Venlafaxinin lopetusoireet

Söin alle vuoden verran 150mg Venlafaxinia ja noin 2kk sitten päätin hiljalleen vähentää ja lopettaa lääkkeen syönnin. Kysyin asiaa tietty lääkäriltä ja asia oli ok.

Kun lopetin lääkkeen täysin, kärsin sähköiskuista päässä ja pahoinvoinnista n. viikon. Näiden oireiden loputtua ällöttävä olo vaihtui ahdistukseen, jatkuvaan pahantuulisuuteen ja yleiseen vaikeaan oloon. Nämä olotilat jatkuvat aamusta iltaan, eikä minulla ole oikeastaan mitään syytä tuntea näin. Nyt muuten huomaankin, miten lääke on vaikuttanut ihan oikealla tavalla, kun nämä kauheat ahinat ja negatiiviset tunteet tulivat takaisin :P
Ärsyynnyn todella helposti, töissä ei huvita käydä (asiakaspalvelua), en pysty rentoutumaan enkä keskittymään ja mahassa jäytää sellainen jännitystila jatkuvasti.

Eihän tämä olo ole pysyvä? Pelottaa, että tämä olotila on tullut takaisin jäädäkseen... En ole tällainen negatiivinen äkäpussi :( Enkä kyllä halua syödä lääkettäkään vaikka se selvästikin auttoi juurikin ahdistukseen vallan mainiosti.
2123
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Noin vuosi 150 mg venlaa, niin vähentämistä noin puoli vuotta oman kokemukseni mukaan. Kaikista aineista jotka parantaa oloa, tulee krapula. Mutta kyllä se krapula pikkuhiljaa hiipuu. Voi mennä puoli vuottakin.

Toinen olennainen asia on - oletko kyennyt vaikuttamaan ahdistuksen todelliseen syyhyn?

Äänestä
  • Joo olen saanut tässä vuoden sisällä tehtyä tarvittavia ja hyviä muutoksia elämääni. Taloudellisen tilanteen kun saisi kuntoon vielä! Mutta niin, kärsivällisyyttä siis tarvitaan tässä "vieroituksessa" :P

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Ärrimurri kirjoitti:

Söin alle vuoden verran 150mg Venlafaxinia ja noin 2kk sitten päätin hiljalleen vähentää ja lopettaa lääkkeen syönnin. Kysyin asiaa tietty lääkäriltä ja asia oli ok.

Kun lopetin lääkkeen täysin, kärsin sähköiskuista päässä ja pahoinvoinnista n. viikon. Näiden oireiden loputtua ällöttävä olo vaihtui ahdistukseen, jatkuvaan pahantuulisuuteen ja yleiseen vaikeaan oloon. Nämä olotilat jatkuvat aamusta iltaan, eikä minulla ole oikeastaan mitään syytä tuntea näin. Nyt muuten huomaankin, miten lääke on vaikuttanut ihan oikealla tavalla, kun nämä kauheat ahinat ja negatiiviset tunteet tulivat takaisin :P
Ärsyynnyn todella helposti, töissä ei huvita käydä (asiakaspalvelua), en pysty rentoutumaan enkä keskittymään ja mahassa jäytää sellainen jännitystila jatkuvasti.

Eihän tämä olo ole pysyvä? Pelottaa, että tämä olotila on tullut takaisin jäädäkseen... En ole tällainen negatiivinen äkäpussi :( Enkä kyllä halua syödä lääkettäkään vaikka se selvästikin auttoi juurikin ahdistukseen vallan mainiosti.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu