Tuttavani tekee toiminimellä rakennustöitä. Nyt meinaa väsätä itse n. 5m korkeat telineet 40x40mm huonekaluputkesta hitsaamalla. Plus puiset tms. lavat.
Olin hiukan sitä mieltä että ei täytä turvallisuusvaatimuksia.
Aika pian tulee joku valtaa pitävä taho ja käskee kerätä kimpsut ja häipyä. Vai kuinka käy?
Homma on keskikokoisen kaupungin keskustassa.
Itsetehdyt telineet?
6
194
Vastaukset
- 0tt0
Kaverille tulee muutama ukko myös palkallisena töihin.
- Tukevathan-neon
No en ite oo koskaa mistää määräyksistä välittänyt ja se työn vastaava siitä saa vaa sakot ja homma jatkuu vaikka paremmilla telineillä. 20v sitte ku olin timpurin oppipoikana ni se mestari vaa tokas että jos 2×4 päällä ei pysy ni sillo on liian kännissä. Tai jos muuten pelottaa ni liikkuupahan varovaisemmi. Ja nyt 20v oon kiikkunu kaikenlaisten viritysten nokassa ja toistaiseksi ei oo mitää sattunu eikä oo kukaa asiasta valittanut.. isännät on vaa välillä kauhistellu.
- kerransekirpaisee
Tukevathan-neon kirjoitti:
No en ite oo koskaa mistää määräyksistä välittänyt ja se työn vastaava siitä saa vaa sakot ja homma jatkuu vaikka paremmilla telineillä. 20v sitte ku olin timpurin oppipoikana ni se mestari vaa tokas että jos 2×4 päällä ei pysy ni sillo on liian kännissä. Tai jos muuten pelottaa ni liikkuupahan varovaisemmi. Ja nyt 20v oon kiikkunu kaikenlaisten viritysten nokassa ja toistaiseksi ei oo mitää sattunu eikä oo kukaa asiasta valittanut.. isännät on vaa välillä kauhistellu.
Sarjassamme kuuluisia viimeisiä sanoja: toistaiseksi ei oo mitään sattunu.
- BobBuilder
Tuskin tuosta mitään ongelmaa löytyy. Voihan vastaava työnjohtaja tai henkilö, joka vastaa työmaan turvallisuudesta vaatia telinesuunnitelman, mutta siinä se sitten on. Noin matalaa julkisivutelinettä ei tarvitse edes ankkuroida.
Homma on sinänsä epätaloudellista, koska tuollaiset telineet saa Puolasta pikkurahalla. En ole itse hitsannut yhtään telinettä, mutta kakkosnelosesta niitä olen kyllä teettänyt.
Vuokraaminen ei nykyään kannata, koska omat saa yhden vuokran hinnalla, kunhan näkee ulkomailta tilaamisen vaivan. - gdksaslöjkaöl
Telineet on rakennettava standardin mukaisena ja sitten CE-merkittävä tyyppikilpeen. Ja tarkastettava vuosittain.
Ei ongelmaa jos osaa sen tehdä määräysten mukaisena.- Osa-aikaeläkeläinen
Telineet saa tehdä vain siihen hommaan koulutetut, ja telineet tarkastetaan ennen niiden käyttöönottoa. Tuo telinetyönjohtajan tarkastus on voimassa viikon. Sitten on tarkastus uusittava, ja merkittävä se telinekorttiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172