Jaguar F-Pace koeajettu

popol

Kävin koeajamassa 2.0d F-Pacen. Varustetaso oli jokin keskimääräinen. Nahkapenkit oli ja näyttömittaristo ja jotain muuta, mutta ei ollut ihan kaikkea listalta poimittu.

Äkkiseltään autosta jäi hieman laimea kuva. Ei se nyt huono ollut, mutta mielestäni liian kallis ( koeajoauto noin 80k€ ) laatutasoon nähden. Esim. sisustan muovit osittain hieman halpiskamaa ja melutaso oli kyllä liian kova. Rengasmelua tuli takapäästä aika reilusti 100km/h nopeuksissa ja se oli jopa ärsyttävän metelipitoista.

Moottori ja vaihteisto pelasi sinällään tosi hyvin ja potkua oli tuossa pikkudieselissä ihan riittävästi. Ehkä autosta tosin oli yritetty tehdä liiankin sporttinen, koska normaali asetuksella kaasuvaste oli mielestäni liian herkkä ja vasta ecolla se oli ns. hyvä normaaliajoon. Jousitus oli myös hieman nypyttävä ja melko jämäkkä. Kannattaa mielestäni ehdottomasti ostaa perus 18 valsseilla, jotta melutaso laskee ja mukavuus säilyy. Tässä oli 19" vannesarja, tosin renkaat sinällään isot 255/55R19. Auto oli myös aika herkkä ohjauksesta eli rattia ei kärsinyt tiellä hirveästi heilutella jos mieli että auto ei ala mutkitella. Omaan makuun se oli silti ihan ok.

Arvosteluni on ehkä kriittinen, mutta kyllä tässä hintaluokassa pitää ollakin. Tosin mielenkiinnon herättäjän jagella on 3 vuoden takuu ilman kilometrirajaa ja tuohon kuuluu ilmaiset huollot.
Pienillä parannuksilla olisi samaan rahaan saanut erinomaisen autonkin.

2

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nkiiiioio

      No vuoteen ei tarvi huoltaa ja huolto eli öljynvaihto ei maksa kun 2-3 sataa yleensä merkkiliikkeessä. Joten tuo huoltohomma on vähän se ja sama. Kävin kanssa katsomassa F-pacea, ajoon en saanut auto kun autoliikkeen työntekijä on sillä reissussa varmaan onhan nyt kesä:) mutta yleisvaikutelma ulkoa todella makea, ehkä macanin kanssa siisteimpiä maastureita. Sisusta taas iso pettymys. Ei läheskään kilpailijoiden tasolla. Viimeistely on halvan näköistä olevinaan hienoa ja kiiltävää mutta esim nahat on vähän niin ja näin tikkailtu kun katsot tarkemmin. Kovaa muovia aika paljon jne. Yritetty tehä hienoa ja äkkiseltään onkin hieno mutta tulee mieleen vähän sama mikä tulee kun hyppäät audista uuteen seattiin. Paljon samaa ja kuvissa näyttää hienolta mutta ne yksityiskohdat ja materiaalit on auttamatta eri tasolla kuin audissa. Toi pitäs olla 3 litrasena ehdottomasti muuten aika nuhanen:

    • Eiriitäymmärrys

      Itse en kyllä autoa alle 100ke saa millään. Melkein kaikki isommat maasturit on lähes sen 150ke oikealla moottorilla ja varusteltuna tietenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe