Kannattaisko asuntoon hankkia aurinkopaneeleita

aurinkopaneelit

Hesarissa oli juttu miehesä, joka hankki aurinkopaneelit omakotitaloonsa. Kustannus oli kai jotain yli 11.000 euroa. Kannattaisko tällainen juttu oikeasti. Sähköä aurinkopaneeleista tulisi juuri silloin, kun kulutus on vähintä eli kesällä ja vähiten silloin, kun kulutus on suurinta eli talvella.

Onko tietoa/kokemuksia. Paljonko tuollaiset aurinkopaneelit voisivat tuottaa sähköä talvella?

4

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillaisemenee

      Loka,Marras,Joulu,Tammi,Helmikuussa sähköä tulee niin vähän ettei siitä ole juurikaan hyötyä. Tuona aikana talo kuluttaa 80% vuosienergiastaan, joten aurinko ei asiassa mitenkään merkittävästi. Tilanne muuttuu kun puhutaan kesämökistä jossa oleskellaan Toukokuu-Syyskuu välisenä aikana, aurinko tuottaa helposti 100% kulutuksesta, ja sähköä jää ylikin.

    • assassd

      Paneelien hinnat laskee tulevaisuudessa vielä paljon, joten nyt kannatta vain odottaa.

      • Jonskuna

        Kyllä talven auringon puute tekee aurikosähköstä ympärivuotiseen käyttöön mahdottoman. Aurinkoisena päivänä tietysti lataa ei paljon muulloin.


      • aurinkovoima

        Itse asiassa olen ajatellut samaa ja lykännyt mahdollisia investointeja. Varmaan myös akut kehittyvät koko ajan, joten silläkin saralla hyötyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe