Tuttavani tekee toiminimellä rakennustöitä. Nyt meinaa väsätä itse n. 5m korkeat telineet 40x40mm huonekaluputkesta hitsaamalla. Plus puiset tms. lavat.
Olin hiukan sitä mieltä että ei täytä turvallisuusvaatimuksia.
Aika pian tulee joku valtaa pitävä taho ja käskee kerätä kimpsut ja häipyä. Vai kuinka käy?
Homma on keskikokoisen kaupungin keskustassa.
Itsetehdyt telineet?
6
220
Vastaukset
- 0tt0
Kaverille tulee muutama ukko myös palkallisena töihin.
- Tukevathan-neon
No en ite oo koskaa mistää määräyksistä välittänyt ja se työn vastaava siitä saa vaa sakot ja homma jatkuu vaikka paremmilla telineillä. 20v sitte ku olin timpurin oppipoikana ni se mestari vaa tokas että jos 2×4 päällä ei pysy ni sillo on liian kännissä. Tai jos muuten pelottaa ni liikkuupahan varovaisemmi. Ja nyt 20v oon kiikkunu kaikenlaisten viritysten nokassa ja toistaiseksi ei oo mitää sattunu eikä oo kukaa asiasta valittanut.. isännät on vaa välillä kauhistellu.
- kerransekirpaisee
Tukevathan-neon kirjoitti:
No en ite oo koskaa mistää määräyksistä välittänyt ja se työn vastaava siitä saa vaa sakot ja homma jatkuu vaikka paremmilla telineillä. 20v sitte ku olin timpurin oppipoikana ni se mestari vaa tokas että jos 2×4 päällä ei pysy ni sillo on liian kännissä. Tai jos muuten pelottaa ni liikkuupahan varovaisemmi. Ja nyt 20v oon kiikkunu kaikenlaisten viritysten nokassa ja toistaiseksi ei oo mitää sattunu eikä oo kukaa asiasta valittanut.. isännät on vaa välillä kauhistellu.
Sarjassamme kuuluisia viimeisiä sanoja: toistaiseksi ei oo mitään sattunu.
- BobBuilder
Tuskin tuosta mitään ongelmaa löytyy. Voihan vastaava työnjohtaja tai henkilö, joka vastaa työmaan turvallisuudesta vaatia telinesuunnitelman, mutta siinä se sitten on. Noin matalaa julkisivutelinettä ei tarvitse edes ankkuroida.
Homma on sinänsä epätaloudellista, koska tuollaiset telineet saa Puolasta pikkurahalla. En ole itse hitsannut yhtään telinettä, mutta kakkosnelosesta niitä olen kyllä teettänyt.
Vuokraaminen ei nykyään kannata, koska omat saa yhden vuokran hinnalla, kunhan näkee ulkomailta tilaamisen vaivan. - gdksaslöjkaöl
Telineet on rakennettava standardin mukaisena ja sitten CE-merkittävä tyyppikilpeen. Ja tarkastettava vuosittain.
Ei ongelmaa jos osaa sen tehdä määräysten mukaisena.- Osa-aikaeläkeläinen
Telineet saa tehdä vain siihen hommaan koulutetut, ja telineet tarkastetaan ennen niiden käyttöönottoa. Tuo telinetyönjohtajan tarkastus on voimassa viikon. Sitten on tarkastus uusittava, ja merkittävä se telinekorttiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset20917068Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"16512143Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1766686Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El415940Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään644832MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny124712Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.193927Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m993620Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta833560En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk103331