Onko tietoa mikä on moottorisuositus Argo 19 yksirunkoiseen. Kysymys olisi huvikäytöstä eli ei kilpa-ajoa.
Argo 19 kysymys?
12
6774
Vastaukset
- argofun
Katso http://user.sgic.fi/~argo/ siellä max. tehoksi annetaan 140 hp ja kuvassa kelluu vene 70 hp moottorilla varustettuna.
- Ex-Argo
Nelisylinteriset(V4) koneet ovat passeleita ja antavat vielä kunnon kyydin.
Joku on kokeillutkin V6 konetta mutta se on liian raju ainakin siviilikäyttöön.
Muista asentaa kone rittävän korkealle, Argossa kone pitää olla paljon korkeammalla kuin tavallisessa veneessä. Se vähentää merkittävästi kulkuvastusta eli kasvattaa nopeutta ja parantaa ajettavuutta. Itselläni oli lisävedenottokin asennettuna jäähdytyksen varmistamiseksi.- 19
oliko kone 120 johnson ja jos oli mihinpäin suomea myit sen?
- Ex-Argo
19 kirjoitti:
oliko kone 120 johnson ja jos oli mihinpäin suomea myit sen?
Kokeilin ensin Yamahan 130 hv:tä mutta lopussa mulla Mercury XR2.
Rolls Roycen tapaan ilmoitettuna tehoa oli riittävästi.:) - Argofun
Ex-Argo kirjoitti:
Kokeilin ensin Yamahan 130 hv:tä mutta lopussa mulla Mercury XR2.
Rolls Roycen tapaan ilmoitettuna tehoa oli riittävästi.:)Mitä käytännössä tarkoittaa, kun tehoa on liikaa/riittävästi? Loppuuko Argo 19 ominaisuudet jonkin tietyn nopeuden jälkeen? Millaiseen vauhtiin XR2 paketin potkaisee?
Itse olen etsimässä käytettyä konetta kokoluokassa 150 hp ja hämmästynyt kun isommat koneet ovat halvempia. Painoissakaan ei ole merkittävää eroa. Nyt olen kallistumassa 225 hp koneeseen, koska senkin teho on säädettävissä. (Kyseessä ei ole Argo) Meneekö jokin pieleen? - Ex-Argo
Argofun kirjoitti:
Mitä käytännössä tarkoittaa, kun tehoa on liikaa/riittävästi? Loppuuko Argo 19 ominaisuudet jonkin tietyn nopeuden jälkeen? Millaiseen vauhtiin XR2 paketin potkaisee?
Itse olen etsimässä käytettyä konetta kokoluokassa 150 hp ja hämmästynyt kun isommat koneet ovat halvempia. Painoissakaan ei ole merkittävää eroa. Nyt olen kallistumassa 225 hp koneeseen, koska senkin teho on säädettävissä. (Kyseessä ei ole Argo) Meneekö jokin pieleen?Tehoa on aina hyvä olla reservissä, sitä tarvitaan enemmän esim. aallokossa ajaettaessa. Aina ei tarvitse vetää kaasu pohjassa.
Kiinnitit aivan oikein huomiota moottorin painoon, mikä on paljon tärkeämpi ominaisuus kuin potkuriakseliteho. Jos vene on liian takapainoinen, niin se rupeaa helposti laukkaamaan ja sen saa kompensoitua trimmiä laskemalla, mikä puolestaan vähentää vauhtia. Eli ei hyvä. Jos vene ei ole balanssissa niin on aivan sama vaikka perässä olisi 1000 hv moottori.
Argo ja viritetty XR2 hissi 26" cleaver jalkakaasu ja trimmi kulki kevyesti yli 70 solmua. Ei Argosta ominaisuudet lopu mutta siinä on erittäin syvä v-pohja ja kovissa nopeuksissa vene nousee niin ylös että se rupeaa keikkumaan puolelta toiselle. Tämän saa korjattua ohjaamalla, mutta naapurin reiskalle ei kannata nopeaa Argoa lainata.
- Arttu
Eräällä kaverilla oli Turussa Argo19 ja siihen tällätty 225 Yamaha. Heppu kertoi että hevosvoimia on rutkasti liikaa kuten arvata saattaa, tässä setissä ei ollut hissiä eikä mitään muutakaan varustelua. Mutta kiihtyvyys oli "järjetön", olin kerran pikku lenkillä ko.värkin kanssa.
- tehoa ei ole koskaan liikaa
muistaakseni argo 19 konesuositus on 200hv
sen uskon että jos käytät yamahan V6 niin painoa on liika perälaudalla niin vene lähtee "voblaamaan" merc tai mariner ovat huomattavasti kevyemmät koneet n 167kg niin tuolainen XR2 on varsin sopiva kone kyseiseen veneeseen ajelin itse 2kesää huvikäytössä vastaavalla yhdistelmällä ilman hissiä nopeutta tuli noin 66solmua gps mitattu ajoominaisuudet olivat kohtalaiset mutta järjenkäyttö sallittua. (huvikäytössä kyytiläisiä mukana naama kalpenee aika monella kyseisessä vauhdissa)en tiedä miksi ei ne nopeat USA veneet jotka omistajat kertovat kulkevan yli 60solmua ei kauan näkynyt kun piti n 55 solmua matkavauhtina?
- Argo
Onko kellään tiedossa Argo 19 venettä, joka olisi myynnissä joko koneella tai ilman. Olisin kiinnostunut ostamaan kyseisen pelin.
- Anonyymi
Pakko kommentoida,90 kaksitahti jammu ja alapää rimmattu sillei et kone kiertää kieroksii! Paino ja hyöty suhde on kohillaan. "Mut voittehan työ asentaa perälautaan vaik yli sata heppasen lättähattu evikan)
- Anonyymi
Vastasit 20 vuotta vanhaan ketjuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit 20 vuotta vanhaan ketjuun
Ei tuossa ollut mitään pahaa, mutta kun itsekin vastasit pari vuotta vanhaan viestiin, niin sitä voi myös ihmetellä.
Parempi meidän on itse vastailla vanhoihin ketjuihin kuin että tuo botti tulee niitä nostelemaan ja tukkii koko systeemin.
Ps. Argo keskustelut ovat aina olleet mielenkiintoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 852768
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492668Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on782354- 231901
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2201828Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681680Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti201491Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921489Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221480Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121450