Masentuneena kohti loppua!

Entiedäyhtäämitää

Tätä epätoivoa on kestänyt jo turhan pitkään. Turhan pitkään!
Enää en jaksaisi.
En ole oikeutettu apuun, koska olen
- köyhä
- riittävän hyvässä kunnossa.

Huolet ovat kasautuneet jo niin valtavaksi möykyksi. Vuosia on vierinyt ja ongelmani ovat kertautuneet moninkertaisiksi. Kaksi vuotta sitten ongelmani olisivat olleet vielä varsin helposti hoidettavissa, silloinhan ainoat huolenaiheeni liittyivät talouteen, joka oli ajautunut kuralle. En saanut tuolloin sossusta mitään.. Vain muutaman hikisen maksusitoumuksen kauppaan.

nyt ongelmani ovat kertautuneet moninkertaisiksi ja olen pahoin velkaantunut. Olen saanut vastikään myös vastuullisen työn, mutta oma jaksaminen ja keskittymiskykyni ei siihen riitä. Valvon yöt ja töissä olen ihan tuubassa. Ja siinä tilassa pitäisi tehdä monenlaisia päätöksiä. Aivoni vain huutaa hallelujaa... Välillä tuntuu, kuin olisin ihan huppelissa. Sydän lyö miten sattuu, lihakset kouristelee jne. Samoja oireita mulla on ollut vuosi sittenkin, muttei läheskään näin voimakkaina.
Pelkään, että ongelmani tulee tästä vielä pahenemaan.... olen vasta perehtymässä uuteen työhön ja siinä tulee koko ajan uutta. Kerroin ongelmistani johtajalleni. Hän ei selvästikkään ymmärtänyt asian vakavuutta, vaan sanoi, että kyllä sinä tästä pikku hiljaa opit ja hyvä työntekijä susta tulee. Tiedän, että työhön liittyy valtavasti vaaranpaikkoja. Kun olen tuubassa, pelkään, että saan aikaan jotain peruuttamatonta. Monta läheltä pititilannetta on jo tapahtunut ja se kuormittaa minua henkisesti todella paljon. En selvästikkään ole kykenevä tähän työhön.
Onko minusta enää mihinkään?

Koen olevani yhteiskuntaan kelpaamaton.
Mielessäni pyörii jatkuvasti kysymys:
- jos olisin saanut taloudellista apua kaksi vuotta sitten, olisiko minulla näitä muita ongelmia?
-Olenko minä itse tyhmyydelläni nämä ongelmat aiheuttanut.

En ole saanut tarpeeksi intensiivistä apua, vaan neljä pahaista käyntiä kahden vuoden aikana ja kaikilla kerroilla on suositeltu aloitettavaksi ssri-lääkitys. Tiedän, että se on yksistään täysin turhaa. Olenhan minä napsinut takavuosina niitä neljä vuotta vailla mitään terapiaa.... Eikä mikään asia muuttunut, joten lopetin tuolloin omatoimisesti lääkityksen. Tuolloin minulla ei ollut taloudellisia ongelmia, vain yksinäisyys aiheutti masennusta. Nyt olisi ystäviä, mutta taloudellinen puoli taas on niin ja näin... Sekä minun pääni... se on hirttäny kii jo aikapäiviä sitten.

Olen menossa masentuneena kovaa vauhtia kohti loppua!
Päällimmäisin ajatus on, kumpa sais laskea jo tämän matkasauvan, ennen kuin se viedään minun kädestä. Ilman sauvaa en voi periä taivasta.... Ja pelkään myös, että ilman sauvaa saatan ottaa oikeudet omiin käsiin ja hoitaa ite itteni täältä pois!

22

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä_kyllä

Tälle palstalle aina tavan takaa ilmestyy samantyyppinen nyyhkytarina. Joku niistä saattaa olla tottakin.

Tältä palstalta on kuitenkin turhaa hakea apua ja odottaa ymmärtämystä, koska täällähän ei juuri monestikaan käy uskovaisia. Palsta on pilkkaajien temmellyskenttä. Täällä melkein kaikki ovat kovia toisilleen. Jokainen on omasta mielestään vahva ja oikeassa aivan kaikissa asioissa.

En minäkään usko mihinkään terapiaan, en sitten vähän vähää. Enkä lääkkeisiinkään, mutta niistä saattaa joskus ola tilapäistä apua. Sinun olisi ehkä parasta keskustella asioistasi jonkun uskovaisen kanssa, vaikkapa puhujan kanssa. Eivät hekään kaikkia ongelmia pysty ratkomaan, mutta sellaisesta jutustelusta saattaisi saada voimaa. Eihän ketään yksittäistä puhujaakaan määrättömiin voi rasittaa, mutta kerran taikka pari semmoisen voisi pyytää luokseen taikka käydä hänen luonaan, ja sitten voisi löytyä taas joku yhtä hyvä kaveri, jonka kanssa voisi muutaman kerran kommunikoida.

Ongelmallista elämässä yleensäkin on se, että jokainen käpertyy omiin ongelmiinsa ja luulee, ettei toisilla ole mitään ongelmia. Niitähän on aivan riittämiin ihan jokaisella.

Tsemppiä!

• sdsdsgdgsdsggds

"En minäkään usko mihinkään terapiaan, en sitten vähän vähää." sehän on se mikä ihmistä auttaa koska ihminen oppii ymmärtämään itseään ja toimintaan ja käyttäytymistään ja miksi jotain on tapahtunut ja kun jotain on tapahtunut miten käsitellä se ja päästä yli ja muodostaa uusi ajatusmaailma jne

"Sinun olisi ehkä parasta keskustella asioistasi jonkun uskovaisen kanssa, vaikkapa puhujan kanssa." Usko syntisi anteeksi niin kaikki on hyvin? Kyllä jumala auttaa kun jaksat taivaltaa uskomassa ja käyt seuroissa ja et luovu uskostasi. älä ajattele kyllä jumala ymmärtää jne rukoillaan yhdessä.

"-Olenko minä itse tyhmyydelläni nämä ongelmat aiheuttanut."
        Ihminen kehittyy läpi elämänsä. Ei kukaan ole tyhmä sillä aina on jotain mihin verrata, se on vain ihmisten ego joka haukkuu toista ja itseään tyhmäksi. Ei elämässä ole ongelmia vaan tapahtumia jotka koetaan ongelmina koska ei ajatella kasvun kautta. Mitä enemmän ihminen tulee tietoiseksi omasta itsestään sitä "pehmeämmin" elämä menee ja ihminen ajattelee "tuossa on tuommoinen asia jos teen näin niin se ratkeaa ja luo tämmöisen tuloksen ja elämäni muuttuu näin jne"

• Entiedäyhtäämitää

Olen puhunut yhdelle puhujalle, joka taas kehoitti hakemaan apua ammattiauttajalta. Hän totesi, ettei pysty auttaa minua ongelmissani ja ymmärrän täysin. Eihän se puhuja ole sen kummoisempi ihminen, kuin me muutkaan. Totesin hänelle kyllä, että olen sitä ammattiapuakin yrittänyt - tuloksetta. En viitsinyt häntä enempää rasittaa.

Ystäviä en enää rasita "nyyhkytarinoilla". En halua heitä kuormittaa, vaikka aika ajoin muutamille ystäville olen todennut, että kaipaisin jo oikeasti pois. Mun on turhaa kasvotusten ruikuttaa, koska he vain väsyisivät, kun eivät voi kuitenkaan minua auttaa. Enkä voi sitä niiltä vaatiakaan.
        Sen sijaan kun kirjoitan tänne (vaikka hyvin tehotonta onkin), en kuormita ketään läheistä. Puran vain sisällä olevaa tuskaa. Minulla ei oikein ole muita vaihtoehtoja.

Aikoinaan ennen nykyisiä ongelmia minun ongelmani oli yksinäisyys, joka pitkälti johtui varmaan siitä, että olin koulukiusattu. Yksinäisyydestä pääsin eroon sattumalta. Olin vain kerran kesällä lähtenyt vähän kauemmaksi seuroihin ja sitä huomaamattani ujuttauduin porukkoihin. Kaikki kävi ihan sattumalta ja minulla oli tuolloin vielä ssri-lääkitys. En toki puhunut uusille ystäville siitä mitään. Huomasin vain, että masennukseni vain oli jäänyt, jolloin varasin lääkärille ajan ja kysyin, voisinko jo lopettaa lääkityksen. Lääkäri oli sitä mieltä, että ilman muuta jatkat, joten päätin lopettaa sen ihan itse. Tuo tapahtui siis vuosia sitten. Ja nyt minulle tarjottaisiin taas samaa tehotonta "apua". Tiedän, ettei mikään nappi minun ongelmiani ratkaise. Siihen tarvitaan jo ulkopuolista neuvontaa, mutta kun sitä en saa, on kaiketi paras, että joku kaunis päivä muutan maan alle.
        Tiedän edelleen, että tämä nyyhkytarina ei vie asioitani yhtään eteen päin, mutta kun muutakaan en kykene tekemään. Valvottuja öitäkin takana ihan liikaa!

• Eppäilen

"Niinpä kyllä" -nimimerkki

"..koska täällähän ei juuri monestikaan käy uskovaisia. Palsta on pilkkaajien temmellyskenttä"...

"Sinun olisi ehkä parasta keskustella asioistasi jonkun uskovaisen kanssa, vaikkapa puhujan kanssa. Eivät hekään kaikkia ongelmia pysty ratkomaan, mutta sellaisesta jutustelusta saattaisi saada voimaa"...

Kuka on uskovainen??

• Kaikkea_hyvää_sinulle

Rukoile, ja vaadi itsellesi ammattiapua! Älä luovuta. Tämä elämä on tarkoitettu kestettäväksi, mutta pyydä apua siihen!

• Olen_onneton

Siellähän on melkein samanlainen tilanne kuin minulla. Itselläni vain perheestäkin pitäisi huolehtia omien ongelmien lisäksi..

• ottaakäyttööön

Reviiritaistelulla voittoon.
      -
      Siis kun menet vl seuroihin, käytä "kyynärpäätaktiikkaa".
      -
      Töni kaikkia, mulkoile arvokkaasti kaikille, käytä paljon hajusteita.
      -
      Pidä kännykkää melkein aina korvassa, esitä toimitusjohtajaa, jolla on kiire.
      -
      Älä keskustele kenenkään kanssa, eivät ole niin arvokkaita.
      -
      Jo rupes "paikka löytymään" vl lahkossa.

• killikellot

Vai että Toikkaraisen voimaa.
        Ei se taida toikkaroimalla se vl voima "ehtyä"

• xzxzvfxz

Jos et saa nukuttua öisin, unilääkkeet saattaisia auttaa. Kummasti selkenee asiat kun saa nukuttua. Jos et saa reseptilääkkeitä, melatoniini saa ilman reseptiä apteekistä.

• Rodeo.Cowboy

Olet vastuulliseen ja vaaralliseen työhösi nähden alipalkattu! Jos vaan jaksat niin vaadi pomoltasi palkankorotusta!

• Entiedäyhtäämitää

En ole alipalkattu, vaan olen pahoin velkaantunut. Olen vasta saanut tämän työn. Velkoihin nähen palkkani on kuitenkin liian pieni.. ainakin alussa, kun joudun kuitenkin kituuttelee pitkään ennen, kun saan talouden tasapainoon. Se vain, että palkkaakaan en ihan heti tililleni saa. Toisekseen, vaikka työni sisältää paljon vastuuta, palkka on vastuuseen nähden mielestäni liian pieni. Mutta tämän verran kaikki muutkin aloittelevat saa tällä alalla. Kyllähän tällä elelisi vallan mainiosti, jos talouspuoli olisi mallillaan.
        Olen jo tehnyt muutaman virheen työssäni ja pelkään, mitä seuraamuksia niistä tulee olemaan. Virheet eivät ole niin vakavia, mitä tässä työssä pahimmillaan voi saada aikaan. Olen ihan järjettömän stressaantunut. Tukalissa tilanteissa aivot huutaa hoosiannaa ja sanat katoaa. Enkä kykene reagoimaan riittävän nopeasti yllättäviin tilanteisiin.
        Tässä tilanteessa voisi minulle sopia jokin vähemmän stressaava työ, vaikkakin pienemmällä palkalla. Koen olevani kykenevä tällä hetkellä lähinnä vain johonkin liukuhihnaduuniin :(

• keskikeggä

Leipäpappi ne ennenkin on mielenterveyden hoitanut, niin kuin synnytyspelotkin, mahakivut, gynekoloogiset liitännät,
      seurusteluasiat, ohjeet nuorille, jne.
      -
      Kilpisty vain maatiaissaarnamiehen polvelle, se tietää ja Jumalaa rukoilla, kaikki
      vaivat saa parannettua.
      -
      tk

• hertti

Melatoniinia vaan nukahtamisavuksi ja d-vitamiinista voimaa. Ota d-vitamiinia väh. 50 mikroa päivässä kesälläkin, talvella 100 tai enemmän. Kyllä ne jaksamista parantaa.

• Entiedäyhtäämitää

Otan aina ennen nukkumaan menoa melatoniinitabletin ja päivittäin otan d-vitamiinivalmisteita. Mutta siitä huolimatta uni ei tule. Onko nuo Suomessa myytävät melatoniinivalmisteet sitten niin tehottomia. Olen kuullut, että melatoniini ei auta esimerikiksi ahdistuneelle tms. Silti olen melatoniinivalmisteita käyttänyt. Uneen en oikeesti niillä itseäni saa. Unilääkkeitä taas en halua alkaa käyttämään.

• vielänuori

Olen käynyt läpi suuren masennusaallokon.Olin terapiassa ja hoitajat sanoi,että se johtuu siitä,että minua on lapsena peloteltu helvetillä.
      Löysin kirjastosta kirjan "Ilon filosofia"
      Luettuani se minulta on mennyt tuo pelko.Masennuskin on parantunut.

• Tässäkin tulee ilmi, että totuus tuo elämän ja Jeesusken.

Sen taas vei Sinulta SRK. Kenenkähän puolella se lienee.

Kes

• nikke.yli.voltti

Jussiki saarnaa jeesuskesta..ilkosillaanko, vaikka kaveri narua katellu jo kohta viikon.

• Entiedäyhtäämitää

Päätin sitten ostaa itelle uuden pyörän, jolla taittaa työmatkoja.
      Kuinka sitten kävikään.... pyörästä puhkesi kumet ja vanne meni kieroon. Ja näillä loppuneilla voimilla täytyisi tämä pyörä laittaa takaisin ajokuntoon. voimatkin lopussa. Päätin ostaa sen verran hyvän pyörän, että matka taittuis kevyesti, kun ei ole tuota autoakaan enää ollut aikoihin. Huomenna töihin kävellen. Miten voi elämä tökkiä näin pahasti? Mulla ei riitä paukkuja pyörän kuntoon saamiseksi, kun ei oikein naposta enää mikään... Musta on tullu ihan mielettömän saamaton ja uusavuton... Ennen en ollu näin käsi. Kun motivaatio kaikkeen on lopussa, pienetkin vastoinkäymiset tuntuu liian suurilta. Koko päivä menny ton pyörän kanssa ihmetellessä. Ja seinät kaatuu ja kaikkea. Ei vain jaksais enää mitään. Ajatukset vain pyörivät kuolemassa ja luovuttamisessa. Miksi tehdä mitää, kun tuntuu, ettei mikää enää onnistu.
      Ne töissä aikaan saamani virheetkin saattavat koitua mun kohtaloksi. Ne ovat käsittelyssä... kuitenkin vielä työt jatkuu. Ja aivot entistä pahemmin jumissa. Musta on tullu valikoiva afaatikko, eli välillä änkytän ja sanat katoaa. Olen myös kuin dementikko, jonka kognitiiviset taidot ja muisti ovat olemattomat. Kaikki mitä teen, on vain hästäämistä. Hajamielisyys pahentunut ja pahentunut. Kovasti yritän järjestellä asioita, mutta ne menevät vain entistä pahemmalle mallille.
      Tänään esimerkiksi yritin siivota huonetta... sain aikaan entistä kauheamman kaaoksen. Sekä ostin vihdoin uuden pyörän hajonneen tilalle, kun olin niin neuvoton, etten saanut väsättyy aiempaa ajokuntoon.... Ja nyt uusikin on epäkunnossa! Pitäisi ostaa uusi vanne ja paikata kumi. mutta tällä päälläkö? Päällä, joka on leikannut näköjään jo totaalisesti kii... enää en onnistu muuta, kuin epäonnistumaan....

• Entiedäyhtäämitää

pyörästäni siis puhkesi takarenkaan kumi ja takavanne meni kieroon. Pyörä on tilattu ulkomaisesta nettikaupasta, Vastaava pyörä Suomesta ostettuna maksaisi huomattavasti enemmän. Rengas puhkesi, kun tiellä oli kolo, johon osuin. Cyclocross ei ole näköjään mun laji... onko mikään muukaan

• kylläseeeppä

"Olen käynyt läpi suuren masennusaallokon.Olin terapiassa ja hoitajat sanoi,että se johtuu siitä,että minua on lapsena peloteltu helvetillä."
      -
      Et ole ainoa.-
      Elämä, nuoruus meni täysin vl kotona, jossa itku oli aina äidillä läsnä,
      välillä huutaen lasten kuullen että "Voi kun äkkiä jumala ottais taivaaseen".
      -
      Oli siinä pienillä lapsilla turvaton olo.
      -
      Masentuneena on joutunut kieltojen, pieksämisen kautta vl lapsuuden kulkemaan,
      nyt pois vl kuvioista onnelliseen elämään.

• Entiedäyhtäämitää

Mun masennukseni tuskin suoranaisesti uskosta ja opinkappaleista. Köyhyys on ehkä jättänyt pahimmat jäljet minuun. Kotini oli vähävarainen ja sisaruksia todella paljon. Tästä johtuen kotona oli kurjuutta paljon ja huoneetkin jaettiin useiden muiden kanssa. Yöt meni valvoen, koska yleensä samassa huoneessa oli myös itkevä yksivuotias vastasyntyneen ollessa isän ja äidin huoneessa.

Nykyiset ongelmani eivät kuitenkaan ehkä johdu lapsuuden valvotuista öistä ja kurjuudesta, vaan ehkä enemmän vain siitä, ettei pääni leikkaa niin kuin pitäisi. Olen kova ahdistumaan ja stressaantuneena lamaannun. Kun olisi paljon asioita hoidettavana, en kykene aloittaa sitä ensimmäistäkään.

Tänään sain sen taas huomata. Olen saamaton.... On iltavuoro. Aamupäivä olisi aikaa laittaa asioita järjestykseen. Yritin... sotku vain pahenee. En tiedä, mitä kannattaa heittää menemään jne. Ja mikä homma kannattaisi tehdä ensin. Ongelma on se, että en osaa päättää. Saatan tehdä monta asiaa yhtä aikaa, jolloin mikään ei suoriudu loppuun asti. Tänään kokeilin, että pitäydyn yhdessä asiassa. Mutta eipä menekkään niin helposti. Täällä sekamelskan keskellä ei keskity enää mihinkään ja kaikki tavarat on hukassa. Olen hukannut elämäni narut täysin ja nekin ovat ihan sökkyrällä.

Tiedän, että tämä suomi24 tuskin asioitani eteen päin vie. En kuitenkaan kykene muuhun.... eilinen meni härvätessä. Pyörästäni puhkesi kumi. Pudotin puhelimen kädestä ja lasi meni säröille. Hukkasin ulko-oven avaimen, jolloin ulkoilu jäi lyhkäseksi avainta etsiessä. Sain palkkakuittini yms sellaiseen epäjärjestykseen, että lopulta luovutin.... Ja mitä vielä. Kaikkea en jaksa edes kertoa ja selittää.. Ei näillä aivoilla vain enää mitää aikaseksi saa. Mistä saan onnistumisen elämyksiäkään enää, jos kaikki, mitä teen, tuottaa vain epäonnistumisia ja vie mua entistä syvemmälle epätoivon alhoon.....

Huhhuh..... En tule selviämään tästä omin avuin. Tällä menolla olen menossa kovaa vauhtia kohti loppua.... Ja pelkään, että elän silti pitkään.... jossain hoitolaitoksessa seonneena. Ja että elän vielä vuosikausia aivovammasena. Ei kai tästä voi enää kauaa mennä ennen, kuin pääni oikeasti sekoaa.
        Uskoni hyvään tulevaisuuteen on todella lujilla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      122
      2613
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      226
      2252
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      61
      1603
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      184
      1461
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      56
      1340
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1086
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      68
      1086
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      36
      1021
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      972
    10. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      924
    Aihe