Ajattelin, että kysäisen täälläkin osaisiko joku selittää.
Kun olin lapsi, ehkä noin 9-vuotias olin kesällä järvellä soutuveneessä isäni ja erään sukulaismiehen kanssa. Olimme keskellä järveä.
Yhtäkkiä vesi alkoi nousta pienellä alueella järven pinnasta, ja vedestä muodostui korkea vesipatsas. Vesipatsas oli noin suorakaiteen muotoinen alue, ja näytti siltä kuin joku/jokin olisi imenyt vettä ylöspäin. Vesipatsas nousi noin 15 metrin korkeuteen ja se oli noin 5 m x 3 m:n kokoinen suorakaide.
Se oli siinä mielessä outoa, että siinä ihan vieressä järvenpinta oli aivan normaali, mistään ei olisi huomannut, että ihan vierestä vesi pulppusi ylöspäin.
Vesipatsas alkoi nousemaan ja se näytti ihan siltä kuin vesi olisi ollut suorakaiteen sisällä, jossa se nousi ylöspäin. Vähän aikaa se pulppusi siinä ja alkoi sitten rauhallisesti alenemaan samalla tavalla kuin oli noussutkin, tasaisesti koko alueen leveydeltä.
Pelästyin aika tavalla, sillä en ollut koskaan nähnyt mitään samanlaista luonnonilmiötä (en ole kyllä vieläkään tähän mennessä nähnyt vastaavaa) ja siitä on jo vuosikymmeniä.
Kysyin isältäni, että mikä se on. Hänkään ei osannut sanoa, ei myöskään sukulaismies. Isäni souti kauemmaksi tietysti heti kun vesi alkoi nousemaan, ja katselimme tätä näkyä kauempaa.
Ajattelin jälkeenpäin, että jos veneemme olisi ollut juuri siinä kohdassa, mistä vesi nousi, niin vene olisi varmasti kaatunut.
Osaako kukaan sanoa, mistä oli kysymys.
Mikä mahtoi olla?
mikä_oli
2
114
Vastaukset
- timmppaar
No UFO tieten
- näit.myyttisen.olennon
Se oli vesihiisi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745329Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011223Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy19510856Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369701Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858518Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236501Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03200Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282212- 351597
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261500