Eristäisin kellarin katon foamilla. Kysymys on; millanen on rakenne alhaalta ylöspäin foamia käytettäessä? Palkkina on 5 tuuman lankku. Millanen foami-paksuus minimi? Kellari sementtiä ja koskaan ei talvellakaan putoa alle 5 asteen lämmintä.
Entinen eristys alhaalta ylös oli seuraava; Paneeli, huopalevy, jonkinmoinen tuulensuoja paperi, sahajauho ja lattilankut.
Kiitos vastanneille jo etukäteen.
Kellarin katon eristäminen finnfoamilla.
8
2710
Vastaukset
- aloittaja-foamisti
Piti vielä lisäkysymäni, että jos on vaikka 7 sentin foami niin laitetaanko se 5-tuumasen lankun alareunaan eli jätetään väli lattialankkuihin? Vaiko kiinnitetään suoraan lattialankkuun? Uretaani toki saunoihin mutta jos ilmatilaa vaaditaan niin mihin suuntaan sen laitan?
- foaamiaatu
"Uretaani toki saunoihin"... tarkoitin saumoihin...
- pareis
kellarit on yleensä matalia niin kannattanee laittaa eriste vanhojen palkkien väliin
- asentelijanlukutaito
sinnehän se on menossakin, palkkien väliin, mutta että yläreunaan, vaiko alas.. itse laittaisin alareunaan, laita vaikka kaksi 50mm levyä, varmaan on tiivis.
- pena--
Minä laittaisin yläreunaan.
- Rakennus.mies
Ei lattiaan kannata jättää ilmarakoa eli laitat levyt yläpinnan kanssa tasan ja vajaaksi alapuolelta.
- isojuusomuuli
vedä kätees ilmarako
- Rakennus.mies
Mikäs pulkannaru se siellä ulisee, paloiko iltapuuro pohjaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372383
- 561362
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...371295- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39914Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122798- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586