SIETÄMÄTÖN ODOTUS

Hermostunut94

En jaksa enää odottaa, säpsähdän jokaista tulevaa sähköpostia ja laskeskelen, että paljon pisteitä mahdollisesti sain rollon kokeesta. Tästä riippuu nyt mun koko elämä ja koe ei mennyt todellakaan loistavasti, veikkaan että jos pääsen sisään niin 1-2 pisteen pisterajojen ylityksellä tai tasapisteillä. Viime vuonna tulokset tuli 3 viikon ja 2 päivän päästä kokeesta ilmeisesti, tänä vuonna se tarkoittaisi että saatais vastaukset nyt torstaina.. Viime vuosi taisi kylläkin olla erikoistapaus. Olis kiva jos ois annettu tarkka päivämäärä millon saadaan tieto, tuntuu että koko ajan hermostuttaa ja tästä päivästä lähtien varmaan alkaa jatkuva puhelimen vilkuilu. :( Onko kohtalotovereita?

67

7309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermostunu93

      Vähän samat fiilikset täällä Helsinkiin hakeneella. Tosin onneks on b-suunnitelma amk jos en pääse. Vähän väliä lasken että paljonkohan saisin pisteitä :'D Ei auta kun odotella.

    • cede

      Sain tänään sähköpostiini et jäitkö ilman koulu paikkaa tule opiskelemaan työväen akatemiaan. Tietääkö nää ettei oo päässyt opiskelemaan vaikka tuloksia ei oo julkaistu😲

      • Tiedeyhteisönjäsen

        Ei hätää se ei meinaa mitään. Minullekkin tuli sellainen ihan postissa, mutta viikon päästä tuli jo sähköpostia, että olen valittu kaikkiin hakukohteisiini :) Että se ei meinaa mitään, kunhan mainostelevat ja pelottelevat.


      • Tiedeyhteisönjäsen

        Tämä tapahtui siis viime vuonna ei tänä vuonna :D


    • Nnnh

      Koska veikkaatte tulosten tulevan?

    • Hermostunut94

      Mulla ei ole edes sitä b-suunnitelmaa, tuntuu että huojun jossain kallion reunalla ja jos tulos on hylätty, niin putoan aivan tyhjän päälle. Mutta on tää kyllä kamalaa vaikka oliski varasuunnitelma, ois niin kiva ku sais heti tietää ja aikaa koota itsensä ennen ku syksy taas koittaa. :'D Ja haha, jospa ne ei työväen akatemialle ilmota oikikista ensimmäisenä niiden nimiä, jotka ei oo päässy! XD

    • Hermostunut94

      Veikkaan, että tulokset tulee just ennen juhannusta vaikka toivonkin että tulis jo tällä viikolla. Juhannuksen voi viettääkin sitten festareilla joko lievittämässä pettymystä tai juhlistamassa sisäänpääsyä, toivon jälkimmäistä.

      • odottaja11

        Luulen suurimman osan tulevan silloin 1.7


    • Rolloonvuonna2200

      Paljos oot itelle pisteitä laskeskellut? Ite laskin et tulis noin 70 pistet yhteispisteissä ja kun viimevuoden raja oli 63,5 luulis et sil pääsis. Mitäs muut meinaa pääsekö tänä vuonna 70 yhteispinnalla?

      • Hermostunut94

        Mulla kans suhteellisen realistiset pisteet pyörii jossain 70 pinnassa, ehkä 68-69. Jos pisterajat kauheesti nousee niin peli on kyllä pelattu. :/


    • chillistivenaava

      Tuliko viime vuonna tosiaan noin aikaisin tulokset? Pitääkö tässä alkaa jännittämään, olin asennoitunut niin että ne tulevat 1.7 eikä päivääkään aiemmin:)

      Helsingin koe alla, koe meni hyvin mutta ei niin hyvin että voisi olla varma...pari ylimääräistä virhettä ja pisterajojen nousu, niin rannalle jäisin. Onneksi on jo toinen yliopistopaikka alla niin ei ole pelkästään tämän varassa.

      • Hermostunut94

        Joo siis Rovaniemelle tuli viime vuonna noin aikasin, Helsinkiin tuli 1.7 kun sinne viime vuonna hain. :) Mulla kans aivan sama tilanne, mun itse hoksaamat virheet ehkä vielä menee mutta pari ylläriä lisää ni siinäpä se sitten taitaa olla. :/


      • toivottavastiriitti

        Kaverille tuli viime vuonna paria päivää ennen,kun pääsi Helsinkiin. Itsellä koe meni hyvin, mutta samaa jännätään menikö riittävän hyvin.


    • ooämgee

      Täällä kans melko hermostuneet fiilikset,siitäkin huolimatta että melko varma oon,ettei tänä vuonna pisteet riitä sisään..rolloon siis hain. Nyt jälkikäteen alkanu moni tehtävä mietityttämään, esim. SAVL ia koskeva tehtävä...en laittanu niihin a,b,c jne. kohtiin aina erikseen että kyseessä on em. laki,niin saa nähä tuleeko siitä sitten pisteitä ollenkaan :S

      • Hermostunut94

        Mustaki tuntu heti kokeen jälkeen kun hoksasin karmeat pari virhettäni, että en varmaan pääse ja vellouduin epätoivossa, mutta nyt on pieni toivonkipinä noussut kun olen laskeskellut pisteitä ja katsonut viime vuoden pisterajoja.. pitää vaan pitää peukut pystyssä! Tosta savlista en kyllä osaa sanoa, itse kirjoitin ensimmäisen kohtaan lain nimen ja sulkeisiin perään, että jäljempänä SAVL ja käytin sitä muissa kohdissa.


    • Hermostunu93

      Tulokset tulee aikasemmin kun 1.7. jos valinta on valmis ja a) tulee hyväksytyksi ensimmäiseen hakutoiveeseen tai b) tulee hyväksytyksi toiseen tai sitä alempaan hakutoiveeseen ja on hylätty kaikkiin ylempiin hakutoiveisiin. Eli jos on kaikkiin hylätty niin ei tuu aikasemmin? Ärsyttävää xD

      • asdkölkasö

        Viime vuon ku oli kaikki hylätty nii tuli kyl jo tyylii 20pvä tieto siit


    • ruid

      Onks tääl muitakin jotka ramppaa opintopolussa joka päivä🙈

      • Patienceeeeeee

        Ei kannata käydä ku vasta ens viikolla. Aikaisintaan.


      • Kärsimätön93

        Mie ramppaan monta kertaa päivässä 😂 Klo 12 jälkeen ja klo 16 jälkeen..... Epätoivoista


      • ruid1

        Hyvä tietää etten oo ainut😂


      • Ertg
        Kärsimätön93 kirjoitti:

        Mie ramppaan monta kertaa päivässä 😂 Klo 12 jälkeen ja klo 16 jälkeen..... Epätoivoista

        Voi hyvää päivää hankkikaa elämä :)


      • fbfbcdfhdf
        Ertg kirjoitti:

        Voi hyvää päivää hankkikaa elämä :)

        Ymmärrettävää jos tuollaiselle elämänkoululaiselle tämä on vähän vieras juttu, mutta joillekin oikea koulutus on aika iso osa sitä elämää. :)


      • 2121

        Joo eli se ei oo tärkee jos ei ravaa opintopolussa joka päivä kokeen jälkeen? :) en mä pahalla mut toi vaan oikeesti menee yli :D


      • Kärsimätön93

        Jotkut ravaa, jotkut ei. Mutta toisilla on pakko ravata, koska ei kestä odottaa tuloksia siitä mihin on valmistautunut koko kevään! Se ei varmaan keltään oo pois. :) Toisilla riittää kärsivällisyys odotella ihan rauhassa, mutta mulla ei ainakaan!


    • pettynyttt

      Ei ole vielä tullut ehk joutuu odottaa ens viikkoon?

    • Oikkariiii

      Viime vuonna tulokset tulivat 26.6 nii mistähän olette päätelleet, että tänään olisivat tulleet

    • Odottajavilkas

      Soitin toimistoon ja ne sano, että 1.7 tulokset julkaistaan.

      • rolwxx

        Rollon oikiksen tiedekunnan toimistoon?


      • tyhmätyyppi

        No mitäpä oletat niiden sanovan tässä vaiheessa? Jos ne lupailee sieltä etuajassa tuloksia ja sitten ne ei tulekaan niin kaikki menee aivan sekaisin.

        Tuttuun tapaan ne kuitenkin tulee jo pari päivää aikaisemmin.


    • Fuksi2015

      Viime vuonna tulokset Rolloon tuli juhannuksen jälkeisellä viikolla perjantaina 26.6. Viikkoa aiemmin kuin annettu takaraja 3.7.

    • Hermostunut94

      Ahaa siis joo, se 18.6 tais olla siis 2014. Toivon vaan niin kovasti että tulis ennen juhannusta! Toisaalta, saapahan sitte viettää mukavan juhannuksen vaikka ei pääsekään jos menee sen yli. :D

    • Huoh1234

      Tolla äidinkielen osaamattomuudella ette pääse mihinkään.

      • ettätuota

        😂😂 Oikeustieteellisen kokeessahan ei niinkään kirjoitusasulla tai kieliopilla ole väliä tuloksen kannalta. Esimerkiksi esseissä vaaditaan lähinnä kirjan tekstin ulkoa muistamista ja ko. asioita ei ole pääsykoekirjoissakaan yleensä kovin taitavasti kirjoitettu...saati muistettu oikeinkirjoitusta.


      • hyvinsanottu

        Sitä juuri😂😂


      • voieinytmenipaikka

        Tarkastajat lukevat suomikaksnelosta?


      • Hermostunut94

        Jos oikeustieteen proffilla tulee niin paljon kirjoitusvirheitä kuin pääsykoekirjoissa on, niin en olis huolissaan meistä hakijoista. :)


    • 5657

      Vois kuvitella että Helsingin tulokset tulis vähän aikasemmin ku pelkästään 600-800 hakijan kaikki tehtävät tarkastetaan. Saattaa toki olla että ne pihtaa niitä silti viimeseen asti.

      • fasctsasft

        Yliopistolla on ollut YT-neuvottelut ja hallintoa on vähennetty, joten ei tule yhtään sen aikaisemmin.


    • Tulkaaaajo

      En jaksaisi enää odottaa, tämä on henkisesti raskaampaa kuin itse luku-urakka! Hirveää miettiä omia mahdollisuuksiaan joka päivä ja sitä toteutuuko unelma vai meneekö se murskaksi. Muita Turun/Joensuun tulosten malttamattomia odottajia ?!

      • aiaisiii

        Onhan meitä toki muitakin. Viisi kertaa päivässä pitää tarkistaa sähköposti ja kerran päivässä Opintopolku. Tämä taitaa olla silti aika vähän.

        Viikko tai vähän enemmän vielä ja ollaan paljon viisaampia. Moni asia ratkeaa. Kauheaa olisi päästä varasijalle ja roikkua siinä sisäänpääsyn rajalla aina 15.8. asti ja sitten kuitenkin jäädä ilman opiskelupaikkaa.


      • lol21
        aiaisiii kirjoitti:

        Onhan meitä toki muitakin. Viisi kertaa päivässä pitää tarkistaa sähköposti ja kerran päivässä Opintopolku. Tämä taitaa olla silti aika vähän.

        Viikko tai vähän enemmän vielä ja ollaan paljon viisaampia. Moni asia ratkeaa. Kauheaa olisi päästä varasijalle ja roikkua siinä sisäänpääsyn rajalla aina 15.8. asti ja sitten kuitenkin jäädä ilman opiskelupaikkaa.

        Oikiksessa ei kyllä melkein ikinä varasijoilta sisään pompita pl. Rovaniemi.


      • 5657

        Muutama voi päästä koska armeija kutsuu aika monia.


      • Kkjjjj

        Armeijaan menijät lykkäävät opintoja, eivät peru, joten ei auta varasijalla olevia.


      • 5657

        Ai, luulin että niiden tilalle otetaan varasijoilta. Noh mut joo käytännössä varasija = ei sisään. Ai helkkari että söis olla ensimmäisellä varasijalla ja jäädä rannalle...


      • autsei
        5657 kirjoitti:

        Ai, luulin että niiden tilalle otetaan varasijoilta. Noh mut joo käytännössä varasija = ei sisään. Ai helkkari että söis olla ensimmäisellä varasijalla ja jäädä rannalle...

        Ei oteta, ei. Armeijaan menijöiden tilalle tulevat edellisenä vuonna armeijaan menneet.

        Mutta en tahtoisi kylläkään olla ekalla varasijalla kitumassa.


      • sdgsdgds9383
        autsei kirjoitti:

        Ei oteta, ei. Armeijaan menijöiden tilalle tulevat edellisenä vuonna armeijaan menneet.

        Mutta en tahtoisi kylläkään olla ekalla varasijalla kitumassa.

        Ei niiden tilalle tule kukaan. He ottavat paikan vastaan, mutta ilmoittautuvat vain poissaolevaksi ensimmäisen lukuvuoden. Sen jälkeen, kun ottaa paikan vastaan niin on yksi hailee mitä teet, ei sun tilalle oteta ketään muuta vaikka ilmoittaisit opiskelevan vain yhden kurssin lukuvuoden aikana ja teoriassa näin olisi tilaa uudelle hakijalle.


    • Vauhdittaja

      Tulis jo. Muutama sata koetta tarkistettavana. Vauhtia! :D

    • hhhuuuiii

      STADIN TULOKSET OPINTOPOLUSSA, ainakin aakkosten alkupää!!!

      • Ghjk8

        Ei mulla vaan, vaikka suht alkupäässä ollaan. Millä kirjaimella sulla alkaa nimi?


      • onkotosiaan

        No pääsitkö?


      • varmastion

        trolli kunnes toisin todistetaan


    • hhuuii

      B : alkaa ja en päässyt, pisteen 34

      • onkotosiaan

        lukeeko sielä myös pisteraja?


    • hermostunu93

      Onko oikeesti? Käykää aakkosten alkupäät tarkistaaa :Doma sukunimi loppupäässä ;(

    • Harmittaapuolestasi

      Ilmeisesti pääsit siis toiselle kierrokselle monivalinnoista jos pisteesi olivat 34. Harmi ettet kuitenkaan päässyt.

      • jepjepa

        Näkyykö pisteet edes opintopolussa. Ei tainnut ainakaan viime vuonna näkyä?


      • Ygvvf

        Opintopolussa ei ainakaan viime vuonna ollu pisteitä vaan ne tuli kirjeellä.


    • Justjust2916

      Höpö, höpö, ei siellä mitään näy. Sukunimi A:lla.

      • Turhaan

        Mistä tiedät? Itse soitin toimistoon ja sain pisteeni. En päässyt tokalle kierrokselle, nyyh.


      • Noinkohan

        Paljon olit saanut pisteitä,jos et päässyt jatkoon?


      • Turhaan

        10 p


      • 5657

        Huono trolli sry


    • hermostunu93

      Eipä tullu ennen juhannusta ;(

    • toivottavastiriitti

      On tämä kyllä hermoja raastavaa. Onneksi tulokset saadaan viimeistään ensi viikolla. Itse uskon,että saamme ne alkuviikosta :) Tsemppiä kaikille odotukseen.

    • kohtsilleen

      Taitaa kohta puoliin olla totuuden hetki...

    • abbaapuskee

      Huomenna monilla suuri ilon päivä ja monilla myös raju pettymysten päivä ja siltä väliltä. Onhan se vuosi ens vuonnakin. Lääketieteelliseen pyrkivillä kova urakka varsinkin niillä joilla on vaan pakolliset fykebi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe