Kokeneille portsareille kysymys

Mietteliäs-

Noniin, ehkä tä ois oikee osasto tälle, pistin ensin tuonne työelämän puolelle.. :D

Tuli tilanne vastaan missä olin poistamassa häiriökäyttäytyjää, kaikki tuntui menevän ihan okei, kunnes kaverit tulivat paikalle. Painia ei onneksi tullut, mut poistoa vaikeutta poistettavassa roikkuvat 2 keskikokoista miestä vetäen toiseen suuntaan samalla kun kuului perus "älä ny hei, an sen ny olla".
Jos joku ei-portsari haluaa kuulla poiston syyn ennenkuin alkaa haukkumaan virka-intoiseksi, niin kyseinen herrasmies oli kourinut asiakkaita mm perseestä, ja rinnoista kieltojenkin jälkeen.

Tällä kertaa selvisin pienellä köydenvetomaisella kisalla, mutta olisi kiva kuulla kokeneempien vinkkejä vastasuuden varalle miten te noista ootte selvinneet kun vastassa on enemmän kuin yksi?

Yksin kun olen ovella hommissa, niin rupesin heti miettimään et mitä jos kaverit oisivatkin olleet vähän agressivisempia, tai toinen pitänyt esim tiskistä kiinni, enkä ois päässy mitenkään sieltä irrottamaan ilman että poistettava ois päässyt irti jne.

3

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu-1975

      Nuo ovat aina hankalia tilanteita, eikä niihin ole yhtä oikeaa patenttiratkaisua. Ihmisten "lukutaito" (joka kasvaa kyseissä ammatissa vuosien varrella) on aika avainasemassa kun miettii mihin ratkaisuihin turvautuu.
      Jos kysessä paikka missä useampi järjestyksenvalvoja on töissä, niin ehdottomasti pyytää kolleegaa apuun.
      Jos toimitaan yksin, niin sitten tietysti homma pitää saada ratkaistua yksin. Henkilöistä riippuen, niin yksi hyvä keino on selkeästi sanoa miksi kaveri ollaan poistamassa, tuo naisten kouriminen on monasti sellainen asia, mitä muutkaan eivät välttämättä hyväksy. Eli kavereiden mieli poiston "estämiseen" saattaa helpostikkin muuttua siinä vaiheessa kun selität heille asiallisesti miksi olet poistoa tekemässä, eli et sitä ole tekemässä "huviksesi".
      Voimallahan nuo välillä joutuu tietysti puheista huolimatta tekemään, silloin pitää vain olla varma mitä on tekemässä, ja jos kokee ettei selviä 1vs.3 tilnateesta, niin ei poliisien soitto ole mikään poissuljettu vaihtoehto, etenkin jos selkeää väkivallan uhkaa sinua kohtaan on esitetty ja estetty (fyysisesti) sinun suorittamasta työtehtäviäsi.

    • kyyrä

      Kieltämättä ärsyttävä tilanne. Vastaavanlaisissa tapauksissa olen vedonnut itse poistettavaan ja sanonut mm. "eikö aikuinen mies osaa yksin vastata teoistaan", "hoidetaanko tää nyt ihan meidän kesken" jne.. Tietysti jos poistoa aletaan fyysisesti estämään niin aina voi sanoa että jos aiotte estää minua tekemästä työtäni niin putka kutsuu koko porukkaa. Järkipuhetta käyttäen ja painokkaasti kerrot että asia menee nyt näin, kaveri lähtee ravintolasta ja asia on loppuunkäsitelty.

    • Dfda

      Jep, kohdehenkilön kavereiden kääntäminen sinun puolelle toimii usein. Myös henkilön nolaaminen ilman provosointia voi tepsiä.. "Äijä kourii täällä vieraita naisia, jos sussa on vähänki miestä niin otat takin ja tuut huomenna uudestaan"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe