Taas tällainen, näitä on ihan mukava lueskella ainakin minun mielestäni :) Jos toisia ei kiinnosta, voivat painaa ihan huoletta jo tässä vaiheessa "Edellinen"-nappulaa, ne joita kiinnostaa, tervetuloa kirjoittelemaan :)
Muutamia tällaisia pieniä kysymyksiä ajattelin kysellä ja vastailla itsekin jossain vaiheessa :)
1. Kolmella sanalla - mitä kaikkea rakkaus muun muassa sisältää?
2. Millaista on rakkaus vanhempiin?
3. Millaista on rakkaus ystäviin?
4. Millaista on rakkaus poikaystävään?
5. Keitä ihmisiä voitte sanoa rakastavanne?
6. Miksi teidän mielestänne rakkaus satuttaa?
7. Asia, johon ihastutte ensimmäisenä tuntemattomassa ihmisessä (esimerkiksi pelkkä "ulkonäkö" ei riitä)
8. Tapa, jolla osoitatte rakkautta (vanhemmille, ystäville, poika/tyttöystävälle)
9. Onko rakkautta ensisilmäyksellä?
10. Mitä voisit tiukan paikan tullen rehellisesti sanottuna tehdä itsellesi rakkaimman ihmisen vuoksi?
Tuossa nyt joitakin, jos jollein tulee mieleen lisää kysymyksiä, lisäilkäähän ihmeessä! :)
Jälleen yksi kysely/gallup ;)
15
1250
Vastaukset
- meghan
- Luottamus, tunteminen, kunnioitus
- Mielestäni rakkaus vanhempiin on sellaista ns. "huolenpitorakkautta", ei niinkään fyysisiä vaan henkisiä huolenpitoja. Myös kunnioitusta ja rehellisyyttä.
- Auttamista, kuuntelemista, tukemista. Noin lyhyesti sanottuna.
- Tuntemista, luottamusta, rehellisyyttä, avoimmuutta. Myöskin noin lyhyesti sanottuna.
- Vanhempiani, kahta ystävääni sekä poikaystävää.
- Rakkaus on suuri tunne, ja eniten rakastamansa ihmisen sanat satuttavat kaikista eniten juuri sen takia, että rakastaa.
7. Asia, johon ihastutte ensimmäisenä tuntemattomassa ihmisessä (esimerkiksi pelkkä "ulkonäkö" ei riitä)
- Täysin tuntemattomassa ihmisessä hymy ja vartalonmuoto
8. Tapa, jolla osoitatte rakkautta (vanhemmille, ystäville, poika/tyttöystävälle)
- Sanomalla "minä rakastan sinua". Myöskin hymy ja silmiin katsominen riittää, kun poikaystävästä on kyse. Vanhemmille sekä kavereille en sitä sano noin suoraan, mutta kyllä he sen huomaavat käytösnormeista :)
- Ei rakkautta, pelkkää ihastusta.
10. Mitä voisit tiukan paikan tullen rehellisesti sanottuna tehdä itsellesi rakkaimman ihmisen vuoksi?
- Kaikkein rakkaimman puolesta voisi vaikka kuolla.
Ja nyt lähden mukavien matematiikanlaskujen pariin, palailemisiin huomenna :)- hmmm
Miksi matematiikan laskujen pariin? Kerroit itse aikaisemmin keskeyttäneesi lukion ja jatkavasi syksyllä, eli miksi sitten laskuja? Nyt taijat tyttö huijata!
- meghan
hmmm kirjoitti:
Miksi matematiikan laskujen pariin? Kerroit itse aikaisemmin keskeyttäneesi lukion ja jatkavasi syksyllä, eli miksi sitten laskuja? Nyt taijat tyttö huijata!
Keskeytin syksyllä kaksoisopinnot Harjussa, mutta aloitin 3.1.2005 etälukion Kouvolassa - niitä matematiikanlaskuja minä tuossa illalla/yöllä pohdiskelin.
- teenqueen-91
Minä vastaan: SEKSI.
Ei äitiä, ystävää,lastaan,veljeä, mummoa,lemmikkiään jne. halua seksuaalisesti! Vain poika-/tyttöystäväänsä haluaa seksuaalisesti!
ELI SEKSI ja LISÄÄNTYMINEN erottaa nämä toisistaan. Eikö?
Vaikken itse sitä ole vielä harrastanutkaan.- teenqueen-91
Kysyithän sinä paljon muutakin, minä vastasin vain tähän...
Mutta muuten, eihän rakkautta ensisilmäyksellä ole olemassakaan. Ei tuntematonta voi rakastaa.
Ihastumista ensisilmäyksellä voi olla.
Sitte tuo että, mihin ekaksi ihastuu toisessa, hmmm. itse ihastuin ulkonäköön, mutten olisi alkanut seurustelemaan ellei luonne olisi ollut myöskin ihana..
Mitäs muuta sä kysyitkään... - teenqueen-91
teenqueen-91 kirjoitti:
Kysyithän sinä paljon muutakin, minä vastasin vain tähän...
Mutta muuten, eihän rakkautta ensisilmäyksellä ole olemassakaan. Ei tuntematonta voi rakastaa.
Ihastumista ensisilmäyksellä voi olla.
Sitte tuo että, mihin ekaksi ihastuu toisessa, hmmm. itse ihastuin ulkonäköön, mutten olisi alkanut seurustelemaan ellei luonne olisi ollut myöskin ihana..
Mitäs muuta sä kysyitkään...Niin tarkennus tuohon, mihin ekana ihastuu tuntemattomassa. Vastasin että ihastuin omassa kullassani ensin ulkonäköön, eli hieman tarkennan, kun sanoit ettei pelkkä "ulkonäkö" riitä:
Ihastuin häneen, kun hän oli niin pitkä ja ne ruskeat korville asti ulottuvat hiukset, ne vasta ihanat olikin.. Sitten ne treenatut vatsa/rintalihakset, jotka huomasin liikuntasalissa.. jne...
Anteeksi nyt vielä kerran, että viestini tuli näin monessa osassa.
- teenqueen-91
5.Niin ja sitten voin sanoa rakastavani perheenjäseniäni, mummoani ja lemmikkejäni. omaa kultaani tietenkin ennen.
6.Rakkaus on niin vahva tunne, minun mielestä tunteista vahvin, siksi se myös satuttaa eniten.
10. tämä on kai hölmöä, mutta tosi tiukan paikan tullen, jopa valmis tappamaan (heh, sellaista tuskin tulee...)
Anteeksi kun nämä minun vastaukset tulee näin sekaisin. 1. Rakkaus sisältää välittämistä, yatävyyttä ja läheisyyttä.
2. Kiukuttelua... Tai mulla ainakin pelkkä sana "kiitos" tarkoittaa rakkautta.
3. Luottamista ja yhteenkuuluvuutta.
4. Läheisyyttä, tykkäämistä toisesta, välittämistä, ikävää ja kaikkea sitä, mikä tuntuu hyvältä ja oikealta.
5. Perhettäni ja poikaystävääni.
6. Ikävä satuttaa... Myös se satuttaa, jos rakastaa toista ja toinen ei tunne samoin, vaan hän haavoittaa ja loukkaa toista.
7. Hauskuus, ja se että tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Joidenkin ihmisten silmät vain jäävät mieleen...
8. Poikaystävälle kerron sen suoraan ja pidän häntä hyvänä. Vanhemmille sitä ei oikein osaa kertoa. Toivottavasti he ymmärtävät, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii". Ystävät tietävät rakkauteni heihin luottamuksesta, rehellisyydestä ja välittämisestä.
9. On.
10. Masentua. Tarkoittaa sitä, että luultavasti opiskelu jäisi ja kiinnostus muihin asioihin häviäisi. Olla kotona, yksin, mikä on kaikista pahin vaihtoehto. Mutta ehkä sillähetkellä ei olisikaan muuta vaihtoehtoa...- Masa-Man87
1. Usko, toivo, rakkaus (heh)
2. Syvää
3. Saman laista kuin 2ssa mutta luottamusta enempi
4. I´m not gay so...sanotaa et tyttöystävään 2sen ja 3sen sekotus Mut siinä tulee hellyys
5. Ystäviä joihin voi luottaa
6. Se osaa avata haavat uudestaa......
7. Silmät ja kasvojen piirteet
8. Välitän heistä
9. Vitut...se on kusetusta......ja tuottaa tuskaa.
10. Tappaa ihteni hänen puolestaan (jos sellanen life or death situation) 1. Kolmella sanalla - mitä kaikkea rakkaus muun muassa sisältää?
*luottamusta,rehellisyyttä,oikeudenmukaisuutta..?
* Tosi hyvä äitiin,Isän kans en juuri puhu..
*Ystävää en näe kuin vähintään 1 viikossa:( Muuten hyvä.
*Tosi huippu.
*Niitä joita tulee välillä ikävä.
*Kun rakastama henkilö tekee/sanoo jotain pahasti eikä usko sen tapahtuneen..
*Silmät,Jätkän peppu,puhumistapa...
*Sanoo nätisti,tekee jotain toisen puolesta(esim. voitelee leivän valmiiksi)
*Kyllä,uskon.
*Tapattaa ihtensä rakkaimman vuoksi,jos tämä on vaarassa etc.- *Maria*
*Luottamus, tukeminen (siis henkisesti =)), läheisyys
*Sellaista turvaa antavaa, jotenkin itsestäänselvää..
*Ystäviä tuetaan ja kuunnellaan, tähänkin kuuluu luottamus. Ystävät erottaa kavereista juuri rakkaus.
*Ihanaa =) Hmm.. Sitoutunutta. Apua, en mä osaa kuvailla tätä!
*Poikaystävää, vanhempia, sisaruksia, paria ystävää, isovanhempia.
*Koska siinä antaa samalla itsestään niin paljon. Jos toinen ei arvosta sitä tai käyttää sitä väärin, se satuttaa.
*Se riippuu ihmisestä, mikä ensimmäiseksi kiinnittää huomion. Kokonaisuus varmaankin, mutta kyllä se voi olla melkein mitä vaan. Silmät, hiukset, kädet.. Joku ulkonäköjuttu se on, koska ei välttämättä ole vielä edes jutellut tyypin kanssa.
*Ainoa, jolle aktiivisesti osoitan rakkautta on poikaystävä. Pitäisi varmaan osoittaa muillekin =) Siskoille kyllä sanon "Jag älskar dig" =)
*Ihastumista ensisilmäyksellä on, ja jos siitä myöhemmin kehittyy rakkautta, pariskunta varmaankin sanoo, että se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Luulen että tällaisiä ihanstumisia sattuu itse kullekin välillä, mutta ne unohtuvat nopeati.
*Se selviää varmaan sitten kun se paikka tulee. Vaikea kuvitella mitään tilannetta näin etukäteen. - *Maria*
*Luottamus, tukeminen (siis henkisesti =)), läheisyys
*Sellaista turvaa antavaa, jotenkin itsestäänselvää..
*Ystäviä tuetaan ja kuunnellaan, tähänkin kuuluu luottamus. Ystävät erottaa kavereista juuri rakkaus.
*Ihanaa =) Hmm.. Sitoutunutta. Apua, en mä osaa kuvailla tätä!
*Poikaystävää, vanhempia, sisaruksia, paria ystävää, isovanhempia.
*Koska siinä antaa samalla itsestään niin paljon. Jos toinen ei arvosta sitä tai käyttää sitä väärin, se satuttaa.
*Se riippuu ihmisestä, mikä ensimmäiseksi kiinnittää huomion. Kokonaisuus varmaankin, mutta kyllä se voi olla melkein mitä vaan. Silmät, hiukset, kädet.. Joku ulkonäköjuttu se on, koska ei välttämättä ole vielä edes jutellut tyypin kanssa.
*Ainoa, jolle aktiivisesti osoitan rakkautta on poikaystävä. Pitäisi varmaan osoittaa muillekin =) Siskoille kyllä sanon "Jag älskar dig" =)
*Ihastumista ensisilmäyksellä on, ja jos siitä myöhemmin kehittyy rakkautta, pariskunta varmaankin sanoo, että se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Luulen että tällaisiä ihanstumisia sattuu itse kullekin välillä, mutta ne unohtuvat nopeati.
*Se selviää varmaan sitten kun se paikka tulee. Vaikea kuvitella mitään tilannetta näin etukäteen. - Aphrodite
-läheisyys, välittäminen, luottamus
-kiintymystä ja kiitollisuutta huolenpidosta,
kunnioitusta ja sitä, että vaikka kuinka
välillä tuntisi vihaavan vanhempiaan, syvällä
sisimmässään heistä välittää todella paljon
-voi tuntea luottavansa toiseen täysin, jakaa
ilot ja surut puolin ja toisin, yhdessä on
hauskaa, jos ystävällä on vaikeaa, haluaa tukea
tätä jne. jne.
-tämä rakkaus on ehkä kaikkein vaikeinta, sillä
tähän liittyy myös intohimo. mukana on
välittämistä, kiintymystä, tulee lämmin tunne
kun ajattelee toista, ja myös intohimoa -
toista haluaa myös seksuaalisesti. Poikaystävä
on paras kaveri, jonka kanssa pussaillaan ja
rakastellaan.
-poikaystävä, muutama kaveri, perhe
-kun rakastaa, mutta ei saa vastarakkautta, on
tunne sanoinkuvaamattoman kauhea. on myös
ikävää jos toinen rakastaa, mutta itse ei pysty
antamaan vastarakkautta. traagista on, jos
molemmat rakastavat, mutta olosuhteiden pakosta
rakkautta ei voi "toteuttaa". rakkaus on niin
voimakas tunne, että sen kanssa polttaa helposti
näppinsä.
-tietynlainen katse, toisen yleinen olemus,
itsevarmuus, tuntuu että joidenkin kanssa vain
on sellaista kemiaa..
-olen luottamuksen arvoinen ja osoitan
luottavani heihin, poikaystävälle myös fyysisiä
osoituksia ja muillekin toki halauksia, myös
sanallisia osoituksia, esim. "tykkään susta"..
-kyllä ja ei. esim. kun näin poikaystäväni
ensimmäisen kerran koulun käytävällä katsoin
heti, että ompa ihana poika. en tietenkään
silloin voinut rakastaa häntä, mutta nyt paljon
myöhemmin tuo ensisilmäys on johtanut
rakkauteen
-vaikea kysymys.. en kyllä varmaan tappaisi
itseäni, mutta muuten melkein mitä tahansa - wonder
-- välittämistä, kunnioittamista ja kuumia-aaltoja... :)
-- kunnioittavaa, joskus- viha-rakkaus suhde :D
-- aitoa, luottamista..
-- kaikkea! fyysistä, psyykkistä...
-- vanhempia, yhtä ystävääni...
-- hmm... varmaan kun rakkaus loppuukin toiselta osapuolelta, se sattuu... jos ihminen jota rakastat ei enää rakastakkaan sua... ja sä tajuut ettei se sua ikinä oikeesti rakastanukkaa..
-- hymy, silmät, tyyli...
8. Tapa, jolla osoitatte rakkautta
-vanhemmille, halihali, pusipusi
-ystäville, "sä oot mulle tosi tärkee....."
-poika/tyttöystävälle, "hani ai lav juu!!"
-- uskon, ku oon tällane romanttinen pöhkö... ;)
-- mitä vaa syntymän ja kuoleman välillä... - ...
1.välittämistä, aitoa kiinnostusta, huolenpitoa
2.rakkaus vanhempiin on syvää ja elämänkestävää
3.rakkaus ystäviin on luottamukseen perustuvaa
4.rakkaus poikaystävää pohjautuu myös luottamukseen ja välittämiseen
5.rakastan poikaystävääni, parasta ystävääni, vanhempiani, siskoani ja siskon poikaa.
6.rakkaus satuttaa koska välittää niin paljon, jos esim. tapahtuu onnettomuus ja rakkaalle tapahtuu jotain..
7.jos on hyvä kuuntelija
8.osoitan rakkauttani olemalla läsnä
9.ei ole rakkautta ensisilmäyksellä, ehkä lapsi voi rakastua äitiinsä ensisilmäyksellä
10.voisin uhrata itseni jotta rakkaani saisi elää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115077Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493322Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853069Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku382298- 811797
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411550450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211474Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1191149- 161109
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431077