Skoda Superb voitti järeiden sedaneiden vertailun

tmkestotilaaja

Tekniikan Maailma 12/2016. Skoda oli ainoa viiden tähden auto.

Skoda on suorituskykyinen ja taloudellinen auto. Sen ajettavuus on hyvä ja se tarjoaa hyvät tilat niin matkustajille kuin tavaroille.

Neljä tähteä saivat Ford Mondeo ja Mazda 6. Kolmeen tähteen jäivät Kia Optima ja Renault Talisman. Jumboksi jäi Hyundai i40 kahdella tähdellä.

96

1873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KyykmanAhertaaTaas

      Kykkänä, joulukuu on vasta vuoden lopussa.

      • väännetäänrautalangasta

        Tekniikan Maailman numeron 2016-12 Ilmestymispäivä oli 15.6.2016.


      • KyykkänäOnAhkera
        väännetäänrautalangasta kirjoitti:

        Tekniikan Maailman numeron 2016-12 Ilmestymispäivä oli 15.6.2016.

        Eikö Kyykkänä usko, että joulukuu on vuoden lopussa?? Hus muualle siitä trollaamasta.


      • skuubiduubi
        KyykkänäOnAhkera kirjoitti:

        Eikö Kyykkänä usko, että joulukuu on vuoden lopussa?? Hus muualle siitä trollaamasta.

        Onko tämä jotain käänteistä trollaamista? Aloittajan kirjoitus on faktaa eikä mitään kyykkänän trollausta.


    • lehdenluin

      Kovinta oli sisämelu Hyundaissa ja Kiassa. Ford oli hiljaisin. Muut siltä väliltä.

    • lintta.se.on

      Superb "järeä sedan" ??

      • tmkestotilaaja

        Katos, mopomieskin avasi sanaisan arkkunsa.


      • Qyyqqendahl
        tmkestotilaaja kirjoitti:

        Katos, mopomieskin avasi sanaisan arkkunsa.

        1400 kilonen etuvetolintta neloskoneella.... "järeä sedan", ha-haa!


    • hirveä_itälintta

      skeida suberbaska ei ole järeyttä nähnytkään. Itä pläkkipeltiä ja kiikkerä kippanen, kolarissa pelti menee kasaan kuin paperi. tuulilasissakin näkyy olevan monesti "skoda on skeida" -lappu. karmea mölytoosa idästä.

      • eksplousion

        Vai mahtoiko "järeä" tarkoittaa että siinä on järeät oikut mm. taannoin räjähtänyt superbin moottori


    • SuomiSivistysmaako

      Menestys tuo tullessaan kateutta ja muita lieveilmiöitä. Tyhmät teinit eivät ole opiskelleet koulussa, eivätkä ole tietoisia maailman muuttumisesta vaan uskovat edelleen juopon isän menneiden vuosikymmenien vanhoja juopon juttuja.

      • trollintappaja

        Sen lisäksi teineillä on pohjaton pätemisen tarve, joka ilmenee voimakkaana narsisimina. Joka paikkaan täytyy kirjoittaa jotain vaikka sisältö olisikin täyttä paskaa.


    • Kikkelikunkku

      Skoda superb oli vihdoin omiensa joukossa kiiojen ja hyndaiden kanssa. Siinä se on skodan tavoitekkin olla halpisautojen kunkku. Siihen skoda onkin varsin mainio peli. Sopii hyvin sille joka haluaa halvalla perusauton. Ihme että skeida voitti muut halpikset sillä superb skeida oli koko joukon kovin melutasoltaan sekä istuimet yläosa painoi selkää. Itse en ainakaan tykkää ostaa autoa jonka istuimen yläosa painaa selkää. Mielummin ostan kunnon auton joka miellyttää ja on oikeesti hyvä.

      • skodajulli88

        Hinnat alkaen Mersu ei pärjää tuossa joukossa ollenkaan.


      • Eiymmärrystämitennemenne
        skodajulli88 kirjoitti:

        Hinnat alkaen Mersu ei pärjää tuossa joukossa ollenkaan.

        Hehee. Luuletko todella että Mercedeksen ostajalle noista autoista mikään olisi varteenotettava vaihtoehto?


      • skodajulli88
        Eiymmärrystämitennemenne kirjoitti:

        Hehee. Luuletko todella että Mercedeksen ostajalle noista autoista mikään olisi varteenotettava vaihtoehto?

        Nyt jos koskaan kannattaa avartaa tajuntaa, ja luopua jääräpäisyydestä.


      • Thebestornothing
        skodajulli88 kirjoitti:

        Nyt jos koskaan kannattaa avartaa tajuntaa, ja luopua jääräpäisyydestä.

        Tähden läpi on mukava tarkkailla maailmaa.


      • Parempaatrollia

        Ja mikä merkki olisi oikeesti hyvä??.
        Halpisautojen kunkku kylle se keskituloiselle opettajalle tai insinöörille on kallis ellei pappabetala tai jotain.
        Passatin jälkeen nyt kokeillut volvoa s60 . 10 000km ja muutamaa muuta ( mondeo, toyotan avensis, kia mutta mutta kyllä volkkari auton tekee ja eikä niitä kukaan ostaisi jos ne lukisivat näitä ja ne olisivat totta.


    • hehheeeee

      Jokos nää uuvet olis priima laatua? Valtiokin on niitä hankkinu urakalla?

    • A.T.T

      Eipä oikein uusi Renault Talismankaan pärjännyt. Kyllä nämä TM:n vertailut aika perusteellisia ovat. Olisihan se ollut mielenkiintoista jos joukkoon olisivat mahtuneet vielä Toyota Avensis, Peugeot 508 ja Opel Insignia. Ovathan ne jo käyneet kasvojenkohotuksessa, mutta niin olivat myös Hyundai ja Kia. Ihme muuten, että Hyundai toi autonsa mukaan meluisilla matalaprofiileilla. Hiljattain Kia Optima voitti hieman vastaavan testin Auto Bildissä, mutta AB:n vertailut ovat kyllä aika ylimalkaisia.

    • helkaman.trollit

      Aloittajan IP on sama mistä 100% skoda-ylistyksistä muutenkin tulee

      • kuinkassitten

        Taidat kirjoittaa IP:stä, jota liki neljännes suomalaisista käyttää? sitä se yliviisaus tuottaa!


    • VainYksiAsiaTärkeä

      Lukeekos noita TM testejä joku oikein tosissaan, olen ymmärtänyt että vähän vanhemman väen hommaa. Ei kai kukaan alle 40 lue näitä lehtiä. Taitaa olla aika marginaaliväen ja vanhojen pappojen juttuja nää tällaiset lehdet. Että sinänsä mitä merkitystä. Osaava ihminen käy tietenkin itse kokeilemassa ja valitsemassa itselleen sellaisen auton joka miellyttää eniten ja on itselle sopiva. Noissa testeissähän monesti mitataan jotakin pieniä teknisiä eroja joille annetaan suuri painoarvo. Mutta esim sisämelu sivutetaan mukavuus asioissa melkein täysin vaikka se on yksi merkittävimpiä tekijöitä auton mukavuudessa. Useita autoja omistaneena olen havainnut että mitä pienempi sisämelu autossa on sen laadukkaampi se on.

      • liikenneoppiaikäkaikki

        Sisämelua painotettiin tuossa testissä erittäin paljon. Kannattaisi nuorisonkin lukea enemmän painettua sanaa kuin näitä netin huuhaa-juttuja. Yli 40-vuotiaita on Suomessakin aika paljon, joten turha puhua mistään marginaaliväestä.


      • kognik.disson

        skodistin itsetunto vaatii niitä ylistyskirjoituksia


      • Niiiiimppä
        liikenneoppiaikäkaikki kirjoitti:

        Sisämelua painotettiin tuossa testissä erittäin paljon. Kannattaisi nuorisonkin lukea enemmän painettua sanaa kuin näitä netin huuhaa-juttuja. Yli 40-vuotiaita on Suomessakin aika paljon, joten turha puhua mistään marginaaliväestä.

        Jos kerran sisämelua painotettiin ja skoda oli taulukon mukaan meluisin kaikista niin miten se silti voitti testi? Tais nyt testaajilta unohtua koko homma. Kommarit testaamassa aina niin voittajaksi kelpaa vain venäläinen neuvosto tuote.


      • skodakriitikko
        Niiiiimppä kirjoitti:

        Jos kerran sisämelua painotettiin ja skoda oli taulukon mukaan meluisin kaikista niin miten se silti voitti testi? Tais nyt testaajilta unohtua koko homma. Kommarit testaamassa aina niin voittajaksi kelpaa vain venäläinen neuvosto tuote.

        Kun muuten olisi tullut "väärä hevonen maaliin"


    • Untokuntamo

      Uusi V90 on luokkansa hiljaisin ja laadukkain. Kävin ajaa S90 ja voin sanoa että hiljaisin ja paras auto ajaa vaikka oli tuo D4 etuveto. Moottorin ääntä,rengasmelua tai tuulensuhinaa ei enää ole ollenkaan vaikka alla oli toisiksi isoimmat renkaat eli 20 tuumaiset 255/35 sarjalaiset. En tiedä millaiset on nuo isot vanteet eli 21 tuumaiset sitten? Mutta sen voin rehellisesti sanoa että volvo on niin uusinta S-sarjaa, E-sarjaa, audi A6 ja varsinkin BMW-5 sarjaa hiljaisempi kaikilla osa-alueilla. Jo S60 volvo peittosi tosin melutason osalta monet kilpailijat isommastakin luokasta eli oli hiljaisempi. Itse valitsisin S90 volvon kyllä nelivetona ehdottomasti. Skoda on tuotteena ihan hyvä tietylle väelle mutta jos lyö tiskiin enemmän ja auto on tärkeä niin valitsee jonkun muun merkin. Skodan suurin ongelma kaikissa malleissa on hurja melutaso joka tuossa TM testissäkin oli joukon kamalin. En ostaisi superbia sillä se melutaso kertoo jo paljon että halvalla on tehty sillä laatuautoissa ei ole noin kovaa meteliä vuonna 2016. Se mikä on skodan maine ns.itäautona on jokaisen itse mietittävissä onko sitä ja hyväksyykö sen osana autoa vai ei? Valtaosa suomalaisista ehkä sen hyväksyy mutta voi olla hankaa sellaiselle joka vaihtaisi premium merkistä skodaa koska status on aika iso osa premium kokemusta. Skodassa ei tule materiaalejen osalta eikä varsinkaan merkin osalta premium tunnelmaa joten se leima jonka skoda viestii käyttäjästään voisi olla monelle premium miehelle liikaa.

      • myös.faktoittaja

        Noniin, onhan täällä välillä faktaakin.


      • Toisinajelija

        Hupaisaa tuoda jokin Volvo S90 tyrkylle, kun puhutaan halvemman hintaluokan kookkaista sedaneista! Volvolla ei varmastikaan tykätä rinnastuksesta tuohon TM-testijoukkoon. Volvohan yrittää nyt kovasti päästä E-Mersun, 500-sarjan BMW:n ja Audi A6:n sakkiin, mikseipä saman tien ohikin.

        Ajan itse vuoden ikäisellä, edellisiä pienemmällä C-sarjan Mersulla ja tykkään ajokistani kovasti. En kadu valintaani.

        Autoni on Škoda Octavian kokoluokkaa, sisätiloiltaan jopa pienempi. Škoda Superb olisi silti ollut monessa suhteessa subjektiivisesti Octaviaa mielekkäämmältä tuntuva vaihtoehto Mersulleni. Superbin uusin korimalli on jopa oikeasti tyylikäs – edellisen korimallin väkinäisen pitkä kattolinja ei niinkään jaksanut miellyttää silmääni.

        En kuitenkaan tuntenut tarvetta Superbin kokoiselle autolle ja kallistuin valinnassani ”pieneen suureen autoon”. Paljon painoivat vaakakupissa myös takaveto ja olettamus siitä, että M-B kestää vuosia ja kilometrejä vielä Škodaakin paremmin.

        Meseni hinnalla (lisävarusteineen 56 000 €) olisin joka tapauksessa saanut Superbissa suorituskykyisemmän ja tilavamman auton ja rahaa olisi jäänyt vielä lisävarusteluunkin. Myönnän, että M-B oli pikemminkin tunneostos ja Superb olisi ollut enemmän järkiostos.

        Vilpittömät onnitteluni kaikille uuden Superbin ostajille heidän fiksusta valinnastaan!


      • Totuuskirjoittaja
        Toisinajelija kirjoitti:

        Hupaisaa tuoda jokin Volvo S90 tyrkylle, kun puhutaan halvemman hintaluokan kookkaista sedaneista! Volvolla ei varmastikaan tykätä rinnastuksesta tuohon TM-testijoukkoon. Volvohan yrittää nyt kovasti päästä E-Mersun, 500-sarjan BMW:n ja Audi A6:n sakkiin, mikseipä saman tien ohikin.

        Ajan itse vuoden ikäisellä, edellisiä pienemmällä C-sarjan Mersulla ja tykkään ajokistani kovasti. En kadu valintaani.

        Autoni on Škoda Octavian kokoluokkaa, sisätiloiltaan jopa pienempi. Škoda Superb olisi silti ollut monessa suhteessa subjektiivisesti Octaviaa mielekkäämmältä tuntuva vaihtoehto Mersulleni. Superbin uusin korimalli on jopa oikeasti tyylikäs – edellisen korimallin väkinäisen pitkä kattolinja ei niinkään jaksanut miellyttää silmääni.

        En kuitenkaan tuntenut tarvetta Superbin kokoiselle autolle ja kallistuin valinnassani ”pieneen suureen autoon”. Paljon painoivat vaakakupissa myös takaveto ja olettamus siitä, että M-B kestää vuosia ja kilometrejä vielä Škodaakin paremmin.

        Meseni hinnalla (lisävarusteineen 56 000 €) olisin joka tapauksessa saanut Superbissa suorituskykyisemmän ja tilavamman auton ja rahaa olisi jäänyt vielä lisävarusteluunkin. Myönnän, että M-B oli pikemminkin tunneostos ja Superb olisi ollut enemmän järkiostos.

        Vilpittömät onnitteluni kaikille uuden Superbin ostajille heidän fiksusta valinnastaan!

        Ei tässä puhuta mistään "halvemman hintaluokan kookkaista sedaneista" vaan "järeistä" eli ilmeisesti kookkaista sedaneista.

        Jos Volvo on parempi niin Volvo on parempi.

        Toisaalta jos halvempi = parempi niin silloin Dacia voittaa Skodan ihan heittämällä. Tai vaikka SEAT.


      • Toisinajelija
        Totuuskirjoittaja kirjoitti:

        Ei tässä puhuta mistään "halvemman hintaluokan kookkaista sedaneista" vaan "järeistä" eli ilmeisesti kookkaista sedaneista.

        Jos Volvo on parempi niin Volvo on parempi.

        Toisaalta jos halvempi = parempi niin silloin Dacia voittaa Skodan ihan heittämällä. Tai vaikka SEAT.

        Vaikka hinnasta ei puhutakaan, valitaan vertailutestiin yleensä (ja on valittu tässäkin) suurin piirtein samaa hintaluokkaa edustavia verrokkeja. Volvo S90 ei tässä mielessä kuulu sakkiin vaan todellakin jonnekin M-B E:n, BMW 500 -sarjan, Audi A6:n ja Jaguar XF:n seuraan.

        Vaikka tietäisinkin Volvon Škodaa paremmaksi, valitsisin tuossa kokoluokassa S90:n asemesta Superbin ihan siksi, että täten minulla jäisi paremmin rahaa muuhunkin kuin autoon. Tiedän, että Superb olisi minulle ihan riittävän hyvä. Hintalapulla ON merkitystä!


      • Volvotavotvot
        Totuuskirjoittaja kirjoitti:

        Ei tässä puhuta mistään "halvemman hintaluokan kookkaista sedaneista" vaan "järeistä" eli ilmeisesti kookkaista sedaneista.

        Jos Volvo on parempi niin Volvo on parempi.

        Toisaalta jos halvempi = parempi niin silloin Dacia voittaa Skodan ihan heittämällä. Tai vaikka SEAT.

        Kas vaan kun itä auto onkin "hyvä". Volvo on Kiinalainen auto joka muuta väittää tarkistakoon näkönsä. En ottaisi Volvo merkkistä kulkinetta ilmaiseksikaan.


    • Niitäneon

      Skodassa ei moni hyväksy itäautomainetta eikä halpaa sisustaa ja melutasoa joka on läsnä kaikissa malleissa tasapuolisesti. Idänihmeet juu idänihmeet!!!

      • Hintaluokan_priimus

        Aiu, että hykerryttää tämä Skodan aiheuttama kateudenpuuska. Ai,ai,ai,ai.....


    • sitähän.se

      B-luokan super.

    • Asialinja

      Skodan testivoitot eri foorumeilla ovat faktaa. Samoin hyvä menestys myyntiluvuissa. Eipä täällä sitten muuta varteenotettavaa olekkaan.

      • TodellinenOsaaja

        "Testivoitot" ovat vain kirjoittajiensa mielipiteitä eikä niille ole mitään tekemistä faktojen kanssa.


    • Itäautototo

      Skoda viestii ulospäin ankeutta ja elämän kurjuutta. Skoda on itäauto ihmisten silmissä. Skodaa ei osta premium kuski vaan itäauto tai kansanautokuski jolla ei ole väliä millä ajaa. Itäauto ostetaan kun se on halpa ja markkinoitu "testivoitoilla". Jokainen tietää nuo testivoittojutut. "Testivoitoissa" ei olla ollenkaan huomioitu sitä ettei normaali ihminen kehtaa ajaa skodalla vaan se vaatii tietynlaisen kommari luonteen. Skodakuskin tunnistaa aina ja usein se skoda ajetaan juuri lidlin tai tokmannin pihaan kun sielä voidaan elää sitä B-luokan elämäntapaa todeksi.

      • kuinkassitten

        On tyypillistä, että mieleltään sairas katsoo muiden olevan epänormaaleja, jos eivät suostu ajamaan "Itätuottoauto"n mieleisellä merkillä. Peili paljastaisi kuka on seko!
        Käyhän vilkaisemassa!


    • Number_one_Skoda

      Kyykkeliksen mielestä autotesti alan mediassa on onnistunut ja hyvä vain silloin, kun Skoda ei ole siinä mukana. Silloinhan se toiseksi paras saadaan voittajaksi. Näin menee kyykkiksen ajatuksenjuoksu.

      • skodakriitikko

        Eri testeissä voittaa yleensä eri autot. Onko siis asetettu joku universaali vertailulaki että vain skoodan voitot ovat oikeita voittoja?


      • Qyyqqendahl

        Aloittaja, miten tämä eroaa siitä ettei "Meluisa kansanauto idästä" kelvannut skodajormille, siinä kun ei turhia ylistetty.


      • kuinkassitten
        skodakriitikko kirjoitti:

        Eri testeissä voittaa yleensä eri autot. Onko siis asetettu joku universaali vertailulaki että vain skoodan voitot ovat oikeita voittoja?

        Ei kukaan ole väittänyt, että Skoda voittaa AINA! Melko usein on ainakin kuljettajalle ja matkustajille tärkeissä asioissa kärkipäässä, ellei ykkönen.
        Omistaja lukeutuu siihen kuljettajien joukkoon yleensä.
        Mikä pakkomielle kyykkänä-henkisille on tullut käyttää aikansa ja palstatilat mielensä purkamiseen? Ainakaan sillä ei mitään saavuta.


    • Skeidaman

      Surettaa että ihmiset eivät tunnista propagandaa. Ns. Medialukutaito on todella hukassa.

      Testit ovat aina puolueellisia. Stubbimaisesti kolme pointtia:

      1) testejä tekevät ihmiset, heillä on mielipiteitä
      2) luuletteko ettei autovalmistajat yritä vaikuttaa tuloksiin? Sattumaltako toimittajat lennätetään esim. Nizzan maisemiin ottamaan muutamat kuvat autosta. Ei. He saavat ilmaisen lomamatkan, juomat ja ruuat. Siinä sivussa napataan se kuva.
      3) skoda on suomessa suosittu ja voitto myy lehtiä

      • pyh_ja_pyh

        Skodan voitto on yhtä samaa paraolympialais-voittokulkua kun nää "suomen paras työpaikka" -voitot joissa voittaja on se joka ostaa eniten jotain "paras työpaikka"-konsultointia ja saa lopulta nimensä kaikenmaailman kauppalehtiin.


    • kitkaaalle

      Eikä ne melut siis rengasmelut haittaa kuin meitä nastarenkaiden kuluttamia asfaltteja ajavia, nastat on hyvin pitkälti kielletty siellä missä autolla ajetaan lujempaakin mutta hiljaisesti, kuukauden autobaanailu opetti saksassa kun lautalta ajoi alas alkoi se meteli täällä rakkaassa natomaaksi haluavassa persulandiassa jossa ajetaan kalliilla tehdyt tiet pilalle nastoilla.

      • Myöskinvuosiaajellut

        En tiedä missäpäin olet kurvaillut mutta kyllä ne betonitiet on aivan hirveitä ajella ja joissa poikkisaumat hakkaa mataprofiilirenkaita niin että tuntuu. Toki suurinosa tiestöä on sileätä mutta myös toista laitaa löytyy.


    • upeaa.mahtavaa

      Osta sitten sellainen Super pee ja liimaa se testi takalasiin kaikkien nähtäväksi. Voit varmasti kokea ylemmyydentunnetta! Sinulla on se - testivoittaja.

      Muut automerkit ovat varmasti huonompia kun niitä ei edes kelpuutettu testiin.

      Ja onhan Superpeessä hieno maski: se kuuluisa politrukin hymy

      • Mies_tunnetaan

        S Ovaska jaksaa.....


    • S.ovaska.jaksaa

      Super peessä ei ole jäykkää taka-akselirakennetta (= yhdystukiakselisto), joka sitten on muiden Skeidojen vakiovaruste muutamia erikoismalleja lukuunottamatta.

    • satu_lehtinen

      kukas se mainostaa eniten joissain teeämmissä, hehheee jotku volkkariit ja niiden johdannaiset , hehhee, maksettua testiä pukkaa, hehhee..

    • skoda_eikä_selitellä

      Mikäpä se siinä, Skoda on todella hyvä auto. Ei ihme, että testivoittojakin satelee. Ei kuitenkaan vaikuttanut voitot minun valintaan.

      • Premiumautoilija

        Näin on, köyhän on otettava semmoinen kulkuneuvo mihin kynnet pystyy ja sinun tapauksessasi se oli itäauto.


    • m0mentti

      Tekniikan Maailman testit ovat yhtä humpuukia. Voittajat ovat samoja, joita testaajat itse käyttävät. Julkisesti eivät ilmoita ajavansa Audeilla ja Bemareilla, valokuvaavansa Canonilla jne., mutta testistä sen voi lukea. Muutenkin kaikenlaiset ajotuntuma ja istuinarvostelut ovat luvalla sanoen p...seestä. Niissä ratkaisee juuri tuo mitä itse on ja mitä itse käyttää. TM luulee olevansa jumalasta seuraava.

      • tmkestotilaaja

        Ja sinä olet tietysti se Jumala. Ainakin omasta mielestäsi.


    • Totuuskirjoittaja

      Erikoista että vain skodalle pitää sepitellä tälläisä "vertailuja". Normaalit länsiautot ja niiden kuljettajat eivät yksinkertaisesti tarvitse typeriä itsetehostus-vertailuja.

    • ihmettelen.vaan

      On se kumma että näille itkuisille autotoimittajille ei esim Kia Optima kelpaa

    • Kyykynkyykky

      Omituista miten näissä vertailuissa kriteerit muuttuu aina lennossa sellaisiksi että saadaan joku itäpurkki voittoon. Ensin sen pitää olla iso ja mukava, sitten kun skoda ei ole niin yllättäen vetästäänkin hintakortti esiin ja taas saadaan "haluttu tulos"

      • voideltu_VAGina

        VAGniikan maailmassa väännetään aina vagina voittajaksi. Pisteytys säädetään tämän mukaan. Esim. johonkin talviautovertailuun osui vagina, jossa "sattumalta" oli lisävarusteinen ESC. Siispä tämä keksintö otettiin yhdeksi tärkeimmistä arvosteluperusteista, josta jaettiin ämpärikaupalla pisteitä sekä miinuksia muille, joihin kanssa olisi moisen lisävarusteen saanut, mutta ei vaan oltu maahantuojille muistettu kertoa, että tällainen olisi tässä testissä syytä olla.

        Tai toisessa talvivertailussa vaginassa oli ehdottomasti testiryhmän surkeimpiin kuulunut lämmityslaite, mutta sehän on talviautovertailussa merkityksetön pikkuseikka. Samoin jos nyt ei automaatti-ilmastointi toimi kunnolla, niin testit tehdään säätäen lämmityslaitetta käsin.

        Jossain talviautovertailussa havaittiin VAGinan lukkojen jäätyneen, mutta se oli ennenkuulumaton yksittäistapaus. Kuten myös skeidan DSG-lootan ongelmat 60 tkm käyttötestissä.

        Kohtuullisen hilpeää oli myös, kun VAGniikan maailma löysi vaginasta ennenkuulumattoman hienouden - takalasin pyyhin käynnistyi automaattisesti, jos tuulilasin pyyhkimet olivat päällä ja peruutusvaihde kytkettiin. Missään muussa merkissä ei tällaista oltu VAGniikan maailman mukaan nähty. Eli ao. ominaisuus oli jopa jätetty ominaisuustaulukoista pois siihen asti, kunnes se lopulta saatiin VAGinaankin ja voitiin ottaa mukaan arvosteluperusteeksi. Ei sitä ennen.


    • käyppä_kokeilemassa

      On se, hieno se on, nimittäin Superb. Ei ihme, että sitä ylistetään.

      • Ryssäkaali

        Haju.


      • näin_se_kuiten_on

        Hyi helevetti ku tuo mesen ohjaamo on ruma. Ihan ku olis keskeneräinen. Muovinen puujäjitelmä on todella lapsellinen.
        Ei ehki venäläinen kaivuri ole nuin ruma ja se sentään on ruma.


    • aina_yksittäistapaus

      VAGniikan maailmassa voittaa aina vagina. Eikä ne ole koskaan kuulleetkaan mistään jäätyvistä lukoista, rullalle menevistä ovipelleistä, DSG/TSI vaivoista.

      Vrt. tuulilasin 30 tkm käyttötesti, josta lähti taas vaihteeksi yksi vagina huollon hellään huomaan, kun kone lurautti välijäähystä pytyt täyteen kondenssivettä.

      • RapidElegance

        Ei kuulopuheisiin kannata luottaa. Itselläni ei ole kokemusta jäätyvistä lukoista, rullalle menevistä ovipelleistä eikä DSG/TSI-vaivoista. Puhun sentään 5 vuoden Skoda-kokemuksen syvällä rintaäänellä.


    • Näin_oikeassa_elämässä

      Oikeassakin elämässä Skoda on todella hyvä ja mukava auto, joten ei ne testit kovin vääristeltyjä ole.

      • totuus_on_tuskallista

        Niinpä, jokainen voi käydä koeajolla ja todeta saman kuin testit. Jaa, muta tuo Rieju-poju joutuu odottelemaan viellä kolme vuotta.


    • Meluaasairaasti

      Hajoavassa itäkippasessa ei ole mitään järeää, peltikin on kuin paperia ja menee kasaan pienimmässäkin kolarissa pahimman laatuisesti. Osat b-luokan sekundaa, vw konsernin hylkyosia. Muoto on kuin raitsikassa, pitkä kapea korkea.Kamala sikakiikku ja pompottava rumilus.

      Ja huono ajaa.

      • eimilläänpahalla

        Häivy nyt jo vihdoin, ja hanki parempi elämä.


      • reppanakooot

        Palstan sairas kommentti


    • naurattaa_naurattaa

      No tässäpä asialinen aloitus. Nostetaanpa juttu kärkeen.

    • naurattaa_naurattaa

      On kykkeli taas ahkeroinut viime yönä. Nostetaans tätä ketjua kärkeen.

    • naurattaa_naurattaa

      Ja vielä Kykkelin kiusaki kärkeen tämäkin ketju.

    • SkodaOnHyvä

      Kykkeli ei ole näkemä löytänyt vastaväitteitä tähän ketjuun. Eikä ihme. Skoda on hyvä auto.

    • ShiningStar1

      Skoda onkin Tähti.

      • jesss1

        Näin voi sanoa.


    • tuttu.tulos

      Kovin tuttu ykkönen.

      • aina.sama.voittaa

        Niin on.


    • HOLISTI74.91

      Ei yllätä yhtään. On se jyhkeä auto toi suberb ja se sateenvarjo..

    • TotuusVastaanFakta

      Faktan Tarkastaja ei ole varmaan tätäkään vertailua löytänyt mistään, mutta Suberbin valtavista ongelmista on tietoa paljon?

      • HOLISTI74.91

        Totuus on tarua ihmeellisempää. Hyvin ovat subukat pelittäneet.


    • Skeidamani

      Järeä sedan?

      • Anonyymi

        Superb on järeä.


      • Anonyymi

        Repesin ihan täysin. Olipas murjaisu! Että oikein j-ä-r-e-ä Skoda! Huhhuijaa.


    • Anonyymi

      Hieno voitto.

    • Anonyymi

      Järeä voitto.

      • Anonyymi

        Todella järeä.


    • Anonyymi

      Skoda oli siis ainoa viiden tähden auto.

      • Anonyymi

        Niinpä muuten oli!


    • Anonyymi

      Skoda ja järeä mainittu samassa lauseessa, en jymmärrä kun logiikka puuttuu kokonaan.

    • Anonyymi

      Eikö tuoreempaa löytynyt kuin kuuden vuoden takainen artikkeli?

    • Anonyymi

      Järeä on autokin.

    • Anonyymi

      Voitti v. 2016. Nykyäänhän Skodaa ei vissiin enää edes tuoda Suomeen?

      • Anonyymi

        Ei täytä enää EU:n päästömääräyksiä, ei saa tuoda.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2920
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1686
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1567
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1391
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1384
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      402
      1308
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1089
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1047
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      855
    Aihe