Olin juuri muuttanut Ruotsiin elokuussa 1971. Maraboun suklaatehtaalle työhön. No, homma eteni ihan o.k. ja rahaakin alko tulemaan. Eräänä lauantai-iltana lähdimme kaverini "siskonmies" kanssa kaupungille pikkusen niin sanotusti "viihteelle". Olimme ottaneet vauhtivettä hieman ja kävimme jossain kuppilassa rautatieasemalla.
Kaverilleni pätkähti päähän: Lähetään ostamaan pullo "reenattua" Slussenilta. Niin menimme. Voi jumankavita minkälaista sakkia Slussenilla silloin vaikutti. Kyllä meinas alkaa maalaispoikaa pelottamaan. Kaikkea oli kaupan, ruohoo, viinaa, naisia, aivan mitä vaan.
Kaverini katosi väkijoukkoon ja minä jäin yksin seisoskelemaan kaikenmaailman körmyniskojen katseitten alle. No, homma eteni sillä tavoin että kaverini saapui pullon kanssa ja sanoi minulle:" Ota tuo pullo, lähetään hitoille täältä, minä en oo sitä vielä maksanu, enkä maksa." Juuri kun sai sen sanottua, tuli kaksi jääkaappipakastimen kokosta jätkää saksanpaimenkoiran kanssa paikalle.
Toinen kysy selvällä suomella: Haluatteko lähteä täältä hengissä, vai.....
Kyllä löyty kaveriltani rahat sen sekunnin siunaamassa.
Kyllä säikäytti, mutta kävin silti vielä -74 vuonna hakemassa pikkupullon Slussenilta. Sittenhän se toiminta siellä alkoi pikkuhiljaa hiipumaan. Myöhemmin lakkasi olemasta kokonaan kaupanteko Slussenilla. Nykyäänhän se on vain Tunnelbaana-asema siinä kuin muutkin.
Muisteluita hurjasta nuoruudesta.
Stålman
0
99
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2735132- 534271
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933629- 502729
- 201949
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 1151754
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981501- 711095
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461073