Eräät takovat nyt RAHAA.

Miss r.

Huomatkaa... mm. Aasian puhelinkeräyksissä on aina paikallispuhelumaksu.
Eivätkö puhelinyhtiöt lainkaan halua ottaa osaa keräykseen. Nyt juuri tälläkin hetkellä ne hykertelevät onnessaan kun saldoa kasaantuu tilille. Ovatpa ne todellakin ahneita.

29

1671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miss r.

      huomioikaa että kaikissa keräyksissä(puhelin) on sama juttu.

    • miss r.

      jättää keräyskampanjoissa paikallispuhelumaksu pois. Mielestäni se olisi inhimillistä ja reilua.

      • miss r.

        ovat muut tästä kannanotostani jonka laitoin myöskin iltasanomiin jota ei luultavasti koskaan julkaista.


    • miss r.

      voisi vastata tähän tiedusteluuni.. Please.

    • miss r.

      voiko joku väittää toisin.

    • Miss r.

      Ahneus voi omaan nilkkaan osua viellä
      ei siis kannattaisi kulkea sillä tiellä.
      Ahne on ruma, iljettävä, sen sanon,
      kuinka voisimme sammuttaa sen jatkuvan janon.

    • miss r.

      muutamia rikkaita jotka ovat osallistuneet ruhtinaallisesti tähänkin keräykseen. He ovat inhimillisiä.

    • antinpoika

      oikeassa olet... kas kun tuota en ole tullut ajatelleeksikaan.

      • tuomas

        Missillämme kun luistaa tuo järki niin hoksaa kaiken. On muuten hemmetin oikeassa. Puhelinyhtiöt nyt boikottiin heti ja vastuutaan tuntemaan.


      • miss r.
        tuomas kirjoitti:

        Missillämme kun luistaa tuo järki niin hoksaa kaiken. On muuten hemmetin oikeassa. Puhelinyhtiöt nyt boikottiin heti ja vastuutaan tuntemaan.

        rakastan sinua.


      • miss r.

        on se mitä sanoin kuten itsekin oivalsit.


    • miss r.

      Yksi lempimiehistäni, Jari Sarasvuo on tiettävästi inhimillinen mies vaikka onkin rikas.

      • miss r.

        oasallistunut keräyksiin. Eräs lempimiehistäni hänkin.


    • ACN:llä ei sinne ei mene ppm!

      • Miss r.

        yes... mutta kyse oliskin siitä että miksi yleensä puhelinyhtiöt eivät ole osallistuneen aasian kampanjaan, vai ovatko ?


    • nuo

      asiat mahtuis saman otsakkeen alle, ettei tarvi minuutin välein kirjoittaa uutta.

    • nimetön

      ole laittanut mihinkään keräykseen. Syyni ovat monen kymmenen vuoden takainen kavallus SPR:ssä. Ja luuletteko te ihmiset, että kaikki menee varsinaisiin tarkoituksiin. Mitä Vanhanen ja kumppanit tekevät enää siellä. Posti, puhelin ja muut yhteydet on keksitty ja valittelut voi lähettää muutenkin. Ja olen aivan varma, että matka- ja ylläpitokulut menee keräys- tai valtion varoista. Ne, jotka ovat matkoille lähteneet, tietävät monia riskejä ja ottavat sitä varten vakuutukset. Ne kattakoon myös paluukuljetukset, tuliko itse tai arkussa.Ei mielestäni kuulu kenenkään(valtion) rahoittaa paluuta ja vielä vastaanottoseremoniat. Ulkomaille ei lähde köyhät. Näille ihmisille on Luoja antanut myös määrätyn ajan elää ja se määrä täyttyi nyt Thaimaassa. Minun määränpääni täyttyy 100-varmasti Suomessa. Olisi vaan varaa viettää edes yksi viikko jossakin kotimaan kylpylässä, mutta ei. Tosin olen onnellinen, kun olen saanut olla terve. Palataan linjoille, jos ilmenee aihetta. Otan perunalaatikon uunista ja lähden viemää yli kahdeksankymppiselle pariskunnalle päiväruoan,eivät ole sukulaisia enkä tee tätä maksusta, mutta muuten niin ihania ihmisiä.En ole sydämetön, mutta tällä tavalla tiedän, että se menee oikeaan kohteeseen. Tämä on minun hyväntekeväisyyttä, tosin ei jokapäiväistä, kuitenkin useita kymmeniä kertoja vuodessa. Vien sellaista ruokaa, mistä tiedän heidän pitävän. Ovat kuitenkin niin sinnikkäitä ja yrittävät tulla toimeen vielä kotona tutuilla tanhuvilla ja kun heitä on vielä kaksi, käpsöttelevät yhdessä. Mukava katsoa heidän monikymmenvuotista avioliittoa.

      • Miss r.

        Olet oikeassa ja kaiken lisäksi vielä erittäin hyvä sydäminenkin. Kunnioitan asennettasi.


      • outo

        Jos sinun äitisi olisi ollut siellä. Olisitko sitä mieltä että miks läksi, jääköön sinne.
        Entä Estonia, olisko ihmisten pitänyt antaa hukkua eikä pelastaa valtion varoilla?
        Siinä olen samaa mieltä, että jokainen osallistuu mihin haluaa.


      • Miss r.
        outo kirjoitti:

        Jos sinun äitisi olisi ollut siellä. Olisitko sitä mieltä että miks läksi, jääköön sinne.
        Entä Estonia, olisko ihmisten pitänyt antaa hukkua eikä pelastaa valtion varoilla?
        Siinä olen samaa mieltä, että jokainen osallistuu mihin haluaa.

        Miss r.ää, nimetöntä vaiko puhelinyhtiötä joka maiskuttelee nyt saldoillaan.


      • outo
        Miss r. kirjoitti:

        Miss r.ää, nimetöntä vaiko puhelinyhtiötä joka maiskuttelee nyt saldoillaan.

        ymmärrä noiden viivojen ja pallukoiden merkitystä?


      • nimetön
        outo kirjoitti:

        Jos sinun äitisi olisi ollut siellä. Olisitko sitä mieltä että miks läksi, jääköön sinne.
        Entä Estonia, olisko ihmisten pitänyt antaa hukkua eikä pelastaa valtion varoilla?
        Siinä olen samaa mieltä, että jokainen osallistuu mihin haluaa.

        on jokaisen oma asia matkustelee vai ei. Jos oma äitini olisi ollut siellä tai Estonian onnettomuudessa, olisin tietysti toivonut että olisi löytynyt, mutta takaisin tulo vaan omilla vakuutusyhtiön korvaamilla kuljetuksilla. Minusta näistä matkailijoista tehdään sankareita ja vielä luvataan että jokaiselle järjestetään samanlaiset vastaanotot. Jos tälle tielle lähdetään, niin jokaisen muunkin matkailijan, jonka viimeinen matka päättyy ulkomailla kuuluisi saada yhtä "mahtava" vastaanotto. Vai näytteleekö eriarvoisuus tässäkin. Eräs tuttavani ja hänen lapsensa elämät päättyi Kairossa, mutta heidät tuotiin vakuutusyhtiön laskuun kotimaahan ja se on minusta oikea tapa. Kenen kannattaa maksaa matkat, kannattaa ottaa vakuutukset epäonnen varalle.
        Olen realisti ja toimin sen mukaan omassa elämässäni. Olen toiminut myös etukäteen oman elämäni suhteen ettei lapsille tule vaikeita asioita ratkaistavaksi. Olen laatinut elinluovutustestamentin ja hoitotestamentin, lasten ei tarvitse tehdä, varmasti heillekin vaikeina aikoina, sitä ratkaisua, kun se on minun tahtoni.
        Kävin anoppiani katsomassa monta kuukautta terveyskeskuksessa, mutta aina jäi suorastaan paha mieli, kun lähdin pois. Hän ei tiennyt käynnistäni. Oli vaan silmät kiinni ja makasi liikkumattomana. Nämä ovat vaikuttaneet omiin ratkaisuihini.
        Tämä aihe rönsyili toisiin aiheisiin, mutta mieluummin pitkät tekstit kuin muutaman sanan vastaus ilmaan heitettynä. Olenkohan ymmärtänyt tämän keskustelupalstan oikein?


      • outo
        nimetön kirjoitti:

        on jokaisen oma asia matkustelee vai ei. Jos oma äitini olisi ollut siellä tai Estonian onnettomuudessa, olisin tietysti toivonut että olisi löytynyt, mutta takaisin tulo vaan omilla vakuutusyhtiön korvaamilla kuljetuksilla. Minusta näistä matkailijoista tehdään sankareita ja vielä luvataan että jokaiselle järjestetään samanlaiset vastaanotot. Jos tälle tielle lähdetään, niin jokaisen muunkin matkailijan, jonka viimeinen matka päättyy ulkomailla kuuluisi saada yhtä "mahtava" vastaanotto. Vai näytteleekö eriarvoisuus tässäkin. Eräs tuttavani ja hänen lapsensa elämät päättyi Kairossa, mutta heidät tuotiin vakuutusyhtiön laskuun kotimaahan ja se on minusta oikea tapa. Kenen kannattaa maksaa matkat, kannattaa ottaa vakuutukset epäonnen varalle.
        Olen realisti ja toimin sen mukaan omassa elämässäni. Olen toiminut myös etukäteen oman elämäni suhteen ettei lapsille tule vaikeita asioita ratkaistavaksi. Olen laatinut elinluovutustestamentin ja hoitotestamentin, lasten ei tarvitse tehdä, varmasti heillekin vaikeina aikoina, sitä ratkaisua, kun se on minun tahtoni.
        Kävin anoppiani katsomassa monta kuukautta terveyskeskuksessa, mutta aina jäi suorastaan paha mieli, kun lähdin pois. Hän ei tiennyt käynnistäni. Oli vaan silmät kiinni ja makasi liikkumattomana. Nämä ovat vaikuttaneet omiin ratkaisuihini.
        Tämä aihe rönsyili toisiin aiheisiin, mutta mieluummin pitkät tekstit kuin muutaman sanan vastaus ilmaan heitettynä. Olenkohan ymmärtänyt tämän keskustelupalstan oikein?

        Suomen valtiolla on tarve näyttää muulle maailmalle kuin hyvin se huolehtii kansalaisistaan. Onhan sinullakin tarve tuoda esille kuinka hyvin vanhasta pariskunnasta ja anopistasi huolehdit.
        Tekstin pituus ei ratkaise, vaan sisältö.


      • nimetön
        outo kirjoitti:

        Suomen valtiolla on tarve näyttää muulle maailmalle kuin hyvin se huolehtii kansalaisistaan. Onhan sinullakin tarve tuoda esille kuinka hyvin vanhasta pariskunnasta ja anopistasi huolehdit.
        Tekstin pituus ei ratkaise, vaan sisältö.

        tein. Mikä koko auttamishommassa on pielessä. Suomen politiikka on vaan niin hullua. Täällä on paljon yksinäisiä vanhuksia, henkilökuntaa vähän, olipa kysymyksessä hoitolaitos, sairaala tms. Niihin ei löydy rahaa palkata lisätyövoimaa, otetaan kaikki nyt työssä olevista. MUTTA kun sattuu jokin asia, kuten tämä Aasian juttu, alle aikayksikön löytyikin rahaa monia kymmeniä miljoonia lahjoittaa sinne. Tai kun rakennettiin oopperatalo, lisärakennus eduskuntataloon. Niihin löytyy rahaa. Oopperoissa kävijöitä ei varmasti ole niin paljoa, käyköön ulkomaan matkoilla ollessaan, kun oopperat ovat useimmiten englanniks tai muulla kielellä esitettyjä.
        Olen toiminut omalla tavallani ja sinä omallasi, kuten nimimerkkisikin tuo ilmi. Tuskin sinulta apua heruisi.


      • hoitsu
        nimetön kirjoitti:

        tein. Mikä koko auttamishommassa on pielessä. Suomen politiikka on vaan niin hullua. Täällä on paljon yksinäisiä vanhuksia, henkilökuntaa vähän, olipa kysymyksessä hoitolaitos, sairaala tms. Niihin ei löydy rahaa palkata lisätyövoimaa, otetaan kaikki nyt työssä olevista. MUTTA kun sattuu jokin asia, kuten tämä Aasian juttu, alle aikayksikön löytyikin rahaa monia kymmeniä miljoonia lahjoittaa sinne. Tai kun rakennettiin oopperatalo, lisärakennus eduskuntataloon. Niihin löytyy rahaa. Oopperoissa kävijöitä ei varmasti ole niin paljoa, käyköön ulkomaan matkoilla ollessaan, kun oopperat ovat useimmiten englanniks tai muulla kielellä esitettyjä.
        Olen toiminut omalla tavallani ja sinä omallasi, kuten nimimerkkisikin tuo ilmi. Tuskin sinulta apua heruisi.

        Olet oikeassa. Kaksi henkeä töissä ilta- ja yövuorossa, 28 liikkumatonta asukasta osastolla. Ei paljon innosta, kun rahaa kylvetään tuhottomasti joutavuuksiin, kuten nuo rakennukset. Olisihan voinut puolittaa kansanedustajien määrän ja olla ottamatta valtiosihteereitä. Siinä sitä nähhään, miten Suomi-niminen valtio kylvää rahat.
        Tsemppiä sulle nimetön.


      • outo
        nimetön kirjoitti:

        tein. Mikä koko auttamishommassa on pielessä. Suomen politiikka on vaan niin hullua. Täällä on paljon yksinäisiä vanhuksia, henkilökuntaa vähän, olipa kysymyksessä hoitolaitos, sairaala tms. Niihin ei löydy rahaa palkata lisätyövoimaa, otetaan kaikki nyt työssä olevista. MUTTA kun sattuu jokin asia, kuten tämä Aasian juttu, alle aikayksikön löytyikin rahaa monia kymmeniä miljoonia lahjoittaa sinne. Tai kun rakennettiin oopperatalo, lisärakennus eduskuntataloon. Niihin löytyy rahaa. Oopperoissa kävijöitä ei varmasti ole niin paljoa, käyköön ulkomaan matkoilla ollessaan, kun oopperat ovat useimmiten englanniks tai muulla kielellä esitettyjä.
        Olen toiminut omalla tavallani ja sinä omallasi, kuten nimimerkkisikin tuo ilmi. Tuskin sinulta apua heruisi.

        Noiden rakennusprojektien suhteen olen täysin samaa mieltä. Mutta tuo Aasian katastrofi kosketti suurta joukkoa suomalaisia ja vaatii myös poikkeuksellisia toimia.
        Hyvää illan jatkoa.

        ps: viimeisessä lauseessa olit väärässä.


      • nimetön
        outo kirjoitti:

        Noiden rakennusprojektien suhteen olen täysin samaa mieltä. Mutta tuo Aasian katastrofi kosketti suurta joukkoa suomalaisia ja vaatii myös poikkeuksellisia toimia.
        Hyvää illan jatkoa.

        ps: viimeisessä lauseessa olit väärässä.

        on erehtyväinen ja varsinkin kun ei tunneta.
        Hyvää illan jatkoa sinullekin!


      • Miss r.
        hoitsu kirjoitti:

        Olet oikeassa. Kaksi henkeä töissä ilta- ja yövuorossa, 28 liikkumatonta asukasta osastolla. Ei paljon innosta, kun rahaa kylvetään tuhottomasti joutavuuksiin, kuten nuo rakennukset. Olisihan voinut puolittaa kansanedustajien määrän ja olla ottamatta valtiosihteereitä. Siinä sitä nähhään, miten Suomi-niminen valtio kylvää rahat.
        Tsemppiä sulle nimetön.

        oman onnensa nojaan. Kukaan ei välitä oman kansan surusta ja kurjuudesta mutta kun on kyse ulkomaalaisista niin jo kyllä rahaa heruu, sellaista se elämä on.


      • höh? Unohtuiko jotain?
        outo kirjoitti:

        Noiden rakennusprojektien suhteen olen täysin samaa mieltä. Mutta tuo Aasian katastrofi kosketti suurta joukkoa suomalaisia ja vaatii myös poikkeuksellisia toimia.
        Hyvää illan jatkoa.

        ps: viimeisessä lauseessa olit väärässä.

        Thaimaan valtion edustajat ilmoittivat Pohjoismaiden pääministereille, etteivät tarvitse apua valtiona. Järistys kohdistui pienelle alueelle? Pärjäävät omillaan.
        Miksi sinne pitää siis väkisin ruveta tunkemaan apuja?
        Pohjoismaalaiset käyttävät alaikäisiä thaimaalaisia seksiturismin kohteena. Porsastelua. Pitääkö yleensä lähteä tukemaan avustuksin tällaista toimintaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe