Gdanskissa käyneet!

GDANKS

Olen lähdössä pian matkalle Gdanskiin, Puolaan ja tarvitsisin apua yhteen juttuun.
Selventäkää minulle!
Mikä on Gdanskin vanhan kaupunkin ja Gdanskin keskustan etäisyys vai sijaitsevatko ne ihan lähekkäin vai miten?
Olen siis varaamassa hotellia jossa lukee "500 metriä Gdanskin vanhaan kaupunkiin"
Tarkoittaako se että myös Gdanskin keskustaan on se 500 metriä?
Tarvitsen apua ja kiitos niille jotka viitsivät auttaa :)!!

6

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjhsytrjytjytj

      Vanha kaupunki on kai se juttu mitä varten Gdanskiin mennään. En edes tiedä kerran käyneenä mikä on uusi keskusta, mutta jossain vanhan kaupungin ja rautatieaseman välissä se varmaan on. Eikä sekään väli ole kovin montaa sataa metriä.

      Jos se hotelli on vanhan kaupungin itä-/eteläpuolella, niin sitten on 500m sinne, jonka jälkeen alkaa suoraan uudempi alue. Aika pieni kaupunki ja kaikki kävelyetäisyydellä.

    • GDANSK

      Kiitos paljon vastauksestasi :)

    • moikkelismoiii

      Mulla kans toi sama! Mietin tosi paljon että onko se ihan kunnon uusi keskusta lähellä sitä vanhaa kaupunkia! :)

    • kesäkelit

      Gdansk on melko pieni kaupunki eli jos hotelli on vanhassa kaupungissa tai sen lähellä, kaikki on kävelyetäisyydellä. Sopottiin ja Gdyniaan pääsee helposti junalla, matka ei kestä kauaa ja ei maksa paljoa. Varsinkin Sopot on näkemisen arvoinen kaunis pikku kaupunki, jossa aivan ihan ranta, kuin etelän kohteissa. Kävimme joulun aikaan ja tykästyimme.

    • asukki

      Jos nyt joku sattuu vielä lukemaan vanhaa ketjua, niin vanha kaupunki Stare Miasto on se, jossa kaikki turistit hortoilee. Kiva paikka. Sitten kartassa saattaa näkyä Glowne Miasto, joka suoraan käännettynä tarkoittaa pääkaupunkia. Se on ihan tuon vanhan kaupungin vieressä. Vanhan kaupungin parhaat tunnukset on Marian Basilika ja Dlugi Targ, ja niihin kannattaa verrata etäisyyksiä hotellia valitessa. Gdanskissa on hyvä kaupallinen keskusta Wrzeszcz, joka on ratikkamatkan päässä. Sinne pääsee myös paikallisjunalla, samalla, jolla voi ajella Sopotiin ja Gdyniaan.

    • repullinenmies

      google maps auttaa!

      Ainakin minä hahmotan parhaiten, kun näen paikat kartalla.

      http://maps.google.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1730
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1358
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      175
      1355
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      900
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      845
    Aihe