Pääseekö köyhä hoitoon ilman sosiaaliviranomaisia?

Menna59

Olen aina tiennyt olevani läheisriippuvainen ja altis alkoholismille. Nyt olen oikeasti tippunut työlämästästä (3 vuotta sitten) ja ns. oikeasta työstä on huonosti kokemusta, sillä olin saanut tehdä ns. toimistotöitä 37 v.
No, empä selittele...mutta haluaisin hoitoa alkoholismiin, eikä minulla , 57 -vuotiaana työnantajaa, tai jotain työterveyshuoltoa eikä pokkaa lähteä nobodyna kerjään jotain lähetettä ruuhkautuneelta kunnalliselta terveyskeskukselta. Elelen 520 eurolla / kk onneksi omassa pienessä osakkeessa ja jätän syömättä jotta saan jotenkin pikakännin yöllä ja nukahdan edes hetkeksi.... Onko Suomessa yhteisöjä, joista saa apua yksinäiselle alkoholistinaiselle? (eli haluaisin olla jossakin ryhmässä/porukassa yötä päivää 2 -3 viikkoa ainakin, että yksinäisyyden, sirpaloituneisuuden ja ulkopuolisuuden olo edes teippaatuisi) Eli iso juttu on alkoholismi , mutta ihmisenä minulla on iso tarve edes hetken kuulua porukkaan/ yhteisöön tai perheeseen <3

9

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etsivä_löytää

Saisiko A-Klinikoilta apua? Jos soittaisit sinne ja kysyisit, minkälaista hoitoa heillä on tarjolla.

• pam_pam_diapam

Katko on mahtava paikka! Viikossa puli kuin puli on ravittu ja hoidettu kuntoon uutta putkea varten!

• Ei_niin_herkkua
        pam_pam_diapam kirjoitti:

Katko on mahtava paikka! Viikossa puli kuin puli on ravittu ja hoidettu kuntoon uutta putkea varten!

No ei se niin mahtava paikka ole, tuo lapsellinen hehkutus todistaa vain sen, ettet ole katkolla koskaan käynytkään.

• lk123j4h1l23kj4h

Siis ethän vaan ole käyttänyt alkoholia unilääkkeenä? Sehän nimenomaan huonontaa unta. Apteekista saa valmisteita ilman reseptiä jotka helpottavat nukahtamista, auttavat nukkumaan ja rentoutumaan ja kohottavat mielialaa. Esimerkiksi melatoniini, dormiplant, hyperiforce nova.

Kun olet kokeillut toimiiko vai ei, voit mennä lääkäriin kertomaan että kokeilit mutta teho ei riittänyt. Tukiryhmiä varmasti on ja niihin kannattaa hakeutua. Kesä on parasta aikaa juomisen lopettamiselle.

Töiden päättyminen ei ole elämän päätepiste. Kaltaisiasi on maailma täynnä. En osaa sanoa millaisia aktiviteetteja siellä on tarjolla, mutta vapaaehtoistyö on yksi tapa jatkaa työtä ja vapaaehtoisjärjestöjä on varmasti sielläkin.

Eli vastaus on kyllä, hoitoa saa ilman sosiaaliviranomaisia ja varmasti helpommin. Ja alkoholi ei tosiaan ole unilääke.

• 6000-päivää

"eikä pokkaa lähteä nobodyna kerjään jotain lähetettä ruuhkautuneelta kunnalliselta terveyskeskukselta"

Terveyskeskukseen meneminen ei ole "kerjäämistä", vaan Suomen kansalaiselle kuuluva oikeus. Sinua ja minua varten se järjestelmä on luotu, joten rohkeasti vain ottamaan niitä palveluja jotka sinulle kuuluvat.

• arkkukauppias

Hiekkaterapia vapauttaa sinut alkoholismista.
      Ellet itse tajua lopettaa......kokonaan tissuttelua,,,

• hoitamaton

Pääset A-klinikalle, katkoon ja AA:han.

• multasormikas

lannoitteeksi köyhät soveltuvat hyvin ja maanparannusaineeksi.
      tuo vaan kaikki löytämäsi köyhät niin laitetaan kukkaruukkuun isompikin pprukka haaskaamasta sossun rahoja

• omatoimisuutta

Eihän köyhät ryyppää, heillä ei ole rahaa sellaiseen huviin. Konjakin juojista saat kunnon kultamultaa viherkasvi hassiksen kasvatukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1379
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 64
      734
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe