Onks normaalii jos en tunne tarvitsevani kavereita

Jonnetonperseestä

Oon 13v poika siirtymässä 8lk syksyllä ja mul on ehkä 1 kaveri (nään sitä vaan koulus enkä sielläkään paljon). 7lk aikana hankkiuduin eroon monista mun entisistä kavereista koska ne oli niin tylsiä, epä hauskoja, jonneja, älyllisesti tyhmiä ja muuten vaan perseestä. En myöskään haluu hankkia uusia kavereita, sillä kaikki muut 7 luokilta (tulevilta 8lk) paitsi se 1 on joko ihan samallaisia kuin nää jonnet tai omalla tavallaan perseestä. Oon kuullu että monet kun menettää kaverinsa nii liittyy niiden kaveriporukkaan jota joskus ei kestänyt, nii onks normaalii jos en tavallaan haluu kavereita (tietenki olis kiva jos olis joku joka olis kiinnostunu samoista asioista kuin mä) ja onks sil jotai vaikutusta muhun et tuleeks musta mielisairas tai jotain?

9

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katovähä

Kannattaa puhua asiasta muille ihmisille. Ei ne asiat vaan katsomalla muutu, typerys. Opettajat ei koulussa pelkästään oo opettamassa, saatanan talitintti. Biologian tunnila tunnin jälkeen menet opettajalle sanomaan puutteistasi. Kiihotutko vain katsomalla, totta kai. Varmaankin hauskaa olla koulussa vaan yksin tekemässä yksinäisyydellesi mitään taliperse!

• Mitä_hittoo_sä_selität

"Kannattaa puhua asiasta muille ihmisille. "

- niin mistä asiasta?

"Ei ne asiat vaan katsomalla muutu, typerys. "
        - mitkä asiat? Mä en haluukkaan mitään muuttuvan

"Opettajat ei koulussa pelkästään oo opettamassa, saatanan talitintti. "
        - what is your point

"Biologian tunnila tunnin jälkeen menet opettajalle sanomaan puutteistasi."
        - mistä hiton puutteista

" Kiihotutko vain katsomalla, totta kai."
        - siis tää mun kirjotus ei ollu mistään "seksuaalisista" kavereista, vaan niinku ihan kavereista

"Varmaankin hauskaa olla koulussa vaan yksin tekemässä yksinäisyydellesi mitään taliperse!"

- mä en tunne olevani yksinäinen, yhtään. Ihan turha kutsuu mua taliperseeks xd

• KANANMUNARIPULI_

Muista että viina on ainoa ystävä johon voi luottaa

• Fb91

Eihän se ole outoa mutta oletko ihan varma että et tarvitse ystäviä niihin kumminkin yleensä turvaudutaan jos käy jotain niiltä saa aina tukea :)

• Jos et tunne oloasi yksinäiseksi, niin ei yksin olemisessa mitään varsinaista vikaa ole. Luulisi, että olet jo ehtinyt opetella sosiaaliset taidot siihen kuntoon, että et tarvitse enää kaveriporukkaa niidenkään opetteluun.

Tunnen parikin kaltaistasi nuorta ja heitä kaikkia yhdistää se, että he ovat tietyiltä osin ikäistään kypsempiä. Tällainen vanha kalkkiskin pystyy nauttimaan keskustelemisesta, kun vastapuoli ei ole mikään perseilevä jonne.

Yksin olemisessa on kuitenkin se valitettava lieveilmiö, että se altistaa kiusaamiselle.

Mielisairasta sinusta ei tuon vuoksi tule, ainakaan kunhan et eristäydy kokonaan yhteiskunnasta. Sosiaalista elämää voi olla muidenkin, kuin oman ikäryhmän kanssa. Perhe, sukulaiset, kummit, naapurit jne. voivat aivan hyvin korvata ikätoverikaverit.

Minulle sinä olet täysin normaali.

• Alottaja

No mua kiusattiin jonkin verran 7lk alussa ja siihen vastasin siten, että mä aloin ärsyttää sitä pahinta kiusaajaa joka tunnilla ja välkällä sillain että sitä alko ärsyttää tosi paljon ja että sen kaverit alko nauraa sille. Sen kaverit alko sitte ehkä vähän enemmän tykkäämään musta, ettei ne enää mua kiusattu, ja se pahin kiusaaja ei enää kestäny mua ja ei suostunu enää puhuu mulle xd. Välillä se koitti jotai uhkailla et se hakkais mut kun se on mua 2 kertaa pidempi jne. mut mä tiesin et se ei uskaltais koska sen äiti on semmonen et se alkais raivoo sille ihan hitosti.

• Alottaja kirjoitti:

No mua kiusattiin jonkin verran 7lk alussa ja siihen vastasin siten, että mä aloin ärsyttää sitä pahinta kiusaajaa joka tunnilla ja välkällä sillain että sitä alko ärsyttää tosi paljon ja että sen kaverit alko nauraa sille. Sen kaverit alko sitte ehkä vähän enemmän tykkäämään musta, ettei ne enää mua kiusattu, ja se pahin kiusaaja ei enää kestäny mua ja ei suostunu enää puhuu mulle xd. Välillä se koitti jotai uhkailla et se hakkais mut kun se on mua 2 kertaa pidempi jne. mut mä tiesin et se ei uskaltais koska sen äiti on semmonen et se alkais raivoo sille ihan hitosti.

No en usko, että yksin oleminen sinua vahingoittaa. Itsetuntosi kuulostaa sen verran vahvalta. :)

Toisaalta kirjoitit piiiitkän yksityiskohtaisen vastauksen ja se saattaa kertoa siitä, että tykkäät jutella ihmisille edes netissä - tai ehkä jopa kaipaat sellaista.

Jos sulla on elämässäsi muuta sisältöä, kuin ikäkaverit, etkä syrjäydy ja vajoa toimettomuuteen, niin uskon, että tulet pärjäämään ihan hyvin.

• fire_horse

Hei - ihan hyvin voit jatkaa omalla tyylilläsi kunhan et ala halveksia muita ihmisiä siksi, etteivät he ole kiinnostuneita samoista asioista kuin sinä tai ole yhtä fiksuja kuin sinä tms. Sellaisella asenteella voi pahimmassa tapauksessa ajautua ties mihin yli-ihmisten nettiporukoihin... :) Nykyään on kyllä ihan yliarvostettua olla koko ajan sähläämässä muiden kanssa eikä osata viihtyä yhtään itsekseen. Älä kuitenkaan eristäydy ihmisistä kokonaan (tuskin sitä teetkään), mutta totta ihmeessä saat valita kaverisi ja viihtyä itseksesi. Sitä yhtä kirjoittajaa ihmettelen (ja muita kaltaisiaan), joka vaivautui kirjoittamaan ihan järkevään kysymykseesi typerän ja loukkaavan vastauksen. Mistä tällaisia ihmisiä tulee? Hyvää jatkoa sulle: pysy omana itsenäsi, mutta kurkkaa välillä vähän, mitä muutkin ajattelevat ja puuhaavat!

• jonnetonperseestäx

aattelen just ihan samalla tavalla ja meen kasille kans. mä en haluu kavereita koska kaikki on jonne juttua ja tupakointia, kaljan juontia, rauhan rikkomista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      32
      3148
    2. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      158
      2158
    3. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      137
      1713
    4. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      8
      1277
    5. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      36
      1052
    6. Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään

Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit
      Maailman menoa
      261
      996
    7. Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus

Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y
      Luterilaisuus
      192
      872
    8. Ranta-Kosulassa riitaisaa!!

Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on
      Tuusniemi
      54
      855
    9. Näkiköhän naapuri

Voi hitto jos näki
      Ikävä
      77
      851
    10. Mitä toivot

Siis mikä olisi parasta loppuelämäsi kannalta mitä sinulle tapahtuisi nyt?
      Sinkut
      97
      811
    Aihe