Gdanskissa käyneet!

GDANKS

Olen lähdössä pian matkalle Gdanskiin, Puolaan ja tarvitsisin apua yhteen juttuun.
Selventäkää minulle!
Mikä on Gdanskin vanhan kaupunkin ja Gdanskin keskustan etäisyys vai sijaitsevatko ne ihan lähekkäin vai miten?
Olen siis varaamassa hotellia jossa lukee "500 metriä Gdanskin vanhaan kaupunkiin"
Tarkoittaako se että myös Gdanskin keskustaan on se 500 metriä?
Tarvitsen apua ja kiitos niille jotka viitsivät auttaa :)!!

6

817

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjhsytrjytjytj

Vanha kaupunki on kai se juttu mitä varten Gdanskiin mennään. En edes tiedä kerran käyneenä mikä on uusi keskusta, mutta jossain vanhan kaupungin ja rautatieaseman välissä se varmaan on. Eikä sekään väli ole kovin montaa sataa metriä.

Jos se hotelli on vanhan kaupungin itä-/eteläpuolella, niin sitten on 500m sinne, jonka jälkeen alkaa suoraan uudempi alue. Aika pieni kaupunki ja kaikki kävelyetäisyydellä.

• GDANSK

Kiitos paljon vastauksestasi :)

• moikkelismoiii

Mulla kans toi sama! Mietin tosi paljon että onko se ihan kunnon uusi keskusta lähellä sitä vanhaa kaupunkia! :)

• kesäkelit

Gdansk on melko pieni kaupunki eli jos hotelli on vanhassa kaupungissa tai sen lähellä, kaikki on kävelyetäisyydellä. Sopottiin ja Gdyniaan pääsee helposti junalla, matka ei kestä kauaa ja ei maksa paljoa. Varsinkin Sopot on näkemisen arvoinen kaunis pikku kaupunki, jossa aivan ihan ranta, kuin etelän kohteissa. Kävimme joulun aikaan ja tykästyimme.

• asukki

Jos nyt joku sattuu vielä lukemaan vanhaa ketjua, niin vanha kaupunki Stare Miasto on se, jossa kaikki turistit hortoilee. Kiva paikka. Sitten kartassa saattaa näkyä Glowne Miasto, joka suoraan käännettynä tarkoittaa pääkaupunkia. Se on ihan tuon vanhan kaupungin vieressä. Vanhan kaupungin parhaat tunnukset on Marian Basilika ja Dlugi Targ, ja niihin kannattaa verrata etäisyyksiä hotellia valitessa. Gdanskissa on hyvä kaupallinen keskusta Wrzeszcz, joka on ratikkamatkan päässä. Sinne pääsee myös paikallisjunalla, samalla, jolla voi ajella Sopotiin ja Gdyniaan.

• repullinenmies

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      419
      2044
    2. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      198
      1639
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      151
      1509
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      123
      1396
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1196
    6. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      252
      999
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      114
      928
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      72
      820
    9. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      17
      774
    10. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      26
      705
    Aihe