Valmetti vai Foorti

Konettahankkimassa

Mitä mietä olette jos on hankinnassa Valmet 702 vm 1989 vai Ford 6610 vm 1982 kumpi olisi parempi vaihtehto molemmilla tunteja suunilleen saman verran.

7

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molempianytkin

Molemmilla on puolensa, ja töitä tehdään vieläkin molemmilla. Muista kuitenkin, että vanhoihin vehkeisiin tarvitaan aina jotain osia, ja siinä Ford on moninverroin helpompi ja turvallisempi. Varaosa ja tarviketuojia on monia, esim IKH, Farmilaite, lisäksi Ford 6610 on yksi maailman eniten valmistetuista koneista, joten kaikkea löytyy myös ulkolaisista nettikaupoista. Valmettiin ei varsinaisia varaosia tehdä missään, joten se on purkaamoiden varassa, ja nykyään traktoreita puretaan hyvin vähän ja siksi hinnat ovat hunajaa.

• upr

Kyllä Ford on huomattavasti parempi vaihtoehto, tosin tuossa vuosimallissa taitaa olla rattivaihteet, joihin kyllä tottuu melko pian. Itse olen omistanut molemmat Valmet 702 sekä Ford 6610 tosin minun Ford oli vm. 1989. Mutta noista kahdesta Ford oli ylivoimaisesti parempi.

• jfjfhjfhhjfdg

Fordiin saa vielä hyvin varaosia mutta Valmetissa jo pitää turvautua monesti purkuosiin kun jo valkolakitkin siksi kadonneet.

• mmff

Jos on ostamassa 80 luvun tai vanhempaa traktoria, kannattaa pitää ensimmäisenä mielessä varaosien saatavuus. Tällöin ainoat turvalliset vaihtoehdot on Ford ja Massey-Ferguson. Molempiin osat löytyy aina 50 luvulle asti.

• Minkälainen on vm.1989 mallinen Valmet 702?

• voortii

Eiköhän tuo tarkoita -79... Minä laittaisin ehdottomasti 6610:n Nuo tuonaikaiset valmetit on sellaisia nyrkkipajan tuotoksia että en ostaisi vaikka olisi kuinka priima yksilö.

• foorti

Vastakkain romurauta tai traktori? Ota Ford jos et ole romukauppias.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2749
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2537
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2258
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1535
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1518
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1463
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1148
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      23