Paksuuntuva sydänlihassairaus?

paksusydän

Pyörryin yksi päivä ja siitä sitten tutkimuksiin, kun sydänfilmissäkin oli jotain poikkeavaa.
Minulta löytyi joku sydänlihaksen paksunnus. Muuta en sitten tiedäkään vaan sain lähetteen keskussairaalan sydänlääkärille joka kertoo loput. Sairauslomaa tuli, kun on raskas työ.
Sairauteen ei kai sitten kuole, kun en heti päässyt sydänlääkäri, häntä kai vain konsultoitiin tapauksestani.

10

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikevaa

      Samoin ja olen kolunut nettiä löytääkseni tietoa.
      Minulla on vasenpuoli paksuuntunut. Tähän asti olen pitänyt itseäni terveyden esikuvana.
      http://www.sydan.fi/asiantuntija-vastaa/paksuuntunut-sydanlihas
      Minä saan 'kohtauksia' joissa ikäänkuin mustasäkki vedetään päähän mikään ei varoita etukäteen toki tulee vain hiljaisissa tilanteissa ja kohtausta seraa tavaton väsymys.
      Olen 67 v. nainen

    • paksusydän

      Hei, minä olen 60v nainen ja työelämässä. En ole juuri koskaan sairas, joten kyllä tämä on aika järkytys. Huippaa minua aina silloin tällöin, mikä työterveyslääkärin mielestä ei ole vaarallista. Olen nykyisin aika väsynyt kyllä.

    • minäkinsairastuin

      Huippaus voi olla sydänperäistäkin,menee väärään rytmiin hetkeksi,ja palautuu,niin huimaus menee ohi.Myös tuo väsymys viittaa sydänperäiseen.Sydänsairaus iskee usein yllättäen,usein sellaisiin jotka ovat terveyden perikuvia!

    • Poikeevaa

      samat havainnot olivat eli sydänfilmissä oli jotain poikeavaa n. 10 v. sitten.
      Olen vain toissijainen terveyspalvelun saaja koska olen eläkeläinen.

      Toki eläkeläinen arvotetaan aina enemmän kuluksi yhteiskunnassa.
      Unohtuu vaan ettei yhteiskunta maksanut kuin kansakoulun terveydenhoito loppui neuvolakäynteihin ja koko sukupolvi 1935-1975 Maksoi vielä naimattomuudestaan "Vanhanpojan veroa [tuli voimaan 1935 lailla 392/1935 ja se poistui vuonna 1975 ] henkilöverotuksen kokonaisuudistuksen yhteydessä.
      Lapsilisän sai neljäkertaa vuodessa ja se oli ostoarvotaan saman kuin nyt joka kuukausi maksettava.
      Toi yhteiskunnan hammashuoltoa ei edes tarvittu kun suussa oli rippilahjaksi saatu proteesi.

      Nyt eläkkeellä olevat ovat luonneet sosiaaliturvan, jäännet sitä itse ilman eläkettään he ovat palkaosana säästäneet 30-45 vuotta. Tekstiili ja Vaatetusala sekä Kumi- ja nahkan työntekijät saavat eläkkeenä saman kuin nylyinen toimeentulotuki asumistuki jota nostaa jokainen tuloton suomessa asuva kansallisuudesta riipumatta.

      Terveyskeskustoiminta ei edes nää vaivaa asenteen salaamiseksi.

    • samallaviivalla

      Kannattaa välttää raskaita töitä,ja äärimmäisiä ponnistuksia ja olla ja elellä hissukseesn,niin pärjää paremmin.Kyllähän se tulee ilmi se asenne kun on eläkkeellä,mutta ei välitetä.Pidetään puolemme,yritetään elellä niin hissukseen ettei tarvi käydä lääkärissä eikä syödä lääkkeitä kuin se välttämätön!

    • apusuunlimakalvoilta

      No niin ei nämä sairaudet ole meidän mukana syntyneitä. Mummuni *1890- 1969 uskon jo hänellä oleen paksuuntunut sydänlihas. Hänellä jalat turposivat, esimerkiksi neuloa ei puikoilla voinut asento kävi sydämmeen. Sedän vaimo sai raivareita kun mummu "söi asperiinia kuin leipää" Ilmeisemmin otti kun puristi tai möyrysi rinnassa. Tämä miniä halusi mummun hengiltä se tajusi tyhmempikin syytinki sitoi. Äidilläni oli sydän lääkitys jo 50 vuotiaasta vajaatoiminta.
      Nyt ikäihmiset ovat ottaneet keuhkokuume rokotuksen, kuolinsyyksi ei voi kirjata keuhkokuumetta,vaikka se lääkärin mielestä on vanhan parasystävä.

      http://www.terve.fi/sydaninfarkti/39455-kenen-kannattaa-kayttaa-aspiriinia-sydan-ja-verisuonitautien-ehkaisyyn Aspiriinin sydäninfarktilta ja aivoverenkiertohäiriöltä suojaava vaikutus näytti sitä paitsi alkavan jo ensimmäisinä vuosina lääkettä käytettäessä.
      http://aspirin.fi/ vastsaa ei tarvitse pilata kun käytää Aspirin® Zipp

    • Poikeavaa

      Sain tänään vahvistuksen *Mustanpussin kohtauksiini' ovat sydänperäisiä.

    • ankkue

      Onko sairaudellesi nimikin?Vai miten totesivat?Kiinnostaa...

      • poikeavaa

        Samanikäitet tuttavani olettivat diabetista josta tiedä EI OLE. Ei ole myöskään uniabnea.. Sydäntä en osanut epäillä ole yhä perusterve. Yökösen lepatusta on ollut aina jo varmasti 60 vuotta..


    • poikeavaa

      Eteisvärinä, sydämen vajaatoiminta, seinän paksuuntuminen..
      Suomea tuo lääkärin todistus on, vaikka voisi olla hebreaa yhtä ymmärettävää luettavaa yksikieliselle mummulle.
      Oireet täsmäävä http://www.sydan.fi/asiantuntija-vastaa/paksuuntunut-sydanlihas
      Olen ollut seurannassa matalasta verenpaineesta 3 kk. fp-kol 3,3, fo-Trigly 1,17, fp-kol-HDL 0,96 fp-kol-LDL 2,0 ja hb 150.
      Rytmin siirto on kun INR-arvo pysyy 2-3 Olen käynyt kääntymässä siirtoa ei voitu suorittaa alle 2.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe