Eristäisin kellarin katon foamilla. Kysymys on; millanen on rakenne alhaalta ylöspäin foamia käytettäessä? Palkkina on 5 tuuman lankku. Millanen foami-paksuus minimi? Kellari sementtiä ja koskaan ei talvellakaan putoa alle 5 asteen lämmintä.
Entinen eristys alhaalta ylös oli seuraava; Paneeli, huopalevy, jonkinmoinen tuulensuoja paperi, sahajauho ja lattilankut.
Kiitos vastanneille jo etukäteen.
Kellarin katon eristäminen finnfoamilla.
8
2522
Vastaukset
- aloittaja-foamisti
Piti vielä lisäkysymäni, että jos on vaikka 7 sentin foami niin laitetaanko se 5-tuumasen lankun alareunaan eli jätetään väli lattialankkuihin? Vaiko kiinnitetään suoraan lattialankkuun? Uretaani toki saunoihin mutta jos ilmatilaa vaaditaan niin mihin suuntaan sen laitan?
- foaamiaatu
"Uretaani toki saunoihin"... tarkoitin saumoihin...
- pareis
kellarit on yleensä matalia niin kannattanee laittaa eriste vanhojen palkkien väliin
- asentelijanlukutaito
sinnehän se on menossakin, palkkien väliin, mutta että yläreunaan, vaiko alas.. itse laittaisin alareunaan, laita vaikka kaksi 50mm levyä, varmaan on tiivis.
- pena--
Minä laittaisin yläreunaan.
- Rakennus.mies
Ei lattiaan kannata jättää ilmarakoa eli laitat levyt yläpinnan kanssa tasan ja vajaaksi alapuolelta.
- isojuusomuuli
vedä kätees ilmarako
- Rakennus.mies
Mikäs pulkannaru se siellä ulisee, paloiko iltapuuro pohjaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323033- 71590
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2211345Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133977- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36887