Olisikohan keino ehkäistä jakohihnan rikkoutumisen estämiseksi käydä huollossa tarkistuttamassa auton jakohihnan kireys? Toimenpide ei tulisi kalliiksi eikä kestäisi kauan ?
Asiaa jakohihnasta
6
165
Vastaukset
- Puntomies
Mitä turhia. Varahihna kontissa mukana. Jos napsahtaa poikki niin rullataan sivuun ja pyöräytetään uus paikalleen. Vartissa matka jatkuu. Hylsysarja on hyvä olla, mutta jakoavaimellakin pärjää.
- aloottajalta
..hehheh. Olipas mainio vastaus. Mutta yhtä kaikki. Minulla on käsitys että jakohihnat jostain syystä kiristyvät itsekseen . Liekö materiaali sellaista että öljy kiristää niitä ?
Eihän tuonne jakohihnakoteloon niin vain mennäkkään tarkastelemaan kireyttä mutta kuten alussa kirijoottelin niin olisiko hyvä tarkistuttaa oman auton jakohihna ettei ole kiristynyt ? - Ex.asentaja
Olen omista autoistani aika monta jakohihnaa vaihtanut. Monen kireyden olen huvin ja opin vuoksi mitannut ennen poisottoa. Kaikki ovat olleet alkujaan säädetyssä kireydessä eli eivät ole venyneet eikä ilmeisesti kuluneetkaan. Automaattista kiristintä ei ole.
Se kireyden mittaus erikseen tehtynä on melkein yhtä työläs kuin vaihtokin, joten ei se käy "tuosta noin vain". - kärcherillä
Moottorin pesu ajoittain niin ei pääse pölyt hillumaan kone huoneessa!
- Silläsiisti
Ajettu vasta 480 000 km eikä moottoria ole pesty koskaan. Miten tuon pölyjen hillumisen näkee, jos se joskus alkaa?
Sllä Kärcherilläsi muuten saat painettua vettä aika monen tiivisteen raosta jonnekin muualle. Esimekiksi stefat ei painevettä pidättele... - tundratane
On sulla löysät stefat toyossa, pitääkö sulkia lihas?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879