Kirjoitan tänne viimekädessä hätää kärsimässä. Olen yksinhuoltaja ja tuntuu, että kaikki ruoka kallistuu kokoajan. Aina emme pysty syömäään terveellisesti lapseni kanssa. Terveellisellä tarkoitan vihanneksia ja hedelmiä. Keitän kaurapuuroa ja normaalia kotiruokaa, mutta aina ei riitä rahat ostamaan tuoresalaattia ja esim omenoita. Välillä näen itse nälkää, että lapseni saisi ruokaa tarpeeksi. Olen yrittänyt kaikkea, että rahaa jäisi enemmän mutta ei se ole tuottanut tulosta.
En juo alkoholia paljoa (viimeksi maaliskuussa). Kävin viimeksi kampaajalla usea vuosi sitten. Vaatteeni ovat reikäiset. Lapsella sentään on ehjät kun laitan mieluummin rahaa hänen vaatteisiin, ettei koulussa kiusattaisi. Lapsenvahtia minulla ei ole. Ainoa oma vapaa-aika, mitä minulla on, on kerran kuussa kun lapsi menee isällensä..Sekin on epävarmaa, ei aina pääse.. Tässä murunen elämästäni. Voisin kirjoitta vaikka kuinka, mutta ehkei kukaan jaksa lukea.
Nyt pyydän kuitenkin teiltä apua...nöyränä, häpeillen, mutta taistellen viimeiseen asti. Tässä on tilinumeroni: FI48 5366 0720 0506 47.
Voisitko laittaa euron pari, edes vitosen niin se auttaisi eteenpäin. Saataisiin lapseni kanssa vaikka jätskit tai parempaa ruokaa ja parempi kesä! Kiitos!!
Kaikki kallista, auttakaa!
4
122
Vastaukset
- turhavalitus
vinkki: lapsen isä maksaa vähintään minimielatusmaksun saat lapsilisät. Nämä yhteensä tekevät noin 300€/kk. Kyllä tuolla rahalla yhdelle lapselle saa vaatteet ja ruuan isä on velvollinen osallistumaan lapsensa kustannuksiin myös.
Jos ei riitä, ruokajakeluita on useilla paikkakunnilla. Ei muuta kuin sinne vaan muiden jatkoksi.- yksinhuoltajuuseli
"yhäriruikkuus" on vakava sairaus; lopeta valitus ja sovi lapsesi asumisesta isällä, yhteishuollosta ja ettei elatusta suoriteta. Suomessa ei ole mitään minimielatusta, minimi on 0 Euroa/ kk. Ei ruikuille lapsia!!!
- Lastenhoitaja91
Tarvetta lastenhoitajalle?
- EIOLEOikea
Lastenhoitaja91 kirjoitti:
Tarvetta lastenhoitajalle?
ISÄ HOITAA
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204