten kuinka se vaikuttaa! Joka tapauksessa odotusstressi on jo kova!!

• Jännittää

Kyllä tosiaan toivon että tulokset tulisivat jo ennen 1.7., olen hakemassa työstäni opintovapaata ja menee kyllä haasteelliseksi, kun suurin osa työpaikan väestä on jo tuolloin lomalla... Tulis viikkoa ennen, niin olis paljon helpompi hoitaa kaikki asiat.

• oiutt

Tiedättekö, tuleeko sähköpostiin viesti vain jos on saanut opiskelupaikan? Eli esimerkiksi minä olen hakenut vain yhteen hakukohteeseen, ja lopullinen valintatulos on kohdaltani siis valmis kun tuo kohde viedään Opintopolkuun. Oletteko muut saaneet sähköpostia, jos tulokset ovat tulleet ja ETTE ole saaneet paikkaa vaan olette esim olleet varalla, vai vaan silloin, jos olette saaneet opiskelupaikan?

• oiutt

...ja onko se mahdollinen sähköposti tullut kovastikin viiveellä vai about samaan aikaan kun tulokset kirjautuneet Opintopolkuun?

• Jhfyklönl

Viime vuonna itselleni tuli tieto ensimmäisenä opintopolkuun ja vasta kahden- kolmen päivän päästä spostina kokeiden pisteet. En siis päässyt kumpaankaan hakemaani paikkaan. Eli en osaa sanoa tuleeko hyväksymisilmoitus aijemmin, mutta varasijoista ei ainakaan minulle tullut. Tieto näkyi ainoastaan opintopolussa.

• Ölbjhg

Ainakaan 2014 ei tullut muuta kuin vain Opintopolkuun merkintä, etten saanut opiskelupaikkaa.

• tuleejoo

Tulee automaattinen viesti sähköpostiin jos saa paikan.

• fghstdbdjky3

ärsyttävää kun ei tuloksia kuulu :( mut tiedän jo, etten päässyt, kerta kutsua ei ole tullut jatkokokeeseen :( siis edes siihen varsinaiseen pääsykokeeseen....vtuttaa tuollaiset "esivalinnat"

• Jhhfhkn

Jäikö Soteli kokeesta kiinni? Mille alalle hait?

• näinpäintänään

Mulla näkyy 2. hakukohteessani, että olen varasijalla. Näin ollen oletan, että ensisijaiseen hakukohteeseeni en ole päässyt. :(

• sankari8

Minne olit hakenut ensimmäisenä vaihtoehtona? Näkyykö jopa, millä varasijalla olet? Minne hait toiseen hakukohteeseen?

• näinpäintänään

Yliopistopaikkoja molemmat. Näkyy sijoitus, monennellako varasijalla tällä hetkellä olen.

• Orvokinen

Mulla näkyy biolääketieteestä että oon 55. Varasijalla xd mit se tosin oli mun viides hakutoive vasta

• 469

Tänään on ilmeisesti useammalta alalta tullut tuloksia, onko ketään saanut tuloksia rakennustekniikasta vielä?

• pampampauli

Mulla näkyy opintopolussa varasijalla 43 ja hakukohde nro3. Muissa ei ole vielä mitään.

• R2H6

Onko kukaan SOTE alalta saanut tuloksia?

• Kvhblnc

En minä ainakaan! Nyt alkaa jo kuumottaa, kun kerta näin moni jo saanut tuloksia.. Mutta lukee opintopolussa vielä haku kesken :/

• Eeeeemmyy

Ei ollu mullekaan tullut, luki vaan että opiskelija valinta kesken! Ei hitto voi jännittää näin paljon 😱 mihin paikkakunnille haitte?

• ökjblhbjhvj

Minä olen hakenut Laureaan Tikkurilaan.

• Jkjytg

Mä hain metropoliaan

• Jjjjyyyy

Yo pohjaiselle lähihoitaja linjalle oli tullut hyväksytty opiskelijaksi..vielä odottelen tuloksia josko sairaanhoitajaks pääsis!

• bamsennasu

Kolmas varasija sosionomiopintoihin. Eli luultavasti pääsen, eka vaihtoehto on kyllä Aaltoon mutta siinä on vielä kesken valinta. Aaargh. Tarkottaako tää nyt sit, että en pääse Aaltoon?

• piapolonen

Tää on yhtä piinaa!

• Toinenpoloinen

No äläpä vaan!!!

• 1123

Niin on!!!!! Tuloksia pls.

• Sadet

Farmasiaan tullu tuloksia kellään..?

• 1123

Kukaan liiketalouteen hakenut saanut tuloksia?

• joupskjoupsk

Onx nää tulokset pelkästään aikuispuolelta?

• 1123

Yliopistojen ja ammattikorkeiden tuloksia.

• Eijaksaodottaa

Kävin juuri opintopolussa ja lukee että "opiskelijavalinta kesken" ja sitten lueteltu ne paikat mihin hain. Kaikissa oli "kesken".
      Metropolian pääsykokeissa kävin!
      Piinaavaa!

Kertokaa heti jos tulee viestiä Laureasta tai metropoliasta. Sitten pääsee itse katsomaan tilanteen.

Tsemppiä!

• R35t0n0m1

saiko ketään Haaga heliasta vastauskia restonomi linjasta?

• Hyperaktiivi

Lapin amk:sta odotellaan vastauksia täällä. Tosin sairaanhoitajan valintakokeessa sanoivat, että AIKAISINTAAN 1.7...

• RAOP

Opetushallitus on aikaisemmin vahvistanut, että korkeakoulun opiskelijavalintojen tulokset tulee ilmoittaa viimeistään 1.7.

• Hyperaktiivi
        RAOP kirjoitti:

Opetushallitus on aikaisemmin vahvistanut, että korkeakoulun opiskelijavalintojen tulokset tulee ilmoittaa viimeistään 1.7.

Samaa siellä sanottiin viimeksikin kun yritin sisään, tulokset aikaisintaan päivänä jolloin ne viimeistään pitivät olla opintopolun mukaan. Toppuuttelee vissiin innokkaimpia. Silloin katsoin vasta tuona päivänä opintopolusta ja varasijat siellä näkyivät. Kunpa tällä kertaa sisälle asti...!

• Kbccxfxvv

Tekis mieli vaan koko ajan rampata opintopolussa! Pankkitunnuksethan tässä ehtii loppua ennen kuin edes kuulen opiskelupaikasta mitään xD

• Piinajatkuuvielä

Mietin ihan samaa.... Pankkitunnukset on kovalla käytöllä ja kohta ehtivät loppumaan ennen sitä 1.7 :D Monta kertaa päivässä on pakko varuilta käydä katsomassa. Miten voikaan olla näin piinaavata? Vaikka ei paikka irtois niin helpottaisi tieto. Ei uskalla vielä mitään suunnitella syksyksi.

• täälläkinodotellaan

Laita puhelimeen mobiilivarmenne päälle. DNA:lta saa ainakin vuodeksi ilmaiseksi. EI lopu lista ennen kuin saa tulokset :)

• näinpäintänään

Koskahan tuo opintopolku tapaa päivittyä? Kerran päivässä? Myös viikonloppuisin?

• 1123

Tuloksia tulee sitä mukaa kun niitä sinne laitetaan, en tiedä miten päivittyy. Viikonloppuna tuskin kukaan istuu toimistossa.

• kenttään_numeroilla_ohei

Ensi viikolla alkanee tuloksia enemmän tippua.
      Mutta viikonloppuna tai Juhannuspyhinä tuskin kukaan tuloksia palveluun vie. Alkakaa siis palvelun kyttääminen vasta ensi viikolla ja viettäkää viikonloppu viikonloppuna!

• Uuujhtg

Täälläkin sairaanhoitajan tuloksia jännitetään!! Niin piinaavaa...

• apuaaaa

Täällä myös metropoliaan hoitsuksi hakenut... Jännää!

• Erkkaan

Jyväskylään lukemaan erityispedaa. Ihan hirveetä tämä odottaminen. Eilen oli tullut taulukko opintopolkuun ja äsken ei onnistunut taulukon/hakemusten lataaminen "...yritä myöhemmin uudestaan". Voi kun saisi jo ne tulokset. Olipa tulos mikä tahansa niin ainakaan ei tarvitsisi enää odottaa.

• Hausjdbdkl

Metropoliaan täälläkin! Ykkösenä th linja 😱

• oDOTTELEVAAA

Onko kenelläkään tietoa mihin aikoihin edellisinä vuosina on Metropolian tulokset tulleet?

• dipdipdi

Viime vuonna tuli juurikin 1.7. ja tämä siis sote aloilla

• Jjjjjjhhh

Mulla Savonlinna ykkösenä..millonkohan sinne on aiempina vuosina tulleet tulokset? Joku sanoi että ennen juhannusta on joskus jonkun paikkakunnan tuloksia julkistettu

• odottavanaikaonpitkä

Kiva, kun tulin tänne lukemaan, että tulokset voi tulla aikaisemminkin.. pitihän se sitten tilata mobiilivarmenne, joka kylläkin onneksi ainakin Soneralla ilmainen :D Ja olihan se ihan pakko käydä opintopolussa kirjautumassa pankkitunnuksilla.. Hain Metropoliaan ja TAMK tekniikan alalle. Ei vielä mitään.

• 1123

Minäkin tilasin juuri tänään mobiilivarmenne-simin. :D Luultavasti helpompaa, kun kaivella pankkitunnuksia koko ajan.

• odottavanaikaonpitkä

Kyllä varmastikin! Käsittääkseni siihen ei tarvita kuin omavalintainen 4 numeroinen koodi, jonka avulla sitten pystyy tunnistautumaan. Ja tämä kyllä kuulostaa paljon helpommalta kuin avainlukulistan kanssa säätäminen. Nyt vähän harmittaa, etten ole aikaisemmin tajunnut edes hankkia tätä. :)

• keipiiz

Hei onko kellekään muulle tullut biolääketieteeltä tai farmasialta mitään? Aikasemmista kommentoijista yksi sanoi olleensa varasijalla biolääketieteeseen. Itsellä ei vielä mitään kummastakaan.

• Yagmurr

Minäkin odotan farmasian tuloksia, ei vielä mitään...

• finans

Haaga-Helian finanssilinjalle tuli hyväksytty-ilmoitus tänään! Mahtavaaaa!

• Bjvknöm

Onnea! :)

• Eddss

Onnea!!

• Heyyaaa

Oliko sinulla 1. hakukohteena? :)

• hakijafina

oli ykkösenä (ja myös ainoa hakukohde) :)

• Finaan

Onneks olkoon! Itsekin pääsin samaan, mikä ei ollut kovin todnäk. pelkillä merkonomin papereilla. :)

• Heyyaaa

Mulla oli kans, mutta ei ykkösenä. Sitäpä tässä sit jännäilee et paljoko vaadittiin pisteitä että tuonne pääsi jos ei nyt yliopistoon onnistu itseään taikomaan. Mutta onnittelut teille! :)

• JenJenJ

Onnea

• Finaan

Itsellä 34p pääsykokeesta ja sillä pääsin kuuden koepisteillä valitun joukkoon.

• piisofkeik

Kukaan tulossa Ouluun teknilliselle? Olen itse ottanut rennosti kirjoituksista lähtien kun pisterajat ovat niin matalat ja pääsinkin proselle alkupisteillä. Olisi muuten jännä tietää kuinka suuri osa menee suoraan sisään.

• harinepal

Hei,
      Tuleeko hyvaksymiskirje kotiin , kun on Jo hyvaäksytty opintopolusta.

• Ehram81

Jos olet laittanut, että annat luvan pelkkään sähköiseen viestintään nii silloin ei tule kirjettä. Muussa tapauksessa kyllä :)

• Bioanalyytikoksi

Heippa! Täällä kanssa ressataan ja jännitetään tuloksia. Hain metropoliaan bioanalyytikoksi ja röntgenhoitajaksi. Kertokaa jos tuloksia alkaa näkymään. Onko muita kokeissa käyneitä?

• happyhappyy

Eilen tuli s-postilla tieto hyväksymisestä biolääketieteeseen! :D repeän liitoksistani ja tuli kyllä hirveen aikasin tieto!

• Bjvchbbn

Paljon onnea sinullekin! Niin epäreilua että osa saa tietää jo nyt😩 En malta odottaaaa!!

• happyhappyy

Kiitos! :) no niin kyllä on jos tulee tosiaan ihan eri aikaan!!? Toivottavasti sullekin tulee vihree valo! Kerro kun saat tietää jos pääsit :)

• keipii

Kuopioon vai Turkuun?

• happyhappyy

Turkuun :)

• happyhappyy

Muuten.. Opintopolusta kun varmistin sisäänpääsyn tuohon biolääkikseen joka oli 1. hakuvaihtoehto, niin alempien hakutoiveiden kohdalla luki kaikissa peruttu. Saankohan ollenkaan tietää, paljonko sain pisteitä niistä muista??

• sankari8

Vissiin 1.7. jälkeen tulee kirje, jossa saat tietää valintakoemenestyksesi muihin paikkoihin.
        Onnea :)

• happyhappyy

Aha no hyvä! Kiitos tiedosta sankari :D

• afghghew

Onko joku saanut jo tiedon Jyväskylän erityispedagogiikasta?

• Erkkaan

Ei ainakaan minulle ole vielä tullut. Taulukko on tosin jo ilmestynyt ja muuttanut muotoaan pari kertaa. Jännityksellä odotan ja ravaan täällä ja opintopolussa :'D jotenkin tuntuu, et jotain tapahtuis kun kerta taulukon kanssa pelaavat, mutta kyllä on odottavan aika pitkä

• Kkkkkks

Rovaniemelle okl hyväksymis tuloksia ainakin jo alkanut tulemaan

• Eeeeeeeemmmm

Onko kukaan saanut tietoa sairaanhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi pääsystä? 😬😬

• Jännittäääääää

Ei vielä, oletan että ensi perjantaina viimeistään.

• Jjjjjjjjjjjs

Ou shiee jännittää niin maan perkeleesti ja sinne saakka pitää vielä odottaa..

• Haukaksbn

Pelottaa!! Koitan valmistautua karvaaseen pettymykseen, mut vaikeaa on! Kauhea odotus, ja silti voi vaan ollakin et odottaa turhaan ja pettyy vaan 😬😬

• Harinepal

Hei,
      Tietäkö joku että milloin hyväksymiskirje sairaanhoitajan koulutukseen lähetetään kotiin Arcadalta? Kesäkuun puolella vai meneekö heinäkuulle?

• RadanovicsL

Pääsin Helsinkiin luokanopettajaksi opiskelemaan!! En olisi selvinnyt jos olisin joutunut odottamaan 1.7 asti, sen verran kova jännitys oli.

• Popppp

Milloin sait tietää? Mietin vain kannattaako tänään edes käydä opintopolussa pettymässä vai odotanko huomiseen... :D

• Erkkaan

Onnea :) Saitko tuloksen siis nyt sunnuntaina?

• trollfactoryyy

No ei varmaan kukaan sunnuntaina Opintopolkua päivitä :) :).
        Älä vaan usko trollia.

• 123456789kddd

Voi olla trolli tai ei, mutta ainakin Lapin yliopistoon on luokanopettajan tuloksia jo opintopolussa ollut.

• KauasOnPitkäMatka

Hyvää palvelua.
        Lappiin on niin saamarin pitkä matka, että hyvä ruveta järjestelemään asioita ajoissa.

• RadanovicsL

Joo sain tuloksen tänään, yllätyin itsekkin että sunnuntaina ilmoittavat. Opintopolkuun tuli tieto hetkeksi, mutta poistivat näköjään koska itselläni lukee taas että kesken. Soitin sinne sitten ja varmistivat sisäänpääsyni. Sanoivat että opintopolun kanssa on ollut ongelmia. Huh ehdin jo säikähtää....
      Kiitos ja toivon teille parasta :)

• yuiop1

Minne siis soitit näin sunnuntaina jossa vielä vastattiinkin puheluusi? :-)

• Ehram81

Anteeksi, mutta aika epäilyttävää :D Sunnuntaina ei varmasti kukaan vastaa missään oppilaitoksessa.

• Harinepal

Hei,
      Tietäkö joku että milloin hyväksymiskirje sairaanhoitajan koulutukseen englanniksi lähetetään kotiin Arcadalta? Kesäkuun puolella vai meneekö heinäkuulle?

• Kkjjhhhh

1.7 mennessä näkyy tulokset opintopolussa että siinä varmaan hetki menee ennen kun kotiin lähettää lappuna tiedot

• stressaaja

Onko muita jotka ovat hakeneet savoniaan? Mitenköhän paljon aiemmin tulokset ovat tulleet aiempina vuosina?

• Rollerderby-88

Savoniaan ja Diakiin on aika samoihin aikoihin aina tullut. Yleensä vasta luvattua päivänä. Varmaan nyt myös vasta 1.7. Minä hain molempiin. Savonia ykkönen :)

• Jippii12

Onko kukaan hakenut humakiin? Tai onko kellään tietoa onko aijempina vuosina tullut humakin tuloksia yhtään aikasemmin kun mikä päivämäärä on annettu?

• Toivottavastipääsen

Tänään luki opintopolussa, että 5. varasijallla

• Erkkaan

Erkkaan pääsin varasijalle :/ en tiedä vielä monentena, koska sähköpostia ei vielä tullut. Mut 2.hakutoiveeseen yleiseen kasvatustieteeseen pääsin. Nyt vaan sit jatkan odottelua, josko pääsisin varasijoilta nousemaan.

• dgjkki

Mikä yliopisto? :-) Peukut sulle pystyyn että ovi aukeaa ykköstoiveeseen!!

• näinpäintänään

Mille paikkakunnalle jonotat? Itse varasijalla yleiseen kasv.tieteeseen Joensuussa.

• warkile

Toivottavasti nouset vielä varasijalta. Saako kysyä, paljonko sait Vakava-kokeesta pisteitä?

• Erkkaan

Hain Jyväskylään erillisvalinnassa. Erillisvalinnan jonosta ei kuulemma nousta, joten eka vaihtoehto meni sivu suun. Josko sitten vuoden päästä, ku on jo kt:n kandin paperit kourassa

• RAOP

Onko kukaan saanut tekniikan alan valintatuloksia vielä? Itselläni ei mitään...

• dsafdsac

Onko kukaan saanut vielä tuloksia Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan kielikokeista?

• Nobody111

Kukaan saanut tuloksia savonian fyssariksi?

• Lllllllllllllll

Onko saanut saanut tuloksia mamkiin?

• Kärsimätönlol

Onko joku saanut tuloksia Oulun yliopistolta?

• HarryX88

Olen itse 1.varasijalla Oulun yliopistoon. Viime vuonna ei kukaan päässyt kuulemma varasijalta. Vähän hirvittää. :s

• HarryX88

Niin ja maantiede kyseessä.

• Diudidiudiudiu

Ei kukaan? :/ Oon itse viidennellä varasijalla samaan...

• HarryX88

Juu. Niin ne tuumasi tuolta hakijapalveluista, että viime vuonna ei päässyt kukaan varasijalta. Vuosittaista vaihtelua kuulemma on. Eihän sitä oikein voi ennustaa. Riippuu miten nuo meidän edellä olevat on hakutoiveensa laittanut ja jos pääsevät johonkin "ylempänä" olevaan hakutoiveeseen kuin tämä Oulun mantsa - niin sitten koittaa meille tilaisuus.

• Höpöhöpöps

Tuo on kyllä pötypuhetta. Viimevuonna on päässyt 12 varasijalta Oulun mantsalle. Sen näkee jo hakijatilastoistakin. Itse muistan liikkuneeni juuri sen verran viimevuonna. Elekää luovuttako!

• HarryX88
        Höpöhöpöps kirjoitti:

Tuo on kyllä pötypuhetta. Viimevuonna on päässyt 12 varasijalta Oulun mantsalle. Sen näkee jo hakijatilastoistakin. Itse muistan liikkuneeni juuri sen verran viimevuonna. Elekää luovuttako!

Kovasti ne väittivät tuolta hakijapalveluista, että ei ole tällaista tietoa olemassa tilastoissa mitä hänellä on nähtävillä. Joku mantsan tutkimusyksikön johtaja oli tuumannut, että viime vuonna ei päässyt ketään. Toisaalta tämä luonnontieteellisen puolen asiasta tietävät ovat kuulemma parhaillaan lomalla. Niin tarkkaa tietoa, en tuolta saanut tivattua.

• Höpöhöpöps
        HarryX88 kirjoitti:

Kovasti ne väittivät tuolta hakijapalveluista, että ei ole tällaista tietoa olemassa tilastoissa mitä hänellä on nähtävillä. Joku mantsan tutkimusyksikön johtaja oli tuumannut, että viime vuonna ei päässyt ketään. Toisaalta tämä luonnontieteellisen puolen asiasta tietävät ovat kuulemma parhaillaan lomalla. Niin tarkkaa tietoa, en tuolta saanut tivattua.

Turussa ei tainnu päästä ketään viime vuonna. Taisivat sekoittaa siihen

• HarryX88
        Diudidiudiudiu kirjoitti:

Ei kukaan? :/ Oon itse viidennellä varasijalla samaan...

Onko sinulla liikkunut varasija? Itse yhä ekana.

• Diudidiudiudiu

Juu kyllä liikkui, oon nyt neljäntenä!

• HarryX88

Juu kyllä liikkui, oon nyt neljäntenä!

Haitko YO-todistuksen ja pääsykokeen yhteispisteillä? Vissiin on 15 pelkällä todistuksella ja 20 yhteispisteillä.

• Diudidiudiudiu

Olettaisin että oon yhteispisteillä.

• HarryX88

Olettaisin että oon yhteispisteillä.

Okei, sama homma siis kuin täällä. Oiskohan tuosta meidän välistä 2, 3 ja 4 tulleet muualla hyväksytyksi. Kun en ole vielä itse tullut ekalta hyväksytyksi. Elämme jänniä aikoja.

• Diudidiudiudiu

Näin todellakin on. Pääsitkö läpi? Tais nää Itä-Suomen yliopiston maantieteen tuloksien julkistus vähän sekoittaa pakkaa:D Itse olen nyt sinun paikallasi, varasijalla 1 :D

• HarryXX88

Näin todellakin on. Pääsitkö läpi? Tais nää Itä-Suomen yliopiston maantieteen tuloksien julkistus vähän sekoittaa pakkaa:D Itse olen nyt sinun paikallasi, varasijalla 1 :D

Pääsin!! BOOM!! On tätä prkl odotettukin. Ikää on jo 27v, niin rupeaa olemaan jo elämän ehtoopuolella. Onnea myös sinulle, niin kenties nähdään opinahjossa sitten syksyllä!

• Diudidiudiudiu

Onnea vaan paljon:D

• Mantsaa

Eilen olin 4. varasijalla Helsingin mantsaan, tänään 3. Toivoa on!

• rjgeoi
        HarryX88 kirjoitti:

Olen itse 1.varasijalla Oulun yliopistoon. Viime vuonna ei kukaan päässyt kuulemma varasijalta. Vähän hirvittää. :s

Voisin perua paikkani mutta en taida kuitenkaan. kjeh kjeh.

• Ydififid

Onko kukaan saanut OAMKilta tuloksia? Sote alalta siis.

• Diudidaudi

Minuakin kiinnostaisi onko kukaan sosionomiksi hakeutunut saanut jo tuloksia? Niin piinavaa!

• juuhhhhh

En ole itse saanut mitään tuloksia, vaikka 6 paikkaan hain sosionomiksi.

• AaLaurea

Onko laureasta paikan saaneita?

• Fgghhh

Minulla haku vielä kesken! Laurea ykkösenä..

• Eveliina11

Onko Diakista saanut joku paikan?

• 6579

Ei ole vielä tuloksia tullut Diakiin.

• laalaaw

Helsingin yliopiston humanistisesta tiedekunnasta kellekään tullut tuloksia??

• Mansikkilainen

Mulle tuli helsingistä sähköpostia jonkun aikaa sitte, että pisteet valmistunu ja opintopolussa näkyi varasija. Heti seuraavana päivänä palasi opiskelijavalinta kesken tilaan :D

• eng
        Mansikkilainen kirjoitti:

Mulle tuli helsingistä sähköpostia jonkun aikaa sitte, että pisteet valmistunu ja opintopolussa näkyi varasija. Heti seuraavana päivänä palasi opiskelijavalinta kesken tilaan :D

Mikä aine kyseessä? :) Täällä odotellaan englannin kielen tuloksia!

• Mansikkilainen

Ranskan, vähän on hakijoita joten varmasti tuloksetkin sen takia saatiin nopeasti kirjattua .. Harmittaa vaan kun ne piti piilottaa uudestaan !?

• sbr
        eng kirjoitti:

Mikä aine kyseessä? :) Täällä odotellaan englannin kielen tuloksia!

Mäkin ootan enkkua :)!

• Muoriaurinkoinen

Rakkaat ystävät! Älkää piinatko itseänne ramppaamalla opintopolussa ja lukemalla näitä keskustelufoorumeita. Tulokset tulevat ajallaan ja kaikki menee painollaan. Ottakaamme rennosti ja lähtekäämme esimerkiksi kalalle tuloksia odotellessamme. Näin säästymme turhalta päänvaivalta ja voimme ilomielin ottaa vastaan tiedon opiskelijavalinnasta ensi viikon perjantaina 1.7.

Iloista ja rentouttavaa odotusaikaa teille kaikille! :)

• kootsi

Näinhän se ideaalielämässä menisi :-)

• Jener

Kukaan saanut liiketaloudesta mitään tietoa? Haaga-Helia tai Metropolia?

• Engineeri

Mitä se muoriaurinkoinen sitten itse täällä ramppaa? Onhan se tuokin keino rauhoitella itseään että muille yrittää esittää lunkia ;)

• 1123

Entä TAMK:sta?

• ujkhda

Onko tullut tuloksia Helsingin yliopiston erityispedagogiikasta?

• juurikatsoin
        1123 kirjoitti:

Entä TAMK:sta?

TAMK/JAMK tradenomi ainakin kesken.

• Erkkamuru
        ujkhda kirjoitti:

Onko tullut tuloksia Helsingin yliopiston erityispedagogiikasta?

Mulla on Helsingin erkka 2. vaihtoehtona, ja näkyisi vielä olevan kesken.
        Jyväskylä 1. toiveena ja tällä hetkellä 1. varasija. Peukut pystyyn, että päästään mihin halutaan!

• Jjjjyyy

Onko kukaan saanut sote aloilta tuloksia?

• fyssariks

Onko joku saanu samkista tietoa ? Porin fysioterapeutti kyseessä

• Jokoooooo

Ei vielä, tosin itse odotan tietoa sairaanhoitajasta. :(

• Kukkaruukku2

Onko Samkiin tai Tamkiin tullut tuloksia, monimuotoon?

• helsinginyliopistoon

Onko muilla yliopistoilla käytössä sama systeemi kuin Lapin yliopistolla että pääsykokeen pisteet lähetetään kirjeitse ennen tulosten julkistamista?

• hakija666

Ei ainakaan edellisinä vuosina ole Helsingin yliopisto tuota tehnyt, en tiedä muista.

• psykologiksi2016

Pääsin psykologiaa opiskelemaan itä-suomen yliopistoon! Jee!

• 83759

Onnea! (: Itse saa vielä jännittää, toivottavasti tänään tulisi jo tieto opiskelupaikasta sillä en kestä tätä odottamista. D:

• Jamkki

JAMKin monimuoto tulokset tulleet jo?

• Tulisjo

Mulla näkyy ainaki viel kesken

• klovk

Osaako kukaan sanoa, että onko Kuopion biolääketieteeltä tullut jo tuloksia?

• Missätulokset

On tullut! Ainakin varasija näkyy:D

• klovk

Kiitos vastauksesta! Itselläni on farmasia ylempänä, josta ei ole vielä tuloksia tullut, mutta biolääketieteessä lukee vielä kesken. Toivottavasti tämä tarkoittaa, että sinne olisi paikka tulossa kun ei kerran ole varasijaa tai hylkäystä.

• dgdfgd
        klovk kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Itselläni on farmasia ylempänä, josta ei ole vielä tuloksia tullut, mutta biolääketieteessä lukee vielä kesken. Toivottavasti tämä tarkoittaa, että sinne olisi paikka tulossa kun ei kerran ole varasijaa tai hylkäystä.

Oot sisällä, onnea!

• dfjkdf

oon varasijalla, ei ensikertalaisena. saattaa käydä huonosti, en siis saanut opiskelupaikkaa, aiankaan heti. oon paska.

• Pettynytodottaja

Kaikki muut alkaa olla jo saanut tuloksia paitsi me SOTE puolen hakijat. Eipä tullut ennen Juhannusta :(

• 1123

Ei ole liiketaloudestakaan tullut. :(

• Piinajatkuuvielä

Enää 8yötä ja sitten ne tulee :D

• Såp

Sotella varmaan kestää, koska niin moni koulu tekee yhteistyötä..?

• keukeu1

Kyllä sotella kestää juurikin sen takia.

• Eritope

Onko jyväskylän erityispedagogiikan tuloksia jo tullut kellekään???

• flkjhlafhad

Entä Hesan erityispedagogiikkaa ja luokanopea?

• Qpa

Kaveri ainakin varasijalla jkl erityispedaan jo pari päivää sitten

• Erkkapeda

Jyväskylän erityispedagogiikasta sain tuloksen tiistaina 21.6., eli siellä on jo valinnat saatu alkuun.

• Eritope

Höh, mulle ei oo tullu sieltä vielä mitään tietoo vaik se on ensimmäinen toiveeni! Kesken vaan lukee...

• Erkkamuru
        Erkkapeda kirjoitti:

Jyväskylän erityispedagogiikasta sain tuloksen tiistaina 21.6., eli siellä on jo valinnat saatu alkuun.

Miten sulle kävi? Itsellä se on 1. toiveena ja nyt varasijalla odottelen nousua.

• Erkkapeda

Sain paikan! :) Mille varasijalle pääsit?

• Kaivatenodotan

Ei oo tainnu Tampereen tuloksia tulla vielä kellekään?

• Liidis

Ei oo ainakaan tänne :(

• Sadet

Hyväksytty farmasiaan Kuopioon! Olen niin onnellinen.:))

• Teidu

Kyamkin logistiikan monimuodosta tuli hyväksytty-viesti äskettäin :)

• Odottavainen

Okei eli Kyamkissa tapahtuu jotain kans.. ! Hoito-alan vastauksia odotan sieltä...

• kdkgd
        Odottavainen kirjoitti:

Okei eli Kyamkissa tapahtuu jotain kans.. ! Hoito-alan vastauksia odotan sieltä...

Itselle tuli ilmoitus hyväksytyksi tulemisesta tänään. Naprapatiasta kyse. Luulisi että muillekin hoito/sosiaali/liikunta-alan opiskelijoille tulisi kohta tietoa. :) Tsemiä sulle!

• Heddar

Onko kenellekään Helsingin yliopiston ympäristötieteeltä tullut tuloksia?

• dsadadf

Ei ole.

• aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Onko kenellekään näkyvissä jo Itä-Suomen yliopiston historian tuloksia? Tai teologian?

• jäitähattuun12

HOITOALAN TULOKSET TULEE MELKO VARMASTI VASTA 1.7.

• Kesäjee

Ai. Meille sanottiin valintakokeessa, että todennäkösesti tulokset tulee kesäkuussa jo. Toivottavasti näin!

• klovk

Kuopioon hyväksytty proviisoriksi!

• naprapaatiksi

Itse hain Kyamkiin Naprapatiaa opiskelemaan ja tieto kouluun pääsemisestä tuli tänään. :) Sain sähköpostia ja sen jälkeen tarkistin asian opintopolusta jossa sai opiskelupaikan otettua vastaan. Eli luulisi muidenkin soteli-alalle hakevien alkavan saada tietoa valinnoista. Meille ainakin sanottiin että tulokset tulee VIIMEISTÄÄN 1.7 ja ei kannata huolestua jos kaverille tulee vähän aikasemmin. Se ei kuulemma tarkoita mitään. (En sitten tiedä pitääkö tuo miten kutinsa). Tosin, Kyamk ei tehnyt yhteistyötä valintakokeiden osalta muiden koulujen kanssa, joten nopeat vastaukset voi johtua myös siitä.
      Tsemppiä ja onnea kaikille jatkoon!

• Hyvinmeneeeee

Onnittelut!

• Toiveikasss

Onnea hei!!

• naprapaatiksii

Kiitän!

• sisäpiirissä

Suurin osa sote-alan AMK-koulutuksista tekee valintakoeyhteistyötä, mikä tarkoittaa ditä, että tuloksia ei julkaista ennen kuin kaikki samassa valintaryhmässä olevat ammattikorkeakoulut ovat tulosten kanssa valmiita. Esimerkiksi sairaanhoitaja- ja sosionomituloksia ei satavarmasti julkaista ainakaan ennen keskiviikkoa, sillä homma on vielä aivan kesken.

• Hapanmato

Totta turiset kuomaseni

• Jeeeeejeee

Mä sain kyllä eilen sosionomitulokset eilen Turusta, sisällä ollaan! :)

• turkkussee_menos

Meinaatteko biolääkisläiset valmistautua jotenkin tulevaan syksyyn, siis opintojen suhteen? Itsellä käy vähän ylikierroksilla kun innostuttaa niin paljon ja tekis mieli jo alkaa lukea jotain etukäteen mikä varmaan olis lopulta melko turhaa.. :D

• Viestinnn

Onko kenellekään tullut tietoa viestinnän yliopistopaikoista?

• Apuaaaaa

Hei mulla ois kysymys! Oltiin kaverin kanssa samana päivänä pääsykokeissa ja alalle järjestettiin vain yhtenä päivänä pääsykoe koska hakijoita oli vain muutama kymmen ja sisään otetaan noin 20. Hänelle oli tullut torstaina että koe on hylätty ja mulla lukee edelleenkin että opiskelija valinta kesken. Karsiiko ne ensin hylätyt vai voiko mullekkin tulla vielä että oon hylätty vai voisko mulla olla vielä mahkuja?:)

• Bjkxkcck

Siis oliko kaverillasi hylätty vai varalla? Hylätty tulee vaan, jos on liian vähän pisteitä eikä voi päästä edes varalta. Aika huonosti on mennyt, jos on hylätyn saanut.

Pitäs tulla kyllä samaan aikaan tulokset, mutta kesken näkyy jos olet hyväksytty, mutta ylemmät kohteet on vielä kesken. Tai sitten aika on loppunut eikä ole ehditty syöttää kaikkia tuloksia vaan on lähetty lomalle.

• Akskskdlf

Kaverillani siis oli hylätty, toivottavasti olisivat lähteneet lomille ja jättäneet hommat kesken niin itellä olis vielä mahkuja päästä:)

• Jxkxxj

Siis vaikka olisi jo laitettu kaikki, sulla voi olla kesken, jos olet hyväksytty. Jos taas olet varalla tai hylätty, näkyy nopeemmin.

• opiskelemaan2080-luvulla

Mikä ala ?

• Pave22

Onko kukaan saanut haaga-helian journalismikoukutusen tuloksia?

• Uij1111

Tiedän ainakin yhden joka on saanut journalismista jo tulokset.

• Pave22

Pääsikö sisään tai varasijalle? Vai hylätty?

• Uij111

Pääsi sisälle, piti kirjoittaa se jo edelliseen viestiin, pahoittelut unohduksesta.

Eikä kannata pettyä jos itsellä ei näy vielä tuloksia, voihan sieltä silti se positiivinen tulla!

• Tulispajo

Joko on jollekin tullut tre/hki/turku psykologian paikoista tietoa?

• Syksyllähesaan

Tänään tuli psykalta hyväksytty!

• Teesi

Helsingin molekyylibiologiasta tuli sähköpostiin tulokset näin sunnuntai-iltana klo 19. En päässyt sisään tälläkertaa. Luulin että viikonloppuna voi pitää taukoa opintopolun tarkkailun suhteen mutta eipä sitten näköjään.

• Voivoikujännittää

Jokohan huomenna alkais tulla enemmän tuloksia. Itse odottelen Tamkin ja Samkin tuloksia. Liiketalouteen. Ei ainakaan vielä tunnu niitä tulleen monelle. Sähköpostihan sieltä tulee heti opintopolun kautta. Pekkuja pystyyn vaan kaikille.

• 1123

Itse odottelen tuloksia TAMK ja HAMK liiketalouteen, päivä- ja monimuoto-toteuksiin. Kunpa nyt johonkin pääsis... Huomenna taas entistä suuremmalla jännityksellä opintopolun stalkkausta.

• odottavanaikaonpitkä

Onko kukaan saanut JAMKin liiketalouden (päivä) tuloksia?

• Jöö---

En ainakaan mä oo saanu vielä

• Malttaisko

Onkos Saimiaan hakeneet saaneet minkäänlaista vastausta vielä? Itse hain konetekniikan inssiksi ja terveydenhoitajaksi enkä oo tänään vielä kerinnyt vilasta tilannetta.

• ruuhkaako

Nyt on ainaki opintopolussa teksti että "tietojen lataus epäonnistui. Yritä myöhemmin uudestaan."

• moiuuyt

painoin samaisen tekstin jälkeen päivitä nappia ja opiskelijavalinta kesken...

• Uuuuuuyyyy

Ruuhka varmaan vaan

• Jännittynyt

Huomasin kanssa saman.
        Tulis nyt ne tulokset!

• 1123

Mullakin sanoo välillä, ettei voi ladata, mutta päivittämisen jälkeen näkyy kesken. Hohhoijaa, tulis jo ne tulokset.

• Iiiiuuikujj

Onko muilla käyttökatko opintopolussa nyt

• Hermotmenee

On! Antaisi osviittaa siitä, että tuloksia päivitellä tai palvelin ruuhkautunut. Veikkaan jälkimmäistä..

• Jännää2016

Mulla kans käyttökatko. Varmaa ruuhkaa.. En oo toiveikas kyllä ennen perjantaita :D

• Gurnauskis

Joo ei päästä kirjautumaan sisään. Nyt kyl kuumottaa et mitä siellä tapahtuu. Joku saa kyl ilmoitella et ku pääsee sisään että onko mitää tapahtunu

• 1123
        Gurnauskis kirjoitti:

Joo ei päästä kirjautumaan sisään. Nyt kyl kuumottaa et mitä siellä tapahtuu. Joku saa kyl ilmoitella et ku pääsee sisään että onko mitää tapahtunu

Ei mulla ainakaan tapahtunu mitään. Yhtä kesken kun ennenkin.

• RAOP

Ensin herjasi käyttökatkoa, jonka jälkeen päivitin sivun ja edelleen opiskelijavalinta kesken.

• Rakark

Kukaan ei ole vieläkään saanut TAMKin tekniikan tuloksia? Itse odottelen rakennusarkkitehtuuria...

• Tulisjo

Perkules kun pientä ihmistä pidetään jännityksessä :D herjaa kanssa tuota "lataus epäonnistui"

• Gurnauskis

Jep. Tuskin ne nyt ihan ilman syytä kaatuu, mut ei voi tietää. Toivotaan että sinne ny jotai tietoja edes päivitetään.

• 1123

Ensin ei meinannut päästää sisään, sen jälkeen ei ladannut hakemuksia, sitten heitti käyttökatko-ilmoituksen. Hmmmmmm..... Mitä tapahtuuuu?

• 1123

Jaah, nyt taas päästi ja opiskelijavalinta kesken. :(

• Apuapuajokonetulee

Viime vuon ne laitto tommosen huoltokatkon et sai rauhassa päivitellä tietoja ku meinas koko opintopolkua kaatua ihmisten kyyläyksestä

• Gurnauskis

Jahans. No sitte alkaa näyttää jo paremmalta. Saa nähä mitä sieltä sit tulee

• Jännittäjä

Huoh yhtä kesken kuin aiemminkin! Piinaavaa, niin piinaavaa. Kukaan saanut sote alalta (sosionomi) tuloksia?

• Jjjjgyf

Joku kirjoitti tuolla sote-alan AMK koulupaikan saaneita keskustelussa että oli saanut sosionomi alalta tulokset että sisään oli päässyt.

• örrrrrrrrrr

Ja tietysti monimuodosta? :(

• Kdksii

Sitä en tiiä..:/

• Happyhappyy

Helsingin akvaattisten tieteiden tulokset tuli. Syksyllä sit sinne<3 :)

• Ikkremimin

Onneks olkoon ;)

• Happyhappyy

kiitos! :)

• Bioanalyytikoksi

Opiskelijavalinta on kesken...

• biologia

Helsingin yliopistosta on tullut biologian tulokset!

• Kjhfgjb

Niin tuli .. Pääsitkö?

• EiTälläkertaasisään

Jos näkyy, että on varasijalla, mistä näkee montako pistettä sai valintakokeesta? Varasija 55, eli toivotonta, mutta kiinnostaa omat pisteet.

• Emmulainen

Käsittääkseni 1.7 lähetetään kaikille kirje, missä näkyy kaikkien hakukohteiden pisteet.

• Parsa

Ite oon tällä hetkellä tokalla varasijalla Haaga Heliaan ja stressaa tosi paljon että mitäs jos en pääsekkään sisään... Osasta paikoista ei vielä oo tullu tosin vastauksia niin niitä odotellessa :)

• Pave22

Mille alalle? Tsemppiä odotukseen!

• Parsa
        Pave22 kirjoitti:

Mille alalle? Tsemppiä odotukseen!

Johdon assistenttityö ja kielet alalla olen varasijalla ja liiketaloudesta ei ole vielä kuulunut :) Kiitos!

• Jänskättää

Itselläni 1. Hakukohteeseen on jo vastaus tullut, ja olen varasijalla. Nyt odottelen toiseen hakukohteeseeni vastauksia, johonka osalle on jo tulokset tulleet, mutta itselläni lukee että kesken. Mitä tämä meinaa, voiko olla mahdollista että olen tokaan kohteeseen päässyt vaikka lukee vielä että kesken?

• Möhköys

Todennäköisesti olet päässyt, mutta ei näy hyväksyttynä, koska olet varasijalla 1. hakukohteeseen.

• Jere123455

Tty sähkötekniikka tööltä tullaan

• Eihuoltalain

Varasijat elää vielä.paljon. Kun Kauppiksen ja liiketalouden tulokset tulee.
      Sijalta 2 pääsee varmaan koulutukseen.

• 3DRaH2

Miksi me ravataan tuolla opintopolussa vaikka sähköposti tulee välittömästi kun tulokset ovat kirjattu sinne :D Tänään jo kahdesti siellä käyneenä.

• 1123

Sähköposti voi tulla viivellä, ja tuleeko se edes, jos ei ole hyväksytty? Itse ravaan koko ajan myös, koska haluan tietää tulokseni nyt heti ja nyt!!!! :D

• Sankari8

Monella se sähköposti on jäänyt roikkumaan ja opintopolussa on ollut tieto ensin.

• holjhhhhg

Ei tullut viime vuonna sähköpostia kaikille. Ei valituille, eikä rannalle jääneille.

• hakijafina

mut on hyväksytty jo 17.6 (haaga-helia talous/finanssipuoli) ja ainoa sähköposti mikä on tullut on opintopolun automaattinen viesti siitä että olen ottanut opiskelupaikan vastaan.. Tsemppiä odotteluun!

• Dearhoney

Eikös joku täälläkin sanonut (en jaksa kelata koko ketjua), että opintopolussa oli ollut hyväksytty, mutta sähköposti tuli vasta tyyliin viikon päästä...?? Vai muistanko ihan väärin.. Itekkin täällä ihan tulisilla hiilillä, ei kestä enää tätä odotusta!

• RAOP

Opintopolussa lukee seuraavaa: "Korkeakoulut julkaisevat yhteishaun valinnan tulokset 1.7. mennessä Saat kirjeen valinnan tuloksesta heinäkuun alussa. Siinä kerrotaan valinnan tulos kaikista koulutuksista, joihin olet hakenut."

Tämän mukaan postia olisi tulossa, kävi sitten niin tai näin. Mahdollista on - ja varsin todennäköistäkin - että tulokset tulevat Opintopolkuun ennen kirjettä.

Melko kuumottavaa tämä odotus...

• Diupadiu

Mulla näkyy toisessa hakukohteessa varasija ja loput kohteet kesken, tarkottaako se että olisin päässy näihin alempiin toiveisiin kun niissä ei ole varasijaa eikä hylättyä ? Jokaisesta on kyllä tulokset tullut mutta ei vaan näy.

• Qwertyc

Ei, vaan sitä että tuloksia ei ole päivitetty/valmistuneet kohdaltasi. Hyväksytty tulos näkyy alempana olevaan kohteseen vaikka olisi varasijoilla ylempiin joten odottele vaan perjantaihin ihan rauhassa

• Farmasiaodotus

Onko Helsingin yliopistosta tulokset saaneille tullut myös sähköposti samaan aikaa ?:)

• Toinenkertatodensanoo

Viime vuonna tuli tieto pari päivää ennen määräaikaa opintopolkuun. En siis päässyt sisään, jäin varasijoille. Ei tullut mulle sähköpostia ollenkaan.

• RAOP

Voi olla, että viime vuonna kirjeiden lähettämisessä oli eri käytäntö. Toivotaan että tänä vuonna kirjeet tulevat kuten Opintopolussa on ilmoitettu.

• Toivottavastish

Aivan piinaa tämä odottaminen.... Mitenhän viimevuonna tuli sote alan tulokset? Voiko ootella jo ennen perjantaita

• Oooooop

Jep ihan hirveen piinaavaa..toivottavasti tule ennen pe

• Jännittäjä

Onko muut Laurean turvallisuusalan tradenomilinjalle hakeneet saaneet tuloksia?

• Mon1

Neip. Samaa odottelen.

• RAOP

Mielestäni olisi parempi jos kaikki tulokset julkistettaisiin ennalta ilmoitettuna päivänä, sillä nykyinen systeemi aiheuttaa epäselvyyttä hakijoille, kun yhteen hakukohteeseen on tullut tulos ja toisessa valinta on vielä kesken. Odottaminen ei olisi myöskään yhtä piinaavaa jos tulokset tulisivat esim. 1.7. eikä yhtään ennen, sillä silloin ei olisi ollenkaan yhtä suurta houkutusta käydä Opintopolussa tarkistamassa tilanne vartin välein ja stressata itsensä hengiltä.

Kiva tietysti niille, joille tulokset ovat jo tulleet, mutta tämä asettaa toisaalta hakijat eriarvoisiin asemiin esim. opiskelija-asunnon hakemisen ja muiden opintoihin liittyvien asioiden hoitamisen suhteen. Ne, jotka saavat vastaukset jo aiemmin, voivat toimia nopeammin asunnonhaun suhteen ja muutenkin asioiden järjestelyyn jää enemmän aikaa ennen opintojen alkamista. Jos tulokset tulevat 1.7., niin on 2 viikkoa aikaa tehdä päätös opiskelupaikan suhteen, aikaisemmin tulokset saaneilla tämäkin aika on pidempi.

• Moimoiii

Opintopolus kokoaja käyttökatko... en oo tänää ollenkaa päässy kattoo omii hakemuksii D:

• 1123

Mullakin sanoo nyt käyttökatkoo koko ajan, joskus pääsin hakemukselle astikin, mutta sitten epäonnistuu hakemusten lataus.

• mäteinsen

helsingin yliopiston tulokset tuli eilen

• Opiskelijavalintakesken

Ei kaikkien alojen

• Waitforever

Mitä oululla kestää noin hemmetin kauan ,

• Epätoivoinenimmeinen

Haluan jo tietää. HY vois laittaa vauhtia!

• Tuleva_piolooki

No niin, nyt tuli tieto, että armeijan jälkeen ovat sitten biologian opinnot edessä Oulun yliopistossa. Nyt on aika riemuita - sitäkään en vielä murehdi, mistä helvetistä löydän valmistumisen jälkeen töitä!

• Wwtf

Eilen Olin opintopolussa 2 varasijalla,nyt opintovalinta kesken,mitähän ihmettä

• Kekdnslsls

Pääsit kouluun. Onnea :)

• Wwtf

Sähköpostia eikä muutakaan ole tullut? Mistä tietää? Jos pääsin niin loisto homma ja kiitoksia!:)

• Jauup

Joku sano että tradenomien tuloksia alkanut tulla, mutta mulla kaikki edelleen kesken D: miten muilla?

• Täääh

Häh? Mistä kouluista muka? :D ei mulla ainakaan oo tullut vielä...

• Parsa

Joo kuulin samaa! Tais olla että Haaga Helian tulokset ois kuulemma tullut mutta mulla näyttää vieläki kesken D: Tosin nyt paikasta jossa olin varalla nro2 lukee myös kesken...

• Amkhhy

Tuleekohan tekniikan alojen tulokset vasta perjantaina? Eikös niissä useet koulut tee valintakoeyhteistyötä? En malttais enää oottaa..

• Stressipesäke

En kestä jos sillon vasta!! Epätoivo jo iskee ku joutuu vielä oottamaan :D muistaako joku, tuliko tekniikan alan tulokset viime vuonna tosiaan vasta viimisenä päivänä??

• enmaltaoottaaa

Miks Oulun bio tulokset ei näy vaikka monel ne tuli jo ? Oks mulla noin huonot paperit :'((

• RAOP

Opintopolussa on taas käyttökatkoa ja tietojen latausongelmia. Etusivulle on myöskin ilmestynyt tiedotus: "Korkeakoulujen opiskelijavalintojen tulokset valmistuvat viimeistään 1.7. Tällöin kaikki tiedot löytyvät Oma Opintopolku-palvelusta.".

Voi olla että Opintopolussa on nyt niin paljon ruuhkaa että sivut menevät jumiin, ja näillä tiedotteilla pyritään hieman rauhoittamaan tilannetta.

Katselin vanhoja keskusteluja, ja niiden perusteella tekniikan alan tulokset tulivat viime vuonna 1.7. En tosin tiedä oliko tuo päivämäärä asetettu viime vuonna takarajaksi, vai tulivatko tulokset etuajassa. Kellään tietoa?

• RAOP

Vastaankin omaan kysymykseeni, eli tekniikan alan tulokset tulivat viime vuonna 1.7., kun takarajaksi oli asetettu 3.7. Toivotaan että tänäkin vuonna tulokset tulisivat jo ennen tuota asetettua takarajaa.

• Opiskelijako

Noni nyt oli opintopolun etusivulle ilmstynyt teksti että valintakoetulokset ovat nähtävillä perjantaina 1.7 eli ei lue enää viimeistään 1.7...en tiedä sitten onko tuo joku yritys vähentää ihmisten ramppaamista opintopolussa vai että ne tulokset on oikeesti tulossa vasta perjantaina.

• RAOP

^Samaa pohdiskelen tässä itsekin. Toivottavasti tulisivat jo sitä ennen, mutta toisaalta näin pitkän odotuksen rinnalla nuo kaksi päivää eivät tunnu enää miltään, vaikka toki jännitys tiivistyy loppua kohden.

• RAOP

Pääsin kirjautumaan, ja opiskelijavalinta edelleen kesken, ei muutosta.

• Öplökki

Voisi niitä JAMKin tuloksia alkaa pikkuhiljaa tulla, jänskättää vähän liikaa jo tässä vaiheessa :D

• Eivarmaankaan

Jos kakkosvaihtoehtoon on tullut varasijalla tarkoittaako, että ensimmäiseen vaihtoehtoon ei ole enää mahdollista päästä(se vielä kesken)?

• kskkk

Voit päästä vielä 1. vaihtoehtoon jos tulet sinne hyväksytyksi

• Erittäinpettynyt

Minun mielestäni tämä koko valintasysteemi on surkea.

• Vituttaaaaa

Samaa mieltä ja erittäin typerää osalle tullu tulokset mutta osalle ei..-.-

• Tulisjo

Taas käyttökatko.. .

• opintopolkublues

Yle uutisissa mainitaan, että opintopolku poissa käytöstä. Siihen ei pääse käsiksi opiskelijat eivätkä myöskään virkailijat. Tästä syystä sinne opintopolkuun on tullut ilmoitus, että palvelu toimii vasta perjantaina!

• 1123

Nonnih..... Kuinka vaikeeta on pitää palvelut kunnossa..... Hohhoijaa. Ja miksei sitä korjata.

• Apina22

Aika vitun vaikeeta ku te käytte siellä vähän väliä tsekkaamassa joko ne tulokset ois tullu. Kaatuu nuo serverit vähemmästäki, peiliin saa kattoa jos nyt vituttaa.

• 1123
        Apina22 kirjoitti:

Aika vitun vaikeeta ku te käytte siellä vähän väliä tsekkaamassa joko ne tulokset ois tullu. Kaatuu nuo serverit vähemmästäki, peiliin saa kattoa jos nyt vituttaa.

Hah, eiköhän sen systeemin tehtävä oo juurikin se, että ihmiset pääsee sinne katsomaan.

• Apina22
        1123 kirjoitti:

Hah, eiköhän sen systeemin tehtävä oo juurikin se, että ihmiset pääsee sinne katsomaan.

Suunnitteleppa palvelu joka kestää DDOS:aamista. Oot sen jälkeen rikas ihminen.

• RAOP

Tämähän tästä vielä puuttuikin... Jos Opintopolku ei toimi nyt, niin mikä takaa sen että palvelu toimii perjantaina? Itse pääsen kyllä kirjautumaan Omaan opintopolkuun, mutta tulokset eivät avaudu.

• 1123

Jep, mistä ne sen tietää, että sillon toimii. Vai vetkutteleeko ne tahallaan perjantaihin ettei tartte aiemmin laittaa tuloksia. Huoh.

• uogkhj

Veikkaisin, että ne on tarkoituksella sulkenu opintopolun nyt perjantaihin asti. Saavatpahan rauhassa sit päivitellä sitä, kun ei koko ajan porukka siellä ravaa ja ruuhkauta sivua.

• Ööö22

Oma Opintopolku-palvelu on suljettu tällä hetkellä korkeakoulujen yhteishaun viimeisten tulosten valmistelun ajaksi. Pahoittelemme tilannetta.
      Tulokset ovat nähtävissä palvelussa perjantaina 1.7.

• 1123

Se siitä sitten. Eipähän tarvi/voi stalkata opintopolkua ennen perjantaita.

• RAOP

Voi huokaus... Ei kai auta muu kuin odotella.

• 1123

Koko kahden viikon opintopolussa ravaamiset ihan turhaan. Jes.

• Justjusttt

Ja mitäs ne odottaa että perjantaina sit käy? Kaikki menee rytinäl sinne samaan aikaan. Jep jep varmaan toimii. Alkaa kaduttaaa että laitoin sen vaihtoedon et hoidan koko prosessin sähköisesti, jos koko sivusto ei ees toimi. Eli mulle ei tuu mtn kirjeit ees. Great ...

• Kdkduidudjdbsndn

Siiiiiis jep mulla sama mitähän helevettiä ne on miettiny siellä

• 1123

Niinpä, ihan kun ne sivut ei sillon kaatuis sit kun kaikki menee...
        Ois joo pitäny laittaa että haluun fyysisen kirjeen.

• juups600

Niin ja kirje tulisi sitten varmaan vasta ensi viikolla :) Kaikki lääkiksetkään eivät julkaise tuloksia kuin vasta pe eli "muutama" ihminen on opintopolussa perjantaina :) Tämä on hauskaa odottelua, hermot menee...

• Mikkolsson

Sisäpiiristä tuli sen verran lisätietoa, että tuloksia olisi tullut tänään, mutta ei onnistu. Tuloksia ei pysty päivittämään, koska liian moni ravaa sivuilla jatkuvasti. Kuulemma jotkt ovat saaneet tietää opiskelupaikastaan soittamalla kouluihin. Aion itse huomenna soittaa aamulla SAMK:iin.

• Rollerderby-88

Sivut on pois käytöstä jotta tulosten päivitys onnistuu. Virkailijoiden työn helpottamiseksi. Tulosten laittamisen aikaan sivut hetkellisesti jumittaa kun paljon on sisällä porukkaa. Meitä se hetken katko ei haittaa mutta tulosten laittajien aikaa syö paljon.

• Fblufn

Hmmm aukeaakohan opintopolku heti kun vuorokausi vaihtuu torstain ja perjantain välisenä yönä :P

• Euehdhdhd

Sain tietää tulokset suoraan soittamalla koulun opintopalveluihin. JEEEE!

• Flknfndbd

Onko trolli... Jotta jengi alkais soittelee :(

• Kdkdud

Minkä alan sait tietää??

• essimuss

Luokanopettajan paikka Oulun yliopistosta irtosi minulle! Aivan mahtavaa, töitä se vaati mutta kannatti :)

• askartelepaskartele

Ja vitut sieltä mitää tuloksia vielä näe.

• vimpelivom

Mä pääääääääsin yliopistoon Helsinkiin!!! :D Mun sydän halkee!

• Sosssuuuuuun

Aaaaaargg ei kestä enää tätä odottelua! 2 viikkoa jo päivitelly s postia ja opintopolkua.. :D En viitsi kouluun soittaa ja kysellä, kai se on odotettava huomiseen. Mutta vaikka opintopolku on down huomiseen asti niin saattaisikohan tänään putkahtaa sähköpostia..? :)

• 1123

Sama, ja en mäkään.
        Tuskin sieltä mitään putkahtelee ennen huomista. :(

• Sosssuuuuuun
        1123 kirjoitti:

Sama, ja en mäkään.
        Tuskin sieltä mitään putkahtelee ennen huomista. :(

No niinkai se pitää hyväksyä. On tää kyl vähä säälittävän malttamatonta mut moneltakohan ne tulee..?? :DD Minne hait? :) Mä hain Rikosseuraamisalan sosionomiks Laureaan

• 1123

Ööh no yleensä tulee ennen puoltapäivää, ehkä 10 mennessä, mutta ei sitä varmaks tiiä.
        Liiketalouteen hain.

• 1123
        1123 kirjoitti:

Ööh no yleensä tulee ennen puoltapäivää, ehkä 10 mennessä, mutta ei sitä varmaks tiiä.
        Liiketalouteen hain.

Niiiiin, ja sähköposti voi tulla tosi viivellä tai olla tulematta...

• Äähpyyh

Eilen illalla ainakin tuli oikiksen hylyt spostilla, vaikka opintopolku oli suljettu jo päivällä.

• Olitoive
        Äähpyyh kirjoitti:

Eilen illalla ainakin tuli oikiksen hylyt spostilla, vaikka opintopolku oli suljettu jo päivällä.

En haluu ees tietää pääsinkö ite

• Herppi

Myös farmasiasta tuli s-postia pistetaulukoineen eilen illalla (hylky, en osallistunut valintakokeeseen).

• Tulipas

Lamk pääsin

Sähköposti tuli pari päivää sitten :D

• Sähköinen111

Tuleeko tulokset ollenkaan postitse vai vaan sähköisesti (hyväksyin siis sen, että asia voidaan käsitellä vain sähköisesti). Helsingin yliopistoon hain.

• 1123

Tulee vissiin vaan sähköisesti, jos niin hyväksyit.

• sähköpää

Mun ymmärtääkseni saat opiskelutodistuksen kyllä postitse, jos sut hyväksytään ja otat paikan vastaan. Mutta tiedotus valinnoista tapahtuu sähköisesti.

• Eijaksaisodottaa

Hain itse Lamkiin enkä ole saanut mitään sähköpostia. Siitä varmaan voinee päätellä ettei sisään ole asiaa?

• Tulipas

Eiköhän sieltä tule kirjekkin. Mites ne ruksit siinä hakemuksessa menikään?

Hieman yllättävään aikaan sain sähköpostia lähemmäksi klo 22. Ei varmasti merkitse vielä mitään vaikket ole saannutkaan. Voi olla tohina, kun tarkistelevat. Varasijoiltakin voi päästä. Joku ei otakkaan paikkaa. En vielä heittäisi monoa ikkunasta :D

Kuten joku jo taisi mainittakkin:

"Oma Opintopolku-palvelu on suljettu tällä hetkellä korkeakoulujen yhteishaun viimeisten tulosten valmistelun ajaksi. Pahoittelemme tilannetta. Tulokset ovat nähtävissä palvelussa perjantaina 1.7."

"Tiedot valintojen tuloksista ilmoitetaan hakijoille 1.7.2016 mennessä. Ennen tätä ei voida antaa hakijoiden valintakoemenestystä tai –pisteitä koskevia tietoja. Voit seurata valinnan etenemistä Oma Opintopolku- palvelussa https://opintopolku.fi/wp/fi/. Opiskelijavalinta on ehdollinen, kunnes Lahden ammattikorkeakoulu on tarkistanut todistukset. Vapautuvista paikoista ilmoitamme välittömästi tiedon saatuamme".

Kyselin sähköpostilla hieman eilen, vastauksena:

"Vielä ei pystytä kertomaan ylintä ja alinta hyväksyttyä pistemäärää. Ne "elävät" vielä 1.7. asti. Sinun tarkempiin pistemääriin voimme palata syksyllä, kun koulu on alkanut".

Toivotan jokaiselle hakijalle onnea :D

• Eijaksaisodottaa

Kiitos tästä. Laitoin ruksin että kaikki info sähköpostilla joten kirjettä sieltä tuskin tuleekaan :)

• Pääsin

Mie en nyt tarkemmin muista miten ne ruksit siel menikään. Olin ainakin pyytävinäni kirjeenkin.

Minulle tuli myös vahvistus pyyntö sitovaisuudestani. Miltäs tuntuu, miten meni pääsykoe?

Ihmettelen nyt hieman erästä henkilöä. Meni pääsykokeisiin. Kutsuttiin haastatteluun. Ei mennyt varmaan kuin sekunti. Puheli jotain ettei ollut tosissaan hakemassa.

• adfghj

Viime vuonna tuli netpostiin klo 03.37 3.7 (eli viimeisenä päivänä tulosten julkaisussa) se Opetushallituksen tuloskirje, jossa näkyivät kaikkien hakukohteiteni pisteet.

• Eijaksaisodottaa

"Tulipas" haitko päivätoteutukseen vai monimuotoon? Luulis että sieltä tulis sähköpostiin ilmo vaikkei pääsiskään vai onko tapana ettei silloin kuulu mitään?

• RAOP
      • 1123

Ruuhkautetaan se sitten aamupäivällä. ;)

• RAOP

Siinä tapauksessa edes osalla on mahdollisuus saada tuloksensa, kun palvelu ei ole jo etukäteen jumissa.

• Vittumitäkuraa

Ja millähän ihmeellä ne "tiedottaa" opintopolun avaamisesta. Ilmoittaako ne 8.00 aamulla että aukeaa 12.00 ja luulee että palvelin kestää kun koko suomi ryntää sivulle samalla sekunnilla? Aivan varmasti on jumissa koko huomisen, ja sitten myös koulujen puhelimet jumissa. Miksi pitää viivyttää? Miksi ihmeessä pitää vielä erikseen tiedottaa? Julkaisisivat heti aamulla viim klo 7 niin olisi kohtuullista kaikille. Aamu on kohtuullinen, aamupäivä ei. Ei tarvisi jännittää vielä pitkälle päivään tai pahimmassa tapauksessa työpäivän yli. Itseni ainakin pitää ilmoittaa pomolle heti huomenna.

• Ksksk

Kannattaisi pistää sivut vähin äänin auki vaikkapa klo 4.. Homma toimisi

• Hermo11e

Täysin samaa mieltä. En ymmärrä miksi pitää vittu tiedottaa jostain avaamisajasta.

• Juhalatiakarril

Nyt aukesi!'nn

• Ärsyttääää

No ei kyllä auennu :D

• Vittuuttaaaa

Nyt aukesi ainakin minulla! Jeee en pääsyt

• Vatunvetunvatunvattu

Mulla kans aukes mut lukee kesken-________________-

• Vittuuttaaaa

Tai no siis mulla on sama ku ennen ku opintopolku suljettiin eli siis varasijalla, uskoin vaan että varasijat liikkuisivat vielä kun ei kaikki tuleksot vielä julkaistu

• Obgghll

Juu u täälläki aukesi mutta valinta kesken..........

• dlasöfhd

Pääsin 2. hakuvaihtoehtoon. Ykköstoiveessa luki että peruttu, paikat täynnä. Voisiko vielä olla kuitenkin mahdollista päästä ekaan paikkaan jos tulee peruutuksia?

• Jihuuuu

Jihuuuuu pääsin liiketaloutee!!!

• toimiitoi

Hyvin toimii Opintopolku ja pääsin Metropolian raksatekniikkaan.

• joopski

Pääsin rakennusmestariksi!!! Jeeeee!!!!!!!!

• Tampereelle1234

Jee pääsin Tampereelle! Onko kokemuksia kuinka kauan kestää että s-postiin tulee vahvistus tuosta opiskelupaikan vastaanottamisesta?

• louneri_lh

Mikä ala?

• Seamkshmonim

Opintopolku toimii ja pääsis seamk sh monimuotokoulutukseen!! :-). Sähköpostiin ei ole tullut mitään tietoa. Onnea valituille ja tsemppiä uusiin pääsykokeisiin niille joita "arpa" ei tällä kertaa suosinut

• Tulisjo

TAMK Prosessi- ja materiaalitekniikka, Biotuote- ja prosessitekniikka nähdään syksyllä 🙏

• Rakark

Mulla näkyy TAMK vielä kesken vaikka vasta 2. ja 3. hakukohde? Tekniikan alaa myös siis.. Outoa!

• Sanni678

OAMK Sosinomi monimuoto tulokset näkyi jo. Paikka yllättäen irtosi, vaikka luulin haastattelun pilanneet kaiken! Oli harvinaisen ikävä ihminen. Mietin jo, että haluanko edes koko paikkaa jos sosiaalialan ihmiset noin tylyjä😂

• 854382

No nehän on tarkotuksella tylyjä ja testaa sua miten reagoit ja selviit erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa...

• koskasaantietää

Mulla näkyy ensimmäisen hakukohteen varasija ja lopuissa opiskelijavalinta kesken :(

• taideopiskelija

Pääsin Turun taideakatemiaan! Katsoin juuri opintopolusta, sähköpostia ei ole tullut vielä.

• seamkmonimuo

Pääsin Seinäjoelle Sh-monimuotokoulutukseen, eipä olis uskonu pääsykokeen perusteella. Sähköpostia ei ole tullut, mutta opintopolussa sai paikan vastaanotettua :)

• moimoiii

Jee!!! mä pääsin Laureaan sh-koulutukseen päiväopintoihin!!

• 6579

Jos on varasijalla, niin silloin hakemus on KESKEN siihen 15.8 saakka.

• joskusopiskelemaan

Mahtaakohan 12.varasijalta päästä vielä sisään? Ja miksköhän mulla lukee vielä yhessä kesken vaikka kaikki muut on jo tullu ??

• Turkuuntietty

Riippuuu täysin siitä mihin oot hakenut. Mä ymmärtäisin ton tilanreen niin että sul riittääpisteet myös seuraavaan mut haku on viel kesken koska oot jonossa ylempänä olleeseen hakutoiveeseen. En oo kyl varma.

• joskusopiskelemaan

hain turkuun bioanalyytikoksi

• Ddffff

3 varasijalla, mutta alotuspaikkoja vaan 10 D: tuski enää tästä pääsee

• 84756

Millasistakohan varasijoista pääsee tamkin tekniikkaan ja liikenteen jollekkin alalle? Olen monessa varasijalla noin 90. Ei taida olla toivoa

• RAOP

Sain paikan Metropoliasta tekniikan alalta.

• joopski

Mikä koulutusohjelma? Itsekin pääsin metropoliaan tekniikan alalle.

• koskasaantietää

Nyt varmistui opiskelupaikka TTY:lle !!

• NiinOnnellinen

Pääsin Tamkkiin kätilökoulutukseen! Niin helpottunut olo :) Onnea kaikille ketkä on myös päässeet opiskelemaan! Ja tsemppiä jos ei tällä kertaa tärpännyt!

• tulevakätilö

Heihei minäkin pääsin! Onko sulla siis päivätoteutus vai monimuoto? :)

• Tulevaterkka

Laureaan terkaksi! ;) täällä muita ??

• VG82

Rikosseuraamusalalle hyväksytty! :)

• riseriserise

Mä kans! Siellä nähdään kuka ikinä oletkaan! ;)

• buuumm

MUSTA TULEE MUUUUUSIKKOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei pysty uskoo todeksi!!!

• gjopoipett

Oamk sosionomi monimuoto =) =) =) Sisällä ollaan!

• onnellinen2

Mä sain HUMAKista opiskelupaikan.. Musta tulee yhteisöpedagogi :)

Jeeeeeeeeeeeeeee :) <3

• Jihuuuii

Rakennusrakkitehtipaikka plakkarissa!

• VarasijallaTampereelle

Kaupunki? 😊

• Jihuuuii

TAMKiin :)

• Minäjokakysyin

Minä olen Tamkiin 1. varasijalla. 0,5p. viimeisestä valitusta. Nyt jännittää hirveästi! Ehkä nähdään! 😊

• Oliopö

Onko mahdollista päästä sisään 8. varasija Lohja sairaanhoitaja? Olen jo AMK:ssa voinko ottaa toisen opiskelupaikan vastaan, jos viime tutkinto otettu vuonna 2013? Pliis vastatkaa...

• Höööö

Jos on sijalla 40, tarkoittaako se varasijaa 40 vai vähennetäänkö luvusta valitut pois?

• Hahahahkj

Tarkoittaa varasijaa 40. Vai mikä luulet olevan esim. Varasija 1?

• Ihanaa, pääsin Metropoliaan laboratorioanalyytikoksi, ykkösvaihtoehtoon😀 en voi uskoa todeksi, mutta kyllä kannatti lukea. Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille.

• odottavanaikaonpitkä

Pääsin Metropoliaan Energia- ja ympäristötekniikkaan.

• Odotellaan

Onko Metropoliaan avoimen väylään hakijoita täällä? Oletteko jo saaneet tietoa pääsystä?

• Iygblkhh

Mä sain tietää jo pari päivää haastattelun jälkeen

• Pääsin

Äskön tuli tämmöinen sähköposti. Haluan tällä muistuttaa, ottakaa ne paikat vastaan, mihin olette päässeet. Lamk

"Tässä kirjeessä on tietoa myös muiden hakukohteittesi tilanteesta. Opiskelijaksi hyväksymisen jälkeen mahdolliset alemmat hakukohteesi ovat
      peruuntuneet automaattisesti. Jos olet varalla johonkin ylempään hakukohteeseesi, voit vielä tulla siihen valituksi, jos paikkoja vapautuu. Lisätietoa
      kunkin hakukohteesi valintaperusteista saat Opintopolku.fi -sivustolta sekä ko. korkeakoulusta.
      Opiskelupaikan vastaanottaminen
      Vahvistaaksesi yllä mainitun opiskelupaikan sinun täytyy ottaa se vastaan 15.7.2016 klo 15.00 mennessä. Ellet ota paikkaa vastaan määräaikana, menetät
      sen. Ota opiskelupaikka vastaan ensisijaisesti sähköisesti Oma Opintopolku -palvelussa. Ohjeet löydät sivulta 3 sekä osoitteesta Opintopolku.fi:
      Koulutuksen valinta > Yhteishaku > Korkeakoulujen yhteishaku > Näin otat paikan vastaan yhteishaussa.
      Opiskelupaikan vastaanottamisen lisäksi sinun täytyy ilmoittautua korkeakouluusi. Jos otat paikan vastaan Oma Opintopolku -palvelussa, voit jatkaa
      suoraan sähköiseen ilmoittautumispalveluun. Korkeakoulukohtaiset ilmoittautumisohjeet ja tiedot opintojen aloittamisesta saat korkeakoulun
      verkkosivuilta: katso linkki "Ohjeet uusille opiskelijoille" sivun alaosassa.
      Valintapäätöksen ehdollisuus
      Sinua koskeva valintapäätös voi hakukohteen valintaperusteiden mukaan olla ehdollinen. Ehdollisia ovat valinnat, jotka on tehty sellaisen tutkinnon
      perusteella, josta ei vielä ole ollut saatavissa lopullista tutkintotodistusta tai jotka on tehty antamiesi, myöhemmin tarkistettavien tietojen perusteella
      (kuten ammattikorkeakoulujen valinnoissa lukion päättötodistukset, ammatillisen perustutkinnon päättötodistukset ja korkeakoulututkinnon todistukset
      sekä mahdolliset työtodistukset). Ehdollinen valintapäätös raukeaa, jos et toimita kopiota todistuksesta korkeakouluusi määräaikana. Tarkista määräaika
      valintaperusteista. Ehdollinen valintapäätös voi raueta myös, jos se on tehty vahvistamattomien ennakkoarvosanojen perusteella ja arvosanat laskevat.
      Jos ilmoittamasi tiedot osoittautuvat tarkistuksessa virheellisiksi, opiskelupaikkasi voidaan perua.
      Muutoksenhaku
      Jos opiskelijavalinnassa ja valintaperusteiden soveltamisessa on mielestäsi tapahtunut virhe, voit vaatia siihen kirjallisesti oikaisua 14 vuorokauden
      kuluessa opiskelijavalinnan tuloksen julkistamisesta eli viimeistään 15.7.2016 ennen korkeakoulun aukioloajan päättymistä. Tutustu ensin kyseisen
      hakukohteen valintaperusteisiin sekä oikaisumenettelyä koskevaan ohjeistukseen. Ota tämän jälkeen tarvittaessa yhteyttä siihen korkeakouluun, jonka
      hakukohdetta tyytymättömyytesi koskee. Sinun on mahdollista tehdä edellä mainittuna määräaikana kirjallinen, yksilöity oikaisuvaatimus. Tarkemmat
      tiedot oikaisuvaatimuksen tekemisestä ja yhteystiedot löytyvät ko. korkeakoulun verkkosivulta sekä hakumateriaalista. Korkeakoulu ei käsittele
      oikaisuvaatimusta, jos se koskee hakukohdejärjestyksessä alemmaksi asetettua hakukohdetta, kuin sitä, johon olet tullut valituksi.
      Oikaisuvaatimus on osoitettava ko. hakukohteen korkeakoulun määrittelemälle toimielimelle ja toimitettava perille valintaperusteissa ilmoitettuun
      osoitteeseen edellä mainittuna määräaikana.
      Ohjeet uusille opiskelijoille
      http://www.lamk.fi/opiskelijalle/tervetuloa-opiskelemaan/Sivut/default.aspx"

• siismitä

Hei,

Minulle tuli tuo tuloskirje, siinä lukee että minut on hyväksytty varasijalta. Sitten on ne pisteet ja sitten varasijan numero kohdassa - (viiva). Mitähän tämä siis tarkoittaa? Alkuperäsessäkin ilmotuksessa joka siis opintopolussa että hyväksytty, ei siis missään vaiheessa varasijasta ollu aikasemmin.

• Despred

Sinä joka pääsit Laureaan terkkariksi voitko kertoa mitä vastasit haastattelussa kysymyksiin? Minä hain enkä päässyt vaikka se meni mielestäni todella hyvin :( jäin kauaksi varasijalle... Muistatko milloin sai kysellä palautetta haastattelusta?

• Tulevaterkka

Hei! Menin metropoliaan valintakokeisiin ja pääsin ykköseen laureaan, joten en osaa oikein vastata sun kysymykseen. :(
        Ei kannata hei lannistua! Syksyllä uudemman kerran ! Kuinka kauaksi varasijalle jäit?

• Kysymystähänväliin

Eli pitääkö todistuksista skannata kopiot ja lähettää kirjeenä koululle?

• RAOP

Riippuu todistuksista. Kannattaa tarkistaa tämä kyseisen oppilaitoksen hakuohjeista ja varmuuden vuoksi asiasta voisit ihan kysyäkin hakijapalvelusta.

• aasfjk

Itse en pääse ilmoittautumaan läsnäolevaksi, yritin aiemmin päivällä ja äsken uudelleen. Herjaa käyttökatkoa. Onko muilla samaa ongelmaa?

• sgvdsgdsf

Joo, sama ongelma on. Kestää hiton kauan että tapahtuu mitään ja sitten käyttökatko ilmoitus.

• Relanna

Minäkin ilmoittauduin läsnäolevaksi (Laurea sh monimuoto) koko lukuvuodelle jo eilen, mutta opintopolussa näkyy että pitäisi ilmoittautua... Ja sitten tulee se käyttökatko -ilmoitus.
      Täytyy kokeilla ensi viikolla uudestaan. Opiskelupaikan se kuitenkin näytti vastaanotetuksi.

• Onkos muita lähdössä kuopioon sh-opintoihin?

• Onnellinenopiskelija

Lapin amk ja tulevat sosionomit (monimuoto), onko teitä muita? ☺

• 545323

Ilmoittauduin lukukaudelle jo perjantaina mutta lauantaina tuo sitten näytti ettei olisi ilmoittauduttukaan. Nyt siellä ei ole enää mitään ilmoittautumispainiketta, joten kyse oli ilmeisesti bugista?

• peepopööpö

Jonkinsortin bugi joo. Ite painin ihan saman asian kanssa. Ilmoittauduin jo 1.7 heti paikan vastaanottamisen jälkeen, mutta sitten tosiaan piti ilmoittautua mukamas uudelleen, ja nyt linkkiä sinne OILIin ei enää ole.

Ekalla kerralla kun viestitin Opetushallitukseen niin myönsivät että ongelmaa on, nyt kun uudemman kerran laitoin samasta asiasta koodia, niin nostivat kädet pystyy, sanoivat että ongelmaa ei ole, ja kehoittivat ottamaan suoraan kouluun yhteyttä.

• 453582

Kellään tullut jo koululta hyväksymiskirjettä postitse? Vai tuleeko niitä? Sähköpostitse kyllä tuli.

• Pääsin

Hakemusta tehdessä oli jonkinlainen valinta, miten haluat tiedot. Ilmoitus pääsystäni tuli s.postiin 28.6 ja viime viikon ke tai to tuli kirje.

Hakemusta katsellessani siinä lukee: "En suostu siihen, että opikelijavalintaan liittyvä viestintä ja tuloksista ilmoittaminen hoidetaan pelkästään sähköisesti (mahdolliset hakemuksen täydennyspyynnöt ja ammatikorkeakoulujen valintakoekutsut lähetetään aikataulusyistä pääsääntöisesti sähköisesti)".

Itse otin lähinnä varmistuksena. Sinun tapauksessasi tuolla ei pitäisi olla muuta merkitystä kuin se on kirje ja paperilla. Itselläni oli ihan sama kirjoitus sähköpostissa ja kirjeessä.

• 6632

Tyhmä kysymys mutta: ilmoittauduin heti tulosten tullessa lukukaudelle. Pian sen jälkeen se näytti seuraavana päivänä edelleen että pitäisi ilmoittautua lukukaudelle. Nyt siellä lukee vain "opiskelupaikka vastaanotettu", joten ilmeisesti kaikki on ok ja kyse oli bugista?

• Pääsin

Voithan sie kysyä koululta onko kaikki ok.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe