vituttaa avensiksissa,kun litraset räppänät kiihyttää ohi. voi vittu tojotan laiskuus täysin ei ymmärretävää. nyt vaihtu merkki .rakas vaimo sano näin .
hidas kiihtyvyys.
33
467
Vastaukset
- laiskuus_--
vaimo lupas jakaa persettä kaupungilla että saadaan taloon nissan gtr
- kannattaa_
Hei ensin vaihtaa se 90-Luvun avensis 2010-Luvun avensikseen. Ja samalla tulet itsekin tähän päivään. Nyt on jo 2016. Huomaat, että aika menee eteenpäin ja tekniikka kehittyy.
- Paitsi_että
Tämän päivän Avensiksen tekniikka on jotakuinkin juuri sillä 1990-luvun tasolla. Luotettavuudessa on menty jopa takapakkia.
- niin__
Paitsi_että kirjoitti:
Tämän päivän Avensiksen tekniikka on jotakuinkin juuri sillä 1990-luvun tasolla. Luotettavuudessa on menty jopa takapakkia.
Mutta mitäs sitä hyvää teknistä tasoa muuttamaan. Diesel on ollut se takapakki, mutta antamalla sillekin kenkää kestää kuulemma vaan paremmin. No näin takseissa. Ja muutenhan tojon bensa koneet on ihan eri luokkaa 90-Luvun koneisiin. Teho hyötysuhde on huomattavasti parantunu. Ei oikeesti tarvii enää hana pohjassa mennä ja mitään ei tapahdu. Nyt vaan kyllä lähtee. Ei ole tarvinnu kaasupohjassa ajaa vaikka olen vaan ajanu en omistanu. Ja kyseessä on ollu uudet 1.6 ja 1.8. No 2 litranen on sit jo oma lukunsa.
- hidas_mutta_laiska
> Ja muutenhan tojon bensa koneet on ihan eri luokkaa 90-Luvun koneisiin
Joo, jopa 90-luvulla olisi pidetty vanhanaikaisena kierroskoneena moottoria, jonka max. vääntö on @4200 rpm ja teho @6400 rpm. Painanavassa autossa moisella ajo on yhtä tuskaa.
Ainoa, mikä tollolootissa on kehittynyt, on paino. Enää ei voi peltejä vetäistä pois maalikerrosten välistä, kun pitäisi kolaritesteissäkin pärjätä. 300 kg lisää painoa (hypetysversioissa 400-500 kg) noihin parin vuosikymmenen takaisiin verrattuan kuohitsi suorituskyvyn. - ai_nyt
hidas_mutta_laiska kirjoitti:
> Ja muutenhan tojon bensa koneet on ihan eri luokkaa 90-Luvun koneisiin
Joo, jopa 90-luvulla olisi pidetty vanhanaikaisena kierroskoneena moottoria, jonka max. vääntö on @4200 rpm ja teho @6400 rpm. Painanavassa autossa moisella ajo on yhtä tuskaa.
Ainoa, mikä tollolootissa on kehittynyt, on paino. Enää ei voi peltejä vetäistä pois maalikerrosten välistä, kun pitäisi kolaritesteissäkin pärjätä. 300 kg lisää painoa (hypetysversioissa 400-500 kg) noihin parin vuosikymmenen takaisiin verrattuan kuohitsi suorituskyvyn.Kehutaankin painonnousua. No imarteleehan tuokin. Yleensä on keveyttä haukuttu. Ja hei miksiköhän vararengaskin on otettu pois? Oiskohan painontakia? Olisko? Joten veikkaan kyllä, että on otettu turhaa painoa vaan pois ja moottorit on myös kehittyny siinä samalla. Tehot on lisääntyny ja kulkupuoli on myös senkin takia parantunu. Looginen selitys. Se on myös hienoa, että ruosteongelmat on vähentyny ja turvallisuus on parantunu. Hienoa kehitystä.
- harkittuaHeikentämistä
"ruosteongelmat on vähentyny", no ei ainakaan Toyotassa. Lukaiseppas viimeisimmät Toyotan kestotestit, niin järkytyt kuinka pahasti ne ruostuvat jo parin vuoden ikäisenä. Jarrukilvet puhki, listojen alla paksu ruoste, alusta hapantuu oikein huolella ja kaikkien suojamuovien alla ruoste suoraan sanoen hihittää ja näyttää persettä omistajalle.
- Samaa_mieltä
hidas_mutta_laiska kirjoitti:
> Ja muutenhan tojon bensa koneet on ihan eri luokkaa 90-Luvun koneisiin
Joo, jopa 90-luvulla olisi pidetty vanhanaikaisena kierroskoneena moottoria, jonka max. vääntö on @4200 rpm ja teho @6400 rpm. Painanavassa autossa moisella ajo on yhtä tuskaa.
Ainoa, mikä tollolootissa on kehittynyt, on paino. Enää ei voi peltejä vetäistä pois maalikerrosten välistä, kun pitäisi kolaritesteissäkin pärjätä. 300 kg lisää painoa (hypetysversioissa 400-500 kg) noihin parin vuosikymmenen takaisiin verrattuan kuohitsi suorituskyvyn.Eivät nuo Toyotan bensavaparit todellakaan vakuuta tänä päivänä. Katsotaanpa vaikka Avensikseen tarjolla olevia Valvematic-bensakoneita:
1,6-litraisessa 97 kW (132 hv) @ 6400 rpm, 160 Nm @ 4400–4400 rpm
1,8-litraisessa 108 kW (147 hv) @ 6400 rpm, 180 Nm @ 4000–4000 rpm
2,0-litraisessa 112 kW (152 hv) @ 6200 rpm, 196 Nm @ 4000–4000 rpm
Maksimivääntö löytyy piikkinä vasta melkoisilla kierroksilla.
Minun autoni konepellin alla on 1,6-litrainen turbolla terästetty voimalaite, josta valmistaja on kutitellut 115 kW (156 hv) ja vääntöä löytyy mukavanrotevat 250 Nm niinkin laajanlaakealla alueella kuin 1200–4000 rpm. Eroa ei voi olla huomaamatta ajossa ja bensapumpulla asioidessa. - aijaa_
harkittuaHeikentämistä kirjoitti:
"ruosteongelmat on vähentyny", no ei ainakaan Toyotassa. Lukaiseppas viimeisimmät Toyotan kestotestit, niin järkytyt kuinka pahasti ne ruostuvat jo parin vuoden ikäisenä. Jarrukilvet puhki, listojen alla paksu ruoste, alusta hapantuu oikein huolella ja kaikkien suojamuovien alla ruoste suoraan sanoen hihittää ja näyttää persettä omistajalle.
No eipä 3 vuotiaassa avessa ollu tietookaan. Eikä 3v aurikses. Mut tällästä perusasiaa volkkarissa en tiedä onko edelleenkään onnistuttu saamaan kuntoon. Rekkarivaloja kun vaihtaa niin pohjat niissä on ku olis ollu yhtäkauan aikaa ku Titanic merenpohjassa. Japskiin vaihdat vaan lamput. Niinku ihan perusjuttu. Helppo, nopea ja halpa.
- mietippäs_
Samaa_mieltä kirjoitti:
Eivät nuo Toyotan bensavaparit todellakaan vakuuta tänä päivänä. Katsotaanpa vaikka Avensikseen tarjolla olevia Valvematic-bensakoneita:
1,6-litraisessa 97 kW (132 hv) @ 6400 rpm, 160 Nm @ 4400–4400 rpm
1,8-litraisessa 108 kW (147 hv) @ 6400 rpm, 180 Nm @ 4000–4000 rpm
2,0-litraisessa 112 kW (152 hv) @ 6200 rpm, 196 Nm @ 4000–4000 rpm
Maksimivääntö löytyy piikkinä vasta melkoisilla kierroksilla.
Minun autoni konepellin alla on 1,6-litrainen turbolla terästetty voimalaite, josta valmistaja on kutitellut 115 kW (156 hv) ja vääntöä löytyy mukavanrotevat 250 Nm niinkin laajanlaakealla alueella kuin 1200–4000 rpm. Eroa ei voi olla huomaamatta ajossa ja bensapumpulla asioidessa.asiaa niin jos noihin Toyotan koneisiin laitettais turbot. Ja otettais sun autosta turbo veks. Miten asiat sit olis? No pikkuhiljaa toitsuun turbotkin tulee. 1.2T ja isompiinkin ehkä vielä. Mene ja tiedä.
- Tohomummeli
Samaa_mieltä kirjoitti:
Eivät nuo Toyotan bensavaparit todellakaan vakuuta tänä päivänä. Katsotaanpa vaikka Avensikseen tarjolla olevia Valvematic-bensakoneita:
1,6-litraisessa 97 kW (132 hv) @ 6400 rpm, 160 Nm @ 4400–4400 rpm
1,8-litraisessa 108 kW (147 hv) @ 6400 rpm, 180 Nm @ 4000–4000 rpm
2,0-litraisessa 112 kW (152 hv) @ 6200 rpm, 196 Nm @ 4000–4000 rpm
Maksimivääntö löytyy piikkinä vasta melkoisilla kierroksilla.
Minun autoni konepellin alla on 1,6-litrainen turbolla terästetty voimalaite, josta valmistaja on kutitellut 115 kW (156 hv) ja vääntöä löytyy mukavanrotevat 250 Nm niinkin laajanlaakealla alueella kuin 1200–4000 rpm. Eroa ei voi olla huomaamatta ajossa ja bensapumpulla asioidessa.Ihan vaan trollille tiedoksi: Toyota Auris hybridi, vääntö 207Nm moottori tyhjäkäynnillä!!!
- hidas_mutta_laiska
Nauris hypetys lähtee kuin purkka tukasta
- mutta_
hidas_mutta_laiska kirjoitti:
Nauris hypetys lähtee kuin purkka tukasta
Ei myöskään petä 3,5L/100km päästöissä ilmastoa. Kokonaisuus ratkaisee.
- 50_pros_sinne_tänne
Tosin todellinen kulutus pari litraa suurempi.
- Sairaseon
Tääs on taas sairaan trollipojan (Volsuwillen) keksimä aloitus.
- Entäpä_entäpä
Kuinkahan terve mahtaakaan olla yksilö, joka leimaa jok'ikisen Toyotaa vähänkin negatiiviseen sävyyn arvostelevan kirjoituksen "sairaan trollipojun" tekeleeksi ja vielä kuvittelee kaikkien tuollaisten kirjoitusten tulevan jostakin VW-leiristä? Yhdenlaisen lajin vainoharhaa?
- Amispojunkitinää
Ketjun aloittaja kiukuttelee turhaan koska ei hänellä mitään Tojoa ole vaan 15 vuotta vanha laho mopoauto joten ei ihme että jääkin jalkoihin.
Luuserin täytyy vaan hyväksyä tosiasiat!- vaippahousujen_auto
Anjovis on tarkoitettu papoille, joilta lääkäri pian ottaa kortin pois ja edessä on siirtyminen mopoauton rattiin.
Tämä on luonnollista kehitystä ja Anjoviksen ominaisuudet on viritetty kohderyhmän mukaan. Tuttua 90-luvun tekniikkaa dementikoille.
Enemmän olisi huolissani siitä, jos kukaan alle 4-kymppinen pitää Anjovista missään määrin haluttavana. - tuttua_
vaippahousujen_auto kirjoitti:
Anjovis on tarkoitettu papoille, joilta lääkäri pian ottaa kortin pois ja edessä on siirtyminen mopoauton rattiin.
Tämä on luonnollista kehitystä ja Anjoviksen ominaisuudet on viritetty kohderyhmän mukaan. Tuttua 90-luvun tekniikkaa dementikoille.
Enemmän olisi huolissani siitä, jos kukaan alle 4-kymppinen pitää Anjovista missään määrin haluttavana.luotettavaa ja kestävää tekniikkaa, joka on vaan parantunut teho/hyötysuhteeltaan parempien moottoreiden ja kehittyneen ja kasvaneen automaattien määrän myötä polkuautoilukin on vähenemään päin. Ei mikään ihme, että Toyotan matka jatkuu vielä Afrikassakin, jossa samassa tilanteessa moni muu "hightech" menee jo paaliin. Jotkut vaan vanhenee nopeammin ja tulee pappa-ikään ja kuolee pois kuin toiset.
- ihan_vaan
vaippahousujen_auto kirjoitti:
Anjovis on tarkoitettu papoille, joilta lääkäri pian ottaa kortin pois ja edessä on siirtyminen mopoauton rattiin.
Tämä on luonnollista kehitystä ja Anjoviksen ominaisuudet on viritetty kohderyhmän mukaan. Tuttua 90-luvun tekniikkaa dementikoille.
Enemmän olisi huolissani siitä, jos kukaan alle 4-kymppinen pitää Anjovista missään määrin haluttavana.Tiedoksi sulle. Vaivut sinäkin vielä sille vaippatasolle jos niin pitkään edes elät. Autosta riippumatta.
- Skitsofreenikon
ihan_vaan kirjoitti:
Tiedoksi sulle. Vaivut sinäkin vielä sille vaippatasolle jos niin pitkään edes elät. Autosta riippumatta.
elämä on usein lyhyt ja sekava. Päättyy useinmiten ns. henkilökohtaiseen ratkaisuun Lapinlahden lintuna tai junanpysäyttäjänä.
- todellinen_myyntivaltti
tuttua_ kirjoitti:
luotettavaa ja kestävää tekniikkaa, joka on vaan parantunut teho/hyötysuhteeltaan parempien moottoreiden ja kehittyneen ja kasvaneen automaattien määrän myötä polkuautoilukin on vähenemään päin. Ei mikään ihme, että Toyotan matka jatkuu vielä Afrikassakin, jossa samassa tilanteessa moni muu "hightech" menee jo paaliin. Jotkut vaan vanhenee nopeammin ja tulee pappa-ikään ja kuolee pois kuin toiset.
Niin, tojo on kehitysmaa-auto, jonka vanhanaikaista tekniikkaa osaa kuka tahansa afrikkalainen kyläseppä korjata.
- edelleen
todellinen_myyntivaltti kirjoitti:
Niin, tojo on kehitysmaa-auto, jonka vanhanaikaista tekniikkaa osaa kuka tahansa afrikkalainen kyläseppä korjata.
Kysyn miksi tehdä uudenaikaista mutta huonoa tekniikkaa, jota on ensinnäkin A.Vaikea B.Työläs aivan turhia juttuja asentajien korjata kun vois keskittyä peruspalikoiden vaihtoon. C.Asiakkaalta palaa rahaa ja turhaan aikaa ja tyytyväisyys laskee. Vai onko tämä sittenkin jonkun/joidenkin muiden etu Suomessa??
- vois_sanoa
todellinen_myyntivaltti kirjoitti:
Niin, tojo on kehitysmaa-auto, jonka vanhanaikaista tekniikkaa osaa kuka tahansa afrikkalainen kyläseppä korjata.
Myös sitten näin, että VW on kehitysmaa-auto, jossa kehitysmaana on Suomi ja muu maailma. Lukuunottamatta Afrikkaa.
- volksuonlöysälelu
Kyykytin kerran -99 Yariksella GeiTee Golfia uskomattoman helposti. Toyota on ehkä hidas, mutta kyllä sillä aina umpilaiskan Volksukärryn niittaa.
- ja_täydestä_meni
Oli sittten oikein herrasmies Golf GT:ssä. Sai päivän naurut, ja antoi Yariksen mennä menojaan. Päivän hyvä työ.
- yrpäjooseppi
Nykyään jo alle 5000 euron voi ostaa moottoripyörän joka kulkee jopa 300km/h.
Siinä vaan pitää olla ajomies eikä paskanpuhuja puikoissa ja pitkä suora. Jeesus armahtaa, ajovirhe moottoripyörällä ei. Monelle dsg-pellelle manki-hondakin olisi liian vaativa moto radalla ajaa.
Autot? Pienimunaisten ns. miesten ikuinen kinastelu hiekkalaatikolta kirkko maalle. Tosimies ajaa vaikka Fiestalla!- tojoterska
Seniili pappa ajaa avella. Ei muut.
- vwagn
tojoterska kirjoitti:
Seniili pappa ajaa avella. Ei muut.
Ja loput vähän nuoremmat papat papsatti passatilla. Ei muut. Nuoret te tulette vielä perässä jos edes vanhoiksi elätte. VW vanhentaa ihmisen ja vie hiuksetkin päästä. Täytyy siis vaihtaa Toyotaan vielä kun jotain pelastettavaa on.
- TDI_Quattro
Aika lapsellista vääntöä. Ave on ihan hyvä auto hintaluokassaan ja sopii monille perheille kuten tilastosita näkee. Ei se kaikkia miellytä kuten ei itseäkään mutta olisi aika vauvamaista tuomita kapistus vain koska itse en sitä ostaisi.
- Niin_mutta
Olet toki aivan oikeassa – mutta kumpi on loppujen lopuksi lapsellisempaa: tehdä väen väkisin automaailman keskinkertaisuudesta itselleen epäjumala ja superlatiivien superlatiivi vai pitää hauskaa näiden surkuhupaisten tojotosikoiden kustannuksella?
- niinvae
avensis 2.0 litran vaparibensa ja litran räppänät kiihyttää ohi, niinhänne tekee mutta mitä sitten, voi tuudittautua siihen että ne levii ennen 100 tkm, kun oma on vasta kunnolla sisään ajettu siinä vaiheessa.
- honkongi
Hyvä jos TOYO kestää 20000 km aika epä luotettavaa laatua kaukana design tuotteista. Kiinankaalia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https3483945En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e831729- 431520
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan611487En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o281328Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej511302Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(581295Persut vajosivat pinnan alle
Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka1941251Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change61190- 261177