Mieltäni on alkanut askarruttaa lämpimän autotallin lattia. Kun sinne ajaa auton lumisena tai märkänä, lattia luonnollisesti lainehtii vettä. Tallissa on vesikiertoinen lattialämmitys, painovoimainen ilmastointi, kaadot lattiakaivoa kohti, ja lattiapinnoitteena Tikkurilan Acva Coat 100-kaksikomponenttimaali.
Kun kosteusjutuista puhutaan niin paljon, niin ihmettelen ettei kukaan ole ehdottanut tollaista tallia kosteuseristettäväksi tilaksi! Vettä lilluu lattialla joka päivä, ja ei tuo painovoimainen ilmastointikaan tunnu olevan maailman tehokkain, ilma tuntuu välillä olevan aika pitkäänkin kosteana.
Millaiset kokemukset muilla tuollaisesta ratkaisusta? Onko tullut mitään ongelmia?
Autotallin lattia
11
8197
Vastaukset
- huolehdi , vaan
autostasi. Jos sulla on lämmitetty autotallin lattia, niin autosikin lienee uudehko, kalliskin. Lämpimässä tallissa nimittäin tuhoat autos parissa talvessa ellei se kuivaus ole todella tehokas. Kosteus jää auton ovikoteloihin, jotka happanevat parissa vuodessa. Parempi on pitää talli kylmänä pääosin ja kuivata auto esim kuukauden parin välein kunnolla.Kysy asian kokeneilta, ei tää ole huuhaata...
- pha
Jos jätät autotallistasi lämmityksen pois voin taata että autosi ruostuu huomattavasti nopeammin kuin lämmitetyssä. Pidä lämpö ja huolehdi että ilmanvaihtoventtiilit ovat avoinna (toinen seinän alaosassa ja toinen yläosassa 160 mm) Lattia on ihan oikein että sulavan lumen vesi valuu kaivoon ja loppu haihtuu ilmaan ja ulos.
- Jocuko
pha kirjoitti:
Jos jätät autotallistasi lämmityksen pois voin taata että autosi ruostuu huomattavasti nopeammin kuin lämmitetyssä. Pidä lämpö ja huolehdi että ilmanvaihtoventtiilit ovat avoinna (toinen seinän alaosassa ja toinen yläosassa 160 mm) Lattia on ihan oikein että sulavan lumen vesi valuu kaivoon ja loppu haihtuu ilmaan ja ulos.
Kylmä talli, jonka ovea pidän märillä ilmoilla ja pikkupakkasilla yöaikaa lukuun ottamatta auki aina kun olen kotona. Mitään epänormaaleja ruostevaurioita ei ole ilmennyt.
Eli, lämpö mahdollisimman alas ja hyvä ilmanvaihto. Lähtevät siinä samalla suolan kloriditkin taivaan tuuliin. - Zadaa
Se on työsuhdeauto, joten ei ongelma...
- zephyr
autoissa jopa 12 vuotta eihän ne voi talvessa ruostua.
- asiaa
Jocuko kirjoitti:
Kylmä talli, jonka ovea pidän märillä ilmoilla ja pikkupakkasilla yöaikaa lukuun ottamatta auki aina kun olen kotona. Mitään epänormaaleja ruostevaurioita ei ole ilmennyt.
Eli, lämpö mahdollisimman alas ja hyvä ilmanvaihto. Lähtevät siinä samalla suolan kloriditkin taivaan tuuliin.Jos suoraan sanon, autolla, jolla ajetaan päivittäin, ei tulisi säilyttää lämpimässä tallissa. Monen tallin lämmitys, ilmanvaihto ei
riitä hoitamaan vesimäärien poistamista ja
pidemmänpäälle auto ei tykkää. Olen todennut, että
sulatus/kuivatus mahdollisuus riittää tallissa ja
muuten lohko/ sisälämmitys. - kokemuksella
asiaa kirjoitti:
Jos suoraan sanon, autolla, jolla ajetaan päivittäin, ei tulisi säilyttää lämpimässä tallissa. Monen tallin lämmitys, ilmanvaihto ei
riitä hoitamaan vesimäärien poistamista ja
pidemmänpäälle auto ei tykkää. Olen todennut, että
sulatus/kuivatus mahdollisuus riittää tallissa ja
muuten lohko/ sisälämmitys.voin sanoa, ettei se auto mihinkään ruostu lämpimässä tallissa. Minulla on -86 mallinen Escort, jota on käytetty päivittäin työmatkoihin ja ajettu talvisin puolilämpimään (10-15 astetta) talliin jossa painovoimainen ilmanvaihto. Kun talliin ajaa pitää vain potkia lumet pois roiskeläpistä. Silloin tällöin vetelen lastalla suurimmat vesilätäköt ovesta pihalle. Autossa on nyt havaittavissa pari ruosteista kohtaa (tuulilasin alakulmassa ja antennin juuressa). Kyllähän nykyautot jotka ovat galvanoituja kestävät varmasti paremmin kuin tuon ikäinen auto. Mitä järkeä on rakentaa autotalli, jos sitä ei käytä, tai pitää sitä kylmillään. Minusta on ainakin mukavaa lähteä aamuisin töihin lämpimällä autolla.
- samaa mieltä
Ole todella huolissas autostasi. Itse ruostutin 3v vanhan aiton yhdessä talvessa niin pahoin että hylkäsivät katsastauksesta.
- olla
japanilainen auto.
- autotalli-arska
Acvacoat 100 on riittävä vedeneriste autotallin lattiaan. Lisää talliisi yksinkertainen poistopuhallin. Sillä saat sen nopeammin kuivaksi. Autosi kohtalo hirvittää joka tapauksessa.
- sam
Laita katolle huippari ja pari poistoventtiiliä ja pari korvausilmaventtiiliä.
Tai seinään kanavapuhallin, pääsee helpommalla, mutta seinän ulkopuoli saattaa tästä kärsiä ja kosteus nousee räystään alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879