Aihe

Pääseekö köyhä hoitoon ilman sosiaaliviranomaisia?

Menna59

Olen aina tiennyt olevani läheisriippuvainen ja altis alkoholismille. Nyt olen oikeasti tippunut työlämästästä (3 vuotta sitten) ja ns. oikeasta työstä on huonosti kokemusta, sillä olin saanut tehdä ns. toimistotöitä 37 v.
No, empä selittele...mutta haluaisin hoitoa alkoholismiin, eikä minulla , 57 -vuotiaana työnantajaa, tai jotain työterveyshuoltoa eikä pokkaa lähteä nobodyna kerjään jotain lähetettä ruuhkautuneelta kunnalliselta terveyskeskukselta. Elelen 520 eurolla / kk onneksi omassa pienessä osakkeessa ja jätän syömättä jotta saan jotenkin pikakännin yöllä ja nukahdan edes hetkeksi.... Onko Suomessa yhteisöjä, joista saa apua yksinäiselle alkoholistinaiselle? (eli haluaisin olla jossakin ryhmässä/porukassa yötä päivää 2 -3 viikkoa ainakin, että yksinäisyyden, sirpaloituneisuuden ja ulkopuolisuuden olo edes teippaatuisi) Eli iso juttu on alkoholismi , mutta ihmisenä minulla on iso tarve edes hetken kuulua porukkaan/ yhteisöön tai perheeseen <3

9

135

Vastaukset

• Saisiko A-Klinikoilta apua? Jos soittaisit sinne ja kysyisit, minkälaista hoitoa heillä on tarjolla.

• Katko on mahtava paikka! Viikossa puli kuin puli on ravittu ja hoidettu kuntoon uutta putkea varten!

• pam_pam_diapam kirjoitti:

Katko on mahtava paikka! Viikossa puli kuin puli on ravittu ja hoidettu kuntoon uutta putkea varten!

No ei se niin mahtava paikka ole, tuo lapsellinen hehkutus todistaa vain sen, ettet ole katkolla koskaan käynytkään.

• Siis ethän vaan ole käyttänyt alkoholia unilääkkeenä? Sehän nimenomaan huonontaa unta. Apteekista saa valmisteita ilman reseptiä jotka helpottavat nukahtamista, auttavat nukkumaan ja rentoutumaan ja kohottavat mielialaa. Esimerkiksi melatoniini, dormiplant, hyperiforce nova.

Kun olet kokeillut toimiiko vai ei, voit mennä lääkäriin kertomaan että kokeilit mutta teho ei riittänyt. Tukiryhmiä varmasti on ja niihin kannattaa hakeutua. Kesä on parasta aikaa juomisen lopettamiselle.

Töiden päättyminen ei ole elämän päätepiste. Kaltaisiasi on maailma täynnä. En osaa sanoa millaisia aktiviteetteja siellä on tarjolla, mutta vapaaehtoistyö on yksi tapa jatkaa työtä ja vapaaehtoisjärjestöjä on varmasti sielläkin.

Eli vastaus on kyllä, hoitoa saa ilman sosiaaliviranomaisia ja varmasti helpommin. Ja alkoholi ei tosiaan ole unilääke.

• "eikä pokkaa lähteä nobodyna kerjään jotain lähetettä ruuhkautuneelta kunnalliselta terveyskeskukselta"

Terveyskeskukseen meneminen ei ole "kerjäämistä", vaan Suomen kansalaiselle kuuluva oikeus. Sinua ja minua varten se järjestelmä on luotu, joten rohkeasti vain ottamaan niitä palveluja jotka sinulle kuuluvat.

• Hiekkaterapia vapauttaa sinut alkoholismista.
      Ellet itse tajua lopettaa......kokonaan tissuttelua,,,

• Pääset A-klinikalle, katkoon ja AA:han.

• lannoitteeksi köyhät soveltuvat hyvin ja maanparannusaineeksi.
      tuo vaan kaikki löytämäsi köyhät niin laitetaan kukkaruukkuun isompikin pprukka haaskaamasta sossun rahoja

• Eihän köyhät ryyppää, heillä ei ole rahaa sellaiseen huviin. Konjakin juojista saat kunnon kultamultaa viherkasvi hassiksen kasvatukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiesikö Martina miehensä taustat?

Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      411
      21966
    2. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      379
      14541
    3. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      14367
    4. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      10269
    5. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      5837