Mietin usein sitä, että millä me määrittelemme kussakin tapauksessa oikean ja väärän ?
Täällä palstakeskusteluissa huomaa usein joittenkin esittävän käsityksiä oikeasta tai väärästä yleisenä mielipiteenä sitä lainkaan perustelematta tai kertomatta kuka tai keitä ovat ne muut, jotka ovat asiassa hänen kanssaan samaa mieltä.
Monet suuret viisaatkin ovat väitelleet oikeasta ja väärästä.
Miksi siis emme mekin voisi näin tehdä ?
Miten sinä ratkaiset kun on valittava väärästä se oikea ?
MIKÄ ON OIKEIN TAI VÄÄRIN ?
184
6832
Vastaukset
- TV2
Kaksi mahdollisuutta oli Eemelin vitsiketjussa,
mutta sitten mahdollisuudet loppuvat kun:
Menet naimisiin, hyvä on!
Sinulla on kaksi mahdollisuutta:
Saat hyvän vaimon, niin hyvä on!
Mutta, jos saat huonon vaimon ja anopin niin
sinulla ei ole enää mitään mahdollisuutta!
Kuinka helppo onkaan valita hyvän ja pahan välillä,
mutta kun pitää valita kahdesta pahasta niin...- valitsija
Mitenkäs sittensuukku pannaan kun ontarjolla kaksi tai jopa useampi makea suupala ja pitäisi valita?
Eemeli Toivosen huumori saa hyvälle mielelle aina
mustavalkoisenakin. Nyt on kanavia valita vaan samaa mössöä tulee kaikilta.
Missä luuraa tänä päivänä hauskuttajat?
- kleptomania
Mitätehdä kun varastamisesta tulee pakkomielle
aivan samalla tavalla kuin tupakasta, alkoholista, pelaamisesta tai tästä peliriippuvuudesta. Jotkut ovat hyvin varakkaita ja mielihalua suuntautuu tiettyihin asioihin.
Pyykkinarulta katoavat vain naisten pikkupöksyt tai kaapit ovat pullollaan homehtuneita leipiä.
Mikä olisihyvä lääke tähän "sairauteen"?
Tänään asiasta kerrotaan tv-4 myöhäisohjelmassa 22.15.- tutkiskelija
Keskustelijain asia ei ole ojentaa lukijoita.
Tämä tuli mieleeni kun luin Teatteri-lehdestä kriitikon kritisointia.
Me täällä palstoillakin sorrumme usein ojentelemaan omien näkemystemme mukaan toisia keskustelijoita jopa lukijamääristäkin syntyy usein porua.
Teatterissa ei pitkään menesty valkokankaan tai tv:n tapainen valmiiksi naurettu juttu.
Täällä keskustelupalstoillakin toivon mukaan voimme kirjoitella ja kritisoida kirjoitettua tekstiä ja jättää henkilökohtaisuudet ja muut asiattomuudet vähemmälle. tutkiskelija kirjoitti:
Keskustelijain asia ei ole ojentaa lukijoita.
Tämä tuli mieleeni kun luin Teatteri-lehdestä kriitikon kritisointia.
Me täällä palstoillakin sorrumme usein ojentelemaan omien näkemystemme mukaan toisia keskustelijoita jopa lukijamääristäkin syntyy usein porua.
Teatterissa ei pitkään menesty valkokankaan tai tv:n tapainen valmiiksi naurettu juttu.
Täällä keskustelupalstoillakin toivon mukaan voimme kirjoitella ja kritisoida kirjoitettua tekstiä ja jättää henkilökohtaisuudet ja muut asiattomuudet vähemmälle.Olet luvannut olla puuttumatta viesteihin, joissa ei persoonaasi puututa. Nain teet ilmeisesti nytkin! Jos kuitenkin rupeat rehvastelemaan suosiosi suuruudella, niin muista, etta itse osallistut n. puolella avaukseesi. Nain vain, ettei totuus unohtuisi.
- tutkiskelija
Ruuneperi kirjoitti:
Olet luvannut olla puuttumatta viesteihin, joissa ei persoonaasi puututa. Nain teet ilmeisesti nytkin! Jos kuitenkin rupeat rehvastelemaan suosiosi suuruudella, niin muista, etta itse osallistut n. puolella avaukseesi. Nain vain, ettei totuus unohtuisi.
Olen ilmeisesti sinulle ja muille pyrkinyt kertomaan totuudenmukaisesti asioista
- ainoastakaan valheesta et sinä eikä kukaan muukaan ole vielä kertaakaan palstoilla kiinni ottanut.
80 palstallakin kirjoittelimme punaisiin tilppuihin ja jopa "rapakon takaa" raivottiin minun kirjoittelevan itsekseni.
Toin alkuperäisen viestin keskustelustani toisaalla aloittamasi "kahakan" jälkeen.
Koin tilanteen mahdottomana aloittaa hyvää keskustelua.
Nyt on uudelleen viriämässä - toivon sinun "kanalaumasi" kanssa ahkeroivan näillä palstoilla.
En ole aikoihin osallistunut kuin itse avaamiini keskusteluketjuihin ja kun harvoin näin teen niin kerron kuka kirjoittaa eli en salaa sitä.
Oma osuuteni noissa keskusteluissa on 30- 45 prosentin luokkaa vaikka pyrin vastaamaan kaikille mahdollisuuksien mukaan ja jskus on kirjoitettava lisää kun aihetta löytyy.
Kerrohan, onko jossain sääntö mntako viestiä voi kirjoittaa ja millä palstalla kenenkin kanssa on lupa kirjoittaa.
Saat usein hepulin kun joku "ystäväsi" uskaltaa kirjoittaa ystävällisesti minulle. - tutkiskelija
Ruuneperi kirjoitti:
Olet luvannut olla puuttumatta viesteihin, joissa ei persoonaasi puututa. Nain teet ilmeisesti nytkin! Jos kuitenkin rupeat rehvastelemaan suosiosi suuruudella, niin muista, etta itse osallistut n. puolella avaukseesi. Nain vain, ettei totuus unohtuisi.
Ettei totuus unohtuisi, kirjoitat.
Totuudenmukaista ei kirjoittamassasi ollut siteeksikään.
Palstalla 80 et ollut ennen toukokuu 2004 avannut ainoatakaan keskustelua.
Kun saimme vilkkaan keskustelun aikaan olit oitis hyökkäämässä sinne "ystävinesi". Kun saitte meidät kyllästyneinä lopettamaan niin ei sinua enempää kuin ystäviäsikään ole siellä juuri käynyt.
Kerrohan rehellisesti myös "hajoituskampanjasi" ?
Tässä linkki keskusteluun, johon koit tulla mukaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003263185#22000000003263185 - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Kun saimme vilkkaan keskustelun aikaan olit oitis hyökkäämässä sinne "ystävinesi". Kun saitte meidät kyllästyneinä lopettamaan niin ei sinua enempää kuin ystäviäsikään ole siellä juuri käynyt.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003263185#22000000003263185Hajupoika kirjoitti laskujeni mukaan 53 viestiä tuohon punaiseen tilppuun johtaneeseen ketjuun.
"hajupommi" ei ole hänen vaan juuri näitä sinun kiittelemiäsi vanhoja ystäviäsi, joita tapasi mukaan liehittelet.
Kun saan sinut ja heidät kiinni jopa "rysän päältä" niin oitis olet puolustelemassa ja vannomassa jopa omaa "pulmusen puhtautta." - Ihmeessä
tutkiskelija kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003263185#22000000003263185höpäjät?
Tuohan oli Ruuneperin avaama ketju , johon sinä tulit omine "kavereinesi" sotkemaan koko hyvän avauksen. Hupsu olet , hajupoika. - tutkiskelija
Ihmeessä kirjoitti:
höpäjät?
Tuohan oli Ruuneperin avaama ketju , johon sinä tulit omine "kavereinesi" sotkemaan koko hyvän avauksen. Hupsu olet , hajupoika.Palstoille tullessani huomasin täällä olevan melkoisia sekoilijoita - mumoja pääasiassa, joita sitten "päättömiin kanoihin" vertasin pyytäen sittemmin kanoilta anteeksi.
Ystäväni (suo anteeksi Viva !) Vivacious aloitti tuon keskusteluketjun, johon Ruuneperi tuli v a i n tuolla ainokaisella puheenvuorollaan mukaan. Muissa toki lisää !
Kukahan opettaisi lukutaitoa sinullekin
- luetun ymmärtäminen on sitten jo aivan mahdoton asia opettaa emerituksellekin ! - tutkiskelija
Ihmeessä kirjoitti:
höpäjät?
Tuohan oli Ruuneperin avaama ketju , johon sinä tulit omine "kavereinesi" sotkemaan koko hyvän avauksen. Hupsu olet , hajupoika.80 palstalla Ruuneperin avaamista keskusteluista saat oitis ruusun, jos niitä on MONTA eli enemmän kuin kaksi.
Hajupoika on avannut ja ollut mukana enemmän kuin kymmenessä sielläkin punaiseen tilppuun johtaneissa keskusteluissa, joissa on ollut häirikköinä vain Ruuneperi ystävineen ! tutkiskelija kirjoitti:
Olen ilmeisesti sinulle ja muille pyrkinyt kertomaan totuudenmukaisesti asioista
- ainoastakaan valheesta et sinä eikä kukaan muukaan ole vielä kertaakaan palstoilla kiinni ottanut.
80 palstallakin kirjoittelimme punaisiin tilppuihin ja jopa "rapakon takaa" raivottiin minun kirjoittelevan itsekseni.
Toin alkuperäisen viestin keskustelustani toisaalla aloittamasi "kahakan" jälkeen.
Koin tilanteen mahdottomana aloittaa hyvää keskustelua.
Nyt on uudelleen viriämässä - toivon sinun "kanalaumasi" kanssa ahkeroivan näillä palstoilla.
En ole aikoihin osallistunut kuin itse avaamiini keskusteluketjuihin ja kun harvoin näin teen niin kerron kuka kirjoittaa eli en salaa sitä.
Oma osuuteni noissa keskusteluissa on 30- 45 prosentin luokkaa vaikka pyrin vastaamaan kaikille mahdollisuuksien mukaan ja jskus on kirjoitettava lisää kun aihetta löytyy.
Kerrohan, onko jossain sääntö mntako viestiä voi kirjoittaa ja millä palstalla kenenkin kanssa on lupa kirjoittaa.
Saat usein hepulin kun joku "ystäväsi" uskaltaa kirjoittaa ystävällisesti minulle.En mina ainakaan ole maaritellyt kuka saa kirjoittaa ja mista. Kirjoitat tassakin ketjussa itsellesikin ja monin nimimerkein.
Jos kerrot kuka kirjoittaa, niin miksi kayttaa useita nimimerkkeja?
Jatan Sinut inttamaan. Syytat aina muita, olet aina taydellinen. Olet siis putipuhdas pulmunen.- tutkiskelija
Ruuneperi kirjoitti:
En mina ainakaan ole maaritellyt kuka saa kirjoittaa ja mista. Kirjoitat tassakin ketjussa itsellesikin ja monin nimimerkein.
Jatan Sinut inttamaan. Syytat aina muita, olet aina taydellinen. Olet siis putipuhdas pulmunen.Ruuneperi,
epärehellisyytesi etoo !
Olet syytellyt tässä ajan saatossa minua mm.
- nikkeilystä;
olen kysynyt sinulta missä on kielletty kirjoittamasta usealla nikillä ?
Itse olet syyllistynyt jopa harhauttavasti "hajupoika" nikillä kirjoittelusta ennen kuin tuli rekatuksi keskustelupalstoilla.
En milloinkaan ole huomautellut ketään nikkeilystä, vaikka sinullakin on omissa nikeissäsi huolta - kuinkahan monet kerrat olet esiintynyt minun nimissäni ? Aivan alkuaikoina pyysin sinua kertomaan asian oikean laidan kun minut yhdistettiin sinuun - ainoatakaan asiallista positiivista puheenvuoroa et ole palstoilla käyttänyt. Pyrin välttämään osallistumista sinun "keskusteluihisi" ja tietänet, että ensi kerran "provosoituna" tulin niin pyysin anteeksi tuloani ja provon heittänyttä myös pyysin jatkamaan keskustelua muualla. Annoin (Hajupoika 7.4.03) heti myös yhteystietoni, jotta meilaten voidaan keskustella asiat, jotka eivät kuulu palstakeskusteluihin meilaten. Sinun kanssasi sekään ei onnistu !
- valehtelusta;
ainoatakaan valhetta et ole milloinkaan esittäny yksilöiden ja perustellen vaikka olen ilmoittanut mielelläni korjaavan tiedot, jotka joku osoittaa vääriksi.
- inttämisestä;
itse intät jatkuvasti perustelmatta kantaasi tosiasioin.
- keskustelun estäminen;
olet lukuisia kertoja "palstalaisten nimissä" siihen valtuuksia kertomatta, että "kirjaviisaat"
"oppineet" omalle palstalleen "pois vanhusten palstoilta" jne. ... "hyvät keskustelijat poistuvat" sinä muitten mukana minun takiani sanot !
Kuitenkin juuri tosiasioilla tänäänkin osoitin ( 80) tilanteen olevan täysin päinvastainen.
- "vanhat palstalaiset"
sinä puhut.
Miten asia lienee ?
Hausta voit itse tarkistaa "Häjypojan", pilmarin ja kaidepuun olleen jo v. 2001 alussa ja aiemminkin mukana keskusteluissa.
En milloinkaan ole vedonnut olevani jotenkin "kanta-asiakkuuteen" keskusteluissa kuten sinä teet alvariinsa.
Sheriffin merkit olet riisunut, mutta käyttäydyt edelleen kuin sinulla olisi valtuudet toimia
kukkona tunkiolla. - häirintä
tutkiskelija kirjoitti:
Ruuneperi,
epärehellisyytesi etoo !
- nikkeilystä;
Itse olet syyllistynyt jopa harhauttavasti "hajupoika" nikillä kirjoittelusta ennen kuin tuli rekatuksi keskustelupalstoilla.
En milloinkaan ole huomautellut ketään nikkeilystä, vaikka sinullakin on omissa nikeissäsi huolta - kuinkahan monet kerrat olet esiintynyt minun nimissäni ? Aivan alkuaikoina pyysin sinua kertomaan asian oikean laidan kun minut yhdistettiin sinuun - ainoatakaan asiallista positiivista puheenvuoroa et ole palstoilla käyttänyt. Pyrin välttämään osallistumista sinun "keskusteluihisi" ja tietänet, että ensi kerran "provosoituna" tulin niin pyysin anteeksi tuloani ja provon heittänyttä myös pyysin jatkamaan keskustelua muualla. Annoin (Hajupoika 7.4.03) heti myös yhteystietoni, jotta meilaten voidaan keskustella asiat, jotka eivät kuulu palstakeskusteluihin meilaten. Sinun kanssasi sekään ei onnistu !
- valehtelusta;
ainoatakaan valhetta et ole milloinkaan esittäny yksilöiden ja perustellen vaikka olen ilmoittanut mielelläni korjaavan tiedot, jotka joku osoittaa vääriksi.
- inttämisestä;
- keskustelun estäminen;
olet lukuisia kertoja "palstalaisten nimissä" siihen valtuuksia kertomatta, että "kirjaviisaat"
"oppineet" omalle palstalleen "pois vanhusten palstoilta" jne. ... "hyvät keskustelijat poistuvat" sinä muitten mukana minun takiani sanot !
Kuitenkin juuri tosiasioilla tänäänkin osoitin ( 80) tilanteen olevan täysin päinvastainen.
- "vanhat palstalaiset"
sinä puhut.
Miten asia lienee ?
Hausta voit itse tarkistaa "Häjypojan", pilmarin ja kaidepuun olleen jo v. 2001 alussa ja aiemminkin mukana keskusteluissa.
En milloinkaan ole vedonnut olevani jotenkin "kanta-asiakkuuteen" keskusteluissa kuten sinä teet alvariinsa.
Sheriffin merkit olet riisunut, mutta käyttäydyt edelleen kuin sinulla olisi valtuudet toimia
kukkona tunkiolla.Aina jaksat nälviä, kuka tahansa sanoo eriävän sanan, olet heti kimpussa.
Ehkäpä Ruuneperi jätti seriffin tehtävät juuri häirintäsi takia?
Istu hetki vaikka telkkarin äärellä ja jätä jutut vähemmälle.
Todella rasittava osaat olla palstan kukkona, itehän kokosit jo kanalaumasikin.
Mitä hyötyä on kymmenestä nikistäsi? - herraa
tutkiskelija kirjoitti:
Ruuneperi,
epärehellisyytesi etoo !
- nikkeilystä;
- valehtelusta;
- inttämisestä;
- keskustelun estäminen;
- "vanhat palstalaiset"
sinä puhut.
Miten asia lienee ?
kukkona tunkiolla.haa sitähän sie pelästytkin jos tonen kukko vallottaa siun revviisisi,voi oikkeen et sie häppee,monen monet kerrat si ole nikkeilystä mollannut muita vaan et ihteäsi.Sie todellaki
yhä vai et vastaa mistää tekosistas,sie intät inttämist päästyäänki,olet sie peijakkaan lapselline otus. - tutkiskelija
häirintä kirjoitti:
Aina jaksat nälviä, kuka tahansa sanoo eriävän sanan, olet heti kimpussa.
Ehkäpä Ruuneperi jätti seriffin tehtävät juuri häirintäsi takia?
Istu hetki vaikka telkkarin äärellä ja jätä jutut vähemmälle.
Todella rasittava osaat olla palstan kukkona, itehän kokosit jo kanalaumasikin.
Mitä hyötyä on kymmenestä nikistäsi?Mitä Ruuneperiin tulee niin hänen "toisella hallituskaudellaan" olin mukana palstoilla.
Arviointini hänen toimestaan sheriffinä on
ehdottomasti - täysin toivoton, ei mitään edellytyksiä tehtävän hoitamiseen.
Tämän takiahan hän erosi jo edelliselläkin kerralla. Minulla ei ole asian kanssa ollut mitään tekemistä. - tutkiskelija
herraa kirjoitti:
haa sitähän sie pelästytkin jos tonen kukko vallottaa siun revviisisi,voi oikkeen et sie häppee,monen monet kerrat si ole nikkeilystä mollannut muita vaan et ihteäsi.Sie todellaki
yhä vai et vastaa mistää tekosistas,sie intät inttämist päästyäänki,olet sie peijakkaan lapselline otus.Narri ei ole se, joka narraa vaan se, joka
- antaa itseään narrata ! - Adolfia
herraa kirjoitti:
haa sitähän sie pelästytkin jos tonen kukko vallottaa siun revviisisi,voi oikkeen et sie häppee,monen monet kerrat si ole nikkeilystä mollannut muita vaan et ihteäsi.Sie todellaki
yhä vai et vastaa mistää tekosistas,sie intät inttämist päästyäänki,olet sie peijakkaan lapselline otus.ole vielä aikuiseksi kasvanut, niin toivoa ei
enää taida olla. - tutkiskelija
Adolfia kirjoitti:
ole vielä aikuiseksi kasvanut, niin toivoa ei
enää taida olla.Vietämme tipatonta tammikuuta ja siihenkin sopinee tuo mainintasi.
Maakunta-aviisissa on hyvä piirros teksteineen.
Pari kaverusta siinä esittää käsityksensä "tipattomasta tammikuusta ja jatkavat
... mutta myös:
- huikatta helmikuun,
- maistamatta maaliskuun,
- humalatta huhtikuun,
- tissuttelematta toukokuun jne...
Toinen toteaa tähän sitten:
- hiprakassa helmikuun,
- maistissa maaliskuun,
- huppelissa huhtikuun,'
- tuiskeessa toukokuun jne...
Kumpikohan olissi meille luontevampaa ja voisimmeko yrittää muuttaa asenteitamme ? tutkiskelija kirjoitti:
Ruuneperi,
epärehellisyytesi etoo !
- nikkeilystä;
- valehtelusta;
- inttämisestä;
- keskustelun estäminen;
- "vanhat palstalaiset"
sinä puhut.
Miten asia lienee ?
kukkona tunkiolla.KERRO KOSKA OLEN ESIINTYNYT PALSTALLA HAJUPOIKANA????? YKSI KERTA RIITTAA!!
- tutkiskelija
Ruuneperi kirjoitti:
KERRO KOSKA OLEN ESIINTYNYT PALSTALLA HAJUPOIKANA????? YKSI KERTA RIITTAA!!
Herra hyvästi hallitkoon !
En voi muuta sanoa kuin, että olet sinä varsinainen
T A U L A P Ä Ä !
Merkillistä on, ettäalat usein vasta aikojen päästä kiistämään itsekin tunnustamiasi tosiasioita. Nikkeilystäsi on sinun omia kirjoituksiasi perusteluinesi omalle nikkeilyllesi, joten siinäkään en ole puhunut omiani.
Kun itse kerron nikkini ja lasken sinulle valmiiksi tutkittavaksi niin eikö mitä, taas jahnaat minun kirjoittelevan itsekseni.
Kun toin erään ketjun palstalle juuri äsken niin herjattiinminun kopsanneen sinun aloituksesi.
Siinäkin yli 200 kirjoituksesta oli yksin kappalein 53 kirjoittamaani.
Voisitko ystävällisesti tarkistaa, että kertomani pitää paikkansa, ettäolen sinulle lähettänyt ainakin sata kommenttia viesteistäsi "kerrokaverille" ja ne on osoitettu [email protected].
Kertaakaan et ole niihin vastannut joten oletan sinun vaitiolollasi myöntäneen minun olleen oikeassa.
Tuo jota tarkoittanet oli eräs päivä jolloin palstoille tupsahti parikymmentähajupoika nikillä kirjoitettua viestiä ennen keskustelupalstojen rekisteröintiä. Luulen niitten löytyvän tarvittaessa.
Etole milloinkaan vastannut asiallisiinkaan
perusteltuihin kysymyksiini vaan yhä edelleen jauhat iänikuisuuksia.
Kuohintajutunkinaikanaan kiistit ja vihdoin kun toin esille kiistit ettei sinun koneeltasi.
Kuitenkin olin siitäkin sinulle laittanut em.laisen tiedustelun tuloksetta!
Niistä ei lähettäjälle jää kopiota. - Adolfia
tutkiskelija kirjoitti:
Vietämme tipatonta tammikuuta ja siihenkin sopinee tuo mainintasi.
Maakunta-aviisissa on hyvä piirros teksteineen.
Pari kaverusta siinä esittää käsityksensä "tipattomasta tammikuusta ja jatkavat
... mutta myös:
- huikatta helmikuun,
- maistamatta maaliskuun,
- humalatta huhtikuun,
- tissuttelematta toukokuun jne...
Toinen toteaa tähän sitten:
- hiprakassa helmikuun,
- maistissa maaliskuun,
- huppelissa huhtikuun,'
- tuiskeessa toukokuun jne...
Kumpikohan olissi meille luontevampaa ja voisimmeko yrittää muuttaa asenteitamme ?aihetta jatkaa keskustelua.
Oliko tuo edellinen merkki aikuiseksi
kasvamisesta? - tutkiskelija
Adolfia kirjoitti:
aihetta jatkaa keskustelua.
Oliko tuo edellinen merkki aikuiseksi
kasvamisesta?En ole alkuunkaan pyytänyt keskusteluun edes mukaan - huumorintajunne on omituinen, jos sitä on ensinkään olemassa ?
Ajat sitten olen ilmaissut, että teidän kanssanne keskustelua on suorastaan mahdotonta edes aloittaa ! - Adolfia
tutkiskelija kirjoitti:
En ole alkuunkaan pyytänyt keskusteluun edes mukaan - huumorintajunne on omituinen, jos sitä on ensinkään olemassa ?
Ajat sitten olen ilmaissut, että teidän kanssanne keskustelua on suorastaan mahdotonta edes aloittaa !Naura hyväl, naura pahal.
Nauruha se iän jatkaa.
Paremphan se on naaravan suuhun
kahtoo ku`itkövän. - tutkiskelija
Adolfia kirjoitti:
Naura hyväl, naura pahal.
Nauruha se iän jatkaa.
Paremphan se on naaravan suuhun
kahtoo ku`itkövän.Meidän kasvomme ovat kaikkien nähtävillä
- sielumme kasvot on vain rakkaus nähnyt. - tutkiskelija
Ruuneperi kirjoitti:
Kirjoittakaa minulle !
Näin pyytelet palstallakin.
Tulkoon nyt tiedoksi, että esim. meidän kirjeenvaihtomme on ollut kovin yksipuolista.
Olet tiettävästi vastannut vain muutaman kerran kun olen kysellyt asioita, lähettänyt kommentteja puheenvuoroistasi ja joskus perusteluja omista lausumistani. Sinulta ei ole tullut ainoatakaan asiallista vastausta !
Ensi kerralla vastasi, että asia on loppuun käsitelty koskien erimielisyyttämme jostain asiasta.
Jos samana päivänä aloit palstalla jauhaa asiaa, joka piti olla sovittu ettei enää jatketa.
Sopiiko, että tuön kopion viestistäsi ja linkin miten jatkoit kuitenkin hetimiten palstalla ?
Sinuun en voi luottaa viiden sentin edestä. - tutkiskelija
Ruuneperi kirjoitti:
En mina ainakaan ole maaritellyt kuka saa kirjoittaa ja mista. Kirjoitat tassakin ketjussa itsellesikin ja monin nimimerkein.
Jatan Sinut inttamaan. Syytat aina muita, olet aina taydellinen. Olet siis putipuhdas pulmunen.Kerrohan Ruuneperi, millä muilla nikeillää "tutkiskelija" on esiintynyt tässä ketjussa kuin aloittamallaan rekatulla ?
Näin taas väität:. "Kirjoitat tassakin ketjussa itsellesikin ja monin nimimerkein."
Sinun tai muitten kirjoittamisten selvittäminen on viranomaisasia jos joku niin haluaa.
Entisenä "sheriffinä" sinun tulisi se tietää.
Etsiessäni dokumentteja niin huomasin viestien olevan poistettuja, joten minulla on vain se mitä olet itse kirjoittanut nikkeilystäsi ja tulit tuolloin itse "vahingossako?" kertoneeksi kirjoittaneesi "hajupoika" nikillä.
Tietänet itsekin ettet sinä eikä kukaan muukaan ole vielä milloinkaan ottanut minua valheesta kiinni.
Jos ja kun niin osoitetaan niin toki korjaan mielelläni erehdykseni, mutta se on dokumentein osoitettava - ei joutavanpäiväisellä inttämisellä, joka kohdallasi kuuluisi huuhaa-palstallakin Öö-mappiin ! - tutkiskelija
Ruuneperi kirjoitti:
Tuon useimmiten viittaukseni linkkinä keskusteluun. Otan vain yhden syksyisen esimerkin miten sinulle vastaan. Huomaa, että nyt keskustelupuheenvuoroa ei löydy ja itsekin tietänet, että sen hakeminen olisi viranomaisasia
- ei ole syytä tuhlata ruutia harkoihin.
Et muuten aikanaan tuotakaan vääräksi osoittanut.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000004697897 - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Tuon useimmiten viittaukseni linkkinä keskusteluun. Otan vain yhden syksyisen esimerkin miten sinulle vastaan. Huomaa, että nyt keskustelupuheenvuoroa ei löydy ja itsekin tietänet, että sen hakeminen olisi viranomaisasia
- ei ole syytä tuhlata ruutia harkoihin.
Et muuten aikanaan tuotakaan vääräksi osoittanut.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000004697897Monetkohan kerrat olet syytellyt minua hyvän kirjoittajan Senora Lyylin "karhaamisesta" palstoilta.
Tässä hänen joulunalustervehdyksensä,
mikä esti keskustelun hänen kanssaan ?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000005802314
Edellisen joulun edellä ei ollut juuri kummampaa - 80 palstalla hänen joulutervehdykseensä tuli kai pari vastausta. Ruuneperia ei näkynyt ei kuulunut tuolloinkaan ? Ei muuten muitakaan "ystäviä".
Se siitä "rehellisyydestäsi". - tutkiskelija
Ihmeessä kirjoitti:
höpäjät?
Tuohan oli Ruuneperin avaama ketju , johon sinä tulit omine "kavereinesi" sotkemaan koko hyvän avauksen. Hupsu olet , hajupoika.Tässä eräs esimerkki kuinka pienestä joku saattaa "repiä pelihousunsa".
Hajupojan viesti, johon Ruuneperi vastaa ja Hajupoika kommentoi. R. ei vastaa enää tai ne on poistettu - en muista varmasti.
Opiksi kertauksena:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000004341532
Tämä siksi, että täälläkin "historia toistaa itseään."
- jesuiitta
Jesuiitoilla taisi olla jopa tunnuslauseena:
"Tarkoitus pyhittää keinot."
Inkivisiittorit jakoivat pitkään "oman käden oikeutta" ja näin on eräillä tapana vielä tänäkin päivänä jopa näissä palstakeskusteluissa.
Toinen sanonta taas kertoo, että
"Oikein tai väärin, kunhan kokoon käärin !" - utelias
Onko kirjoittaja sama pilmari, joka täällä nytkin?
Onnittelut nelivuotiaalle "nestorille"
ruusut saat hankkia itse!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=558&posting=2000489- tutkiskelija
Nestoreita olemme kaikki veljekset.
Olisi mielenkiintoista tietää moniko oli v. 2000
mukana tai tuolloin tammikuussa neljä vuotta sitten. Kaiholla muistelen silloin käytyjä keskusteluja. - MMM
tutkiskelija kirjoitti:
Nestoreita olemme kaikki veljekset.
Olisi mielenkiintoista tietää moniko oli v. 2000
mukana tai tuolloin tammikuussa neljä vuotta sitten. Kaiholla muistelen silloin käytyjä keskusteluja.Se taisikin olla joku "viisasten kerho", eikö niin? Ja johon nämä leppoisat keskustelupalstat eivät ole tarkoitettukaan. Unohda ne, pyritään ehdotettuun leppoisuuteen.
- tutkiskelija
MMM kirjoitti:
Se taisikin olla joku "viisasten kerho", eikö niin? Ja johon nämä leppoisat keskustelupalstat eivät ole tarkoitettukaan. Unohda ne, pyritään ehdotettuun leppoisuuteen.
Kahvipöydässäni nautiskelin ja myös sinulle ja muille lukijoille tarjoa nautittavaksi hieman "Myönteistä ajattelua".
Lue enemmän
- luulet vähemmän !
- tutkiskelija
Päiväkahvin kanssa nautittavaksemme tarjoan mielelläni jälleen Positiivarien Ajatusten aamiaiseksi julkaiseman mietelauseen.
- - -
SANO SE
Sano jotakin rohkaisevaa kaikille, joita tapaat. Kokeile.
Tämän viikon ajan. Voitko kuvitella, millainen maailma
olisi, jos kaikki tekisivät niin?
Myönteinen asenne kehittyy vain ihmisille, jotka ajattelevat,
toimivat ja puhuvat myönteisesti. Negatiiviset ihmiset eivät
muutu moittimalla heitä kielteisiksi, mutta mitä useammin
lähestymme heitä myönteisesti, sitä todennäköisemmin he
myös sellaisiksi tulevat. Vähän kerrallaan.
Sano tänään jotakin myönteistä jokaiselle kohtaamallesi
ihmiselle. Huomaat, kuinka mielenkiintoista on seurata
heidän asenteensa muuttumista.
- - -
Jäänemme seuraamaan joska voisin edes hieman nauttia näitä ajatuksia, sulatella ja käyttää niitä myös omissa puheenvuoroissani
ja katsoa miten ne vaikuttavat.
Positiivareille ojentaisin mielelläni ruusun niin ravitsevia, maukkaita ja monipuolisia ovat heidän "Ajatusten Aamiaisensa."- Helena04
Voi, että ehdin tuon tarjoilla jo lounaalla. Mutta kertaus on opintojen äiti. Ja asiahan on todella hyvä. Kunpa muistaisi vain!
- tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
Voi, että ehdin tuon tarjoilla jo lounaalla. Mutta kertaus on opintojen äiti. Ja asiahan on todella hyvä. Kunpa muistaisi vain!
Tuntuu kuin joidenkin pitäisi kertailla "jankuttaen"yhtä ja samaalevyä.
Luulin omalta osaltani, että joitakin asioita voitaisiin käsitellä palstan ulkopuolella meilaten. Eräs nikki, jolle olen lähettänyt ainakin sata kommenttia tiedustellenasioihin perusteita ei koelaisinkaan vastata, mutta jauhaa samaa asiaa - luulisin ainakin tuhannetta kertaa näitten vuosien kuluessa - itse syyllistyen juuriniihin rikkeisiin joista kokee huomauttaa.
Laskin tuossa otoksia ottaen että valtaosa näistäikääntyvistä ihmisistäei ole lausunut ainakaan minusta ensimmäistäkään positiivista sana.
Nuorisoa parjataan, mutta omat tosielämän asiat puhuvat vallan toista. Nytkin kirjoittelen
ja viereisillä koneilla on kolmetoistavuuotiaita tyttöjä.
Sellaista keskustelua todella harvoin olen saanut
teidän kanssanne käydä.
RUUSUJA NÄILLE TYTÖILLE -
voisimmeko oppia nuoriltamme hyviä tapoja ?
Voin vakuuttaa, ettäminulla ei ole vähäisintäkään tarvetta moittia heitä kuten ei niitänuoria, joidenkanssa meilaan ja keskustelen hyvinkin syvällisiä asioita. - Helena
tutkiskelija kirjoitti:
Tuntuu kuin joidenkin pitäisi kertailla "jankuttaen"yhtä ja samaalevyä.
Luulin omalta osaltani, että joitakin asioita voitaisiin käsitellä palstan ulkopuolella meilaten. Eräs nikki, jolle olen lähettänyt ainakin sata kommenttia tiedustellenasioihin perusteita ei koelaisinkaan vastata, mutta jauhaa samaa asiaa - luulisin ainakin tuhannetta kertaa näitten vuosien kuluessa - itse syyllistyen juuriniihin rikkeisiin joista kokee huomauttaa.
Laskin tuossa otoksia ottaen että valtaosa näistäikääntyvistä ihmisistäei ole lausunut ainakaan minusta ensimmäistäkään positiivista sana.
Nuorisoa parjataan, mutta omat tosielämän asiat puhuvat vallan toista. Nytkin kirjoittelen
ja viereisillä koneilla on kolmetoistavuuotiaita tyttöjä.
Sellaista keskustelua todella harvoin olen saanut
teidän kanssanne käydä.
RUUSUJA NÄILLE TYTÖILLE -
voisimmeko oppia nuoriltamme hyviä tapoja ?
Voin vakuuttaa, ettäminulla ei ole vähäisintäkään tarvetta moittia heitä kuten ei niitänuoria, joidenkanssa meilaan ja keskustelen hyvinkin syvällisiä asioita.että minulle 100 tiedustelukommenttia jostain olisit lähettänyt?! Tarkoitan, kun tämä kirjoituksesi on minulle vastauksena. Lienee joku toinen.
Jos kuitenkin on, niin eikö jo lopetettais vanhoista ajoista puhuminen. Sen enemmittä. - tutkiskelija
Helena kirjoitti:
että minulle 100 tiedustelukommenttia jostain olisit lähettänyt?! Tarkoitan, kun tämä kirjoituksesi on minulle vastauksena. Lienee joku toinen.
Jos kuitenkin on, niin eikö jo lopetettais vanhoista ajoista puhuminen. Sen enemmittä.En todellakaan tarkoittanut - kertaus vain on opintojen äiti.
Olen edelleen "pahuudenpesässäni" ja täälläkin saan tuota elävän elämän käytännön oppia.
Opastin erästä "Helsingin herraa" kun hän kyseli
sattuisinko tietämään missä on se ja se paikka - hain jopa kaupunkimme kartankin hänelle.
Jonkin ajan kuluttua tapasimme uudelleen ja kysäisin, miten hän löysi hakemansa
- vastaus oli paljon puhuva ja taitaisi painomustekin punastella. Tunnen toki hesalaisten käyvän "ylikierroksilla, mutta olipa osoitus siitä ettei sivistys kartu iän aseman ja asuinpaikan mukana.
Taas on vieressäni pari yläasteen kasiluokkalaistyttöä tietsikalla ja sama juttu kuin äskettäinkin. Yhdessä toimitaan tiedon haun parissa joten edelleen jatkan tuota ihmettelyäni.
Muutaman sanan vaihdamme ja fiksuja asiallisia vastauksia kuin kysymyksiä, keskustellen... - tutkiskelija
Helena kirjoitti:
että minulle 100 tiedustelukommenttia jostain olisit lähettänyt?! Tarkoitan, kun tämä kirjoituksesi on minulle vastauksena. Lienee joku toinen.
Jos kuitenkin on, niin eikö jo lopetettais vanhoista ajoista puhuminen. Sen enemmittä."Arvostan keskusteluissa hyväntahtoisuutta, lämpöä, huumoria ja toistemme kunnioitusta."
Näin kerrot profiilissasi. Tiedän etten ole lukenut ainoatakaan viestiäsi palstoilla tai niitten ulkopuolella, joissa olisi ollut jotain myönteistä, hyväntahtoista, humoristista ja toisen kunnioittamiseen viittaavaa - ainotakaan törkeääkin kirjoittamaasi loukkaustasi et kykene korjaamaan vaikka ne ovat olleet jopa kansainväisen ihmisoikeuksien julistuksen vastaisia !
"Eikö jo lopetettais vanhoista ajoista puhuminen..."
Voi helvete !
Olet todellinen taulapää !
Kaivelet itse menneen talven lumia ymmärtämättä edes mitä kaivelet. Sinunkin kohdallasi on joskus syytä ottaa esille vanhoja asioita joihin ei ole tullut asiallista vastausta ja itse kuitenkin
toisin kuin profiilissasi kerrot. - helvete
tutkiskelija kirjoitti:
"Arvostan keskusteluissa hyväntahtoisuutta, lämpöä, huumoria ja toistemme kunnioitusta."
Näin kerrot profiilissasi. Tiedän etten ole lukenut ainoatakaan viestiäsi palstoilla tai niitten ulkopuolella, joissa olisi ollut jotain myönteistä, hyväntahtoista, humoristista ja toisen kunnioittamiseen viittaavaa - ainotakaan törkeääkin kirjoittamaasi loukkaustasi et kykene korjaamaan vaikka ne ovat olleet jopa kansainväisen ihmisoikeuksien julistuksen vastaisia !
Voi helvete !
Kaivelet itse menneen talven lumia ymmärtämättä edes mitä kaivelet. Sinunkin kohdallasi on joskus syytä ottaa esille vanhoja asioita joihin ei ole tullut asiallista vastausta ja itse kuitenkin
toisin kuin profiilissasi kerrot.mikä helveten taulapää olet,ite vedät vanhoja asioita vieläpä linkkeineen,aina niin kaukaa,
että ei muistakaan mitä sielläkin liet nikkeilyt.
Miksi aina toisten niskassa niin hyvin viihdytkin
koetapas mennä nyt niihin omiin vikoihisi kerrankin,kukaan ei viitsi niitä sinulle alkaa linkittämään,niitä kuin olisi niin tuhottomasti,jokaisessa viestisäsi.Riittänee kun on yksi linkittäjä palstoila.Mene herran tähen omiin sepustuksiisi tyhmeliiniä tyhmempi olet. - tutkiskelija
helvete kirjoitti:
mikä helveten taulapää olet,ite vedät vanhoja asioita vieläpä linkkeineen,aina niin kaukaa,
että ei muistakaan mitä sielläkin liet nikkeilyt.
Miksi aina toisten niskassa niin hyvin viihdytkin
koetapas mennä nyt niihin omiin vikoihisi kerrankin,kukaan ei viitsi niitä sinulle alkaa linkittämään,niitä kuin olisi niin tuhottomasti,jokaisessa viestisäsi.Riittänee kun on yksi linkittäjä palstoila.Mene herran tähen omiin sepustuksiisi tyhmeliiniä tyhmempi olet.Viisas jättäisi penkomatta, kaivamatta.
Valitettavasti et lainkaan ymmärrä asioita.
Kaivelut olisivat jääneet kaivelematta kun sinä ja monet muut edes joskus vastaisivat selkeästi eivätkä naljailisi kun väittävä olevansa itse fiksuja kuten sinä.
Kirjoitan sen perusteella, mitä kukin kirjoittelee palstoilla.
"helvete" ei ole kirjoittanut ainoatakaan asiallista ja hyvää puheenvuoroa, joten ilmeisesti olet itse myös nikkeilijä pahimmasta päästä.
Toivon, että väitteittesi tueksi tuot jonkun mallipuheenvuoron omasta osaamisestasi ja taas jonkun linkin, joka osoittaa sinun olevan edes jollain tavoin oikeassa omassa kertomassasi. - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
"Arvostan keskusteluissa hyväntahtoisuutta, lämpöä, huumoria ja toistemme kunnioitusta."
Voi helvete !
toisin kuin profiilissasi kerrot.Keskusteluun osallistuvan on miltei mahdoton tietää kuka on minkin viestin takana.
Vai onko teistä helppo erottaa ettei Helena04 ja Helena-nikillä kirjoittava ole sama ?
Kun keskusteluyhteydestä on muutoin pääteltävissä kyseessä olevan saman henkilön.
Minunko, vai kenen asia on korjata sattunut erehdys.
Helena04 ilmoittaa ettei hänellä ole mitään tekemistä tuon chatissa käydyn keskustelun kanssa.
Tämä tiedoksi kerrottakoon. Chattikeskusteluthan tallennetaan, joten sekin lienee tarkistettavissa oleva asia. - tutkiskelija
Helena kirjoitti:
Jos kuitenkin on, niin eikö jo lopetettais vanhoista ajoista puhuminen. Sen enemmittä.Helen04,
oletko kirjoittanut myös tämän "Helena"-nikillä kirjoitetun vai et ?
Oikaise tai tunnusta ! - Helena04
tutkiskelija kirjoitti:
Helen04,
oletko kirjoittanut myös tämän "Helena"-nikillä kirjoitetun vai et ?
Oikaise tai tunnusta !Tuon olen kirjoittanut. Mitä sitten? Mistä on kysymys? Onkos tuossa nyt jotain ihmeellistäkin? Taikina nousemassa, pitääkö tässä leivonta keskeyttää, "rosikseenko" syystä tai toisesta? - ;)) (Anteeksi!)
- Helena04
tutkiskelija kirjoitti:
Keskusteluun osallistuvan on miltei mahdoton tietää kuka on minkin viestin takana.
Vai onko teistä helppo erottaa ettei Helena04 ja Helena-nikillä kirjoittava ole sama ?
Kun keskusteluyhteydestä on muutoin pääteltävissä kyseessä olevan saman henkilön.
Minunko, vai kenen asia on korjata sattunut erehdys.
Helena04 ilmoittaa ettei hänellä ole mitään tekemistä tuon chatissa käydyn keskustelun kanssa.
Tämä tiedoksi kerrottakoon. Chattikeskusteluthan tallennetaan, joten sekin lienee tarkistettavissa oleva asia.Olen sinulle vastannut, etten ole keskustellut kanssasi eilen mistään Kaidepuun de-sanasta. Se lienee joku toinen Helena. En ylipäätään edes chattaile, nämä lienevät jonkinsorttisia keskusteluja, nämä.
- tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
Tuon olen kirjoittanut. Mitä sitten? Mistä on kysymys? Onkos tuossa nyt jotain ihmeellistäkin? Taikina nousemassa, pitääkö tässä leivonta keskeyttää, "rosikseenko" syystä tai toisesta? - ;)) (Anteeksi!)
Miten voin tietää milloin Helena04 onkin Helena tms. kun itskin kerro samassakin ketjussa kirjoittelevasi. Tutkiessani asioita niin aloitit jo pian vuosi sitten erään ketjun( 70) josta ilmoitin sen olevan jopa ihmisoikeuksien julistuksen vastaisen.
Lähes joka tilanteessa kirjoittelet samaan tyyliin mitään positiivista minussa näkemättä.
Kun pyydän perusteluita syyttelyllesi niin niitä et ole milloinkaan esittänyt. - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
Tuon olen kirjoittanut. Mitä sitten? Mistä on kysymys? Onkos tuossa nyt jotain ihmeellistäkin? Taikina nousemassa, pitääkö tässä leivonta keskeyttää, "rosikseenko" syystä tai toisesta? - ;)) (Anteeksi!)
Eräs osoitus perättömien kirjoittamisesta aloittajana MdK. Helenakin kantaa kortensa kekoon.
MdK moitiskelee hajupoikaa.
MdK:hon olen viitannut eräänä hyvänä esimerkkinä törkeästä yhtä kirjoittajaa vastaan suunnattuna "ajojahtina", jos ta on lukemattomia esimerkkejä.
Hän ei huomaa lainkaan omaa nikkeilyään kuten ei Helenakaan - teillä on oikeus omasta mielestänne kirjoittaa mitä tahansa vastaamatta huutoonne.
Oletin tuolloin ja pitkään sinun olevan erään toisella nikillä kirjoittavan - et tuossakaan korjannut asiaa.
Toistan edelleen ettei minulla voi olla mahdollisuuksia tarkistaa kuka todellisuudessa on minkin nikin takana, mutta sinulla ja monilla muilla näyttää olevan oikeus väittää ja elää luuloissanne vaikka mitä vakuuttaisin.
Kun milloinkaan en ole joutunut palstakeskusteluissa valheesta kiinni niin nykyisin pysin olemaan entistä huolellisempi siinä asiassa etten kerro perättömiä.
Jos joku sellaista huomaan niin pyrin oikaisemaan asian oma-aloitteisesti mahdollisimman nopeasti.
Kun viitataan johonkin aiemmin esitettyyn niin toivon tuotavaksi esille sen linkkinä tähän tapaan,http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000002241351
Sitten reklamointia:
- MdK esittää hajupojasta väärää tietoa avauksessaan
- nainen kertoo hänen eräistä muistakin nikeistään,
johon MdK ei vastaa vaan Helena katsoo asiakseen
vastata. Hänelle taas Hajupoika vastaa ihmetellen?
MdK näyttää esiintyvän jopa julkisesti monella rekatulla nikillä (MdK, MdKMdK, AitotoMdK, Selema aivan lyhyessä ajassa rekattuja.
Syksyllä aloitti lukuisilla "keskusteluilla" joissa oli vain yksi tarkoitus herjata yhtä kirjoittajaa - eipä ole Helenankaan pussissa puhtaita jauhoja kun katsot pussiisi hiemankaan kriittisesti
- pullaleipomusten epäonnistumiseenkaan ei välttämättä ole tutkiskelija kavereineen syypää
- luullakseni ei laisinkaan ! - omista
tutkiskelija kirjoitti:
Eräs osoitus perättömien kirjoittamisesta aloittajana MdK. Helenakin kantaa kortensa kekoon.
MdK:hon olen viitannut eräänä hyvänä esimerkkinä törkeästä yhtä kirjoittajaa vastaan suunnattuna "ajojahtina", jos ta on lukemattomia esimerkkejä.
Hän ei huomaa lainkaan omaa nikkeilyään kuten ei Helenakaan - teillä on oikeus omasta mielestänne kirjoittaa mitä tahansa vastaamatta huutoonne.
Oletin tuolloin ja pitkään sinun olevan erään toisella nikillä kirjoittavan - et tuossakaan korjannut asiaa.
Toistan edelleen ettei minulla voi olla mahdollisuuksia tarkistaa kuka todellisuudessa on minkin nikin takana, mutta sinulla ja monilla muilla näyttää olevan oikeus väittää ja elää luuloissanne vaikka mitä vakuuttaisin.
Kun milloinkaan en ole joutunut palstakeskusteluissa valheesta kiinni niin nykyisin pysin olemaan entistä huolellisempi siinä asiassa etten kerro perättömiä.
Jos joku sellaista huomaan niin pyrin oikaisemaan asian oma-aloitteisesti mahdollisimman nopeasti.
Kun viitataan johonkin aiemmin esitettyyn niin toivon tuotavaksi esille sen linkkinä tähän tapaan,http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000002241351
Sitten reklamointia:
MdK näyttää esiintyvän jopa julkisesti monella rekatulla nikillä (MdK, MdKMdK, AitotoMdK, Selema aivan lyhyessä ajassa rekattuja.
Syksyllä aloitti lukuisilla "keskusteluilla" joissa oli vain yksi tarkoitus herjata yhtä kirjoittajaa - eipä ole Helenankaan pussissa puhtaita jauhoja kun katsot pussiisi hiemankaan kriittisesti
- pullaleipomusten epäonnistumiseenkaan ei välttämättä ole tutkiskelija kavereineen syypää
- luullakseni ei laisinkaan !kirjoituksista ja nikeistä.
Peiliin katsomisen paikka sinullakin.
Oletko mielestäsi järkevin ja rehellisin,
*et moiti etkä nimittele?
*et jahtaa ketään?
*et ylipäänsä ole se häiriköistä häiriköivin? - Helena04
tutkiskelija kirjoitti:
Sitten reklamointia:
- luullakseni ei laisinkaan !Pyhäaamun rauha
hiljaa huokuilee
häly mainen viipyy
taisto raukenee.
Kuule juhlakellot
kaukaa kumajaa
temppelihin Herran
kutsu siellä soi.
Kaunis laulu. Sitä isäni joskus aina lauleli.
- - -
Valitettavasti yksi pellillinen korvapuusteja paloi taas kerran - sinun syysi! ;)
- - -
Ja sinustako muka tietää, milloin sinä itse olet tekstin takana, niin monta nikkiä omistat. Valitettavasti. Mutta niihin rupeaa jo tottumaan. Käyttäisit sinäkin vain yhtä nikkiä. Että ei siitä enää sen enempää.
Pyrin vast´edes käyttämään rekattua nimeäni.
Laitteeni ei ole kaiken aikaa päällä, joten aina ei tule kirjautuneeksi. Toisekseen, edelleenkin, rekattuna kirjoitus näyttää mielestäni turhan mahtipontiselta - aivan kuin olisin nyt niin ja niin oikeassa kaikesta sanomisestani. Mutta täytyypä totutella. Oliko muuta!?
Pyryttää. Hyvää sunnuntaipäivää kaikille! - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
Pyhäaamun rauha
hiljaa huokuilee
häly mainen viipyy
taisto raukenee.
Kuule juhlakellot
kaukaa kumajaa
temppelihin Herran
kutsu siellä soi.
Kaunis laulu. Sitä isäni joskus aina lauleli.
- - -
Valitettavasti yksi pellillinen korvapuusteja paloi taas kerran - sinun syysi! ;)
- - -
Ja sinustako muka tietää, milloin sinä itse olet tekstin takana, niin monta nikkiä omistat. Valitettavasti. Mutta niihin rupeaa jo tottumaan. Käyttäisit sinäkin vain yhtä nikkiä. Että ei siitä enää sen enempää.
Pyrin vast´edes käyttämään rekattua nimeäni.
Laitteeni ei ole kaiken aikaa päällä, joten aina ei tule kirjautuneeksi. Toisekseen, edelleenkin, rekattuna kirjoitus näyttää mielestäni turhan mahtipontiselta - aivan kuin olisin nyt niin ja niin oikeassa kaikesta sanomisestani. Mutta täytyypä totutella. Oliko muuta!?
Pyryttää. Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi !"
Et milloinkaan ole kyennyt osoittamaan dokumentein mitään nytkään lausumaasi oikeaksi.
Olen tässäkin keskustelussa aloittanut rekatulla nikilläni ja jatkanut vain tällä "tutkiskelija" nikillä. Mitään en ole pyrkinyt milloinkaan salaamaan.
Chatissa esiinnyn vain rekatulla nikilläni.
Yhtään valhetta et sinä eikä kukaan muukaan ole milloinkaan palstalla osoittanut yksilöden minun kertoneen.
Missä muuten on kielletty käyttämästä eri nikkejä - kerrohan ?
Vastaan kirjoituksistani, kuten muutkin, täysin riippumatta siitä millä nikillä olen esiintynyt.
Se ei tee sinusta yhtään uskottavampaa vaikka pitäytyisit yhteen nikkiin, jos syyllistyt rikkomuksiin toistuvasti kuten olet tähän saakka tehnyt.
Tuo laulu kuulosti tässä yhteydessä lähinnä rienaukselta. - Helena04
tutkiskelija kirjoitti:
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi !"
Et milloinkaan ole kyennyt osoittamaan dokumentein mitään nytkään lausumaasi oikeaksi.
Olen tässäkin keskustelussa aloittanut rekatulla nikilläni ja jatkanut vain tällä "tutkiskelija" nikillä. Mitään en ole pyrkinyt milloinkaan salaamaan.
Chatissa esiinnyn vain rekatulla nikilläni.
Yhtään valhetta et sinä eikä kukaan muukaan ole milloinkaan palstalla osoittanut yksilöden minun kertoneen.
Missä muuten on kielletty käyttämästä eri nikkejä - kerrohan ?
Vastaan kirjoituksistani, kuten muutkin, täysin riippumatta siitä millä nikillä olen esiintynyt.
Se ei tee sinusta yhtään uskottavampaa vaikka pitäytyisit yhteen nikkiin, jos syyllistyt rikkomuksiin toistuvasti kuten olet tähän saakka tehnyt.
Tuo laulu kuulosti tässä yhteydessä lähinnä rienaukselta.etten tunnusta erehtyneeni. Ei, minulle ei se taas tuota vaikeuksia, sillä sitä tapahtuu ihmisen elämässä usein. Joka päivähän tässä saisi niitä lausahtaa.
Riittäisikö, jos tunnustan epäilleeni sinua aiheettomasti ilkeilijäksi ja pyydän sitä anteeksi?
Oikeustajuntani oli tammikuussa 04, juuri palstalle tulleena, koetuksella. Miten tämänikäiset näin keskustelevat, nälvien. Ja se jatkui. En haluaisi palata menneeseen. Tässä esimerkki kuitenkin, jossa puolustelin MdK:n matkakertomusta:
outoa
Kirjoittanut: nainen 31.1.2004 klo 16.09
on jos ei loydy matkalla muuta tekemista kuin
kirjoitteleminen tanne,ei kukaan sinun neuvojasi ja ilkeyksiasi kaipaa armollinen Selema=Mdk=Lillamyy
Ilonpilaajalle
Kirjoittanut: Helena 31.1.2004 klo 18.10
Onko paljon pyydetty, jos Ilonpilaaja pysyisi edes joistakin keskusteluista poissa.
Tässä iässä - tuskin kyllä nuorempanakaan - ei enää jaksaisi mieltää noin ikävää eripurailua. Mikä panee ihmisen ilkeäksi? Ja aiheuttamaan adrenaliinin nousua. Niin monelle lukijalle, kuten uskon.
Kaikkihan me tämän parjaajan, milloin milläkin nimimerkillä kirjoittavan, nyt "nainen", tunnistamme.
- - -
Tämä "nainen" sitten et ollut sinä. Se oli joku toinen. Sinuksi oletin, erehtyväinen on ihminen.
Mutta eikö sinunkin mielestäsi olisi jo korkea aika lakata puhumasta entisistä tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Uusi vuosi ja me jauhamme samoja! Ihmettelen valvojiakin, onko heitä edes? Palstojen tulevaisuushan tässä rupeaa jo olemaan koetuksella nähdäkseni - ainakin omalta osaltani kohta katkolla. - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
etten tunnusta erehtyneeni. Ei, minulle ei se taas tuota vaikeuksia, sillä sitä tapahtuu ihmisen elämässä usein. Joka päivähän tässä saisi niitä lausahtaa.
Riittäisikö, jos tunnustan epäilleeni sinua aiheettomasti ilkeilijäksi ja pyydän sitä anteeksi?
Oikeustajuntani oli tammikuussa 04, juuri palstalle tulleena, koetuksella. Miten tämänikäiset näin keskustelevat, nälvien. Ja se jatkui. En haluaisi palata menneeseen. Tässä esimerkki kuitenkin, jossa puolustelin MdK:n matkakertomusta:
outoa
kirjoitteleminen tanne,ei kukaan sinun neuvojasi ja ilkeyksiasi kaipaa armollinen Selema=Mdk=Lillamyy
Ilonpilaajalle
Onko paljon pyydetty, jos Ilonpilaaja pysyisi edes joistakin keskusteluista poissa.
Tässä iässä - tuskin kyllä nuorempanakaan - ei enää jaksaisi mieltää noin ikävää eripurailua. Mikä panee ihmisen ilkeäksi? Ja aiheuttamaan adrenaliinin nousua. Niin monelle lukijalle, kuten uskon.
Kaikkihan me tämän parjaajan, milloin milläkin nimimerkillä kirjoittavan, nyt "nainen", tunnistamme.
- - -
Tämä "nainen" sitten et ollut sinä. Se oli joku toinen. Sinuksi oletin, erehtyväinen on ihminen.
Mutta eikö sinunkin mielestäsi olisi jo korkea aika lakata puhumasta entisistä tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Uusi vuosi ja me jauhamme samoja! Ihmettelen valvojiakin, onko heitä edes? Palstojen tulevaisuushan tässä rupeaa jo olemaan koetuksella nähdäkseni - ainakin omalta osaltani kohta katkolla.Vielä kerran sanon, että olet melkoinen tauhki.
Otin omiasi esiin vain osoittaakseni, että olet melkoinen jäkättäjä, joka ei kykene milloinkaan edes seisomaan sanojensa takana tai perustelemaan väittämäänsä.
Inhoan tuollaista farisealaista tekopyhyyttä
ja asiatonta solvaamistasi aivan alusta alkaen - ainoatakaan positiivista sanaa et ole minusta ja minulle kirjoittanut - typerys ja todellinen ilonpilaaja olet itse ! !! - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
etten tunnusta erehtyneeni. Ei, minulle ei se taas tuota vaikeuksia, sillä sitä tapahtuu ihmisen elämässä usein. Joka päivähän tässä saisi niitä lausahtaa.
outoa
Ilonpilaajalle
- - -
Mutta eikö sinunkin mielestäsi olisi jo korkea aika lakata puhumasta entisistä tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Uusi vuosi ja me jauhamme samoja! Ihmettelen valvojiakin, onko heitä edes? Palstojen tulevaisuushan tässä rupeaa jo olemaan koetuksella nähdäkseni - ainakin omalta osaltani kohta katkolla.Ymmärrätkö itse laisinkaan, että olet mahdollisesti häirinnyt juuri tuolla ikävällä tavallasi keskustelua. Kokeilehan avata oma erinomainen keskustelu - edellisestä on jo aikaa,
Tutkin millaisia ovat sinun "hyvät" keskustelusi, joita kaipaat.
Kas tällainen oli edellinen avauksesi tällä palstalla !
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005402908 - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
outoa
Ilonpilaajalle
- - -
Mutta eikö sinunkin mielestäsi olisi jo korkea aika lakata puhumasta entisistä tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Uusi vuosi ja me jauhamme samoja! Ihmettelen valvojiakin, onko heitä edes? Palstojen tulevaisuushan tässä rupeaa jo olemaan koetuksella nähdäkseni - ainakin omalta osaltani kohta katkolla.Tutustuin myös naapuripalstalle. Siellä olit esittänyt joulutervehdyksesi ja siihen vastasi kolme nikkiä.
Edellisessä viestissäsi kerroit näin:
"Palstojen tulevaisuushan tässä rupeaa jo olemaan koetuksella nähdäkseni - ainakin omalta osaltani kohta katkolla."
Mikä lie antisi ollut tähän saakka palstakeskusteluissa.
Profiilissamme näkyy "lukijatilasto" ja myös keskusteluista voidaan tehdä johtopäätöksiä.
Voinet käydä vilkaisemassa miten Pilmarin, Hajupojan ja Kaidepuun keskusteluissa on kun ajattelemme todella palstain tulevaisuutta.
Lukemattomia kertoja olen itse toivonut asiallisempaa keskustelua - sinun suhteen olen jo toivoni heittänyt. - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Tutustuin myös naapuripalstalle. Siellä olit esittänyt joulutervehdyksesi ja siihen vastasi kolme nikkiä.
Edellisessä viestissäsi kerroit näin:
"Palstojen tulevaisuushan tässä rupeaa jo olemaan koetuksella nähdäkseni - ainakin omalta osaltani kohta katkolla."
Mikä lie antisi ollut tähän saakka palstakeskusteluissa.
Profiilissamme näkyy "lukijatilasto" ja myös keskusteluista voidaan tehdä johtopäätöksiä.
Voinet käydä vilkaisemassa miten Pilmarin, Hajupojan ja Kaidepuun keskusteluissa on kun ajattelemme todella palstain tulevaisuutta.
Lukemattomia kertoja olen itse toivonut asiallisempaa keskustelua - sinun suhteen olen jo toivoni heittänyt.Vilkaisin Pilmarin profiilisivua. Useimmat viimeksi käyneistä ovat olleet keskustelukumppanaita - erinomaisen miellyttäviä ja asiallisia - en voi mitenkään kertoa heistä
kuin todella kivoja.
Olisipa tällä palstallakin enemmän näitten nuorten( nuorempien kuin me - luulisin) kaltaisia
niin palsta näyttäisi paljon valoisammalta. - Kauniitakin
tutkiskelija kirjoitti:
Vilkaisin Pilmarin profiilisivua. Useimmat viimeksi käyneistä ovat olleet keskustelukumppanaita - erinomaisen miellyttäviä ja asiallisia - en voi mitenkään kertoa heistä
kuin todella kivoja.
Olisipa tällä palstallakin enemmän näitten nuorten( nuorempien kuin me - luulisin) kaltaisia
niin palsta näyttäisi paljon valoisammalta.Kyllä minä ymmärrän asian niin, että mummot ovat "mustiksia" kun katsoin minäkin.
Kävijät oliva kaikki naisia ja useimpin iät ja kuvat esillä. Ainoatakaan miestä ei näkynyt?
Siinä tutkiskelijalle tutkiskelunaihetta! Kauniitakin kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän asian niin, että mummot ovat "mustiksia" kun katsoin minäkin.
Kävijät oliva kaikki naisia ja useimpin iät ja kuvat esillä. Ainoatakaan miestä ei näkynyt?
Siinä tutkiskelijalle tutkiskelunaihetta!itserakkautesi on mahtava.
Astunpa alttarille,saa Helena hetken rauhan.
Olet kyllä todella mittava mies.- haluamaansa
tutkiskelija kirjoitti:
Vielä kerran sanon, että olet melkoinen tauhki.
Otin omiasi esiin vain osoittaakseni, että olet melkoinen jäkättäjä, joka ei kykene milloinkaan edes seisomaan sanojensa takana tai perustelemaan väittämäänsä.
Inhoan tuollaista farisealaista tekopyhyyttä
ja asiatonta solvaamistasi aivan alusta alkaen - ainoatakaan positiivista sanaa et ole minusta ja minulle kirjoittanut - typerys ja todellinen ilonpilaaja olet itse ! !!vaikka kuinka kerjää.
Sinulle kun ei voi kehuja antaa.
Ei sunavastaakaan kannata ojentaa, se on liian kallis sinulle.
Kaikille taitaa riittä kun kehut itsesi, sitäkin on jo liikaa. - tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
itserakkautesi on mahtava.
Olet kyllä todella mittava mies.Suo anteeksi kun en ymmärrä sinua laisinkaan
- en koskaan ole ymmärtänytkään.
Ensiksi, en ole tiedämmä mitenkään houkutellut keskusteluihin kanssani enempää tietä kuin ketään muutakaan, en avaamaan profiilisivua. Se on julkinen ja antaa monesti hyvää taustatietoa kun osaa lukea.
Katselin vanhoja keskusteluketjuja jopa hämmästellen. Mielirunoista olin avannut ketjun, jossa oli ilahduttavasti osallistuttu. Itse kirjoitin kaksi - Helena luulisin puolen tusinaa kirjoitusta. Itse en ole osallistunut sinun enkä Helenan avaamiin keskusteluihin. Milloinkaan minä en ole ketään ollut laillanne karhaamassa pois keskusteluista - sinäkin koet, että avaamassani keskustelussa teillä on oikeus häiriköidä ja avaajan poistuttava - peräti omituista logiikkaa, jos sitä sinulla koskaan on ollutkaan.
Tässä eräs linkki kun Ruuneperi muistutti taannoin. Linkissä ensin Hajupoika, johon R. vastaa sitten H. kommentoi.
Koetapa kertoa, mikä sai hänet repimään pelihousunsa ?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000004341532 - Helena04
tutkiskelija kirjoitti:
Ymmärrätkö itse laisinkaan, että olet mahdollisesti häirinnyt juuri tuolla ikävällä tavallasi keskustelua. Kokeilehan avata oma erinomainen keskustelu - edellisestä on jo aikaa,
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005402908Erinomaiseen keskustelun avaukseen en varmaan pystykään. Mutta ei täällä juuri minkäänlaiseen avaukseen ole inspiraatiotakaan niin kauan, kun ilmapiiri on mikä se on.
Tuo "piriste" oli kyllä aikanaan tarkkaan harkittu, joskin turhan teoreettinen. Tuollaisia alotuksiako kaipaisin? Paremman puutteessa kyllä, silloin tällöin.
Sellainen vain olen, enkä pyrikään erinomaisuuksiin, hyvästäkin olisin jo onnellinen. - Helena04
tutkiskelija kirjoitti:
Ymmärrätkö itse laisinkaan, että olet mahdollisesti häirinnyt juuri tuolla ikävällä tavallasi keskustelua. Kokeilehan avata oma erinomainen keskustelu - edellisestä on jo aikaa,
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005402908Luin uudelleen tuon, mihin olit vastannut. Ja peruutan "häirikkökin"-otsikkoni.
Totta. Tuolla tavalla menetellen lisäsin hiileen tulta. Mutta se oli senhetkinen käsitykseni asioitten kulusta. Minkäs teet!
Senvuoksi kaikken vanhan jahkailu saisikin jo vihdoin loppua ja jatkaa matkaa uusin purjein. Jos siihen enää on rahkeita. - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
Erinomaiseen keskustelun avaukseen en varmaan pystykään. Mutta ei täällä juuri minkäänlaiseen avaukseen ole inspiraatiotakaan niin kauan, kun ilmapiiri on mikä se on.
Tuo "piriste" oli kyllä aikanaan tarkkaan harkittu, joskin turhan teoreettinen. Tuollaisia alotuksiako kaipaisin? Paremman puutteessa kyllä, silloin tällöin.
Sellainen vain olen, enkä pyrikään erinomaisuuksiin, hyvästäkin olisin jo onnellinen.En todellakaan käsitä täällä olevaa häiriköintiä, johon tuntuvat syyllistyvan juuri pääasiassa mummot. Hönttilän väkeä en tunne, mutta kirjoittelusta päätellen he ovat verbaalisesti lahjakkaita ja älliä vaikka muille jakaa.
Kerron etten tunne lainkaan heitä.
Heidän vitsailunsa minustakin ovat mielestäni oivallisia.
Keskusteluni ovat olleet kaikkein hedelmällisimpiä juuri noitten nuorempien kanssa.
Hämmästelen sitä, että aloite tulee juuri näiltä nuorilta eikä heitä haittaa se kun kerron olevani jo vanha paappa.
En näissä keskusteluissa ole kuullut vielä koskaan ensimmäistäkään ilkeilevää sanaa.
Sinulta ja mainitsemiltani toisilta nikeiltä en ole kuullut vielä oikeastaan ainoatakaan positiivista puheenvuoroa.
Räksätys on alkanut sinusta ja näistä muista - ei ensimmäistäkään kertaa minusta. - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
Luin uudelleen tuon, mihin olit vastannut. Ja peruutan "häirikkökin"-otsikkoni.
Totta. Tuolla tavalla menetellen lisäsin hiileen tulta. Mutta se oli senhetkinen käsitykseni asioitten kulusta. Minkäs teet!
Senvuoksi kaikken vanhan jahkailu saisikin jo vihdoin loppua ja jatkaa matkaa uusin purjein. Jos siihen enää on rahkeita.Jos minä kerron jotain väärin palstalla niin huomattuani tai jonkun perustellen asian oikean laidan niin
- välittömästi ilmoitan anteeksipyynnön kera olleeni väärässä.
Miksi kukaan ei ole vielä milloinkaan osoittanut näin tapahtuneen ?
Sinäkin häpeämättä syyllistyt ihmisoikeuksien loukkauksiin tuntematta edes mitään omantunnon tuskia ja kuitenkin laitat "fraaseja"
-miten ihmeessä kuvittelet syntyvän minkäänlaista luottamuksellista keskustelöua !
Jos itse syyllistyisin vastaavaan - häpeäisin silmät päästäni ! ! - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
Olen sinulle vastannut, etten ole keskustellut kanssasi eilen mistään Kaidepuun de-sanasta. Se lienee joku toinen Helena. En ylipäätään edes chattaile, nämä lienevät jonkinsorttisia keskusteluja, nämä.
Olet tässäkin ketjussa mukana myös "Helena" nikillä. Syyttelet alvariinsa minua milloin mistäkin täysin perustelematta. En koe näillä palstoilla milloinkaan keskustelleeni kanssasi.
Tässäkin ketjussa olen ollut avauksen jälkeen vain "tutkiskelija"-nikillä - että se siitä nikkeilystäkin ! - tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
itserakkautesi on mahtava.
Olet kyllä todella mittava mies.En todellakaan tiedä, mitä tarkoitat "itserakkaudella", sillä tokihan analysoin hyvin monenlaisia asioita.
Eilen käyneistä 10 viimeistä rekattua kävijää
ovat olleet naisia 8/1o, joista 7 ilmaisi ikänsä 16-33 v. ja kuvan perusteelaa 8. sopi siihen ikäluokkaan.
Miehiä oli kaksi 27 ja 41 vuotiaita.
Useaan kertaan olen myös tuonut esiin sen, että näitten palstoilla parjattujen nuorempien kanssa keskustelut ovat poikkeuksetta olleet hyvin antoisia ja mielenkiintoisia - siis aivan päinvastoin kuin palstoilla "valtaa pitävien" ikääntyneitten kanssa - valitettavasti.
Olen pyrkinyt selvittelemään syitä Skillan. teidän häirikkömäiseen käyttäytymiseenne.
Monet asiat ovat edelleen mysteereitä - tosin myös osin selitettävissä.
Monista asioista voinen jo nyt tehdä selkeitä johtopäätöksiä eivätkä ne ole "tutkittavia" mairittelevia tietoja.
Mitään henkilörekisteriä en pidä ja muuta yksityisyyttä loukkaavaa en ole tallentanut enkä kerää. tutkiskelija kirjoitti:
En todellakaan tiedä, mitä tarkoitat "itserakkaudella", sillä tokihan analysoin hyvin monenlaisia asioita.
ovat olleet naisia 8/1o, joista 7 ilmaisi ikänsä 16-33 v. ja kuvan perusteelaa 8. sopi siihen ikäluokkaan.
Useaan kertaan olen myös tuonut esiin sen, että näitten palstoilla parjattujen nuorempien kanssa keskustelut ovat poikkeuksetta olleet hyvin antoisia ja mielenkiintoisia - siis aivan päinvastoin kuin palstoilla "valtaa pitävien" ikääntyneitten kanssa - valitettavasti.
Olen pyrkinyt selvittelemään syitä Skillan. teidän häirikkömäiseen käyttäytymiseenne.
Monista asioista voinen jo nyt tehdä selkeitä johtopäätöksiä eivätkä ne ole "tutkittavia" mairittelevia tietoja.
Mitään henkilörekisteriä en pidä ja muuta yksityisyyttä loukkaavaa en ole tallentanut enkä kerää.minä en todella epäile sinun tilastoja ,enkä laske omiani.
Minulle on tärkeintä ,että mielipiteitä vaihdetaan ja mitä kiintoisampia,aina parempi.
Tämä on kuin kirjeenvaihtoa ,päivittäin,se on minulle ajankulua ja aina joku uusi ajatus virittää omaakin mieltäni.
Olen todella hyvilläni,jos koet tulleesi hyväksytyksi,niin nuorten kuin naistenkin kanssa ,
mutta kysynpä, sanotko heidän olevan ,kanoja,tyhmiä,ym.,jos he ovat erimieltä kanssasi.
Tästähän tämä inttäminen alkoi "mummojen" kanssa.
Anteeksi en pyytele,koska en ole sanonut mitään sen loukkaavampaa ,kuin sinäkään.
Sinua voinen matkia ja sanon,esitä vale,minun sanomaksi,suuttunut olen monta kertaa.- tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
minä en todella epäile sinun tilastoja ,enkä laske omiani.
Minulle on tärkeintä ,että mielipiteitä vaihdetaan ja mitä kiintoisampia,aina parempi.
Tämä on kuin kirjeenvaihtoa ,päivittäin,se on minulle ajankulua ja aina joku uusi ajatus virittää omaakin mieltäni.
Olen todella hyvilläni,jos koet tulleesi hyväksytyksi,niin nuorten kuin naistenkin kanssa ,
mutta kysynpä, sanotko heidän olevan ,kanoja,tyhmiä,ym.,jos he ovat erimieltä kanssasi.
Tästähän tämä inttäminen alkoi "mummojen" kanssa.
Anteeksi en pyytele,koska en ole sanonut mitään sen loukkaavampaa ,kuin sinäkään.
Sinua voinen matkia ja sanon,esitä vale,minun sanomaksi,suuttunut olen monta kertaa.Sinusata voinen edelleen sanoa, että olet Helena04 ym. nikkien kanssa melkoinen moukka, typerys.
Edellisessä puheenvuorossasikin koit tuoda sen selkeästi esiin näin;
"itserakkautesi on mahtava.
Olet kyllä todella mittava mies. "
Kuten tuo Helenakin tiettävästi ysealla nikillä esiintyessään ei pidä sitä lainkaan moitittavana ja sanoutuu irti kun "Helena"-nikillä jku kirjoittaa hämmästyttävästi samalla tavalla kuin tässäkin ketjussa oleva Helena04 ja Helena kirjoittavat, hänon ollut myös Helena1000
- nyt kun arvostelen häntä siis Helena-nikillä esiintyvää hän kokee sanoutua irti asiasta ja kuitenkaan missään teatterissa ei tiettävästi tuolloin ollut mitään esitystäkään klo 22. jälkeen.
Poljet Helenan lailla jopa ihmisoikeuksia kun vaadit minua pysymään poissa keskustelusta, jonka olen avannut ja antamaan "Helenalle rauhan" vaikka en tunne menneeni sinun ja Helenan lailla asiattomasti törkeilemään teidän keskusteluketjuihinne.
Aikanaan olet jopa pyytänyt tulemaan mukaan "Juttutuppasi" - kiitin kutsusta ja kerroin melko yksiselitteisesti etten todellakaan halua tulla - enkä ole tullut enkä tule vaikka
kuinka törkeyksiänne sielläkin latelisitte,
Minustakin on tärkeätä, että mielipiteitä esitetään, mutta en voi edelleenkään mitään sille, että minun on pyydettävä kanoilta anteeksi että sinua ja eräitä muita olen verrannut kanoihin. Luulen kertoneeni riittävän selvästi etten mainitseiesi nuorten taholta ole milloinkaan kuullut mitään moista asiattomuutta jota teidän taholtanne tulee kaiken aikaa.
En millään foorumilla milloinkaan tällaista törkeyttä ole kokenut kuin sinunkin kirjoiittamasi on. tutkiskelija kirjoitti:
Sinusata voinen edelleen sanoa, että olet Helena04 ym. nikkien kanssa melkoinen moukka, typerys.
Kuten tuo Helenakin tiettävästi ysealla nikillä esiintyessään ei pidä sitä lainkaan moitittavana ja sanoutuu irti kun "Helena"-nikillä jku kirjoittaa hämmästyttävästi samalla tavalla kuin tässäkin ketjussa oleva Helena04 ja Helena kirjoittavat, hänon ollut myös Helena1000
- nyt kun arvostelen häntä siis Helena-nikillä esiintyvää hän kokee sanoutua irti asiasta ja kuitenkaan missään teatterissa ei tiettävästi tuolloin ollut mitään esitystäkään klo 22. jälkeen.
Poljet Helenan lailla jopa ihmisoikeuksia kun vaadit minua pysymään poissa keskustelusta, jonka olen avannut ja antamaan "Helenalle rauhan" vaikka en tunne menneeni sinun ja Helenan lailla asiattomasti törkeilemään teidän keskusteluketjuihinne.
Aikanaan olet jopa pyytänyt tulemaan mukaan "Juttutuppasi" - kiitin kutsusta ja kerroin melko yksiselitteisesti etten todellakaan halua tulla - enkä ole tullut enkä tule vaikka
Minustakin on tärkeätä, että mielipiteitä esitetään, mutta en voi edelleenkään mitään sille, että minun on pyydettävä kanoilta anteeksi että sinua ja eräitä muita olen verrannut kanoihin. Luulen kertoneeni riittävän selvästi etten mainitseiesi nuorten taholta ole milloinkaan kuullut mitään moista asiattomuutta jota teidän taholtanne tulee kaiken aikaa.
En millään foorumilla milloinkaan tällaista törkeyttä ole kokenut kuin sinunkin kirjoiittamasi on.Jospa malttaisin ,ja en yrittäisi uudelleen.
Selkeää oli teksti.- Helena04
tutkiskelija kirjoitti:
Sinusata voinen edelleen sanoa, että olet Helena04 ym. nikkien kanssa melkoinen moukka, typerys.
En millään foorumilla milloinkaan tällaista törkeyttä ole kokenut kuin sinunkin kirjoiittamasi on.Suomen Kansallissteatteri, Pieni näyttämö
A. Miller "Hinta"
klo 19,00 kesto 3 tuntia 10 minuuttia kotimatka - kävijät
tutkiskelija kirjoitti:
En todellakaan tiedä, mitä tarkoitat "itserakkaudella", sillä tokihan analysoin hyvin monenlaisia asioita.
Mitään henkilörekisteriä en pidä ja muuta yksityisyyttä loukkaavaa en ole tallentanut enkä kerää.Kävijälista rekattujen osalta oli samanlainen eilenkin. Eipä olleet tuttuja, vai oliko?
Esiintyykö "räpsyttelijä" vielä nuorena tyttönäkin kävijälistan profiilitiedoissa?
SkillaN kaikkitietävänä kertokoon. kävijät kirjoitti:
Kävijälista rekattujen osalta oli samanlainen eilenkin. Eipä olleet tuttuja, vai oliko?
Esiintyykö "räpsyttelijä" vielä nuorena tyttönäkin kävijälistan profiilitiedoissa?
SkillaN kaikkitietävänä kertokoon.tähän vetäisit,hyvin vähän tiedän.
Tyhmän titteliä kannan ja häirikönkin, mutta en tietävän.
Sinä ystäväni varmaan arvioit taitoni korkeammalle ,kun kaikkitietäväksi sanot.
Pettymys täytyy tuottaa,en tiedä vastausta.
Älä anna itsesi ärsyyntyä minun mukana olosta,hyppää "ylitseni")))))- tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
tähän vetäisit,hyvin vähän tiedän.
Tyhmän titteliä kannan ja häirikönkin, mutta en tietävän.
Sinä ystäväni varmaan arvioit taitoni korkeammalle ,kun kaikkitietäväksi sanot.
Älä anna itsesi ärsyyntyä minun mukana olosta,hyppää "ylitseni")))))Vilaisin Pilmarin prfiilisivua ja mitäpä silmäni näkivätkään ? Ruuneperi ja Helena04 sinun lisäksesi olivat käyneet vilkaisemassa.
Et tunnu ymmärtävän näitä "räpsyttelyasioitakaan" - valitettavasti !
Olen aikojen alussa kertonut olevani liikkeellä tutkiskelumielessä ja siksi en ole laisinkaan kiinnostunut kuka kulloiinkin "kahvipöytään" istuu
toivottamaan "hyvää päivää kirvesvartta" kuten teillä höpö-mummoilla on tapana.
Kuvittelehan nyt ihan itsekin rehellisesti, että jutellessamme ja keskustellessamme jostain mielenkiintoisesta aiheesta niin siihen tulee mummo, joka toteaa "typerää tällainen !"
Joulun edellä hyvä esimerkki taisi olla Helena04, joka tuli "Valehtelijain klubiin" moralisoimaan
kun pitäisi vakavoitua joulun viettoon.
Olisi eri asia, jos menisin vaikkapa hautajaisiin kertoilemaan vitsejä...
- joku vaan
Väärin on huijata ihmisiä. Väärin on ottaa ikivanhoja keskusteluja tuoreina ja paikkailla omilla vastauksillaan. Väärin on korjailla jälkikäteen pois pahimmat omat herjansa. Väärin on väittää, ettei saa vastauksia. Vanhoihin juttuihin niitä on tavallisen kirjoittelijan aika mahdoton tunkea, siis mielipiteitäänkään.
Oikein olisi kerrankin tunnustaa tehneensä edes jotain sopimatonta ja pyytää anteeksi, edes kerran!- tutkiskelija
Kun olen täysin viaton niin hulluhan olisin tunnustaessani tekemättömiä virheitä, anoa an teeksi kun on niin paljon kertynyt anteeksiannettavaa !
Ruusukimppujen voimallakin olen houkutellyt palstalaisia kertomaan kuin malliksi edes yhden erheeni - turhaan.
Jakelen noita ruusuja mukavista puheenvuoroista sitten, niitäkin alkaa aina silloin tällöin löytyä...
- tutkiskelija
Keskusteluketjun aineena on "mikä on oikein ja väärin". Tuossa joku närkästyi kun kaivan vanhoja, mutta asiahan lähti siinäkin aivan muualta. Kun "tivataan" jotain aiemmin kerrottua
niin koen asiakseni osoittaa dokumentein miten asiaon, mikäli dokumentteja on saatavissa.
Keskustelimme tätä asiaa aiemmin kun otsikkona oli valehtelun ongelmat. Toivon teidän jälleen verestävän muistoja muutaman kuukauden takaisilla keskusteluilla.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000004093275- Kaivelut?
Tuskin oikein on tuo vanhojen juttujen kaivaminen. Tulit vain sanoneeksi ettet ole nimitellyt ketään! Tyylistäsi otteita uusille lukijoille.
Tässä muutama kopio!
Etsippä mistä ovat!
Olet kuin räkättirastas räksätyksinesi.
Ei sinulla asiaa enempää kuin Ruuneperillakaan.
Typerysa olet
Kirjoittanut: Hajupoika 6.9.2004 klo 13.58
Palstakirjoittelujen pahin häirikkö olet - ettet osaa edes hävetä !
Typerys olet
Kirjoittanut: Hajupoika 13.7.2004 klo 15.11
Olet melkoinen typerys.
Tälläkin palstalla on etusivulla neljättäkymmentä keskustlua ja uusia voi avata. Minä en pääse häiriköistä, koska he seuraavat kuin hai laivaa.
Tämäkin vuonna peräti neljällä ikäpalstalla ovat avaamani tai mukanaoloni keskusteluissa osoittaneet ne kaikkein vilkkaimmiksi keskustelluimmiksi ja "luetuimmiksi."
Sitähän minäkin ihmettelen, että te "päättömät kanat" yhtä päättömän "kiekujan" kanssa ette kykene edes keskenänne minkäänlaiseen keskusteluun - ette siin minkäänlaiseen
hyvästä ei teillä ole ollut koskaan hajuakaan!
Sananvapaus
Kirjoittanut: Hajupoika 13.7.2004 klo 16.53
Sananvapaus kuuluu myös mahdollisesti hoitolaitoksessa tai vankilassa olevillekin, joskin niissä sitä saatetaan rajoittaa.
Ainakaan minä en laita keskustelijoita mihinkään järjestykseen olinpaikan, rodun, maailmankatsomuksen, sukupuolen, iän tai muun senkaltaisen perusteella.
Sananvapauteen kuuluu tietysti aina vastuu sanomisistaan.
_________
Kun oma tyylisi muuttuu, muuttuu monen muunkin. - tutkiskelija
Kaivelut? kirjoitti:
Tuskin oikein on tuo vanhojen juttujen kaivaminen. Tulit vain sanoneeksi ettet ole nimitellyt ketään! Tyylistäsi otteita uusille lukijoille.
Tässä muutama kopio!
Etsippä mistä ovat!
Olet kuin räkättirastas räksätyksinesi.
Ei sinulla asiaa enempää kuin Ruuneperillakaan.
Typerysa olet
Kirjoittanut: Hajupoika 6.9.2004 klo 13.58
Palstakirjoittelujen pahin häirikkö olet - ettet osaa edes hävetä !
Typerys olet
Kirjoittanut: Hajupoika 13.7.2004 klo 15.11
Olet melkoinen typerys.
Tälläkin palstalla on etusivulla neljättäkymmentä keskustlua ja uusia voi avata. Minä en pääse häiriköistä, koska he seuraavat kuin hai laivaa.
Tämäkin vuonna peräti neljällä ikäpalstalla ovat avaamani tai mukanaoloni keskusteluissa osoittaneet ne kaikkein vilkkaimmiksi keskustelluimmiksi ja "luetuimmiksi."
Sitähän minäkin ihmettelen, että te "päättömät kanat" yhtä päättömän "kiekujan" kanssa ette kykene edes keskenänne minkäänlaiseen keskusteluun - ette siin minkäänlaiseen
hyvästä ei teillä ole ollut koskaan hajuakaan!
Sananvapaus
Kirjoittanut: Hajupoika 13.7.2004 klo 16.53
Sananvapaus kuuluu myös mahdollisesti hoitolaitoksessa tai vankilassa olevillekin, joskin niissä sitä saatetaan rajoittaa.
Ainakaan minä en laita keskustelijoita mihinkään järjestykseen olinpaikan, rodun, maailmankatsomuksen, sukupuolen, iän tai muun senkaltaisen perusteella.
Sananvapauteen kuuluu tietysti aina vastuu sanomisistaan.
_________
Kun oma tyylisi muuttuu, muuttuu monen muunkin.Noissa esiin tuomissasi kopioissa en todellakaan huomannut mitään pois otettavaa, sillä asiayhteys olisi pitänyt myös tulla esiin.
Sinun viestisi nytkin osoitti täydellistä kyvyttömyyttä asialliseen ja hyvään keskusteluun, kuten monien muittenkin kohdalla.
Kylän piskeilläkin on sent'ään ainba joku syy miksi ne räksyttää; sinulla ja hengenheimolaisillasi riittää oma tai ruoskan varjokin aiheeksi tyhjänpäiväiseen louskutukseen. - ohimennen
tutkiskelija kirjoitti:
Noissa esiin tuomissasi kopioissa en todellakaan huomannut mitään pois otettavaa, sillä asiayhteys olisi pitänyt myös tulla esiin.
Sinun viestisi nytkin osoitti täydellistä kyvyttömyyttä asialliseen ja hyvään keskusteluun, kuten monien muittenkin kohdalla.
Kylän piskeilläkin on sent'ään ainba joku syy miksi ne räksyttää; sinulla ja hengenheimolaisillasi riittää oma tai ruoskan varjokin aiheeksi tyhjänpäiväiseen louskutukseen.sanon vain, että kyllä se olet sinä, joka
louskutteelet leukojasi, vanhoja kaivelet
ja kaikki muuthan täällä on typeryksiä paitsi
sinä.
Kuka nyt viitsisi sinun kanssasi meilata?
Yhtä ja samaa jankuttamista se varmaan on
sekin.
Niin että se siitä, eikä tule loput kirjeessä. - Ohimennen
ohimennen kirjoitti:
sanon vain, että kyllä se olet sinä, joka
louskutteelet leukojasi, vanhoja kaivelet
ja kaikki muuthan täällä on typeryksiä paitsi
sinä.
Kuka nyt viitsisi sinun kanssasi meilata?
Yhtä ja samaa jankuttamista se varmaan on
sekin.
Niin että se siitä, eikä tule loput kirjeessä.Ohimennen minäkin tuon terveiset tällä fooruille.
Kurkistan mennen tullen näitä palstoja ja huommmmaan aina jonkun käyvän heittämässä lokasankonsa kuin ilkeyksissään juuri näitten "veljesten" rappusille.
Kukaan ei tee sitä omalla tunnetulla nikillään vaan muina miehinä muuten vaan ohikulkeissaan. - kiiski
Ohimennen kirjoitti:
Ohimennen minäkin tuon terveiset tällä fooruille.
Kurkistan mennen tullen näitä palstoja ja huommmmaan aina jonkun käyvän heittämässä lokasankonsa kuin ilkeyksissään juuri näitten "veljesten" rappusille.
Kukaan ei tee sitä omalla tunnetulla nikillään vaan muina miehinä muuten vaan ohikulkeissaan.Niinkuin sinäkin ja minäkin
- tutkiskelija
Ohimennen kirjoitti:
Ohimennen minäkin tuon terveiset tällä fooruille.
Kukaan ei tee sitä omalla tunnetulla nikillään vaan muina miehinä muuten vaan ohikulkeissaan.Merkillistä, että "ohimennen" on monenlaisia käsityksiä.
Toivoisin todella, että joskus osoitettaisiin yksilöiden edes joku asia, joka ei piodä paikkaansa.
"Pyhäaamun rauhaa" lauletaan toisaalla
eikä minkäänlaista aikomustakaan itse kuitenkaan pysyä huomautuksista huolimatta "nuhteettomuuden teillä". Joskus olen käyttänyt tällaisista niminystä
"omavanhurskaat", jotka ovat sisältä "täynnä kuolleitten luita..." - tutkiskelija
kiiski kirjoitti:
Niinkuin sinäkin ja minäkin
"Jos suola käy mauttomaksi..."
Suolan on oltava suolaista - ei imelää !
Haluamme ihailtavaksemme puutarhaamme, kukkamaljakkoomme ruusuja piikkeineen.
Mitä olisi piikitön ruusu ?
Kritisoijan tehtävä on arvostella, tuoda esiin epäkohtia ja osoittaa jokin asia osittain tai kokonaan vääräksi, mutta se on perusteltava.
Kun arvostelen tuolia epämukavaksi istua niin ei se tarkoita, että kykenisin itse tekemään hyvän tuolin, mutta minun tulee yrittää selkeästi kertoa, miksi se on epämukava. - tutkijalle
tutkiskelija kirjoitti:
"Jos suola käy mauttomaksi..."
Suolan on oltava suolaista - ei imelää !
Haluamme ihailtavaksemme puutarhaamme, kukkamaljakkoomme ruusuja piikkeineen.
Mitä olisi piikitön ruusu ?
Kritisoijan tehtävä on arvostella, tuoda esiin epäkohtia ja osoittaa jokin asia osittain tai kokonaan vääräksi, mutta se on perusteltava.
Kun arvostelen tuolia epämukavaksi istua niin ei se tarkoita, että kykenisin itse tekemään hyvän tuolin, mutta minun tulee yrittää selkeästi kertoa, miksi se on epämukava.kuka sinut on laittanut näille palstoille Kritisoijaksi,ja tutkijaksi,itse riittoinen hölmöilyn voisi jo lopettaa,sillä et ole sen viisaampi kuin kukaan toinenkaan kirjottaja vaan alat näyttää ja tuntua tosi hölmöltä.Kun olisitkin sen verran järkevä että lopettaisit tuollaisen hölynpölyn jauhamisen ja toisten morkkaamisen,et ole koskaan ollut mikään opettaja ja sellaista ei sinusta koskaan tule,niin hölmö sinä olet itse,ja väität vielä että sinulla on lupa haukkuu toisia kirjottajia,vaikka miksi,yksi kysymys sinulle,osaatko sinä hävetä tekojasi,tää on omantunnon kysymys ja vastaa rehellisesti ei mitään verukkeita,vastaus on oltava joko tai ei.
- tutkiskelija
tutkijalle kirjoitti:
kuka sinut on laittanut näille palstoille Kritisoijaksi,ja tutkijaksi,itse riittoinen hölmöilyn voisi jo lopettaa,sillä et ole sen viisaampi kuin kukaan toinenkaan kirjottaja vaan alat näyttää ja tuntua tosi hölmöltä.Kun olisitkin sen verran järkevä että lopettaisit tuollaisen hölynpölyn jauhamisen ja toisten morkkaamisen,et ole koskaan ollut mikään opettaja ja sellaista ei sinusta koskaan tule,niin hölmö sinä olet itse,ja väität vielä että sinulla on lupa haukkuu toisia kirjottajia,vaikka miksi,yksi kysymys sinulle,osaatko sinä hävetä tekojasi,tää on omantunnon kysymys ja vastaa rehellisesti ei mitään verukkeita,vastaus on oltava joko tai ei.
Ota ensin tukki omasta silmästäsi ennenkuin etsit
roskaa toisen omasta. Hyviä, asiallisia keskusteluja ja puheenvuoroja täällä kaivataan.
Sinunlaisiasi asiattomia häiriköitsijöitä on täällä jo aivan riittävästi. - alkaa oikein keräillä
tutkiskelija kirjoitti:
Ota ensin tukki omasta silmästäsi ennenkuin etsit
roskaa toisen omasta. Hyviä, asiallisia keskusteluja ja puheenvuoroja täällä kaivataan.
Sinunlaisiasi asiattomia häiriköitsijöitä on täällä jo aivan riittävästi.näitä sinun todella ainutkertaisia, originellejä,uniikkeja ja kaikin puolin ennen näkemättömiä kommentteja.
Saisi niistä aika moniosaisen 'hakuteoksen', tosin hakusanat jäisivät aika vähiin.
Ei voi kuin.......DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD - tutkiskelija
alkaa oikein keräillä kirjoitti:
näitä sinun todella ainutkertaisia, originellejä,uniikkeja ja kaikin puolin ennen näkemättömiä kommentteja.
Saisi niistä aika moniosaisen 'hakuteoksen', tosin hakusanat jäisivät aika vähiin.
Ei voi kuin.......DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDVastaan näihin "helenain" viesteihin" vaikka viisas jättäisi ne jo omaan arvoonsa.
Keskustelun otsikkona on Oikein ja väärin", johon nämä osaltaan antavat jonkunlaista "oppimateriaalia."
- Kuinka pitkään
vielä jaksat roikkua täällä vaikka suurin osa on kurkkua myöten täynnä näitä jaarituksia joilla haet hyviä keskustelijoita. Kun kerran täällä ei sinulle sopivia keskustelukumppaneita ole, miksi et jää pois ja kirjoita niille foorumeille joissa saat vastakaikua omille keskusteluyrityksillesi.
Tasosta voimme olle niissäkin eri mieltä. Ei kovin suurta oppimäärää tarvita tämänkin palstan täytteenä olevien puheenvuorojesi pohjaksi, Riittää kun osaa hakea soipivia alentavia nimikkeitä muille kirjoittajille.
Taukit ja ymmärtämättömät kun eivät ole sopivia vastapelureita sinulle, mieti kannattaisiko siirtyä julkisemmille areenoille. maailmanmenoa ja politiikka sarat ovat nekin sinua täynnä, meinaten, ne muut siellä.
Kaikki muut on näköjään häiriköitä, akkoja, mummoja ja tyhmiä, yksi viisas on eksynyt sekaan, sinä.
Miehen kunnia on kyllä hukassa jos me kaikki ollaan kuin sinä, itsetietoisia ja aina äänessä.- ohimennen
sanoen ole tärkeintä keskustelu, kunhan nyt
puheenvuoroja tulee yhden tiplun verran, niin
tarkoitus on saavutettu.
Sisältö nyt on ihan sivuseikka. - tutkiskelija
ohimennen kirjoitti:
sanoen ole tärkeintä keskustelu, kunhan nyt
puheenvuoroja tulee yhden tiplun verran, niin
tarkoitus on saavutettu.
Sisältö nyt on ihan sivuseikka.Vaihtaisin kaiukki tiplut mielelläni yhteen hyvään keskusteluun. Tipluja saa vaikka miten paljon, mutta hyvä keskustelu tuntuu olevan sula mahdottomuus näillä palstoilla.
Chatissakin saa melkein aina erinomaisia keskusteluja - monia nautittavia keskustelutuokiota. En todellakaan ymmärrä kun jotkut valittavat chattia, josta itsellä on pelkkiä hyviä kokemuksia. - pilmarille
tutkiskelija kirjoitti:
Vaihtaisin kaiukki tiplut mielelläni yhteen hyvään keskusteluun. Tipluja saa vaikka miten paljon, mutta hyvä keskustelu tuntuu olevan sula mahdottomuus näillä palstoilla.
Chatissakin saa melkein aina erinomaisia keskusteluja - monia nautittavia keskustelutuokiota. En todellakaan ymmärrä kun jotkut valittavat chattia, josta itsellä on pelkkiä hyviä kokemuksia.Pilmarina aloitat ja tutkijana sen jälkeen,ihan itekses monta viestiä perä jälkeen,jos on niin huonot keskustelijat niin miksi avaat niitä viestejä lainkaan,hyppää niiden yli niin ei tarvi soimata ketään,vaan etkö muuten kehtaa itseäsi kehuskella.Kyllä sinä tilppuja pyydystät ja tämä on sinun kikkasi,että saat toiset joskus nousemaan sinua vastaan,on tuo jo arvattu sinun juonesi,mutta kun me vastaan sanojat lopetamme ja jätämme sinut yksin niin sitten tulee sitä itsekseen jutustamista.
- tutkiskelija
Ihmettelen usein miten hälläväliä tyyliin monet täällä palstoillakin viesteilevät. Joskus tulin sanoneeksi, että anteeksi voin antaa, mutta luottamuksen palautuminen voi olla paljon työläämpää.
Juuri siksi pyrin itse pysyttelemään totuuden kaidalla polulla niin leikissä kuin todessakin.
Positiivarien Ajatusten aamiainen kertoi tastä hyvän tarinan.
"
"VARTIOI TARKOIN
Tuli, vesi ja luottamus kävelivät metsässä ja puhuivat siitä,
mitä ne tekisivät, jos joutuisivat toisistaan erilleen.
Tuli sanoi: "Etsikää savua, siellä minä olen."
Vesi sanoi: Etsikää vihreää ruohoa ja kukkia, siellä minä olen."
Luottamus sanoi: "Teidän olisi parasta olla hukkaamatta
minua, sillä jos kadotatte minut, voi olla ettette enää koskaan
löydä minua uudelleen."- miten miten miten
Miten se luottamus palautuisi?
Siihen ei taida riittää kauniit lupaukset, nehän on kuulemma tehty vain rikottaviksi.
Voiko sitä sitten lopun elämäänsä kantaa epäuskon häivää sisimmässään?
Miten itse voisi rakentua kestämään ja unohtamaan? - tutkiskelija
miten miten miten kirjoitti:
Miten se luottamus palautuisi?
Siihen ei taida riittää kauniit lupaukset, nehän on kuulemma tehty vain rikottaviksi.
Voiko sitä sitten lopun elämäänsä kantaa epäuskon häivää sisimmässään?
Miten itse voisi rakentua kestämään ja unohtamaan?Ne, jotka ova kaikkein tietämättömimpiä ovat usein kaikkein varmimpia omassa kannassaan ja he karttavat tietoa, joka lisäisi myös epävarmuutta omassa kannassaan.
Augustin Ehrnsvärd sanoi aikoinaan sattuvasti:
- Tietämättömyys onnettomuus, joka syöksee kansat ja maat suurimpaan kurjuuteen.
Joka tietoa lisää,
se tuskaa lisää. - et kai ole latukone?
tutkiskelija kirjoitti:
Ne, jotka ova kaikkein tietämättömimpiä ovat usein kaikkein varmimpia omassa kannassaan ja he karttavat tietoa, joka lisäisi myös epävarmuutta omassa kannassaan.
- Tietämättömyys onnettomuus, joka syöksee kansat ja maat suurimpaan kurjuuteen.
Joka tietoa lisää,
se tuskaa lisää.Olisit vastannut siihen, miten sen luottamuksen voisi saada palautumaan?
Tämä vastauksesi ei sitä ainakaan edesauta, olethan samaa mieltä?
Vielä minä joskus kerään nämä kaikki 'kuolemattomuudet' yhdeksi kokonaisuudeksi ja sitten kipitän se kainalossa luoksesi.
Varaapa vaan aika pino niitä ruusuja, vaikka yksi tarhallinen! - soi?
tutkiskelija kirjoitti:
Ne, jotka ova kaikkein tietämättömimpiä ovat usein kaikkein varmimpia omassa kannassaan ja he karttavat tietoa, joka lisäisi myös epävarmuutta omassa kannassaan.
Joka tietoa lisää,
se tuskaa lisää.Tietämättömyyden onnettomuus
Kirjoittanut: tutkiskelija 17.1.2005 klo 12.45
Ettet tällä kirjoituksellasi nyt olisi osunut ihan omaan nilkkaan?
Olethan aina kaikkein varmin omasta kannastasi!
Kuten olet sanonut, et ole koskaan väärässä! - tutkiskelija
et kai ole latukone? kirjoitti:
Olisit vastannut siihen, miten sen luottamuksen voisi saada palautumaan?
Vielä minä joskus kerään nämä kaikki 'kuolemattomuudet' yhdeksi kokonaisuudeksi ja sitten kipitän se kainalossa luoksesi.
Varaapa vaan aika pino niitä ruusuja, vaikka yksi tarhallinen!Luottamuksesta olen kertonut viime aikoinakin kovin paljon, joten en katsonut tarpeelliseksi kovin pitkään perustella omaa kantaani kun kukaan muukaan ei suostu "perustelemaan2 omaa kantaansa.
Monia kertoja olen sanonut, että "älyllinen epärehellisyys" on eräs pahimpia vitsauksia näissä palstakeskusteluissakin.
Anteeksi voin antaa vaikka tuhat kertaa, mutta petetyn luottamuksen palautuminen on kovin työläs asia. Ymmärrän kanssakeskustelijoitani, jotka inhoavat kun otetaan jokin asia uudelleen esiin.
Minulla ei toivottavasti löydy "luurankoja keskustelujen kaapista" (ex-puoluesihteeri radion pääjohtaja) muuntaen lainatakseni.Toivottavasti ei sinen eikä muidenkaan mapeista.
Joskus taannoin eräs ystäväni kaivoi esiin isoja mappeja, joissa oli kirjeenvaihtomme reunahuomautuksineen Puhelin- ja muistakin keskusteluista löytyi referaatit. Se oli melkoista tenttiä kun muistini on lievästi selektiivinen. Pitänee kysyä miten todella selvisin - miten mahtaisin selvitä sinun kanssasi - virtuaaliruusuja kyllä löytyy, mutta
toivottavasti tapaamme "ruusujen aikaan" ja vimme mennä johonkin puistoon poimimaan....
Laittaisin vaikka soimaan; "Ruusuja hopeamaljassa..." - tutkiskelija
soi? kirjoitti:
Tietämättömyyden onnettomuus
Kuten olet sanonut, et ole koskaan väärässä!Kuinkahan usein olen yrittänyt jopa ruusujen houkuttelemana teitä kewrtomaan edes yhden tapaukse, jossa olisin valehdellut.
Olen todella pettynyt kun ainoatakaan ruusua ei sen perusteella ole saanut kenellekään lähettää.
Toivon ettei tarvitse enää pitkään elää siinä
pettymyksen tilassa vaan joku tuo mahdollisimman pian näyttöä valehtelustani.
Hyvä kirjana ja elokuvanakin tuo ´romaani. - käyttöohje
tutkiskelija kirjoitti:
Luottamuksesta olen kertonut viime aikoinakin kovin paljon, joten en katsonut tarpeelliseksi kovin pitkään perustella omaa kantaani kun kukaan muukaan ei suostu "perustelemaan2 omaa kantaansa.
Monia kertoja olen sanonut, että "älyllinen epärehellisyys" on eräs pahimpia vitsauksia näissä palstakeskusteluissakin.
Anteeksi voin antaa vaikka tuhat kertaa, mutta petetyn luottamuksen palautuminen on kovin työläs asia. Ymmärrän kanssakeskustelijoitani, jotka inhoavat kun otetaan jokin asia uudelleen esiin.
Minulla ei toivottavasti löydy "luurankoja keskustelujen kaapista" (ex-puoluesihteeri radion pääjohtaja) muuntaen lainatakseni.Toivottavasti ei sinen eikä muidenkaan mapeista.
Joskus taannoin eräs ystäväni kaivoi esiin isoja mappeja, joissa oli kirjeenvaihtomme reunahuomautuksineen Puhelin- ja muistakin keskusteluista löytyi referaatit. Se oli melkoista tenttiä kun muistini on lievästi selektiivinen. Pitänee kysyä miten todella selvisin - miten mahtaisin selvitä sinun kanssasi - virtuaaliruusuja kyllä löytyy, mutta
toivottavasti tapaamme "ruusujen aikaan" ja vimme mennä johonkin puistoon poimimaan....
Laittaisin vaikka soimaan; "Ruusuja hopeamaljassa..."Kiitos!
Tästäpä saankin heti teokseni ( joka ei sitten tainnutkaan olla ensimmäinen eikä ehkä viimeinenkään) alkusanoihin lukuohjeen:
Huomatkaa, että tutkimuksen kohteella 'lievästi' selektiivinen muisti.
Toiseksi voisin merkitä, että anteeksiantoja tässä teoksessa tulee riittämään, mutta -pyynnöissä käytettävä huima määrä mielikuvitusta.
Olihan sinulla niin paljon anteeksiannettavaa? :))
Lisäksi teoksessani olisi erilliset kysymys- ja vastausosastot, mielellään irroitettavat, joista jompaa kumpaa vieressä kuljettamalla lukija voisi valita laajasta valikoimasta itselleenkin mieluisan kysymys/vastaus-parin.;)))))))
Omana ideanasi, kiitos siitä, voin liittää kylkiäiseksi joko juuri tuon 'ruusuja hopeamaljassa' tai vaihtoehtoisesti 'kaiu, kaiu kanteleeni', joko Cd tai kasetti, ehkä myös DVD?
Tästähän voisi tulla vaikka bestseller jonkun vuosisadan joulumarkkinoille, sopiihan se sinullekin?
(Niin, mikähän se olikaan alkuperäinen kysymys..) - kokoonkäärijä
käyttöohje kirjoitti:
Kiitos!
Tästäpä saankin heti teokseni ( joka ei sitten tainnutkaan olla ensimmäinen eikä ehkä viimeinenkään) alkusanoihin lukuohjeen:
Toiseksi voisin merkitä, että anteeksiantoja tässä teoksessa tulee riittämään, mutta -pyynnöissä käytettävä huima määrä mielikuvitusta.
Lisäksi teoksessani olisi erilliset kysymys- ja vastausosastot, mielellään irroitettavat, joista jompaa kumpaa vieressä kuljettamalla lukija voisi valita laajasta valikoimasta itselleenkin mieluisan kysymys/vastaus-parin.;)))))))
Omana ideanasi, kiitos siitä, voin liittää kylkiäiseksi joko juuri tuon 'ruusuja hopeamaljassa' tai vaihtoehtoisesti 'kaiu, kaiu kanteleeni', joko Cd tai kasetti, ehkä myös DVD?
Tästähän voisi tulla vaikka bestseller jonkun vuosisadan joulumarkkinoille, sopiihan se sinullekin?
(Niin, mikähän se olikaan alkuperäinen kysymys..)Oikein tai väärin,
kunhan kokoon käärin.
Kudinpuikot vaan esiin;
yksi oikein, kaksi nurin, kaksi oikein, yksi... - voi ollakin hyvät
kokoonkäärijä kirjoitti:
Oikein tai väärin,
kunhan kokoon käärin.
Kudinpuikot vaan esiin;
yksi oikein, kaksi nurin, kaksi oikein, yksi...Näyttäisi syntyvän jotain helmineuleen tapaista?
Neulotko kaulaliinaa vai peräti slipoveria? - hupijutut
et kai ole latukone? kirjoitti:
Olisit vastannut siihen, miten sen luottamuksen voisi saada palautumaan?
Varaapa vaan aika pino niitä ruusuja, vaikka yksi tarhallinen!Niin se vaan on. Nauroinpa pitkästä aikaa
makeasti.
Kenellähän se lukihäiriö täällä on?
Ne nuo tutkiskelijan vastaukset menevät
aina niin mukavasti aiheen viereen tai ei
edes viereen kun ihan pieleen. - tutkiskelija
voi ollakin hyvät kirjoitti:
Näyttäisi syntyvän jotain helmineuleen tapaista?
Neulotko kaulaliinaa vai peräti slipoveria?Näitä nykyajan "mummoja" on mahdoton ymmärtää.
Anteeksi "tipuset" jälleen kerran, että rohkenin heitä teihin verrata.
Näin kertoo edellinen:
"Näyttäisi syntyvän jotain helmineuleen tapaista?
Neulotko kaulaliinaa vai peräti slipoveria?"
Onko sinulla käsitystä helmineuleesta ?
Miten hölmineuletto neulotaan, että siitä tulisi kaulaliina tai slipoveri ?
Ennen muinoin mummot ja nuoremmatkin ottivat kudinpuikot esiin ja KUTOIVAT jopa "jussipaitoja" miehille ja lapsille rasoja, vanttuita, lapasia... - tutkiskelija
käyttöohje kirjoitti:
Kiitos!
(Niin, mikähän se olikaan alkuperäinen kysymys..)"Huomatkaa, että tutkimuksen kohteella 'lievästi' selektiivinen muisti."
Huomatkaa, että se on lievä ja akuutissa vaiheessa. Tunnen runsaasti palstalaisia, joilla se on kehittynyt jo kovin krooniseen vaiheeseen,
jolloin hyvät keinot ovat todella tarpeen...
Hälyttävää on se kun ei mummo muista, että olenko minä se sama mummo, joka juuri sinulle kirjoitti.
Niin, jos olen se sama muo niin muistatko mitä nikkiä viimeksi käytin ? - mutta mutta
tutkiskelija kirjoitti:
Näitä nykyajan "mummoja" on mahdoton ymmärtää.
Anteeksi "tipuset" jälleen kerran, että rohkenin heitä teihin verrata.
Näin kertoo edellinen:
"Näyttäisi syntyvän jotain helmineuleen tapaista?
Neulotko kaulaliinaa vai peräti slipoveria?"
Onko sinulla käsitystä helmineuleesta ?
Miten hölmineuletto neulotaan, että siitä tulisi kaulaliina tai slipoveri ?
Ennen muinoin mummot ja nuoremmatkin ottivat kudinpuikot esiin ja KUTOIVAT jopa "jussipaitoja" miehille ja lapsille rasoja, vanttuita, lapasia...Älähän nyt innostu, mutta on NEULEmallilehtiä, valmiita NEULEITA jne. On toki myös kudinmalleja, mikä lienee (?) vanhempaa perua. Miksi ei mielestäsi voitaisi käyttää molempia termejä?
Ruusun saisit heti, jos valmiin itse kutomasi slipoverin toisit näytille. :))))
Sitä helmineuletta voi myös kutoa, tiedoksesi ja käsiteltäväksi referaatteihin! :)))))))
Sinulle on tainnut kehittyä 'salapositiivinen' asenne, sen kertoo tuo otsikon "menköön!"
Ja voi niitä vanttuitakin jne......... - tutkiskelija
mutta mutta kirjoitti:
Älähän nyt innostu, mutta on NEULEmallilehtiä, valmiita NEULEITA jne. On toki myös kudinmalleja, mikä lienee (?) vanhempaa perua. Miksi ei mielestäsi voitaisi käyttää molempia termejä?
Ruusun saisit heti, jos valmiin itse kutomasi slipoverin toisit näytille. :))))
Sitä helmineuletta voi myös kutoa, tiedoksesi ja käsiteltäväksi referaatteihin! :)))))))
Sinulle on tainnut kehittyä 'salapositiivinen' asenne, sen kertoo tuo otsikon "menköön!"
Ja voi niitä vanttuitakin jne.........Aikoinaan neulekoneella toki olen tehnyt - tuo olikin koepallo, josko kuuluu "älähdys" !
Eipä ole ruusuja ennen palstalla tarjottukaan
- m i n u l l e !
Virtuaaliruusu palstalle tai postilaatikkooni meilaten niin printtaan sen ja laita kullattuihin kehyksiin tähän nettipöydän viereen ja sitten näyttikseen taustakuvaksi ! - kdp
tutkiskelija kirjoitti:
Kuinkahan usein olen yrittänyt jopa ruusujen houkuttelemana teitä kewrtomaan edes yhden tapaukse, jossa olisin valehdellut.
Olen todella pettynyt kun ainoatakaan ruusua ei sen perusteella ole saanut kenellekään lähettää.
Toivon ettei tarvitse enää pitkään elää siinä
pettymyksen tilassa vaan joku tuo mahdollisimman pian näyttöä valehtelustani.
Hyvä kirjana ja elokuvanakin tuo ´romaani.Voi kun olis aina kesä ja pyhä,
mutta senverran arkia, jotta akat vois leipua ! - F5: räpsyttely
kdp kirjoitti:
Voi kun olis aina kesä ja pyhä,
mutta senverran arkia, jotta akat vois leipua !Lopeta hyvä mies F5 :sen räpsyttely eikö se riitä,kun itse itseltäsi kyselet ja itse vastailet. Eihän tuommoinen lukija määrä ole mahdollinen. 5 minnuuttia ja sata räpsyttelyä. Eihän tällä palstalla edes liikku 5 minuutin aikana kuin pari ihmistä. Nolaat totaalisesti itsesi !
- noin 80 ?
ja panennkin lisäni, samalla kysyn; luotatko keneenkään itsesi lisäksi?
- tutkiskelija
F5: räpsyttely kirjoitti:
Lopeta hyvä mies F5 :sen räpsyttely eikö se riitä,kun itse itseltäsi kyselet ja itse vastailet. Eihän tuommoinen lukija määrä ole mahdollinen. 5 minnuuttia ja sata räpsyttelyä. Eihän tällä palstalla edes liikku 5 minuutin aikana kuin pari ihmistä. Nolaat totaalisesti itsesi !
En todellakaan räpsyttele, mutta tiedän palstoilla olevan useita räpsyttelijöitä joihin ilmeisesti kuulut.En missään tapauksessa pidä räpsyttelystä olkoon vaikka minun keskustelujeni "lukijatilastoa", koska se häiritsee. Tiedän kuitenkin kun tällaista tapahtuu (10 viime keskustelun lukijoita oli illalla 13.058 ja nyt puoli tuntia sitten 13.255)
niin tänä aikan ei ole kummallista"räpsyttelyä" tapahtunut. Väittesi siis on perätön ellet itse ole juuri näin menetellyt - toivot ettet sitä tee jatkossakaan. - tutkiskelija
F5: räpsyttely kirjoitti:
Lopeta hyvä mies F5 :sen räpsyttely eikö se riitä,kun itse itseltäsi kyselet ja itse vastailet. Eihän tuommoinen lukija määrä ole mahdollinen. 5 minnuuttia ja sata räpsyttelyä. Eihän tällä palstalla edes liikku 5 minuutin aikana kuin pari ihmistä. Nolaat totaalisesti itsesi !
Esittämäsi väite on perätön.
sillä kymmyenen keskustelun lista, jota nyt seuraan osoittaa seuraavaa:
Kävijoitä 2120, edellinen 2119, "lukijoita" 13269 ja edellinen 13.255 lisäykseksi kymenen keskustelun listaan tulee näinollen vain 14
eikä väittämäsi satamäärin viidessä minuutissa.
Jos näin tapahtuu syy ei ole minun vaan "sabotointia" sillä pyrin välttämään tarpeetonta "räpsyttelyä, olen aina pyrkinyt . - tutkiskelija
noin 80 ? kirjoitti:
ja panennkin lisäni, samalla kysyn; luotatko keneenkään itsesi lisäksi?
"Vakipalstalaisiksi" itseään nimittävissä ei juuri rehellisiä luottamuksen ansaitsevia liene - valitettavasti.
Tukin "räpsyttelystä" syyttelijä kuuluu tähän joukkoon kuten sinäkin - valitettavasti.
"Tilput" vaihdan mielelläni yhteen hyvään keskusteluun. Tilppuja on tosdella helppo saada miten paljon vaan haluan, jos haluan.
Hyvää keskustelua ei voi saada yksinään eikä edes muutaman hyvän keskustelukumppaninkaan kesken kun on on näillä "räkättirastailla" vapaa pääsy tulla häiriköimään. - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Esittämäsi väite on perätön.
sillä kymmyenen keskustelun lista, jota nyt seuraan osoittaa seuraavaa:
Kävijoitä 2120, edellinen 2119, "lukijoita" 13269 ja edellinen 13.255 lisäykseksi kymenen keskustelun listaan tulee näinollen vain 14
eikä väittämäsi satamäärin viidessä minuutissa.
Jos näin tapahtuu syy ei ole minun vaan "sabotointia" sillä pyrin välttämään tarpeetonta "räpsyttelyä, olen aina pyrkinyt .Tässä keskustelussa on käytetty 125 puheenvuoroa ja lukijoita 3041, jolloin suhde on
24 lukijaa / puheenvuoro. Vertaa mitä tahansa keskustelua niin niissä suhdeluku on suurempi ja kertonee todellisesta räpsyttelystä ! - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
"Vakipalstalaisiksi" itseään nimittävissä ei juuri rehellisiä luottamuksen ansaitsevia liene - valitettavasti.
Tukin "räpsyttelystä" syyttelijä kuuluu tähän joukkoon kuten sinäkin - valitettavasti.
"Tilput" vaihdan mielelläni yhteen hyvään keskusteluun. Tilppuja on tosdella helppo saada miten paljon vaan haluan, jos haluan.
Hyvää keskustelua ei voi saada yksinään eikä edes muutaman hyvän keskustelukumppaninkaan kesken kun on on näillä "räkättirastailla" vapaa pääsy tulla häiriköimään.Luvatta kopioin Skillanin viime viestin kuin malliksi "asiattomasta" kirjoittelusta.
Hierarkia oli kovin syvä vastat puheenvuoron perään.
En parhaalla tahollanikaan ymmärrä mitä hän halusi vastata näin sanoessaan;
- - -
"Tuli taas selväksi
Kirjoittanut: SkillaN 18.1.2005 klo 11.35
Jospa malttaisin ,ja en yrittäisi uudelleen.
Selkeää oli teksti."
- - -
Mikä tuli selväksi ?
Mikä oli selkeää tekstiä ja mikä siinä selkeni ? - tuleepi ruusu
tutkiskelija kirjoitti:
Aikoinaan neulekoneella toki olen tehnyt - tuo olikin koepallo, josko kuuluu "älähdys" !
Eipä ole ruusuja ennen palstalla tarjottukaan
- m i n u l l e !
Virtuaaliruusu palstalle tai postilaatikkooni meilaten niin printtaan sen ja laita kullattuihin kehyksiin tähän nettipöydän viereen ja sitten näyttikseen taustakuvaksi !Käytän tässä nyt sinun omia menetelmiäsi 'ruusun myöntämisperusteina'.
Siis, kunhan toisit yhdenkin itse kutomasi slipoverin näytille, niin....
Sinäkään et taida luottaa noihin "olen minä joskus".....
Yhtä hankalaa taitaa olla puolin ja toisin? :)) - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Luvatta kopioin Skillanin viime viestin kuin malliksi "asiattomasta" kirjoittelusta.
- - -
"Tuli taas selväksi
Selkeää oli teksti."
- - -
Mikä tuli selväksi ?
Mikä oli selkeää tekstiä ja mikä siinä selkeni ?len todennut chatissa olleeni "helena"-nikin kanssa kun hän aloitti "punaisella". Tyyli oli hyvin saankaltainen kuin tällä palstalla Helena, Helena04, Helena1000 nikeillä mm. esiintynyt.
Asia ei minusta anna eikä olisi antanut alkuunkaan aihetta, mutta kun minun nikkeilystäni pidetään niin jumalatonta porua vaikka millaisilla tosiasioilla perustelen ja niin miksi jauhaa sellaista mihin itse on tässäkin ketjussa syyllistynyt useaan otteeseen ?
Skillan menetteli myös hyvin typerästi Helenan puolustuspuheenvuorossaan. - tutkiskelija
tuleepi ruusu kirjoitti:
Käytän tässä nyt sinun omia menetelmiäsi 'ruusun myöntämisperusteina'.
Siis, kunhan toisit yhdenkin itse kutomasi slipoverin näytille, niin....
Sinäkään et taida luottaa noihin "olen minä joskus".....
Yhtä hankalaa taitaa olla puolin ja toisin? :))Kun annat omat strategiset mittasi, lähetät mallin raaka-aineineen niin oitis ja yhteystietosi antamalla n. viikon toimitusajalla saat ihan oman slipoverin.
- Saanhan sitten ruusun ? - venlana
tutkiskelija kirjoitti:
len todennut chatissa olleeni "helena"-nikin kanssa kun hän aloitti "punaisella". Tyyli oli hyvin saankaltainen kuin tällä palstalla Helena, Helena04, Helena1000 nikeillä mm. esiintynyt.
Asia ei minusta anna eikä olisi antanut alkuunkaan aihetta, mutta kun minun nikkeilystäni pidetään niin jumalatonta porua vaikka millaisilla tosiasioilla perustelen ja niin miksi jauhaa sellaista mihin itse on tässäkin ketjussa syyllistynyt useaan otteeseen ?
Skillan menetteli myös hyvin typerästi Helenan puolustuspuheenvuorossaan.Tässä muutama aika sitten kyselin täällä näista kirjoittajista.
Mahtoi tiedustelija olla yksi vastaajista.
Onko jutustelusi tarkoitus keskustella, vai mitä tämä kaikki tarkoittaa?
Ovatko naiset kohdelleet sinua väärin?
Fiksuna miehenä voisit osoittaa olevasi tuonkaltaisen ryöpytyksen yläpuolella ja jättää kirjoittamatta arvostelua.
Emme voi tuntea toisiamme, emme siten myöskään arvoioida kenenkään älykkyyttä.
Enpähän ala syyttelemään enkä puolustelemaan ketään, totean, hieman arveluttavaa on jutun kulku. - Helena04
tutkiskelija kirjoitti:
len todennut chatissa olleeni "helena"-nikin kanssa kun hän aloitti "punaisella". Tyyli oli hyvin saankaltainen kuin tällä palstalla Helena, Helena04, Helena1000 nikeillä mm. esiintynyt.
Skillan menetteli myös hyvin typerästi Helenan puolustuspuheenvuorossaan.Olen "keskustellut" palstoilla vain Helenana ja Helena04:na.
tutkiskelija kirjoitti:
Luvatta kopioin Skillanin viime viestin kuin malliksi "asiattomasta" kirjoittelusta.
- - -
"Tuli taas selväksi
Selkeää oli teksti."
- - -
Mikä tuli selväksi ?
Mikä oli selkeää tekstiä ja mikä siinä selkeni ?ymmärtämättömäksi,sinä,joka aina väität kaiken osaavasi ja tietäväsi.
No suomennan nyt kumminkin,esitin itselleni toivomuksen ,että en vastaisi enää,ja nyt sen taas tein.
Tiedän tarkoitusperäsi,näinhän ketju täyttyy,kun minäkään ,en malta lopettaa.
Mikä tuli selväksi,,,se mikä ennenkin,,siis ,ei mitään uutta,vanha oli virsi.Osaan jo vastauksesi ennakkoon ja ulkoa.Olisin todellä viisas ,kun lopettaisin.- miten lienee
tutkiskelija kirjoitti:
Kun annat omat strategiset mittasi, lähetät mallin raaka-aineineen niin oitis ja yhteystietosi antamalla n. viikon toimitusajalla saat ihan oman slipoverin.
- Saanhan sitten ruusun ?Niiden mittojen kanssa on aina vähän niin ja näin. Joudutaan nyt sitten kait molemmat odottelemaan, sinä ruusua, minä sliparia.
Sääli sinänsä!
Toimitusaikataulukin tuntui, sanoisinko epärealistiselta, joten melko vahvat näytöt saisit antaa, että ihan omin käsin kudoit jne.:)
Enkä minä oikeastaan pidäkään noista slipareista, ainakaan itselläni.
Mitenkäs olisi vain tälläinen 'ajatuksellinen', vaikka peace-ruusu? Voisitko sellaisen kehystyttää itsellesi? - tutkiskelija
venlana kirjoitti:
Tässä muutama aika sitten kyselin täällä näista kirjoittajista.
Mahtoi tiedustelija olla yksi vastaajista.
Onko jutustelusi tarkoitus keskustella, vai mitä tämä kaikki tarkoittaa?
Ovatko naiset kohdelleet sinua väärin?
Fiksuna miehenä voisit osoittaa olevasi tuonkaltaisen ryöpytyksen yläpuolella ja jättää kirjoittamatta arvostelua.
Emme voi tuntea toisiamme, emme siten myöskään arvoioida kenenkään älykkyyttä.
Enpähän ala syyttelemään enkä puolustelemaan ketään, totean, hieman arveluttavaa on jutun kulku.En ole aloittanut ensimmäistäkään sanailua ja pyrkinyt olemaan poissa "mummonmökeistä" ja "juttutuvista" vaikka niissäkin mumot kovin koettavat saada kirjoittajaa mukaan juuri räksätyksellään ja ovat kovin pettyneitä kun en vastaa heille.
Eräissä ketjuissa on ollut kymmeniä parjauspuheenvuoroja vain yhdestä kirjoittajasta.
Kun vilkaiset niitä niin huomaat miten taitavia he ovat puhuessaan kolmannessa persooassa ti muuten nikkiä mainitsematta, mutta selvästi ilmaisten ketä tarkoittavat.
Pyrin poistumaan palstoilta tykkänään aikoinaan niin eri puolilta maailmaa tuli viestejä; tule takaisin.
Ruuneperi oli kukkona tunkiolla ja hänkin loihe lausumaan - "Palsta kuolee..."
Hellyin lopulta tapani mukaan.
Sanoihan jo eräs Rooman keisari aikoinaan:
- Kansa tarvitsee leipää ja sirkushuveja.
Olen kanssasi samaa mieltä, mutta tiedän mummojen kaipaavan jotain jolle saa räksyttää ja purkaa pahaa oloaan. Syntipukkeja on ollut kautta maailman sivu.
Keskustelut käyn muuten vallan muualla.
Rehellisesti sanon, että nuorten kanssa olen käynyt näillä sivustoilla kaikkein hedelmällisimmät keskustelut.
Tällä palstalla nykyisin "keskusteleviin" en ole saanut minkäänlaista kontaktia.
Chatissakin on monia erinomaisen mielenkiintoisia keskustelukumppaneita.
Sieltä keskustelu siirtyy usein meileilin jne.... - tutkiskelija
Helena04 kirjoitti:
Olen "keskustellut" palstoilla vain Helenana ja Helena04:na.
En ole mitään muuta väittänyt - eikä ole syytäkään. En minä yksinkertaisesti viitsi jauhaa jotain nikkeilya.
Tuokin tieto perustui sinun omiin lausummmiisi. Piste.
Jos olit teatterissa niin kovin saatoit ennättää
chattiin ja toisekseen ei minun asiani ole ensinkään tietää mmmmissä olet tai et ole. Itsehän mmuiden mukana perusteettomasti esität vaikka mitä juithapelia, johon en viitsi edes vastailla. - tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
ymmärtämättömäksi,sinä,joka aina väität kaiken osaavasi ja tietäväsi.
No suomennan nyt kumminkin,esitin itselleni toivomuksen ,että en vastaisi enää,ja nyt sen taas tein.
Tiedän tarkoitusperäsi,näinhän ketju täyttyy,kun minäkään ,en malta lopettaa.
Mikä tuli selväksi,,,se mikä ennenkin,,siis ,ei mitään uutta,vanha oli virsi.Osaan jo vastauksesi ennakkoon ja ulkoa.Olisin todellä viisas ,kun lopettaisin.Skillan,
sinä et löydä minun puheenvuoroani mistään, jossa olisin sinua tai jotain muuta pyytänyt palstalle keskustelemaan kanssani.
Ainot tällaisiksi tulkittavat ovat kun pyydän vastausta johonkin a s i a a n !
Tilpunlaskenta on sinun päänsärkysi. Itse tuon joskus näitä faktoina kuten toin tuon julkisen listan "profiilisivullani" käyneistä. Minäkin seuraan sinun ja monien muiden sivustojaja teen niistä omia päätelmiäni kuten näistä keskusteluistakin. - tutkiskelija
miten lienee kirjoitti:
Niiden mittojen kanssa on aina vähän niin ja näin. Joudutaan nyt sitten kait molemmat odottelemaan, sinä ruusua, minä sliparia.
Sääli sinänsä!
Toimitusaikataulukin tuntui, sanoisinko epärealistiselta, joten melko vahvat näytöt saisit antaa, että ihan omin käsin kudoit jne.:)
Mitenkäs olisi vain tälläinen 'ajatuksellinen', vaikka peace-ruusu? Voisitko sellaisen kehystyttää itsellesi?Ruususet ojennan Sinulle kovin mielelläni.
Aikaa on kulunut kun olen kutonut ja vähäiseksi jäi aikanaan neulekoneella puuhastaminen kun oli
omassa perheessä todellisia mestareitakin. Luulen, että niitä kudonnaisia löytyy eri puolilta maata ja luullakseni eri puolilta maailmaa, ihasteltuina ja kiiteltyinä.
Saa siinä virkkuuskoukku heilua kun pellavalangasta virkkaat vaikkapa parisängyn päiväpeiton - monelta palstalaismummoltakin jää virkkaamatta !
Kertokoon ken on virkannut tuollaisen 200 x 200 cm
peiton ? - tutkiskelija
miten lienee kirjoitti:
Niiden mittojen kanssa on aina vähän niin ja näin. Joudutaan nyt sitten kait molemmat odottelemaan, sinä ruusua, minä sliparia.
Sääli sinänsä!
Mitenkäs olisi vain tälläinen 'ajatuksellinen', vaikka peace-ruusu? Voisitko sellaisen kehystyttää itsellesi?Unohdin tuon ruusukimpun kun tarttui "virkkuuskoukku" käteen.
Valinnet tästä mieluisimat. Luulen ettei tekijänoikeusrikkommmmmmussyytettä tule kun omalle seinälleen kopioi ja kehystää mieleisellään tavalla.
http://www.kordes-rosen.com/ tutkiskelija kirjoitti:
Ruususet ojennan Sinulle kovin mielelläni.
Aikaa on kulunut kun olen kutonut ja vähäiseksi jäi aikanaan neulekoneella puuhastaminen kun oli
omassa perheessä todellisia mestareitakin. Luulen, että niitä kudonnaisia löytyy eri puolilta maata ja luullakseni eri puolilta maailmaa, ihasteltuina ja kiiteltyinä.
Saa siinä virkkuuskoukku heilua kun pellavalangasta virkkaat vaikkapa parisängyn päiväpeiton - monelta palstalaismummoltakin jää virkkaamatta !
Kertokoon ken on virkannut tuollaisen 200 x 200 cm
peiton ?olen virkannut kaksikin 200x250 peittoa,että ei me "mummotkaan" aivan saamattomia olla ja paljon ,paljon muuta.
Minullakin on nuo ruusut,sinultakos ne sainkin ???
(Kalalangastata ja puuvillasta virkkasin,en pellavasta )- hupijuttu
soi? kirjoitti:
Tietämättömyyden onnettomuus
Kuten olet sanonut, et ole koskaan väärässä!ole väärässä. Taisit erehtyä henkilöstä.
Voin vakuuttaa, että en kuuna kullan valkeana
ole sanonut, etten koskaan ole väärässä.
Voin hyvinkin olla joskus väärässä, se on
nimittäin erittäin inhimillistä. - fiiuliN
tutkiskelija kirjoitti:
- - -
"Tuli taas selväksi
Selkeää oli teksti."
- - -
Mikä tuli selväksi ?
Mikä oli selkeää tekstiä ja mikä siinä selkeni ?En usein tällä palstalla nykyisin lueskelekaan kun on tullut jo räkättirastaitakin kanojen joukkoon.
Kuitenkin hieman täytyy söhäistä, ihmetellen kuinka et Skillanin selvää viestin sanomaa ymmärtänyt?
Vaikka kuulunkin noitten räkättien ja kanojen joukkoon , siltikin ymmärsin sen mitä tekstissä oli tarkoitettukin.
Ei kai sinun olisi syytä aloittaa koulun käyntisi uudestaan?
Ne ovat nykyisin niin komeita rakennuksiakin, että minäkin mielelläni tulisin mukaasi.
Ja apu-opetustakin kyllä tarjotaan, jos ei muuten mukana pysy. - tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
olen virkannut kaksikin 200x250 peittoa,että ei me "mummotkaan" aivan saamattomia olla ja paljon ,paljon muuta.
Minullakin on nuo ruusut,sinultakos ne sainkin ???
(Kalalangastata ja puuvillasta virkkasin,en pellavasta )Hyvä, että päästiin tänne käsityöpuolelle. Tuo "kirjaviisastelu" alkoi jo kyllästyttää.
Itsekin taidan olla omemmalla puolella kun saisi jonkun vielä keskustelemaan "kaiteenkoukusta",
okulinkuteenleikkuukökästä, lampaan keritsemisestä,
karrstauksesta, kehhräämisestä, kertaamisesta,
kangaspuissa niisimisestä, niillä kutomisesta; karjalanliinasta, täkänään, ryijyyn, raanuun
niin siinähän meillä on taas punainen tilppu jo odottamassa !
- Ei olla edes päästy alkua pidemmälle ! - tutkiskelija
hupijuttu kirjoitti:
ole väärässä. Taisit erehtyä henkilöstä.
Voin vakuuttaa, että en kuuna kullan valkeana
ole sanonut, etten koskaan ole väärässä.
Voin hyvinkin olla joskus väärässä, se on
nimittäin erittäin inhimillistä.En milloinkaan ole sanonut itse, että olisin aina oikeassa - pois se minustra !
Ihmettelen vaan ettei kukaan ole hoksannut asioita, joissa olen todella ollut väärässä.
Ruusuja olen joskus jo eräältäkin puutarhurilta varaillut muutamia tuhansia ihan nättejä - vaan pettynyt olen kun ei ole tullut ottajia, puutarhuri on pettynyt kun en niitä ole lähetellyt vaikka uskottelin mummojen kilvan niitä olevan ottamassa.
Kerkee ne vieläkin. Varaudun kuitenkin suurempaan ruuhkaan vasta äitienpäivän ja ylioppilasjuhlien jälkeen.
Ne on kaksi juhla-aikaa jolloin en lupaa kuin virtuaaliruusuja. - tutkiskelija
fiiuliN kirjoitti:
En usein tällä palstalla nykyisin lueskelekaan kun on tullut jo räkättirastaitakin kanojen joukkoon.
Kuitenkin hieman täytyy söhäistä, ihmetellen kuinka et Skillanin selvää viestin sanomaa ymmärtänyt?
Vaikka kuulunkin noitten räkättien ja kanojen joukkoon , siltikin ymmärsin sen mitä tekstissä oli tarkoitettukin.
Ei kai sinun olisi syytä aloittaa koulun käyntisi uudestaan?
Ne ovat nykyisin niin komeita rakennuksiakin, että minäkin mielelläni tulisin mukaasi.
Ja apu-opetustakin kyllä tarjotaan, jos ei muuten mukana pysy.Toivon ettei minun tarvitse enää alkaa opettaa ketään - niin mieluissa kun se aikanaan olikin.
Täällä palstallakin juuri te mummot tunnutte olevan niin "näsäviisaita" etten suurin surkin alkaisi teidän kanssanne millekään.
Ihmettelen jälleen erästä asiaa; olin tanssimassa ja kuinkas kävikään - nuorten kanssa riitti juttua
ja sain silmät ymmyrkäisinä kuunnella kuinka selkeitä mielipiteitä heillä on nykyisestä maailmantilanteesta. Myös lähihistoria ja kaukaisemmatkin ajat olivat yllättävän hyvin tiedossa.
Kerroin keskustelevani mm. "palstoilla" niin he vannottivat ettei saa kertoa mitään, jossa tulisi esiin yksityisyys. Tässä olisi Fiiulillakin ja muilla mummoilla ollut todella hyvä paikka olla kuunteluoppilaana. Miten keskustelupalstoilla käyttäydytään.
Eräskin nuori kolmekymppinen mies, joka on USA:ssa ja liikematkoilla Suomessa - sukujuuriltaan suomalainen, kertoi paljon uutta kun kiertää alvariinsa maailmaa. Ne ovat hieman erilaisia kuin uutistoimístojen välittämät - omakohtaisesti koettuja kansan ja yritysmaailman
johtajien kertomina ja omina havaintoina. - helmineule
tutkiskelija kirjoitti:
Unohdin tuon ruusukimpun kun tarttui "virkkuuskoukku" käteen.
Valinnet tästä mieluisimat. Luulen ettei tekijänoikeusrikkommmmmmussyytettä tule kun omalle seinälleen kopioi ja kehystää mieleisellään tavalla.
http://www.kordes-rosen.com/Löysithän sinäkin sitten sieltä itsellesi jonkun silmää miellyttävän ja vähäpiikkisen lajikkeen?
:)
Noista käsityötermeistä, olen jonkun vuoden ihmetellyt sellaista työtapaa kuin noukkapujotus.
Tämmöinen menetelmä tuli eräässä yhteydessä esiin ja niistä lähteistä mitkä mainittiin, en löytänyt. Nettiä en jaksa enempää selata, tai siis tekniikkani siinäkin on nähtävästi puutteellinen. Pitäisi kait osata rajata, sielläkin...?
Sinullehan nuo 'hakuperustelut' ovat lasten leikkiä!? ;) - tutkiskelija
helmineule kirjoitti:
Löysithän sinäkin sitten sieltä itsellesi jonkun silmää miellyttävän ja vähäpiikkisen lajikkeen?
:)
Noista käsityötermeistä, olen jonkun vuoden ihmetellyt sellaista työtapaa kuin noukkapujotus.
Tämmöinen menetelmä tuli eräässä yhteydessä esiin ja niistä lähteistä mitkä mainittiin, en löytänyt. Nettiä en jaksa enempää selata, tai siis tekniikkani siinäkin on nähtävästi puutteellinen. Pitäisi kait osata rajata, sielläkin...?
Sinullehan nuo 'hakuperustelut' ovat lasten leikkiä!? ;)Harjoitus tekee mestarin.
Ärsyynnyn kun jo pelkästään yden linkin tuominen puheenvuoron yhteyteen kiusaa mmmmoni keskustelijoita. Itse nautin kun tuodaan linkin mmuodossa esiin asia, johon varsinaisessa puheenvuorossa viitataan.
En ala "noukkapujottelemmmaan" tuossa muodossa sitä ei google antanut.
Toivon, että käytätte hakua enemmän, se kehittää
ja käytön myötä myös taito ja tieto karttuvat. Pelkästään tämän keskustelujen hakukoneen luominen saa ainakin minulta suuret kiitokset.
Sen käyttöä tulisikin harjoitella janiin oppia saamaan siitä mahdollisimman paljon hyötyä.
Sen käyttöönkin on hyvät ohjeet olemassa.http://www.eniro.fi/ohje/internet/ - Reikäommel
tutkiskelija kirjoitti:
Harjoitus tekee mestarin.
Ärsyynnyn kun jo pelkästään yden linkin tuominen puheenvuoron yhteyteen kiusaa mmmmoni keskustelijoita. Itse nautin kun tuodaan linkin mmuodossa esiin asia, johon varsinaisessa puheenvuorossa viitataan.
ja käytön myötä myös taito ja tieto karttuvat. Pelkästään tämän keskustelujen hakukoneen luominen saa ainakin minulta suuret kiitokset.
Sen käyttöä tulisikin harjoitella janiin oppia saamaan siitä mahdollisimman paljon hyötyä.
Sen käyttöönkin on hyvät ohjeet olemassa.http://www.eniro.fi/ohje/internet/käsittääkseni aikaasi hyvin paljon tietokoneen äärellä, niin hakisitko minulle tuosta reikäompeleesta jotain tietoa ; D
- helmineule
tutkiskelija kirjoitti:
Harjoitus tekee mestarin.
Sen käyttöönkin on hyvät ohjeet olemassa.http://www.eniro.fi/ohje/internet/Voiko sellainen palvelus ärsyttää jotakuta?
Tai onhan noita viruksia sun muita ötöjä.
Tuosta noukkapujottelusta, tällä menetelmällä tehty työ on lahjoitetty kertoman mukaan Sylvi Kekkoselle, eikä niitä olisi ollut kaiken kaikkiaankaan kuin kaksi.
Osaan toki tietoa etsiskellä, kirjastoa myöten, mutta eipä ole löytynyt.
Kiitos kuitenkin 'käsityötuokioista'!
- Maalaismies*
Tervehdin sinua, palstojen kuningas, käydessäni silloin tällöin katsomassa, mitä tänne kuuluu. Tiedätkö, Alvar K., jota vihasit, on kuollut. Ruuneperistä en tiedä. Ikä painaa. Omalääkäristäkin on tullut uskoton.
Olen iloinen siitä, että jaksat pyörittää tuulimyllyä. Olet kuin presidentti ja maan hallitus. Suret kaikkia, joilla menee hyvin.
Olen hämmästynyt, että edelleen olet aina oikeassa. Varastamasi nimimerkkisi Kai de Puu on aivan oikein sille oikealle.
Ihailen sinua!- tutkiskelija
En ole milloinkaan kokenut enkä halunnut olla "kuningas" enkä edes näitten keskustelujen keskipisteenä - sen mielestäni olen tehnyt alun alkaen tiettäväksi.
En ole milloinkaan vihannut ketään palstalaista -viimeksi Alvar K:ta - odotin saavani häneen keskusteluyhteyden varsinkin näissä antiikin historian ja kulttuurin alueilla - olen pettynyt kun en ole osannut vetää oikeasta narusta.
Asiani ei ole syytellä tai tuomita häntä eikä ketään muutakaan.Ehken omaa taitamattomuuttani - yritin kyllä lukuisia kertoja - tuloksetta !
Hänen kohdallaan petyin ennenmuuta "lukijatilastosaivarteluun" ja viimeksi tuo "nikkeilyasia", jonka olen toivonut jäävän tykkänään pois, koska se ei ensinkään kuulu näihin keskusteluihin.
Missään mediassa ei ole tällaista vuosikausia kestävää jauhamista asiasta, joka ei muutu miksikään vaikka höpistäisiin iät ja ajat.
KaidePuu-nikki on rekisteröity eikä siihen ole kenelläkään tiettävästi nokan koputtamista.
Itse olisin sen voinut jättääkin, mutta tapa jolla eräät ottivat sen esiin aiheutti myös minussa reaktioita varsinkin kun en tiedä tehneeni mitään hyvien tapojen tai lain vastaista.
En tunne syyllistyneeni mihinkään nikkivarkauteen.
Miltään taholta ei ole milloinkaan asiasta edes kukaan huomauttanut ennen tätä jupakkaa ja olen sentään käyttänyt itsekin muistini mukaan sitä jo ensi kerran puolen vuosisataa sitten.
Näillä palstoillakin on useita, jotka estottomasti esiintyvät toisen nikillä vieläpä harhautusmielessä laisinkaan häpeämättä. - Maalaismies*
tutkiskelija kirjoitti:
En ole milloinkaan kokenut enkä halunnut olla "kuningas" enkä edes näitten keskustelujen keskipisteenä - sen mielestäni olen tehnyt alun alkaen tiettäväksi.
En ole milloinkaan vihannut ketään palstalaista -viimeksi Alvar K:ta - odotin saavani häneen keskusteluyhteyden varsinkin näissä antiikin historian ja kulttuurin alueilla - olen pettynyt kun en ole osannut vetää oikeasta narusta.
Asiani ei ole syytellä tai tuomita häntä eikä ketään muutakaan.Ehken omaa taitamattomuuttani - yritin kyllä lukuisia kertoja - tuloksetta !
Hänen kohdallaan petyin ennenmuuta "lukijatilastosaivarteluun" ja viimeksi tuo "nikkeilyasia", jonka olen toivonut jäävän tykkänään pois, koska se ei ensinkään kuulu näihin keskusteluihin.
Missään mediassa ei ole tällaista vuosikausia kestävää jauhamista asiasta, joka ei muutu miksikään vaikka höpistäisiin iät ja ajat.
KaidePuu-nikki on rekisteröity eikä siihen ole kenelläkään tiettävästi nokan koputtamista.
Itse olisin sen voinut jättääkin, mutta tapa jolla eräät ottivat sen esiin aiheutti myös minussa reaktioita varsinkin kun en tiedä tehneeni mitään hyvien tapojen tai lain vastaista.
Miltään taholta ei ole milloinkaan asiasta edes kukaan huomauttanut ennen tätä jupakkaa ja olen sentään käyttänyt itsekin muistini mukaan sitä jo ensi kerran puolen vuosisataa sitten.
Näillä palstoillakin on useita, jotka estottomasti esiintyvät toisen nikillä vieläpä harhautusmielessä laisinkaan häpeämättä.Olen nähnyt ja kokenut pahoja asioita, minulle kelpaa ihmisyys. En arvostele enää ketään, en ainakaan huonommaksi kuin itseni. Jotenkin, tiedätkö hajupoika, tulee siihen tilanteeseen tässä elämässä, että on iloinen, jos voi jollekin puhua.
En syytä ketään mistään. Olen liikuttunut elämästä, lapsista, vanhuksista, näistä palstoista - näistä ihmisistä, meistä, jotka yritämme olla olemassa.
Tiedätkö hajupoika, minulla on kanttia arvostaa myös sinua. Tässä istun yössä yksin miettien näitä. - Maalaismies*
tutkiskelija kirjoitti:
Näillä palstoillakin on useita, jotka estottomasti esiintyvät toisen nikillä vieläpä harhautusmielessä laisinkaan häpeämättä.Lyödään kättä, hajupoika! Elämmehän samassa maailmassa. Minä mietin näitä, sinä noita; maailma menee menojaan meiltä kyselemättä. Minä en tiedä - ihan totta, kuka minä olen. Tiedätkö sinä, tietävätkö muut?
Joskus minä ajattelen, niinkuin nytkin, kuinka rakastan ihmisiä, jotka tunnen ja niitäkin joita en tunne, joista en tiedä mitään. Sitten ajattelen etten tiedä mistään mitään. Ajattelen, että elämä on tätä. Juuri tätä. - tutkiskelija
Maalaismies* kirjoitti:
Lyödään kättä, hajupoika! Elämmehän samassa maailmassa. Minä mietin näitä, sinä noita; maailma menee menojaan meiltä kyselemättä. Minä en tiedä - ihan totta, kuka minä olen. Tiedätkö sinä, tietävätkö muut?
Joskus minä ajattelen, niinkuin nytkin, kuinka rakastan ihmisiä, jotka tunnen ja niitäkin joita en tunne, joista en tiedä mitään. Sitten ajattelen etten tiedä mistään mitään. Ajattelen, että elämä on tätä. Juuri tätä.Maalaismiehen puheenvuorojen jälkeen osuu tässä
lukemani Positiivareitten Ajatusten aamiaspöydän anti, jota käyn napostelemassa aamupalan aikaan
tämän koneen availtuani ja postin lueksittuani.
Tämä aamun ajtus oli varmaan meille molemmille ja muillekin hyvin vapauttavakin omalla tavallaan, olemmehan jo siinä iässä, että saamme hellittää myös "ohjaksiame".
Sanotaanhan lapsista ja kelloistakin, että niitä toki pitää aika ajoin vetää, mutta
- niiden pitää antaa myös käydä !
"Aikaansaamisen jalon taidon lisäksi hallitse myös
se jalo taito, että jätät asioita tekemättä. Elämän viisaus
muodostuu epäolennaisuuksien eliminoimisesta."
- Lin Jutang
/Positiivarit/Aamun ajatuksia/19.1.05 - Maalaismies*
tutkiskelija kirjoitti:
Maalaismiehen puheenvuorojen jälkeen osuu tässä
lukemani Positiivareitten Ajatusten aamiaspöydän anti, jota käyn napostelemassa aamupalan aikaan
tämän koneen availtuani ja postin lueksittuani.
Tämä aamun ajtus oli varmaan meille molemmille ja muillekin hyvin vapauttavakin omalla tavallaan, olemmehan jo siinä iässä, että saamme hellittää myös "ohjaksiame".
Sanotaanhan lapsista ja kelloistakin, että niitä toki pitää aika ajoin vetää, mutta
- niiden pitää antaa myös käydä !
"Aikaansaamisen jalon taidon lisäksi hallitse myös
se jalo taito, että jätät asioita tekemättä. Elämän viisaus
muodostuu epäolennaisuuksien eliminoimisesta."
- Lin Jutang
/Positiivarit/Aamun ajatuksia/19.1.05Selasin päiväkirjaani:"2003-10-03 ke 7ºC 19.40 Ostin Kung Fu-tsen (551-479 eKr) "Keskustelut". Hän kuoli 72 vuotiaana - ikäisenäni. Hänellä kerrotaan olleen 12 läheistä oppilasta ja heistä 4 erityisen läheistä. Tulee mieleen eräs toinen myöhemmin kehittynyt uskonto. Siinäkin opetuslapset loivat kirjoituksillaan mestarin hahmon. Näin syntyi myös Sokrates, meillä Suomessa Väinämöinen. Heidän kauttaan siirtyi vuosituhantinen perinne sukupolvelta toiselle."
Lin Jutang toi itämaisen filosofian länsimaille, samoin Lao-Tse. Meidän uskontomme ja filosofiamme ovat velkaa sinnepäin. Ne ovat vanhempia. Mikä ne erottaa meidän ajattelustamme, on mielestäni se, että ne on kirjoitettu yläluokalle. Rahvas toki ajatteli, mutta ei osannut lukea.
Kysyin Alvar K:lta, onko hän haudannut sotakirveensä? Hän nosti katseensa jostakin isosta kirjasta, korjasi lasejaan, tarjosi ryypyn ja sanoi: On parempi käyttää kirvestä hyviin asioihin. - tutkiskelija
Maalaismies* kirjoitti:
Selasin päiväkirjaani:"2003-10-03 ke 7ºC 19.40 Ostin Kung Fu-tsen (551-479 eKr) "Keskustelut". Hän kuoli 72 vuotiaana - ikäisenäni. Hänellä kerrotaan olleen 12 läheistä oppilasta ja heistä 4 erityisen läheistä. Tulee mieleen eräs toinen myöhemmin kehittynyt uskonto. Siinäkin opetuslapset loivat kirjoituksillaan mestarin hahmon. Näin syntyi myös Sokrates, meillä Suomessa Väinämöinen. Heidän kauttaan siirtyi vuosituhantinen perinne sukupolvelta toiselle."
Lin Jutang toi itämaisen filosofian länsimaille, samoin Lao-Tse. Meidän uskontomme ja filosofiamme ovat velkaa sinnepäin. Ne ovat vanhempia. Mikä ne erottaa meidän ajattelustamme, on mielestäni se, että ne on kirjoitettu yläluokalle. Rahvas toki ajatteli, mutta ei osannut lukea.
Kysyin Alvar K:lta, onko hän haudannut sotakirveensä? Hän nosti katseensa jostakin isosta kirjasta, korjasi lasejaan, tarjosi ryypyn ja sanoi: On parempi käyttää kirvestä hyviin asioihin.Tuosta kirveen käytöstä. Rakennustyömailla on "kirvesmiehiä", jotka eivät juuri sitä käytä.
Tuosta "hyvästä käytöstä" hän antoi monia esimerkkejä kirjoittelullaan kuten niin monet muutkin laumasielut.
"Susikin on hyvä omalle pesueelleen", sanoi eräs Suuri Opettaja. Hänkin oli mummojen kanssa ulvomassa ja ilmeisesti he kokivat olevansa "hyvällä" asialla vaikkei mitään perusteita löytynytkään - milloinkaan.
Tilanne on kai samankaltainen kuin aikoinaan erään Hussin kohdalla. Mummo toi risuja miehen roviolle ja varmaan hänkin uskoi käyttäneensä kirvestään hyvään tarkoitukseen risuja pilkkoessaan.
Sanon kuin Juhana Huss aikoinaan:
- Voi pyhä yksinkertaisuus ! - Maalaismies*
tutkiskelija kirjoitti:
Tuosta kirveen käytöstä. Rakennustyömailla on "kirvesmiehiä", jotka eivät juuri sitä käytä.
Tuosta "hyvästä käytöstä" hän antoi monia esimerkkejä kirjoittelullaan kuten niin monet muutkin laumasielut.
"Susikin on hyvä omalle pesueelleen", sanoi eräs Suuri Opettaja. Hänkin oli mummojen kanssa ulvomassa ja ilmeisesti he kokivat olevansa "hyvällä" asialla vaikkei mitään perusteita löytynytkään - milloinkaan.
Tilanne on kai samankaltainen kuin aikoinaan erään Hussin kohdalla. Mummo toi risuja miehen roviolle ja varmaan hänkin uskoi käyttäneensä kirvestään hyvään tarkoitukseen risuja pilkkoessaan.
- Voi pyhä yksinkertaisuus !Tarkoitatko, että olen yksinkertainen? Olet oikeassa. Vieläpä olen naivi. Viihdyn mummojen seurassa, joita sinä inhoat(Miksi). Kuoleman lähellä ollut arvostaa elämää. Ei aseta ehtoja. Minä olen sellainen. Jos kirjoitan tänne, hyväksyn nämä ihmiset, teidät, sinut...
- tutkiskelija
Maalaismies* kirjoitti:
Olen nähnyt ja kokenut pahoja asioita, minulle kelpaa ihmisyys. En arvostele enää ketään, en ainakaan huonommaksi kuin itseni. Jotenkin, tiedätkö hajupoika, tulee siihen tilanteeseen tässä elämässä, että on iloinen, jos voi jollekin puhua.
En syytä ketään mistään. Olen liikuttunut elämästä, lapsista, vanhuksista, näistä palstoista - näistä ihmisistä, meistä, jotka yritämme olla olemassa.
Tiedätkö hajupoika, minulla on kanttia arvostaa myös sinua. Tässä istun yössä yksin miettien näitä.Sota tekee ihmisestä aina hirviön.
Lueskelin tuossa referaattia professori Hans Joasin esitelmästä 16.11.04 Sosiologian laitoksella.
Aivan kuten sota tekee ihmisestä tappokoneen niin uskonnollinen herääminen vaikuttaa niin ettei ihminen pelkää mitään inkvisitiota.
Ihmisen on mahdotonta päästä sotatraumoistaan erille ilman, että kirjoittaa itselleen uuden elämäntarinan (myös näillä palstoilla).
Kukahan se sanoikaan, että toivo rauhaa - valmistaudu sotaan.
Näinhän tekee jatkuvasti eräs suuri sivistys- ja sotamahti; taistelee ja sotii rauhan puolesta kaikkialla maailmassa.
Nyt taitaa kohta olla vuorossa Iran vai alkaneeko uusi Korean sota ? - Maalaismies*
tutkiskelija kirjoitti:
Tuosta kirveen käytöstä. Rakennustyömailla on "kirvesmiehiä", jotka eivät juuri sitä käytä.
- Voi pyhä yksinkertaisuus !Tarkoitatko, että...
Kirjoittanut: Maalaismies* 19.1.2005 klo 16.49
Tarkoitatko, että olen yksinkertainen? Olet oikeassa. Vieläpä olen naivi. Viihdyn mummojen seurassa, joita sinä inhoat(Miksi). Kuoleman lähellä ollut arvostaa elämää. Ei aseta ehtoja. Minä olen sellainen. Jos kirjoitan tänne, hyväksyn nämä ihmiset, teidät, myös sinut... - Maalaismies*
Maalaismies* kirjoitti:
Tarkoitatko, että...
Kirjoittanut: Maalaismies* 19.1.2005 klo 16.49
Tarkoitatko, että olen yksinkertainen? Olet oikeassa. Vieläpä olen naivi. Viihdyn mummojen seurassa, joita sinä inhoat(Miksi). Kuoleman lähellä ollut arvostaa elämää. Ei aseta ehtoja. Minä olen sellainen. Jos kirjoitan tänne, hyväksyn nämä ihmiset, teidät, myös sinut...Kun yritän lähettää viestiä, se ei mene perille. Teen toisinnon, sitten molemmat menevät. Onko elämäkin tällaista. Olet aina myöhässä. Tulet väärin ymmärretyksi. Saat vihollisia, joita et tarkoita, etkä halua. Onko tämä täyttä elämää. Kysyn?
- Maalaismies*
tutkiskelija kirjoitti:
Sota tekee ihmisestä aina hirviön.
Lueskelin tuossa referaattia professori Hans Joasin esitelmästä 16.11.04 Sosiologian laitoksella.
Aivan kuten sota tekee ihmisestä tappokoneen niin uskonnollinen herääminen vaikuttaa niin ettei ihminen pelkää mitään inkvisitiota.
Ihmisen on mahdotonta päästä sotatraumoistaan erille ilman, että kirjoittaa itselleen uuden elämäntarinan (myös näillä palstoilla).
Kukahan se sanoikaan, että toivo rauhaa - valmistaudu sotaan.
Näinhän tekee jatkuvasti eräs suuri sivistys- ja sotamahti; taistelee ja sotii rauhan puolesta kaikkialla maailmassa.
Nyt taitaa kohta olla vuorossa Iran vai alkaneeko uusi Korean sota ?Yritän olla riitelemättä tässä, näillä palstoilla. Tottakai, mielestäni rauha on parempi kuin sota. Kerropa se maailman valtiaille, on toinen juttu! Sinä kiinnostat heitä vain äänestäjänä, silloinkin vain, jos olet samaa mieltä heidän kanssaan.
Nyt tekee tiukkaa olla yhtä mieltä edes itsensä kanssa. - tutkiskelija
Maalaismies* kirjoitti:
Kun yritän lähettää viestiä, se ei mene perille. Teen toisinnon, sitten molemmat menevät. Onko elämäkin tällaista. Olet aina myöhässä. Tulet väärin ymmärretyksi. Saat vihollisia, joita et tarkoita, etkä halua. Onko tämä täyttä elämää. Kysyn?
Olen itse "pahuudenpesässäni" kun tein saman havainnon, että yhteys tökkii. Kirjasto on minulle ollut aivan nuoruudesta saakka paikka, jossa viihdyn "tutkiskellen". Pubista minua ei tarvitse etsiä - se ei ole moite niille, joilla se on jopa elämäntapa. Tiedän niitten olevan paikkoja joissa saattaa päästä lähelle ihmistä.
Näin kävi eilen illalla tanssiravintolassa.
Pöytäkunnasta tuli keskustelupiiri ja antoisa vaikkemme olleet ennestään tuttuja.
Näissä keskusteluissa perään perusteluja kannanotoille - voimakaskin kritiikki on tervetullutta kun sille löytyy perusteita.
Muistelen mielelläni menneitä.
Juuri osui käyteeni Pekka Tiaisen sana: "Ei hallinto ja elinkeinoelämä tarvitse nyökyttelijöitä, jotka kumartavat sinne missä kulloinkin valta on." YO 1/05
Hänen laillaan itsekin kaipaan enemmän kyseenalaistajia.
Vihollisteni kanssa olen aina pärjännyt enkä heitä pelkää, mutta
useimmat onglmat syntyvät juuri näitten nyökyttelevien omasta mielestään hyvää tarkoittavien "ystävien kanssa." - Maalaismies*
tutkiskelija kirjoitti:
Olen itse "pahuudenpesässäni" kun tein saman havainnon, että yhteys tökkii. Kirjasto on minulle ollut aivan nuoruudesta saakka paikka, jossa viihdyn "tutkiskellen". Pubista minua ei tarvitse etsiä - se ei ole moite niille, joilla se on jopa elämäntapa. Tiedän niitten olevan paikkoja joissa saattaa päästä lähelle ihmistä.
Näin kävi eilen illalla tanssiravintolassa.
Pöytäkunnasta tuli keskustelupiiri ja antoisa vaikkemme olleet ennestään tuttuja.
Näissä keskusteluissa perään perusteluja kannanotoille - voimakaskin kritiikki on tervetullutta kun sille löytyy perusteita.
Muistelen mielelläni menneitä.
Juuri osui käyteeni Pekka Tiaisen sana: "Ei hallinto ja elinkeinoelämä tarvitse nyökyttelijöitä, jotka kumartavat sinne missä kulloinkin valta on." YO 1/05
Hänen laillaan itsekin kaipaan enemmän kyseenalaistajia.
Vihollisteni kanssa olen aina pärjännyt enkä heitä pelkää, mutta
useimmat onglmat syntyvät juuri näitten nyökyttelevien omasta mielestään hyvää tarkoittavien "ystävien kanssa."Olen lakannut opastamasta ketään mihinkään. Nyökyttelen maailman pahuudelle, koska en voi sille mitään. Joskus en voi mitään edes omalle pahuudelleni. Minusta voi sanoa, että olen mies, joka hyväksyy kaiken. Ymmärrän likaviemäritkin.
- tutkiskelija
Maalaismies* kirjoitti:
Olen lakannut opastamasta ketään mihinkään. Nyökyttelen maailman pahuudelle, koska en voi sille mitään. Joskus en voi mitään edes omalle pahuudelleni. Minusta voi sanoa, että olen mies, joka hyväksyy kaiken. Ymmärrän likaviemäritkin.
Pohjois-Koreasta voisimmeottaa oppia,ainakinminäitse.
Siellänimittäin "jymäytetään pitkätukkaisia" ja STT-AFP tiedon mukaanhemyöskin perustelevatasian ihanuskottavasti. Parturissa pitäisi käydäainakin kerran kahdessa kuukaudessa.
Eräs johtavalehti sanoo, että"Ihmiset,jotka ottavatkäyttöönmuiden tyylin pukeutua ja elää, muuttuvat hulluiksi ja kansakunta ajautuu perikatoon."
PaikallinenTV kertoi, että tukka vaatii runsaasti ravintoa ja se on sitten pois aivojen käytöstä.
yrin tällä puheenvuorollani perustelemaan, miksi kirjoitukseni ovat "älyttömiä" tukka vie suuren osan. Huomenna tilaan ajan parturiin
- katsotaansitten mitenkirjoittelu muuttuu ? - Outsider
tutkiskelija kirjoitti:
Pohjois-Koreasta voisimmeottaa oppia,ainakinminäitse.
Siellänimittäin "jymäytetään pitkätukkaisia" ja STT-AFP tiedon mukaanhemyöskin perustelevatasian ihanuskottavasti. Parturissa pitäisi käydäainakin kerran kahdessa kuukaudessa.
Eräs johtavalehti sanoo, että"Ihmiset,jotka ottavatkäyttöönmuiden tyylin pukeutua ja elää, muuttuvat hulluiksi ja kansakunta ajautuu perikatoon."
PaikallinenTV kertoi, että tukka vaatii runsaasti ravintoa ja se on sitten pois aivojen käytöstä.
yrin tällä puheenvuorollani perustelemaan, miksi kirjoitukseni ovat "älyttömiä" tukka vie suuren osan. Huomenna tilaan ajan parturiin
- katsotaansitten mitenkirjoittelu muuttuu ?Tuskinpa se tukan eliminointi mitään ajatuksiin ja kannanottoihin vaikuttaa. (Jätän tarkoituksella perustelematta).
- tutkiskelija
Maalaismies* kirjoitti:
Yritän olla riitelemättä tässä, näillä palstoilla. Tottakai, mielestäni rauha on parempi kuin sota. Kerropa se maailman valtiaille, on toinen juttu! Sinä kiinnostat heitä vain äänestäjänä, silloinkin vain, jos olet samaa mieltä heidän kanssaan.
Nyt tekee tiukkaa olla yhtä mieltä edes itsensä kanssa.Politiikka on kiinnostanut aivan nuoruusvuosistani saakka.Seitsentoistakesäisenä olin melkein kanta-asiakas, Kallion, eduskunnan ja onissa muissakin kirjastoissa. Kylässä käydessä
aina kirja tai lehti nenän alla - nytkin viitisen tuntia "pahuudenpesässäni" vietin.
luojan lykky, että parin korttelin päässä.
Kronikkaan tuolloin kirjoitettiin tuo otsikossa oleva jatkoineen. Politiikan kiemurat luulen tuntevani aika tarkkaan.
Maalaismmmmies, sinun tulisi tietää, etten missään olosuhteissa tyydy "jees-miehen" osaan.
Siitä voitaisiin tarinoida vaikkapa kuvaannollisesti Iijoki-sarjaan
jatko-osia vähintään toinen mokoma !
Tulee tv:stä tuo politiikan pimeä puoli - prostituutio ja tarkoitan enemmänkin henkistä kuin tuota "naiskauppaa." - Karvari
Outsider kirjoitti:
Tuskinpa se tukan eliminointi mitään ajatuksiin ja kannanottoihin vaikuttaa. (Jätän tarkoituksella perustelematta).
se on niin varma kuin aurinko nousee idästä.
Jätänpä perustelematta minäkin....ei tarvitse.:)) - Nahkuriko
Karvari kirjoitti:
se on niin varma kuin aurinko nousee idästä.
Jätänpä perustelematta minäkin....ei tarvitse.:))"Nahkurin orsilla tavataan,"
taisi olla Paavo Lipposen sanonta jostain lainattuna hänelläkin. Mainiita oivalluksia muuten "Mooseksella" kutebn tuokin
- Sokea Reettakin sen tietää...
Perustelémattta jättäminen osoittaa, että "partussissa käynnistä lienee paljon aikaa."
olisi mielenkiintoista jatkaa tätä keskustlua kun saisi lukea edes jonkinlaiset perustelut omalle käsitykselleen, jos lie mitään käsittänytkaan ? - Aamiaiseksi
Maalaismies* kirjoitti:
Lyödään kättä, hajupoika! Elämmehän samassa maailmassa. Minä mietin näitä, sinä noita; maailma menee menojaan meiltä kyselemättä. Minä en tiedä - ihan totta, kuka minä olen. Tiedätkö sinä, tietävätkö muut?
Joskus minä ajattelen, niinkuin nytkin, kuinka rakastan ihmisiä, jotka tunnen ja niitäkin joita en tunne, joista en tiedä mitään. Sitten ajattelen etten tiedä mistään mitään. Ajattelen, että elämä on tätä. Juuri tätä.Ennätinpä tuomaan teille ajatuksia aamiaispöytäänne jo ennen kukonlaulua.
Lieneekö kukot vielä orrella kanoineen?
AAMUN AJATUS. Positiivareilta
Olen sinulle kiitollinen, että otat minut vastaan sellaisena
kuin olen. Mitä minä teen ystävällä, joka arvostelee minua?
Jos pyydän pöytääni ontuvan ystävän, kehotan häntä istumaan,
en vaadi tanssittamaan.
- Antoine de Saint-Exupéry - tutkiskelija
Aamiaiseksi kirjoitti:
Ennätinpä tuomaan teille ajatuksia aamiaispöytäänne jo ennen kukonlaulua.
Lieneekö kukot vielä orrella kanoineen?
AAMUN AJATUS. Positiivareilta
Olen sinulle kiitollinen, että otat minut vastaan sellaisena
kuin olen. Mitä minä teen ystävällä, joka arvostelee minua?
Jos pyydän pöytääni ontuvan ystävän, kehotan häntä istumaan,
en vaadi tanssittamaan.
- Antoine de Saint-ExupérySPR on saanut herneen nenuunsa kun joku yksittäinen sukeltaja halusi ojentaa auttavan kätensä. Saako yksittäinen ihminen antaa pauaan vai onko kaikki ohjattava noitten järjestöjen kautta? SPR:n johtajan palkkakin (Per Stenbäck) aikoinaan oli enemmän kuin kaksikertainen pääministerin palkkaan verrattuna.
Onkohan se kuten erään palopäällikön toteamus.
Oli syttynyt tulipalo, is'äntä soitti palokuntaan ja meni sammuttamaan paloa, jonka onnistuikin sammuttamaan.
Puu-pää-auto tuli viimein ja palopäällikkö tuli toteamaan:
- Sammunut on, sammunut on, mutta
VÄÄRIN SAMMUTETTU ! - kolli
tutkiskelija kirjoitti:
SPR on saanut herneen nenuunsa kun joku yksittäinen sukeltaja halusi ojentaa auttavan kätensä. Saako yksittäinen ihminen antaa pauaan vai onko kaikki ohjattava noitten järjestöjen kautta? SPR:n johtajan palkkakin (Per Stenbäck) aikoinaan oli enemmän kuin kaksikertainen pääministerin palkkaan verrattuna.
Onkohan se kuten erään palopäällikön toteamus.
Oli syttynyt tulipalo, is'äntä soitti palokuntaan ja meni sammuttamaan paloa, jonka onnistuikin sammuttamaan.
Puu-pää-auto tuli viimein ja palopäällikkö tuli toteamaan:
- Sammunut on, sammunut on, mutta
VÄÄRIN SAMMUTETTU !Tosi-TV kertoo juttua tämän ajan sankari-palomiehéstä. Puuhun kiivenneet kissat työllistävät palokuntia melkoisesti. Se ei olekaan yksinkertainen juttu. Sankaripalomies toteaa haastattelussa:"Eläimen henki on yhtä arvokas kuin ihmishenkikin."
- Oletteko nähneet joskus kissan jääneen puuhun ?
"Kyllä kissa kynnet löytää kun puuhun pitää", uskoisin niiden löytyvän myös alastullessa?
- Maalaismies*
Kauas pilvet karkaavat, niin minäkin. Mietin tietojemme rajallisuutta. Tiedän vain sen, minkä media tarjoaa. Mitä tällä hetkellä todellisesti tapahtuu, sitä en tiedä. Voin aavistaa jotakin, mutta se ei ole tietoa.
Oikeastaan en tiedä sitäkään, mikä on oikeaa, mikä väärää. Voinhan tietenkin ajatella, että ainoastaan minun käsitykseni asioista ovat oikeat. Sitten iskee epäilys. Miten niin? Voinhan olla väärässä kaikin tavoin, kaikesta.
Pari sataa vuotta sitten Immanuel Kant kirjoitti teoksen "Ikuiseen rauhaan". Siinä hän toteaa, että sodat eivät lopu ellei aleta yhteisesti pohtimaan rauhaa. Tavallaan siis YK:n idea.
Tosiasia lienee, että siellä, missä näitä asioita on pohdittu, on päästy hyviin tai tyydyttäviin tuloksiin. Minun henklökohtainen rauhantahtoni riittää kuitenkin vain siihen, etten tappele kotona enkä hauku naapurin koiria.- tutkiskelija
Kirjoittelen joskus palstoille Pilmari-nikillä ja huomaan tuolla "mummojen" palstoilla heidän hätistelevän kun he kokevat olevansa niitä vanhoja oikeita keskustelijoita.
Hausta pääsee kait neljän vuoden ikäisiin viesteihin. Otanpa erään kuin "malliksi" - ei ole mitään "etuoikeuksia" koskaan tarjoiltu.
Haukkuja suut ja silmät täyteen, mikä ei vuosituhannen alussa tullut kuuloonkaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000 000000016&conference=558&posting=2000489
Pitänee paikkansa edelleen ! - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Kirjoittelen joskus palstoille Pilmari-nikillä ja huomaan tuolla "mummojen" palstoilla heidän hätistelevän kun he kokevat olevansa niitä vanhoja oikeita keskustelijoita.
Hausta pääsee kait neljän vuoden ikäisiin viesteihin. Otanpa erään kuin "malliksi" - ei ole mitään "etuoikeuksia" koskaan tarjoiltu.
Haukkuja suut ja silmät täyteen, mikä ei vuosituhannen alussa tullut kuuloonkaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000 000000016&conference=558&posting=2000489
Pitänee paikkansa edelleen !Toisaalla asiasta on keskusteltu kovinkin.
Tämän tästä muutamat ukot ja mummot tuovat esiin kuinka karhaan "vanhoja" palstalaisia pois keskusteluista.
Voitaisko vaikka joskus tutkiskella koska kukin on mukaan tullut ?
http://galleria.suomi24.fi/Pilmari - autatjan puoleen.
tutkiskelija kirjoitti:
Toisaalla asiasta on keskusteltu kovinkin.
Tämän tästä muutamat ukot ja mummot tuovat esiin kuinka karhaan "vanhoja" palstalaisia pois keskusteluista.
Voitaisko vaikka joskus tutkiskella koska kukin on mukaan tullut ?
http://galleria.suomi24.fi/PilmariEtkö enää pysty öisin nukkumaan. Tilanteesi alkaa olla vakava.
- chattailija
autatjan puoleen. kirjoitti:
Etkö enää pysty öisin nukkumaan. Tilanteesi alkaa olla vakava.
Iltamyöhällä näytti kirjoittaneen. Chattihuoneet ovat tuohon aikaan täynnä(40-50)jopa useampia huoneita. Seksipaikat vasta pääsevät vahtiin.Pappa menee vaan mummon viereen kiltisti
ja nousee aamupissalle tai jo yöllä salaa kullaltaan kurkkimaan mitä rivouksia tuo häirikkö tutkiskelija taas on kirjoittanut.
eikös profiili ole sitä varten ,että sitä voi katsoa.
Utelias olen,mutta olen huomannut ,,,sinäkin.
Räpsyttelystä ja paljon muustakin en todella tiedä paljonkaan ja ei liioin kiinnostakkaan.
Hierarkkia tuli vastaan ,siksi täällä vastasin.- tutkiskelija
Toivoisin sinulle ja monille muillekin ymmärtämisen taitoa edes hiukkasen.
Tässä luin juuri monesti ennenkin kuulemani jutun, jonka nyt kertoi Matti Ratia.
Isä ja poika joutuivat liikenneonnettomuuteen.
Isä poikineen vietiin kiireesti sairaalaan. Poika joutui leikkauspöydälle:
- Hyvänen aika, tämähän on m i n u n poikani,
sanoi kirurgi !
Skillan ja muut neropatit kertokaapa miten vieressä ollut isä reagoi asiaan ?
Kerron lpopun tunnin kotvan kuluttua kun olette itse lausuneet oman käsityksenne asiasta. - hoitsu
tutkiskelija kirjoitti:
Toivoisin sinulle ja monille muillekin ymmärtämisen taitoa edes hiukkasen.
Tässä luin juuri monesti ennenkin kuulemani jutun, jonka nyt kertoi Matti Ratia.
Isä ja poika joutuivat liikenneonnettomuuteen.
Isä poikineen vietiin kiireesti sairaalaan. Poika joutui leikkauspöydälle:
- Hyvänen aika, tämähän on m i n u n poikani,
sanoi kirurgi !
Skillan ja muut neropatit kertokaapa miten vieressä ollut isä reagoi asiaan ?
Kerron lpopun tunnin kotvan kuluttua kun olette itse lausuneet oman käsityksenne asiasta.Vieressä ollut isä sanoi kirurgille: "Unohdetaan menneet, isä, saanko esitellä lapsenlapsesi!"
- tutkiskelija
hoitsu kirjoitti:
Vieressä ollut isä sanoi kirurgille: "Unohdetaan menneet, isä, saanko esitellä lapsenlapsesi!"
Anteeksi, että laitoin tuohon vähän ilkeästi, sillä sinun kohsauksesi oli aivan oikea omalla tavallaan, mutt ei se mitä minä ja tuo Risto-Matti ajattelivat tilanteesta ja mitä minä
LUULIN sinun ja muitten sanovat;
- nyt se paljastui ! - tutkiskelija
Joko olet kanaa tyhmempi tai luulet saavasi tuolla sympatiat itsellesi.
"Sinä ystäväni varmaan arvioit taitoni korkeammalle ,kun kaikkitietäväksi sanot.
Älä anna itsesi ärsyyntyä minun mukana olosta,hyppää "ylitseni"))))) "
Älyllinen epärehellisyytenne (ei ainostaan sinun) alkaa todella kuvottaa. Sinä ajattelet mennä esim. kirkkoon keskusn papin saarnan mesoamaan. Kun sinua nuhdellaan niin sinä snot:
"hyppää ylitseni". Sinä olet tuottanut mökälläsi saarnaan häiriön eikä se korjaannu sillä, että hyppään ylitsesi. Näin on myös näissä keskusteluissa. Monet ovat hypänneet yli eli äänestäneet jaloillaan poistumalla - poistumisen syy ei ole kuten väitätte "Hajupoika" vaan juuri te hyvää tarkoittavat höpisevät joka paikan "kylänluudat" hössötyksinne !
Kuinkahan monta kertaa on ladeltu senora Lyylin ja monen muun poistumista palstalta vain "hajun" takia -
ettehän te järjestäneet lupaamianne ja hössöttämiänne tulojuhliakaan saati osallistuneet nytkään hänen tuomiinsa tervehdyspuheenvuoroihin.
Mistä sait päähäsi, että olen jotenkin vastustanut profiilisivujen avaamisia - minä hämmästelen, että peräti kolme palstalaista on tänään käynyt niillä rekatulla nikeillään.
Vertaa minun käyntejäni teidän sivustoillanne ! - olet käynyt!
tutkiskelija kirjoitti:
"Sinä ystäväni varmaan arvioit taitoni korkeammalle ,kun kaikkitietäväksi sanot.
Älyllinen epärehellisyytenne (ei ainostaan sinun) alkaa todella kuvottaa. Sinä ajattelet mennä esim. kirkkoon keskusn papin saarnan mesoamaan. Kun sinua nuhdellaan niin sinä snot:
"hyppää ylitseni". Sinä olet tuottanut mökälläsi saarnaan häiriön eikä se korjaannu sillä, että hyppään ylitsesi. Näin on myös näissä keskusteluissa. Monet ovat hypänneet yli eli äänestäneet jaloillaan poistumalla - poistumisen syy ei ole kuten väitätte "Hajupoika" vaan juuri te hyvää tarkoittavat höpisevät joka paikan "kylänluudat" hössötyksinne !
Kuinkahan monta kertaa on ladeltu senora Lyylin ja monen muun poistumista palstalta vain "hajun" takia -
ettehän te järjestäneet lupaamianne ja hössöttämiänne tulojuhliakaan saati osallistuneet nytkään hänen tuomiinsa tervehdyspuheenvuoroihin.
Mistä sait päähäsi, että olen jotenkin vastustanut profiilisivujen avaamisia - minä hämmästelen, että peräti kolme palstalaista on tänään käynyt niillä rekatulla nikeillään.
Vertaa minun käyntejäni teidän sivustoillanne !Hups!
Kaidepuu ja Pilmari, molemmilla nimillä ainakin minun sivuillani olet käynyt, muita en tutkiskele.
Siis, vilkuiletpas sinäkin profiileja. - tutkiskelija
olet käynyt! kirjoitti:
Hups!
Kaidepuu ja Pilmari, molemmilla nimillä ainakin minun sivuillani olet käynyt, muita en tutkiskele.
Siis, vilkuiletpas sinäkin profiileja.Näinhään me voimme tutustua toisiimme. Profiilisivuilla voi kertoa itsestään, mieltyyksistään ja harrastuksistaam.
Kovin monien äänekkäiden sivusto on "salainen".
Sitten siellä voi olla joitain mitäänsanomattomuuksia: En kerro, En kerro.....
Pukeudun farkkuihin ja T-paitaan ja kuuntelen iskelmiä - olen ystävällinen....
Yritän etsiä sellaista, joka pukeutuu jhonkin muuhun ja jonka radio ei päivästä toisen soisi niitä iskelmiä joiden kuuntelu on - todella vaikeaa, mahdotontakin, etten sanoisi !
Toisena äärimäisyytenä soi radio Dei - hengellistä pornoaan ! tutkiskelija kirjoitti:
Vertaa minun käyntejäni teidän sivustoillanne !vastaavani sinulle,vastasin "kävijät" nikille,joten älä ota pulttia, hänelle vastasin,tai kysyin, miksi minut juttuun veti.
En tiennyt sinun olevan senkin nikin takana.
Miksi mainitsit käyntini profiilillasi ,siihen vastasin,etteikö olisi saanut.
Nyt en jaksa enää jauhaa ,,profiilit ovat avoimia, niin minun kuin sinunkin,joten se siitä.
Sympatioita, ,keneltä, älä usko itsekkään.
Jätä senora Lyyli näiden juttujen ulkopuolelle,
häntä en halua loukata sotkemalla meidän kinasteluihin
Pyytele vain anteeksi kanoilta,kun vertaat minua niihin,ei haittaa enää, kaikki asiat menettävät merkityksen ,kun niitä liikaa kuluttaa.tutkiskelija kirjoitti:
Anteeksi, että laitoin tuohon vähän ilkeästi, sillä sinun kohsauksesi oli aivan oikea omalla tavallaan, mutt ei se mitä minä ja tuo Risto-Matti ajattelivat tilanteesta ja mitä minä
LUULIN sinun ja muitten sanovat;
- nyt se paljastui !OMAA KEKSIMÄÄSI,MINÄ Risto-Matti ,vallankin MINÄ(lue tutkiskelija)Olen joko "nero" omasta mielestäni tai sitten "nero",älykäs,hyvin mielenkiinntoinen,filosofi,loistava älykkö,tiedemies(tiedehenkilö),TUKISKELEVA,parilla sanalla sanottuna MAAILMANKAIKEUDEN KINGI.
- tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
vastaavani sinulle,vastasin "kävijät" nikille,joten älä ota pulttia, hänelle vastasin,tai kysyin, miksi minut juttuun veti.
En tiennyt sinun olevan senkin nikin takana.
Miksi mainitsit käyntini profiilillasi ,siihen vastasin,etteikö olisi saanut.
Nyt en jaksa enää jauhaa ,,profiilit ovat avoimia, niin minun kuin sinunkin,joten se siitä.
Sympatioita, ,keneltä, älä usko itsekkään.
Jätä senora Lyyli näiden juttujen ulkopuolelle,
häntä en halua loukata sotkemalla meidän kinasteluihin
Pyytele vain anteeksi kanoilta,kun vertaat minua niihin,ei haittaa enää, kaikki asiat menettävät merkityksen ,kun niitä liikaa kuluttaa.Näitten vuosien aikana olette höpisseet senrasn ystävyydestä, kiitelleen, kaipailleet ja vaikka mitä.
Milloinkaan ette edes lue, vastaa hänelle ettekä muutenkaan huomaa.
Ajattelepa, että olisit kutsunut minut kylään teille ja sitten et huomaa edes tervehtiä, istumaan käskeä tai keskustella kutsumasi vieraan kanssa. Minäkin nostaisin kytkintä alta aikayksikön enkä sen koommin "juttutupanne" ovea avaisi ! Näin on useille käynyt kun omalta hölötykseltänne ette näe ettekä kuule mitään milloinkaan ! - Rehellinen
tutkiskelija kirjoitti:
Vertaa minun käyntejäni teidän sivustoillanne !Sanohan, moninikkeilijä nyt kerrankin rehellisesti, että eikö sinua koskaan kuvota oma epärehellisyytesi!
Tuolla neljäkymppisten palstoilla käyt vonkaamassa ja kun heitetään pihalle alat räksytää kuin rakkikoira.
Sanohan nyt rehellisesti teetkö päivisin mitään muuta kuin "tutkistelet!" - tutkiskelija
Rehellinen kirjoitti:
Sanohan, moninikkeilijä nyt kerrankin rehellisesti, että eikö sinua koskaan kuvota oma epärehellisyytesi!
Tuolla neljäkymppisten palstoilla käyt vonkaamassa ja kun heitetään pihalle alat räksytää kuin rakkikoira.
Sanohan nyt rehellisesti teetkö päivisin mitään muuta kuin "tutkistelet!"Kun kävin noin vuosi sitten vierailulla 40 palstalla niin siellä oli todella hyvää keskustelua - ainoatakaan soraäänistä puheenvuoroa ei käytetty.
ikään ei osoita, että olisi mitään perää "ulosheitosta" - en ensinkään aikonutkaan sinne jäädä, enempää kuin 50 palstallekaan, jolla joskun käyn. Millään näillä palstoilla ei ole minulle mitään itseistarkoitusta eli voin lopettaa milloin lystään.
Samoin luulen minulle kuuluvan ilmaisuvapauden kuten sinullekin ja kaikille muille
kenenkään sitä ennalta estämättä.
Tälläkin palstalla on ollut jopa sheriffinä henkilö, joka ei näitä asioita tajua.
Moninikkeilysyyttelytkin jättäisin omaan arvoonsa ainakaan sinulla ei luulisi olevan kanttia sanoa
näissä asioissa yhtään mitään!
Rehellinen, rehellisyydesta ei sinulla ole itään käsitystä - luulisin ! - fiiuliN
tutkiskelija kirjoitti:
Vertaa minun käyntejäni teidän sivustoillanne !Kyllähän minäkin moikkaamassa sinua olen käynyt sivuillasi (siis sivuillasi) koska olet oikein linkinkin sinne tehnyt tuolla pilmarin ketjussa.
Minulla kun on paha tapa availla kaikkia linkkejä, utelias kun olen luonnostani.
Kyllä varmasti me toisetkin saisimme vierailijoita jopa omiin koteihimme jos osoitteemme linkiksi tekisimme.
On tosi hyvä juttu kun en osaa tuollaista linkkiä kotiosoitteeseeni tehdä.
Ja hienoahan se on kun on edes yksi (10 ) suosittu nikki tälläkin palstalla.
Pistäppä potrettisikin sinne sivullesi, saat varmasti vielä enemmän kävijöitä. - fiiuliN
emw34 kirjoitti:
OMAA KEKSIMÄÄSI,MINÄ Risto-Matti ,vallankin MINÄ(lue tutkiskelija)Olen joko "nero" omasta mielestäni tai sitten "nero",älykäs,hyvin mielenkiinntoinen,filosofi,loistava älykkö,tiedemies(tiedehenkilö),TUKISKELEVA,parilla sanalla sanottuna MAAILMANKAIKEUDEN KINGI.
Se nin ole, vaan:
MINÄ ITSE ja muut. - Anti-ihailija
fiiuliN kirjoitti:
Kyllähän minäkin moikkaamassa sinua olen käynyt sivuillasi (siis sivuillasi) koska olet oikein linkinkin sinne tehnyt tuolla pilmarin ketjussa.
Minulla kun on paha tapa availla kaikkia linkkejä, utelias kun olen luonnostani.
Kyllä varmasti me toisetkin saisimme vierailijoita jopa omiin koteihimme jos osoitteemme linkiksi tekisimme.
On tosi hyvä juttu kun en osaa tuollaista linkkiä kotiosoitteeseeni tehdä.
Ja hienoahan se on kun on edes yksi (10 ) suosittu nikki tälläkin palstalla.
Pistäppä potrettisikin sinne sivullesi, saat varmasti vielä enemmän kävijöitä.että jos potrettinsa panisi, niin "ihailijakaarti" lisääntyisi.
En ole koskaan arvostekkut ihmisiä ukonäon mukaan, sillä en kestäissi sitä arvostelua itsekään.
Tämä Hajupoika(nikistään ei pääse koskaan)on vaan niin tympeän näköinen, että häntä ei voi päivänvalossa tuoda esiin.
Eläintarhoissa nökee sivistneempiä yksilöita. - on sitten
Anti-ihailija kirjoitti:
että jos potrettinsa panisi, niin "ihailijakaarti" lisääntyisi.
En ole koskaan arvostekkut ihmisiä ukonäon mukaan, sillä en kestäissi sitä arvostelua itsekään.
Tämä Hajupoika(nikistään ei pääse koskaan)on vaan niin tympeän näköinen, että häntä ei voi päivänvalossa tuoda esiin.
Eläintarhoissa nökee sivistneempiä yksilöita.mikä ihmeen hajupoika ?
- aihe
on sitten kirjoitti:
mikä ihmeen hajupoika ?
Kadonnut tästä ketjusta ?
- olevan
on sitten kirjoitti:
mikä ihmeen hajupoika ?
Yhtä seka melskaa !
- sopalta
aihe kirjoitti:
Kadonnut tästä ketjusta ?
Vaikuttaa koko homma.
- Rehellinen
"rahallisesti"
Kuulehan kun sinä et rahallakaan saa ostettua ystävyyttämme.
Niin paljon loukkaat palstalaisia kaikissa ikäryhmissä, että mitkään rahat maailmassa eivät korvaa sitä pahaa mieltä, mitä olet palstalaisille aiheuttanut kaikissa ikäryhmissä.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614288KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1352976Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452322Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?372164- 241863
- 901753
- 281576
- 221519
- 1471367
- 311188