Onnea 10%, mm aika vähän.

Olin ns. risusavotassa, sahasin poikki pihlajan ison oksan, raivasin lepän ja pihlajan alkuja sekä napsin poikki repsottavia kuusen oksia. Yksi kolme metrinen kuusi ja kaksi nuorta leppää pitäisi kaataa, mutta en uskaltanut ilman apujoukkoja. Oli ihana huomata, että yhden vääntyneen puun käppyrän poisto antoi lisää näköalaa ja iloa.

Oli surullista avata palata palstalle. Joten en taida kauaa viihtyä vaan palaan ulko hommiin jahka hieman leppuutan selkää ja hörppään kahvit.

Aloituksista ja niiden saamista vastauksista totesin, että kirjoittajilla on 10 % elämän iloa ja 90% vahingoniloa.

59

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa että vaihteeksi riita-aloitus sitten.

      Niinku ny tämmönenki :)
      -
      "korppis
      Jos sinäkin olisit järkevä, et tekisi asiasta numeroa. Kuka tästä aloituksestasi hyötyy, Hunksi tietenkin. "
      -
      Mitähän sitä "hyötyy"?

      H.

      • musta.palstalainen

        Petyitkö kun ei kukaan riitele.


    • henrjii

      Jos asuisin vähä likempänä tulisin kökkään, jos saisin lämmittää saunan, ja lainaisit venettä illaksi.
      Samalla kaupalla voisin vaihtaa siihen autoosi uuden öljyanturi

      • henrjii

    • ei.ole.pakkoa

      Onnea on valinnanvapaus.

    • eppu2

      Pari viikkoo sitten, kun nuoret tuli mökille ja itse lähdin plantaasille.
      Meillä oli siellä 1 ohutrankakasa, 1 vähän vahvempi ja yksi pöllikasa. Ei ihan mitättömiä.
      Sanoin ohimennen, että jos kiinnostaa ja on tekemisen puute, voitte noita pätkiä.
      Hämmästykseni oli suuri, kun tulin takaisin, miltei kaikki oli pätkitty.
      Meillä on kanssa aika paljon raivattu ympäristöjä, juuri sen takia, että tulisi valoa pihaan.

      • Nimi.on.merkki

        Onko se raivaaminen ja puiden kaataminen ihan laillista? Eikö ole olemassa säännöksiä mitä saa tehdä vaikka kuinka tekisi "omalla" tontillaan?
        Minä kun en tiedä säännöksistä ollenkaan. Mökilläni olen kaadellut ja raivannut surutta koska se ei ole häiriöksi kenellekään. Ja tehnyt polttopuiksi.


      • "eppu2"

        Yhy!
        Sinä kaadat maailman yhteisiä puita :)
        Keuhko-Ahtautuneitten Happi-varastoa.
        Kaapisit maata.
        Sitä on enemmän.
        Olisit kertonut ajoissa.
        Olisin tullut halimaan.

        H.


      • eppu2
        Nimi.on.merkki kirjoitti:

        Onko se raivaaminen ja puiden kaataminen ihan laillista? Eikö ole olemassa säännöksiä mitä saa tehdä vaikka kuinka tekisi "omalla" tontillaan?
        Minä kun en tiedä säännöksistä ollenkaan. Mökilläni olen kaadellut ja raivannut surutta koska se ei ole häiriöksi kenellekään. Ja tehnyt polttopuiksi.

        Polttopuuta saa ottaa omaan käyttöön tontiltaan.
        Viimeinen suuri ´valoisuusraivaus´ tehtiin metsänhoitoyhdistyksen kanssa.
        Jos olen kaatanut isompaa puuta, otan harvennusperusteella.
        Rantavyöhykkeellä on tarkenpaa.
        Kotitilalla kaadettiin pihasta 2 valtavan isoa puuta (ammattilainen otettiin siihen, rakennukset ja sähkölinjat lähellä.)
        Nykyään vaan tuppaa nuo säät olemaan sellaisia, että ne kaataa puuta, kun heinää, ei paljon tarvitse itse kaadella polttopuita.
        Nytkin odotetaan pienimuotoista myyntiä MHY:n kautta, tulee taas hakkuutähdettä.
        Kyllä niitä säännöksiä on kaikesta olemasta.
        Käy vaikka alueesi MHY:n nettisivuilla katsomassa, ainakin siellä voi olla linkkiä kyseiseen asiaan.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Yhy!
        Sinä kaadat maailman yhteisiä puita :)
        Keuhko-Ahtautuneitten Happi-varastoa.
        Kaapisit maata.
        Sitä on enemmän.
        Olisit kertonut ajoissa.
        Olisin tullut halimaan.

        H.

        Voihan hali, kun luontoäiti nykyään nuo polttopuut kaatelee oikein urakalla.
        Suo, kuokka ja ämmä, monen monituista puuta olen myös istuttanut.


    • Miten sattuikaan, että aloitukseni väärinkäsitettiin, 10 % onnellisuutta ja 90% vahingoniloa.

      No, olokoon, ilta niemellä on ollut upea, grillasin possua seuranani kaksi komeaa joutsenta. Grillipaikkani on ison koivun alla ja räklä pahanen on rakennellut pesän koivun haarakkeeseen. Siinä se reppana raakkui kun paistelin pihvejä. Taaenpana metsikössä joku kauhistuksen kanahökkilintu rääkyy kimeällä äänellä kuin päätä leikattaisiin, mikä lie, ehkä rantasipin jälkeläinen.

      Eli, onnellinen ihan tavan tavallinsen elämä on kivaa.

      Kuten elisan mainoskin kertoo meille yksinkertaisille, mua hu-vituttaa ; )

      • eppu2

        Minä kun ajattelin, että höpöttelemällä tavallisia asioita, voipi tuota prosenttimääritelmää kääntää toiseen suuntaan.
        Hunksi se vaan yritteli vääntää kapuloita rattaaseen.


    • reppuriika

      Eipä palstalle ainakaan ajankuluksi tarvitse tulla, mutta ainahan on kotona hetki istua netillä, kuunnella musaa ja selailla palstoja. Kesä alkaa olla kauneimmillaan ja pitää ottaa mahdollisimman paljon iloa näistä viikoista. Jos ei muuten ehdi, niin yritän vaikka iltalenkkini aikana uudistaa kesänmuistoja. Meillä on sireenit vielä kukassa, joskin alkaa olla kohta ohi. Lenkkipolkuni kulkee sireenikujan vierellä. Kulkiessa pysähtelen, painan nenäni kiinni kukintoihin ja vedän henkeen huumaavaa vienoa tuoksua. Olen hieman astmaatikko, mutta se on sisäsyntyistä ja ulkoiset ärsykkeet eivät yleensä ärsytä. Kun elämä on tasapainossa, niin ei sitä paljoa tarvitse että kokee hetkessä elämyksen. Kukkasten tuoksu on lyhytaikainen kerran vuodessa, mutta sen toistuu aina ja on lupaus taas jälleen tulevaan kesään. Niin jos niitä elinpäiviä sitten annetaan.

      • korppisylisillä

        Juuri näin@ Nautitaan kesästä, otetaan iloa pienistä arjen tapahtumista.


    • Tähän aloitukseen tiivistyy palstan ilot ja ongelmat.
      Omista pienistä asioista ja päivän tapahtumista mielellään kertoilisi.
      Ei siinä mitään. Minäkin voin yrittää olla hengessä mukana tämmöisessä naisellisessa, maalattujen kynsien ja oksasaksien risusavotassa, jopa kolmimetrisen kuusen kaatamisessa.
      Vaikeeta kyllä tekee.
      No sitten muilta odotetaan mielenräjäyttäviä aloituksia.
      Eihän niitä jokapäivälle tule.

      • Sanomani oli:

        Miksi tehdä aloituksia, joissa haukutaan ja ilkutaan vahingoniloa kun julkkiksella ei mene tai menee hyvin. Mitä se hyöveijjää haukkua Aleksander Stubia tai hänen isäänsä ja tämän morsianta.

        Mitä hyöveijjää vuodottaa onnen kyyneleitä toisten epäonnelle. Iloita sellaisesta mikä ei mittää hyövää.


      • Auttaako yhtään jos tulen kertomaan että eilen eka kertaa elämässäni käytin hiomakonetta? Ilman kuulosuojaa? Oliko tarpeeksi repäisevää?

        Mistä niitä puheenaiheita tänne löytää jos omat kokemukset, eletty elämä, mielipiteet arkipäivää liikauttivista asioista eivät jaksa kiinnostaa kuin itseään? Kaikki vähänkin "suuremmat" aiheet saavat vain riitaa ja vainoajia aikaan. Bloggaaminen on turvallista. Niinhän ihmiset muutenkintekee kunne tapaa. Kertoo kuulumisiaan. Ei ne kohtaa kadulla, sattumalta ja sano mutta TERRVE VILLE, mitäs mieltä olet tosta kun Putin keskittää joukkoja Suomen rajalle tai OLIKO se nyt laitaa kun Obama kävi Hiroshimassa pyytämässä anteeksi japanilaislta kun USA tipautti sinne pommin?

        Lehtiartikkeleita voi yrittää kommentoida, mutta kunne pakkaa olla kaikki iltiksestä. Ja sitten monet luulee että voi kommentoida jotain iltiksestä luettua noin vain lonkalta, ilman linkkiä ja kuvittelee pienessä mielessään että KAIKKI tietää mistä hän puhuu.
        Jotjut olettavat että hyvä aloitus on kuin aivopieru, mahdollisimman vaikeaselitteinen, esoteerinen, hämäävä.
        Kerroppa mikä on "mielenräjäyttävä" aloitus?, k-kotton?
        Mitä täältä haetaan? Juttuseuraa arkipäivään vai ainutlaatuista, älyllistä, mieltä räjäyttävää keskustelua elämää tärkeämmistä asioista? Jos jälkimmäistä, niin olkaa hyvät, seuraan mielelläni, mutta nyt lähden ekaks aamupuuron keittoon. Puss på dig!


      • korppis kirjoitti:

        Sanomani oli:

        Miksi tehdä aloituksia, joissa haukutaan ja ilkutaan vahingoniloa kun julkkiksella ei mene tai menee hyvin. Mitä se hyöveijjää haukkua Aleksander Stubia tai hänen isäänsä ja tämän morsianta.

        Mitä hyöveijjää vuodottaa onnen kyyneleitä toisten epäonnelle. Iloita sellaisesta mikä ei mittää hyövää.

        Joo, noi julkkisjuorut ja ilkkuminen, arvosteleminen ja mollaaminen on tosi ala-arvoista "keskustelua" EVVVK. Minä vaan ihmettelen miten kansaa jaksaa kinostaa ;) Arkipäivän monotoniassa meedian luomaa riippuvuutta tuntemattomien ihmisten elämään ja toilauksiin? Kun oma elämä on tapahtumaköyhää ja tylsää "ostetaan" pala muiden elämää ja kadehditaan ja ilkutaa sitä? Koukussa kuin silakka keväällä....


      • korppis kirjoitti:

        Sanomani oli:

        Miksi tehdä aloituksia, joissa haukutaan ja ilkutaan vahingoniloa kun julkkiksella ei mene tai menee hyvin. Mitä se hyöveijjää haukkua Aleksander Stubia tai hänen isäänsä ja tämän morsianta.

        Mitä hyöveijjää vuodottaa onnen kyyneleitä toisten epäonnelle. Iloita sellaisesta mikä ei mittää hyövää.

        Ka, kun minulta on jääny aukaisematta ne aloitukset, niin en niistä tiedä.
        Tästä johtuen aloituksensanoma ei tullut minulle ymmärretyksi.
        Mutta se kolmimetrinen kuusi, iso se on :).
        Vahingonilolla nämä seiskat ja iltapäivälehdet elää.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Auttaako yhtään jos tulen kertomaan että eilen eka kertaa elämässäni käytin hiomakonetta? Ilman kuulosuojaa? Oliko tarpeeksi repäisevää?

        Mistä niitä puheenaiheita tänne löytää jos omat kokemukset, eletty elämä, mielipiteet arkipäivää liikauttivista asioista eivät jaksa kiinnostaa kuin itseään? Kaikki vähänkin "suuremmat" aiheet saavat vain riitaa ja vainoajia aikaan. Bloggaaminen on turvallista. Niinhän ihmiset muutenkintekee kunne tapaa. Kertoo kuulumisiaan. Ei ne kohtaa kadulla, sattumalta ja sano mutta TERRVE VILLE, mitäs mieltä olet tosta kun Putin keskittää joukkoja Suomen rajalle tai OLIKO se nyt laitaa kun Obama kävi Hiroshimassa pyytämässä anteeksi japanilaislta kun USA tipautti sinne pommin?

        Lehtiartikkeleita voi yrittää kommentoida, mutta kunne pakkaa olla kaikki iltiksestä. Ja sitten monet luulee että voi kommentoida jotain iltiksestä luettua noin vain lonkalta, ilman linkkiä ja kuvittelee pienessä mielessään että KAIKKI tietää mistä hän puhuu.
        Jotjut olettavat että hyvä aloitus on kuin aivopieru, mahdollisimman vaikeaselitteinen, esoteerinen, hämäävä.
        Kerroppa mikä on "mielenräjäyttävä" aloitus?, k-kotton?
        Mitä täältä haetaan? Juttuseuraa arkipäivään vai ainutlaatuista, älyllistä, mieltä räjäyttävää keskustelua elämää tärkeämmistä asioista? Jos jälkimmäistä, niin olkaa hyvät, seuraan mielelläni, mutta nyt lähden ekaks aamupuuron keittoon. Puss på dig!

        No onhan tuo jotain, jos eka kertaa hiomakonetta.
        Minä onn niitä rälläköitä ainakin viisi huudattanut romuksi.
        Viikko sitten laikka hirtti putkeen kiinni, ja putki tuli vaudilla reiteen, ainakin kämmenenkokoinen mustelma, ja ihan musta.
        En minä aloittelija ole, tein viiskymppisiin kerran kuukaudessa aloituksen vuosien ajan, eikä ne mielenräjäyttäviä olleet, ainakaan kaikki.
        Täällä on erilainen meininki, tänne ei tee mieli tehdä. Täällä ei osata erottaa aloitusta ja aloittajaa.
        Aloittajaa käytetään surutta kusitolppana.
        Ei tuo paha, tuo minun piruilu Korppikselle ollut.


      • k-kotton kirjoitti:

        No onhan tuo jotain, jos eka kertaa hiomakonetta.
        Minä onn niitä rälläköitä ainakin viisi huudattanut romuksi.
        Viikko sitten laikka hirtti putkeen kiinni, ja putki tuli vaudilla reiteen, ainakin kämmenenkokoinen mustelma, ja ihan musta.
        En minä aloittelija ole, tein viiskymppisiin kerran kuukaudessa aloituksen vuosien ajan, eikä ne mielenräjäyttäviä olleet, ainakaan kaikki.
        Täällä on erilainen meininki, tänne ei tee mieli tehdä. Täällä ei osata erottaa aloitusta ja aloittajaa.
        Aloittajaa käytetään surutta kusitolppana.
        Ei tuo paha, tuo minun piruilu Korppikselle ollut.

        Kusitolppa Korvesta ; )))

        Katselin sitä kolmimetristä kuusta ja ajattelin, että alas se pitää kaataa, ennen kuin kasvaa isommaksi. Kun ostin tämän paikan kaksikymmentä vuotta sitten keskellä tonttia oli kaksimetrinen kuusi joka toimi mm. joulukuusena. Tapanamme oli laittaa siihen valosarjan talvisin. Nyt se kuusi on yli kymmenmetrinen. Tykkään siitä ja ilmeisesti sen emopuusta rannallani vedenrajassa olevasta haltiakuusesta, jolla on ikää varmasti yli sata vuotta.

        Koivuja olen vähennellyt ajan saatossa. Onneksi saan pääsääntöisesti ilmaisen kaatajan koska tonttini läpi menee sähköyhtiön linja. Kuusen alkuja on ympäri tonttia. Aikoinaan naapurin kanssa yhteisesti teettämämme aita on kuin juosten kustu, sen huoltaminen jäi minun kontolleni, mutta nyt olen luovuttanut. Jahka loput aidasta rojahtaa maahan siirrän pienet kuusen taimet aidan linjaan. Grillipaikan takana on pihlaja ja pajuja sekä pari pienenpää leppää, ne saa lähdön ensi viikolla samalla aukeaa kaunis näkymä lahden poukamaan, jossa mm. nyt ilmeisesti pesii joutsenpari. Illalla ne aterioivat rannan tuntumassa siinä grillipaikkani vieressä. Katselimme välillä toisiamme ja jatkoimme omia touhujamma ; )


      • p-pauke2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Joo, noi julkkisjuorut ja ilkkuminen, arvosteleminen ja mollaaminen on tosi ala-arvoista "keskustelua" EVVVK. Minä vaan ihmettelen miten kansaa jaksaa kinostaa ;) Arkipäivän monotoniassa meedian luomaa riippuvuutta tuntemattomien ihmisten elämään ja toilauksiin? Kun oma elämä on tapahtumaköyhää ja tylsää "ostetaan" pala muiden elämää ja kadehditaan ja ilkutaa sitä? Koukussa kuin silakka keväällä....

        Eikö sinua yhtään kiinnosta mitä politiikot päättävät?
        Minua kiinostaa ja se koskettaa myös minun elämääni, joten se on myös minun elämääni ja tätä päivää, eikä vanhojen muistelua.

        ps. ja minulla on todellakin omaa elämää, enkä ehdi täällä palstalla jatkuvasti olemaan, kuten eräät, joiden elämä on sitä, että pädetään keskustelupalstalla ns. "omasta elämästä" ja mollataan toisia kirjoittajia.


      • p-pauke2 kirjoitti:

        Eikö sinua yhtään kiinnosta mitä politiikot päättävät?
        Minua kiinostaa ja se koskettaa myös minun elämääni, joten se on myös minun elämääni ja tätä päivää, eikä vanhojen muistelua.

        ps. ja minulla on todellakin omaa elämää, enkä ehdi täällä palstalla jatkuvasti olemaan, kuten eräät, joiden elämä on sitä, että pädetään keskustelupalstalla ns. "omasta elämästä" ja mollataan toisia kirjoittajia.

        Minua kiinnostaa paljon mitä poliitikot päättävät ja miten maan asioita hoidetaan. Poliitikot ja politiikka noin yleensäkin. Mutta politiikkojen yksityiselämä sitäkin vähemmän.
        Ja mitä tekemistä sillä on julkkisjuorujen, pilkkakirjoitusten, nimien vääntelemisen ja toisten onnellisuuden halveksinnalla?


      • hullujuttu
        korppis kirjoitti:

        Sanomani oli:

        Miksi tehdä aloituksia, joissa haukutaan ja ilkutaan vahingoniloa kun julkkiksella ei mene tai menee hyvin. Mitä se hyöveijjää haukkua Aleksander Stubia tai hänen isäänsä ja tämän morsianta.

        Mitä hyöveijjää vuodottaa onnen kyyneleitä toisten epäonnelle. Iloita sellaisesta mikä ei mittää hyövää.

        Noita samoja luin, haukuttiin mulliksi ja ym. Voi tätä sivistyksen määrää! Ajatella sopii omassa päässään mitä vaan mutta kirjoita nyt tyhmyydet kaikkien luettavaksi


      • reppuriika
        korppis kirjoitti:

        Sanomani oli:

        Miksi tehdä aloituksia, joissa haukutaan ja ilkutaan vahingoniloa kun julkkiksella ei mene tai menee hyvin. Mitä se hyöveijjää haukkua Aleksander Stubia tai hänen isäänsä ja tämän morsianta.

        Mitä hyöveijjää vuodottaa onnen kyyneleitä toisten epäonnelle. Iloita sellaisesta mikä ei mittää hyövää.

        On ihmisiä, joille on kai jonkinlainen "irtiotto" omista ongelmista seurailla poliitikkojen ja julkkisten elämää. Niillä lehdet myy ja uutisia seurataan. Yksi ystävä kertoo että kun kivut jäytää ropassa, niin etsii helpotusta Iltapäivä-lehtien lööpeistä. Kuulemaa kivut hieman unohtuvat.
        Politiikka kiinnostaa tässäkin mielessä, ketä se kiinnostaa.


      • p-pauke2 kirjoitti:

        Eikö sinua yhtään kiinnosta mitä politiikot päättävät?
        Minua kiinostaa ja se koskettaa myös minun elämääni, joten se on myös minun elämääni ja tätä päivää, eikä vanhojen muistelua.

        ps. ja minulla on todellakin omaa elämää, enkä ehdi täällä palstalla jatkuvasti olemaan, kuten eräät, joiden elämä on sitä, että pädetään keskustelupalstalla ns. "omasta elämästä" ja mollataan toisia kirjoittajia.

        P-pauke@

        Sinähän syyllistyt vanhanaikaiseen ; )

        "kuten eräät, joiden elämä on sitä, että pädetään keskustelupalstalla ns. "omasta elämästä" ja mollataan toisia kirjoittajia." hhmmmm....kusitolppia julkkiselämässä löytyy. Reppuriika analysoi hyvin kuinka vahingonilo on sitä parasta iloa kun itellä tökkää.

        Kun kirjoittaa omasta elämästä sen ei pitäisi loukata ketään ja jos "eräät" loukkaantuvat kun "päden" kertoessani joutsenista rannallani ja grillaamisesta vanhassa tiili-grillissä niin en voi mitään. Saanhan minä hu-vituttavia viestiä....sinä muka....tekenevinäsi ja olevinani ; )

        Tosi Tv-ohjelmat tuntuvat olevan tärkeitä tirkistysreikiä muiden elämään, miksi sitten on vaikea sulattaa palstakertomuksia tavallisten ihmisten elämästä. Jos minä hehkuttelen luonnon jumalaisista näytelmistä niemelläni joku toinen taas hehkuttelee lapsenlapsen multasormien ihanuudesta. Kolmas pitkistä kävely- tai pyörälenkeistä ja joku siitä kun ei yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään.

        Kaikki sievistelee joskus juttujaan sekin on ymmärrettävää. En minäkään kaikkea kerro ihan piirulleen. Hu-vitutus jutut on minulla tapanani pitää omana tietonani.


      • eppu2
        korpikirjailija kirjoitti:

        P-pauke@

        Sinähän syyllistyt vanhanaikaiseen ; )

        "kuten eräät, joiden elämä on sitä, että pädetään keskustelupalstalla ns. "omasta elämästä" ja mollataan toisia kirjoittajia." hhmmmm....kusitolppia julkkiselämässä löytyy. Reppuriika analysoi hyvin kuinka vahingonilo on sitä parasta iloa kun itellä tökkää.

        Kun kirjoittaa omasta elämästä sen ei pitäisi loukata ketään ja jos "eräät" loukkaantuvat kun "päden" kertoessani joutsenista rannallani ja grillaamisesta vanhassa tiili-grillissä niin en voi mitään. Saanhan minä hu-vituttavia viestiä....sinä muka....tekenevinäsi ja olevinani ; )

        Tosi Tv-ohjelmat tuntuvat olevan tärkeitä tirkistysreikiä muiden elämään, miksi sitten on vaikea sulattaa palstakertomuksia tavallisten ihmisten elämästä. Jos minä hehkuttelen luonnon jumalaisista näytelmistä niemelläni joku toinen taas hehkuttelee lapsenlapsen multasormien ihanuudesta. Kolmas pitkistä kävely- tai pyörälenkeistä ja joku siitä kun ei yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään.

        Kaikki sievistelee joskus juttujaan sekin on ymmärrettävää. En minäkään kaikkea kerro ihan piirulleen. Hu-vitutus jutut on minulla tapanani pitää omana tietonani.

        Juuri tämä, että tullaan tänne palstalle kertomaan, kuinka on omaakin elämää ja hanki elämä-jutut kertovat juuri siitä, että jokin on pielessä itsellä.
        Joku voi olla niin sairas, ettei kykene liihoittelemaan ympäriinsä, vaan tämä on ainoa henkireikä.
        Elämäntilanteet vaihtelee, mikä kukaan on osoittelemaan toisten elämää.
        Jos ei muuta keinoa ole itsetuntoaan kohottaa, kun käydä täällä ilkeilemässä, taitaa se oma elämä olla heikoissa kantimissa.
        Itse luen esim. Sinun ja Paloman kertomuksia ihan mielenkiinnolla.
        Minulla ei ole sitä matkustusgeeniä (joka kuulemma on joka viidennellä ihmisellä), mutta on avartavaa kuulla miten toimitaan missäkin ja millaista on missäkin ja usein vertailen eroja mielessäni.


      • korppis kirjoitti:

        Kusitolppa Korvesta ; )))

        Katselin sitä kolmimetristä kuusta ja ajattelin, että alas se pitää kaataa, ennen kuin kasvaa isommaksi. Kun ostin tämän paikan kaksikymmentä vuotta sitten keskellä tonttia oli kaksimetrinen kuusi joka toimi mm. joulukuusena. Tapanamme oli laittaa siihen valosarjan talvisin. Nyt se kuusi on yli kymmenmetrinen. Tykkään siitä ja ilmeisesti sen emopuusta rannallani vedenrajassa olevasta haltiakuusesta, jolla on ikää varmasti yli sata vuotta.

        Koivuja olen vähennellyt ajan saatossa. Onneksi saan pääsääntöisesti ilmaisen kaatajan koska tonttini läpi menee sähköyhtiön linja. Kuusen alkuja on ympäri tonttia. Aikoinaan naapurin kanssa yhteisesti teettämämme aita on kuin juosten kustu, sen huoltaminen jäi minun kontolleni, mutta nyt olen luovuttanut. Jahka loput aidasta rojahtaa maahan siirrän pienet kuusen taimet aidan linjaan. Grillipaikan takana on pihlaja ja pajuja sekä pari pienenpää leppää, ne saa lähdön ensi viikolla samalla aukeaa kaunis näkymä lahden poukamaan, jossa mm. nyt ilmeisesti pesii joutsenpari. Illalla ne aterioivat rannan tuntumassa siinä grillipaikkani vieressä. Katselimme välillä toisiamme ja jatkoimme omia touhujamma ; )

        Minullakin pieni tontti, kasvaa siinä puita, isoja.
        En niitä itse raski kaataa, mutta myrskyt on sitäkin uutterampia.
        Tänäänkin löytyi kaksi uutta tuulenkaatoa. Niitä on jo lähtenyt monta rekkakuormallista.
        Yritin talvenaikaan saada kaikki tehdyksi, mutta kun henkeen otti, viimeiseltä yritin nitrojen voimalla, mutta sekin piti lopettaa, kun laittoivat kesken hommien operaatioon, kuun kuulivat, että tunnin välein piti ottaa, se nitro.
        Nyt ollaan taas jonkinmoisessa iskussa, että jos nuo loput 30 tuulenkaatoa tuolta tontin takareunalta sais pois ja sahattuua laudoiksi. Voip niitä vielä löytyä lisää.


      • eppu2
        k-kotton kirjoitti:

        Minullakin pieni tontti, kasvaa siinä puita, isoja.
        En niitä itse raski kaataa, mutta myrskyt on sitäkin uutterampia.
        Tänäänkin löytyi kaksi uutta tuulenkaatoa. Niitä on jo lähtenyt monta rekkakuormallista.
        Yritin talvenaikaan saada kaikki tehdyksi, mutta kun henkeen otti, viimeiseltä yritin nitrojen voimalla, mutta sekin piti lopettaa, kun laittoivat kesken hommien operaatioon, kuun kuulivat, että tunnin välein piti ottaa, se nitro.
        Nyt ollaan taas jonkinmoisessa iskussa, että jos nuo loput 30 tuulenkaatoa tuolta tontin takareunalta sais pois ja sahattuua laudoiksi. Voip niitä vielä löytyä lisää.

        Ei tosiaan tarvitse enää polttopuita kaataa, kyllä sään haltijat pitää siitä huolen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei tosiaan tarvitse enää polttopuita kaataa, kyllä sään haltijat pitää siitä huolen.

        Helpompaa se on pystystä kaataa, kun että sylentäyteisiä on kolmessa kerroksessa, päälimmäiset neljässä metrissä.
        Polttopuuntarve vähenee. Siirryn maalämpöön.


      • eppu2
        k-kotton kirjoitti:

        Helpompaa se on pystystä kaataa, kun että sylentäyteisiä on kolmessa kerroksessa, päälimmäiset neljässä metrissä.
        Polttopuuntarve vähenee. Siirryn maalämpöön.

        Niin on , sen taas havaitsin, kamala sekasotku sen ihmesään jäljiltä. Vielä tieltä ylöspäin penkalle sikinsokin kaikki.
        Meillä kyllä mökeillä polttopuuta tarvitaan jatkossakin.
        Talvielämä, kun vietetään kerrostaloissa ja toiset porukoista pientaloissa.


    • kesi.vä

      Pläjähtipä alotuksen sanoma päin pläsiäni :) Eilen en avannut konetta lainkaan. Harmikseni iloisna mielin avasin musaketjun ja sieltä sain huutia. Kohtalonköynnöksenä se oli varmaan mulle kertomassa, että pitäisi vielä enemmän rajoittaa palstallakäymistä ja "livettää".
      Minulla ei ole risusavottatöitä, mutta eilen vaihdoin kahteen kehykseen uudet kuvat. Voi miten erilailla kehykset olivat tehty, vaikka samankaltaisia. Toinen oli viime vuosituhannelta toinen tältä. Eron kyllä huomasi, toinen helpolsti hutaistu, toinen kestänee iätajat.
      Kävin mä eilen kampaajallakin, kesätukka tuli.

      • Elä piittaa kesi.vä. Kun kehuminen on täällä riskialtista, en ole sinua kehunut, mutta kehun nyt. Mielelläni luen kirjoituksiasi ja riimejäsi ja olen pahoillani, että olet joutunut nälvinnän kohteeksi.
        Uskon, että jokainen samalla nimmarilla kirjoittava joutuu välillä tulilinjalle ja jos siihen reagoi, kiusaaja näyttää vain yltyvän. Pysy linjoilla vain "kaikki mikä ei tapa, vahvistaa"..)) sanovat...


      • demeter1 kirjoitti:

        Elä piittaa kesi.vä. Kun kehuminen on täällä riskialtista, en ole sinua kehunut, mutta kehun nyt. Mielelläni luen kirjoituksiasi ja riimejäsi ja olen pahoillani, että olet joutunut nälvinnän kohteeksi.
        Uskon, että jokainen samalla nimmarilla kirjoittava joutuu välillä tulilinjalle ja jos siihen reagoi, kiusaaja näyttää vain yltyvän. Pysy linjoilla vain "kaikki mikä ei tapa, vahvistaa"..)) sanovat...

        Demeter, ei se mene noin, vaan osa siitä, mikä ei tapa, sattuu ihan (tuhma sana) ja jopa lopunikää.


      • kesi.vä
        demeter1 kirjoitti:

        Elä piittaa kesi.vä. Kun kehuminen on täällä riskialtista, en ole sinua kehunut, mutta kehun nyt. Mielelläni luen kirjoituksiasi ja riimejäsi ja olen pahoillani, että olet joutunut nälvinnän kohteeksi.
        Uskon, että jokainen samalla nimmarilla kirjoittava joutuu välillä tulilinjalle ja jos siihen reagoi, kiusaaja näyttää vain yltyvän. Pysy linjoilla vain "kaikki mikä ei tapa, vahvistaa"..)) sanovat...

        Kiitos demeter1 ja vastaan vastakiitoksella. Luen aina viisaita kirjoituksiasi. Älä pahastu, mutta kun ensimmäisen kerran luin kirjoituksesi mieleeni tuli Vappu Taipale. Sinussa on samaa rauhallisuutta ja viisautta ja Vappukin tekee kovasti työtä vanhusten hyväksi.
        Enköhän minä henkiin jää ja vahvistumista tarvitaan jos vuosia riittää.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Kiitos demeter1 ja vastaan vastakiitoksella. Luen aina viisaita kirjoituksiasi. Älä pahastu, mutta kun ensimmäisen kerran luin kirjoituksesi mieleeni tuli Vappu Taipale. Sinussa on samaa rauhallisuutta ja viisautta ja Vappukin tekee kovasti työtä vanhusten hyväksi.
        Enköhän minä henkiin jää ja vahvistumista tarvitaan jos vuosia riittää.

        Tietäisitpä kesi.vä miten lähelle osui tuo vertauksesi - tietyiltä osin.
        Mutta kiitos sanoistasi. Lämmitti mieltä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Demeter, ei se mene noin, vaan osa siitä, mikä ei tapa, sattuu ihan (tuhma sana) ja jopa lopunikää.

        Äh. Ancelina. Sarjassamme "kadonneet viestit"..)) Vastasin sulle ennen vastausta kesivälle, mutta eipä näy ruudulla.
        Eli oikeassa olet. En minäkään ihan täysin allekirjoita tuota teesiä "kaikki minä ei tapa..." mutta helppo se on heitellä silloin jos itse sattuu olemaan voimansa tunnossa...


    • Risuja, risuja, joka puolella risuja, käsivarret täynnä naarmuja.
      Nyt odottelen koska pääsen kasvimaalle rikkaruohojen kimppuun.
      Suunnitelmissa Lapin reissu, mitataan matkoja, etsitään majapaikkoja, mihin pysähdytään, missä nukutaan ja syödään.
      Ehkä Kuusamossa yksi välilaskun paikka, Pyhä-Luosto seuraavana, ehditäänkö Ylläkselle asti.
      Mutta sitä ennen vietetään kesää ja odotellaan rakkaita lapsia lomanviettoon.
      Sanoisin että suurinpiirtein 95% elämäniloa, loppu sitten sekalaista huvitusta.

      • eppu2

        Olin siinä mökillä 4 tuntia.
        Siellä ne touhusivat, kuin muurahaiset, 6-vuotiaskin kädet maalissa.
        Maalaavat mökkiä.
        Oli mummulle suuri ilo katsella. Ihan 100%.


      • eppu2 kirjoitti:

        Olin siinä mökillä 4 tuntia.
        Siellä ne touhusivat, kuin muurahaiset, 6-vuotiaskin kädet maalissa.
        Maalaavat mökkiä.
        Oli mummulle suuri ilo katsella. Ihan 100%.

        Heinäkuussa varmaan pääsen minäkin sataan prosenttiin, kunhan ei lipsahtais vähän ylikin :)


    • henrjii
      • Ole vain iloinen älä vahingoniloinen, heti kun emo on saanut pesueen ulos annan koko sakille kyytiä ; )

        Etsimme tänään paikkaa mistä kuuluu kokoaikainen pikkuisten äänekäs "kirkuminen".

        ÄÄni kuului isosta männystä, jossa oli kaksi pesäkoloa. Mitkä linnut tekevät pesän männynonkaloihin?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Ole vain iloinen älä vahingoniloinen, heti kun emo on saanut pesueen ulos annan koko sakille kyytiä ; )

        Etsimme tänään paikkaa mistä kuuluu kokoaikainen pikkuisten äänekäs "kirkuminen".

        ÄÄni kuului isosta männystä, jossa oli kaksi pesäkoloa. Mitkä linnut tekevät pesän männynonkaloihin?

        PS. Hyvä kun muistutit kohta on levitettävä räkläverkot marjapensaisiin ; )


      • henrjii
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ole vain iloinen älä vahingoniloinen, heti kun emo on saanut pesueen ulos annan koko sakille kyytiä ; )

        Etsimme tänään paikkaa mistä kuuluu kokoaikainen pikkuisten äänekäs "kirkuminen".

        ÄÄni kuului isosta männystä, jossa oli kaksi pesäkoloa. Mitkä linnut tekevät pesän männynonkaloihin?

        kuulostaisi kanahaukalta, mutta jos pesä on puunkolossa niin veikkaan helmipöllöä
        https://audioboo.fm/boos/702650-helmipollon-puputus-kantaa-kauas


      • Korppis1
        henrjii kirjoitti:

        kuulostaisi kanahaukalta, mutta jos pesä on puunkolossa niin veikkaan helmipöllöä
        https://audioboo.fm/boos/702650-helmipollon-puputus-kantaa-kauas

        En ole ihan varma onko se pesä puunkolossa. Puussa oli kaksi linnun mentävää pyöreää koloa Äänet kuului sen puun suunnalta. Kanahaukan ääntely varsinkin se loppuvihellysjakso oli samantyylinen kuin nämä kuulemani linnun poikaset ääntelevät, yhtä ja samaa kimeää ääntä. Missä kanahaukka pitää pesää?


      • henrjii

        puussa sen pesä on, mutta varpushaukkakin se voi olla sillä on enempi kirkuva ääni kuin kanahaukalla, ja pesä on kans puussa, keski puun alapuolella yleensä


      • henrjii kirjoitti:

        puussa sen pesä on, mutta varpushaukkakin se voi olla sillä on enempi kirkuva ääni kuin kanahaukalla, ja pesä on kans puussa, keski puun alapuolella yleensä

        Iltaa ystäväni, ongelma ratkaistu. Ne ovat tikan pojat jotka pitävät mekkalaa niemelläni. Äiti-tikka vai liekö ollut isä-tikka oli pesällä kun lähdimme kuopuksen kanssa selvittämään mistä lintulajista on kysymys. Pikkuiset asustivat mäntyyn tehdyssä pesäkolossa.


    • Ohi.on

      Kyllä teidän kelpaa kehua. Hyvin olette osanneet asianne hoitaa. On kesähuvilat veden varrella, on (ainakin ollut) puoliso tai kaksi. Ja lapset iloisesti auttavat kotitöissä. Aurinko paistaa, linnut laulaa ja pihlajat kukkii. Kalakin syö keppiä ja rantasaunat savuaa grillien kanssa kilpaa.
      Minä vain tyhmänä en ole mihinkään tuollaiseen koskaan pystynyt. Kateellisena täällä luen onnestanne, uskottelette itsellenne. En minä oikeasti kadehdi, pikemminkin harmittelen omaa tyhmyyttäni. Kun ei kukaan neuvonut koskaan missään paitsi tekemään jotakin, mistä minulle suurin vahinko olisi tullut. Sellaisia minulla kaverit oli, nyt ei ole ollut näitäkään kavereita vuosikymmeniin.
      Nauttikaa onnestanne ja kehukaa kilpaa saavutuksillanne. Minä pysyn visusti takavasemmalla ja pidän turpani kiini.

      • eppu2

        Kertominen on kertomista, ei se välttämättä ole kehumista, niinkuin jotkut aina haluavat asian vääntää.


      • Kehumisella ja onnellisuutensa jakamisella on minusta vain hiuksenhieno ero ja tunnettua on, että epäonnen jakaminen otetaan helpommin vastaan kuin onnellisuuden jakaminen, nimimerkki Ohi.on.
        Se, mitä täällä jaetaan saattaa olla myös tapa tsempata itseään, nähdä miten hyvin asiat sentään ovat, vaikka ne olisivat huonostikin..))
        Minusta mikään ei ole vielä ohi. Joka päivä voi aloittaa alusta ja avautua vaikka luonnon ihmeille. Se lahja on ilmainen ja kaikkien tavoitettavissa.


      • Ei kaikki omasta elämästä kertominen ole kehumista ellei se ole vaikertamista. Ehkä ainakin osa meistä (jaa-a, taidan puhua etupäässä itsestäni :) jakaa arkipäiväänsä täällä, mutta koska valittaminen ei ole niin mitenkään kivaa niin kerromme asioista jotka saattavat tuntua muista tyhjänpäiväisiltä, mutta tuovat ainakin hituisen iloa omaan elämäämme. Miten se voi olla väärin?
        Ja mikään ei ole ohi ennenkuin se paksu daami laulaa.


      • Ohi.on@

        Mielestäni palstaa pitäisi lukea siten, että ei anna turhalle mielikuvitukselle liikaa valtaa.

        Miten olemme eläneet ja mitä opiskelleet ja mitä maallista krääsää olemme itsellemme keränneet ei aina ole sitä, että se plussa kaksinkertautuisi ajan saatossa.

        Kun tulemme eläkeikään, mitä meillä on jäljellä menestyksen vuosistamme.
        Pieni pala maallista, joka on jo vanhentunut siinä kuin mekin.

        Minulla on kesämökki kaupungin kyljessä. Asun vuokrakaksiossa, johon saan asumistukea. Ei kannata edes mieliä osaani rahallisesti. Onneani silloin kun olen onnellinen voi kadehtia, mutta onnen hetkenikin ovat jo rajallisia.

        Onneani rajoittaa tällä hetkellä viileä sää ja kuntoni joka rajoittaa tekemisiäni.

        Onnea pitää löytää omasta elämästä vaikka se olisi rajoitettukin. Pahaa oloa saa kun kuikkii takavasemmalta kuinka joku palstalainen elää tajuamatta sen toisen palstalaisen arkea kokonaisuudessaan.

        Oman onnen hankinta teettää työtä ei se tule elämään jos sitä ei etsi.

        Minusta ei ole toimettomaksi valittajaksi. Jos minua hu-vituttaa alan paiskoa töitä, jo helpottaa.

        Nyt syön aamuppuron ja valmistun lähtemään kuopuksen kanssa mökille ruohonleikkuuseen, ehkäpä grillaamme ja lämmitämme saunan.


      • kesi.vä

        Hei Ohi.on,
        Me luemme palstaa erilailla. Minä pruukasin töissä ollessani viikonloppuaamuisin lukea pötköön mitä kenellekin palstalaiselle oli tapahtunut. Heille jotka avautuivat. Korppis jäi ensimmäisenä mieleeni hänen kertoessaa puuhasteluaan mökillänsä.
        Minullakaan ei ole mökkiä. Minulla on kuitenkin onni asua ympäristössä joka on minulle niin, niin mieluinen. Luonnossa sieluni lepää ja kehoni saa virtaa. Onnellisimpia hetkiä ovat kuitenkin ne kun lapsenlapseni juoksevat syliini. Onni ei tule maallisesta mammonasta, se asuu arjessa.
        Onnen siruja Sinulle toivotan.


    • Eilen kun käveltiin pihalla auringonpaisteessa, tutkittiin leppäkerttuja ja koppakuoriaisia ja kasvimaan orastavaa taimikkoa kahden pikkuisen suomalaislapsen kanssa jotka olivat kylässä äitinsä ja mummonsa (serkkuni vierailulla Suomesta), tuoksutettiin juhannusruusua joka kukkii komeasti pihassani, käveltiin uimarannalle ja pikkutyttö kääri hienot kaupunkilaislegginsinsä polvien yläpuolelle ja lähti kahlailemaan ja tutkimaan mitä pohjahietikosta löytyy ja pikkuveli heittelii pieniä kiviä vedenpintaa pitkin, aurinko säteili ja kesä heijastui autoni tuulilasiin valkoisine koivunrunkoineen kuvissa joita otin ja serkuntyttö (hiljakkoin Tukholmaan muuttanut perheineen, lapset aloittavat suomalaisessa koulussa) oli nauhoittanut videon pikkupojan haastattelusta jossa ne testasi sen ruotsinkielen taitoa ....(vad heter du?) kujeillen pikkukaveri vastasi "Bajskorv" ja nauroi.....lapset on ihania)

      Mietin paljonko siitä tyytyväisyyden tunteesta oli kateutta ja paljonko elämäniloa....minä sanoisin että 99% silkkaa iloa.

      • Koska tiedämme toistemme elämästä enempi kuin muut mielikuvamme toistemme elämästä ovat realistisiä. Esim. en tunne sinulla olevan mitään mitä itseltäni puuttuisi.

        Mietin, en itseasiassa pysty rakentamaan mielikuvituskuvaa muiden palstalaiseten elämästä kuin vain niiden, joiden kanssa olen ollut kirje-kontakteissa tai facebookin välityksellä kavereita.

        Mielipahan tunnetta koetaan jos on väärä mielikuvituksen tuottama kuva kirjoittajista.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Koska tiedämme toistemme elämästä enempi kuin muut mielikuvamme toistemme elämästä ovat realistisiä. Esim. en tunne sinulla olevan mitään mitä itseltäni puuttuisi.

        Mietin, en itseasiassa pysty rakentamaan mielikuvituskuvaa muiden palstalaiseten elämästä kuin vain niiden, joiden kanssa olen ollut kirje-kontakteissa tai facebookin välityksellä kavereita.

        Mielipahan tunnetta koetaan jos on väärä mielikuvituksen tuottama kuva kirjoittajista.

        Mä vähän kadehdin sinulta sitä sun laituri-olohuonettasi ;)
        Mutta ei minulla ole pahaa mieltä, minulla on vettä horisontissa itsellänikin ja laituria löytyy pilvin pimein, vaikka ei niihin viitsi rakentaa mitään, kunovat tavallaan yhteisiä.

        Minun rikkauteni ei ole mammonassa (kuten olen kirjoittanut julkisessa profiilissani) vaan mielenrauhassa ja saada elää ihmisten ympäröimänä jotka välittävät minusta, vapaudesta ja omasta päättämisoikeudesta. Oma tupa ja oma lupa.....mutta elämäni on rahallisesti paljon köyhempää kuin useimman muun palstalaisen. Rakkaus ja elintila tekevät minut onnelliseksi, turvallisuus ja sopu taustavoimina.


      • Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mä vähän kadehdin sinulta sitä sun laituri-olohuonettasi ;)
        Mutta ei minulla ole pahaa mieltä, minulla on vettä horisontissa itsellänikin ja laituria löytyy pilvin pimein, vaikka ei niihin viitsi rakentaa mitään, kunovat tavallaan yhteisiä.

        Minun rikkauteni ei ole mammonassa (kuten olen kirjoittanut julkisessa profiilissani) vaan mielenrauhassa ja saada elää ihmisten ympäröimänä jotka välittävät minusta, vapaudesta ja omasta päättämisoikeudesta. Oma tupa ja oma lupa.....mutta elämäni on rahallisesti paljon köyhempää kuin useimman muun palstalaisen. Rakkaus ja elintila tekevät minut onnelliseksi, turvallisuus ja sopu taustavoimina.

        Tällä hetkellä onnellisuuttani rajaa kuten jo kirjoitin kuntoni rajallisuus, mutta yksi asia on alkanut myös rassaamaan. Kaipaisin joskus nokkakäräjiä hyvän ystävättäreni kanssa. Tällä hetkellä minulla ei oikeastaan ole täällä Korvessa hyvää ystävätärtä jota tapaisin säännöllisesti ystävyysmerkeissä. Paras ystäväni asuu Pohjois Karjalassa, ikävöin hänen seuraansa. Meillä on ollut ihana yhteinen menneisyys iloineen ja suruineen.

        Lapset tai mies ovat tärkeitä, mutta eivät korvaa sydänystävän kanssa vietettyjä iltoja ja syvällisiä keskusteluja... nainen naiselle.

        Tuntuu, että...On aika pitää..... kunnon turpakäräjät.

        Tämäkin ongelma tulee hoidettua kun nostan nyt puhelimen luurin ja soitan ; ))


      • Korppis1 kirjoitti:

        Tällä hetkellä onnellisuuttani rajaa kuten jo kirjoitin kuntoni rajallisuus, mutta yksi asia on alkanut myös rassaamaan. Kaipaisin joskus nokkakäräjiä hyvän ystävättäreni kanssa. Tällä hetkellä minulla ei oikeastaan ole täällä Korvessa hyvää ystävätärtä jota tapaisin säännöllisesti ystävyysmerkeissä. Paras ystäväni asuu Pohjois Karjalassa, ikävöin hänen seuraansa. Meillä on ollut ihana yhteinen menneisyys iloineen ja suruineen.

        Lapset tai mies ovat tärkeitä, mutta eivät korvaa sydänystävän kanssa vietettyjä iltoja ja syvällisiä keskusteluja... nainen naiselle.

        Tuntuu, että...On aika pitää..... kunnon turpakäräjät.

        Tämäkin ongelma tulee hoidettua kun nostan nyt puhelimen luurin ja soitan ; ))

        I did it ; )) Soitin...

        Telepatiamme ystävättäreni kanssa on vieläkin täydellistä. Ystävättäreni oli koko aamupäivän miettinyt minua ja aikonut soittaa. Hän ajelee huomenna mökilleni, joten saamme puhdistaa sisintämme hu-vituksilta ; ))

        Ihanaa... näin ne asiat järjestyvät, kun pistää toimeksi.

        Asioilla on tapan järjestyä.

        Hyvää iltapäivää, lähden nyt ulkohommiin.


    • Se on päivä taas kallistunut iltaan. Risusavotta jatkui toden teolla.

      Kuopus leikkasi ruohikon tontin laitoja myöten, joten nurmikon pinta-ala kaksinkertaistui, yksi kuusi kaatui ja pikku pihlajan ja lepän alut saivat lähdön.

      Vene siirtyi vesirajaan ja talviteloilla olleen veneen takana ollut Helga-neidin allas pääsi oikeuksiinsa. Pesin altaan ja asetin pienet pöydät ammejuomia varten altaan viereen.

      Haravoin veneen alta paljastuneet menneen kesän koivun lehdet jotta nurmikko alkaisi viheriöimään siltäkin kulmalta tonttia. Nyt kun löytäisin vielä vanhan valurautapadan rantaan, siihen voisin istuttaa jotain kukkasia.

      Grillattiin ja saunottiin, selkä puolikumarassa (vaikka yritin hakata sitä vastalla suoraksi) ajelin kaupunkiin.

      Kuten jo tuonne ylemmäksi kirjoitin kirkuja lintujen pesä paljastui tikankoloksi. Ihastuttavat pienet orava-kolmoset ovat asettuneet grillipaikalle jämien siivoojiksi.

      Kun olimme syömässä rantaan ui kuusi tämän kesän sorsan poikasta ilman äiskää. Ne asettuivat pikkulaiturin viereen. Ne olivat kesyjä, kuopus syötti niitä kädestä. Ne olivat ilmeisesti rannan asukkaiden huoltamia koska eivät pelänneet lainkaan meitä.

      Nyt maate selkää oikomaan.

      Tälläistä eläimellistä elämää tänään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe