Autotallin lattia

Zadaa

Mieltäni on alkanut askarruttaa lämpimän autotallin lattia. Kun sinne ajaa auton lumisena tai märkänä, lattia luonnollisesti lainehtii vettä. Tallissa on vesikiertoinen lattialämmitys, painovoimainen ilmastointi, kaadot lattiakaivoa kohti, ja lattiapinnoitteena Tikkurilan Acva Coat 100-kaksikomponenttimaali.

Kun kosteusjutuista puhutaan niin paljon, niin ihmettelen ettei kukaan ole ehdottanut tollaista tallia kosteuseristettäväksi tilaksi! Vettä lilluu lattialla joka päivä, ja ei tuo painovoimainen ilmastointikaan tunnu olevan maailman tehokkain, ilma tuntuu välillä olevan aika pitkäänkin kosteana.

Millaiset kokemukset muilla tuollaisesta ratkaisusta? Onko tullut mitään ongelmia?

11

8691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolehdi , vaan

      autostasi. Jos sulla on lämmitetty autotallin lattia, niin autosikin lienee uudehko, kalliskin. Lämpimässä tallissa nimittäin tuhoat autos parissa talvessa ellei se kuivaus ole todella tehokas. Kosteus jää auton ovikoteloihin, jotka happanevat parissa vuodessa. Parempi on pitää talli kylmänä pääosin ja kuivata auto esim kuukauden parin välein kunnolla.Kysy asian kokeneilta, ei tää ole huuhaata...

      • pha

        Jos jätät autotallistasi lämmityksen pois voin taata että autosi ruostuu huomattavasti nopeammin kuin lämmitetyssä. Pidä lämpö ja huolehdi että ilmanvaihtoventtiilit ovat avoinna (toinen seinän alaosassa ja toinen yläosassa 160 mm) Lattia on ihan oikein että sulavan lumen vesi valuu kaivoon ja loppu haihtuu ilmaan ja ulos.


      • Jocuko
        pha kirjoitti:

        Jos jätät autotallistasi lämmityksen pois voin taata että autosi ruostuu huomattavasti nopeammin kuin lämmitetyssä. Pidä lämpö ja huolehdi että ilmanvaihtoventtiilit ovat avoinna (toinen seinän alaosassa ja toinen yläosassa 160 mm) Lattia on ihan oikein että sulavan lumen vesi valuu kaivoon ja loppu haihtuu ilmaan ja ulos.

        Kylmä talli, jonka ovea pidän märillä ilmoilla ja pikkupakkasilla yöaikaa lukuun ottamatta auki aina kun olen kotona. Mitään epänormaaleja ruostevaurioita ei ole ilmennyt.

        Eli, lämpö mahdollisimman alas ja hyvä ilmanvaihto. Lähtevät siinä samalla suolan kloriditkin taivaan tuuliin.


      • Zadaa

        Se on työsuhdeauto, joten ei ongelma...


      • zephyr

        autoissa jopa 12 vuotta eihän ne voi talvessa ruostua.


      • asiaa
        Jocuko kirjoitti:

        Kylmä talli, jonka ovea pidän märillä ilmoilla ja pikkupakkasilla yöaikaa lukuun ottamatta auki aina kun olen kotona. Mitään epänormaaleja ruostevaurioita ei ole ilmennyt.

        Eli, lämpö mahdollisimman alas ja hyvä ilmanvaihto. Lähtevät siinä samalla suolan kloriditkin taivaan tuuliin.

        Jos suoraan sanon, autolla, jolla ajetaan päivittäin, ei tulisi säilyttää lämpimässä tallissa. Monen tallin lämmitys, ilmanvaihto ei
        riitä hoitamaan vesimäärien poistamista ja
        pidemmänpäälle auto ei tykkää. Olen todennut, että
        sulatus/kuivatus mahdollisuus riittää tallissa ja
        muuten lohko/ sisälämmitys.


      • kokemuksella
        asiaa kirjoitti:

        Jos suoraan sanon, autolla, jolla ajetaan päivittäin, ei tulisi säilyttää lämpimässä tallissa. Monen tallin lämmitys, ilmanvaihto ei
        riitä hoitamaan vesimäärien poistamista ja
        pidemmänpäälle auto ei tykkää. Olen todennut, että
        sulatus/kuivatus mahdollisuus riittää tallissa ja
        muuten lohko/ sisälämmitys.

        voin sanoa, ettei se auto mihinkään ruostu lämpimässä tallissa. Minulla on -86 mallinen Escort, jota on käytetty päivittäin työmatkoihin ja ajettu talvisin puolilämpimään (10-15 astetta) talliin jossa painovoimainen ilmanvaihto. Kun talliin ajaa pitää vain potkia lumet pois roiskeläpistä. Silloin tällöin vetelen lastalla suurimmat vesilätäköt ovesta pihalle. Autossa on nyt havaittavissa pari ruosteista kohtaa (tuulilasin alakulmassa ja antennin juuressa). Kyllähän nykyautot jotka ovat galvanoituja kestävät varmasti paremmin kuin tuon ikäinen auto. Mitä järkeä on rakentaa autotalli, jos sitä ei käytä, tai pitää sitä kylmillään. Minusta on ainakin mukavaa lähteä aamuisin töihin lämpimällä autolla.


    • samaa mieltä

      Ole todella huolissas autostasi. Itse ruostutin 3v vanhan aiton yhdessä talvessa niin pahoin että hylkäsivät katsastauksesta.

      • olla

        japanilainen auto.


    • autotalli-arska

      Acvacoat 100 on riittävä vedeneriste autotallin lattiaan. Lisää talliisi yksinkertainen poistopuhallin. Sillä saat sen nopeammin kuivaksi. Autosi kohtalo hirvittää joka tapauksessa.

    • sam

      Laita katolle huippari ja pari poistoventtiiliä ja pari korvausilmaventtiiliä.
      Tai seinään kanavapuhallin, pääsee helpommalla, mutta seinän ulkopuoli saattaa tästä kärsiä ja kosteus nousee räystään alle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe