Seat Atecan testi

Tarkk

12

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettäsemmosta

      Atecaa ei pysty ostamaan viiden vuoden takuulla koska kamppis loppuu tämän kuun jälkeen.

    • tihuaana

      Valepukuinen francon fiiatti on folkkari sielultaan!

    • m.k.l

      6.10 ja aina vaan 5 vuoden takuu

    • Uskottavuusmenee

      Joo hieman epäuskottavaksi on käynyt tuo takuukampanja kun se on jo yli puoli vuotta jatkunut kuukauden kerrallaan. Fiksumpi tyyli olisi mainostaa, että viiden vuoden takuukampanja on voimassa toistaiseksi. Myyjänäkin on aika koomista koko ajan painostaa, että kauppa pitää tehdä tämän kuun lopussa ja sitten kun autoa luovuttaa parin kuukauden päästä, niin hävettää kun sama takuu on edelleen voimassa sen kuukauden loppuun. Oikeasti olisi Seatin uskotavuuden kannalta parempi, että ilmoitettaisiin, että takuukampanja on voimassa toistaiseksi. Silloin myyjätkin voisivat rehellisesti sanoa, että se loppuu kun loppuu, että ei kannata jäädä aikaileen jos 5-v takuun haluaa, ettei sitten harmita kun se yllättäen loppuisikin.

      • 10plus20

        Miten se nyt harmittaa jotakuta, kun takuu jatkuukin kampanja-ajan jälkeen? Kukas siinä kärsii? Ei ainakaan Seatin ostaneet.

        Eiköhän nyt suomalaiset ole tottuneita myyntimiesten puheisiin ja osaa pistää ne oikeaan arvoonsa. Ei myyjien puheilla nyt niin kovin suurta uskottavuutta koskaan ole ollutkaan, että niiden perusteella yksinomaan isompia päätöksiä kukaan tekee.

        Jos on hankkimassa autoa ja päätyy Seattiin muita sisarusmalleja paremman takuun vuoksi, niin ihan heti ei tule mieleen mikä ongelma näin tehneelle tulee siitä, jos tuo parempi takuu jatkuu ja muutkin sen saavat.
        Vähän voisit avata ajatustasi...


    • Uskottavuusmenee

      Ajatukseni avasin aikaslailla selvästi. Jos ei se sulle avautunut, niin olen pahoillani. Kyse on siis Seatin uskottavuudesta. Jos ei se vieläkään avaudu, niin silloin ei ole mitään tehtävissä sinun kohdalla.

      • 10plus20

        Näköjään uskottavuuden menetys on kovin erilaista eri ihmisille.
        Etkä kykene näköjään asiaa enempää perustelemaankaan muuta kuin lähinnä myyjän kiusallisella tunteella, joten asia tuli selväksi. Oletkohan oikealla alalla?

        Sinulle tuo mitä kerroit eli että paremman takuun myöntämisaika jatkuukin ja minulle taasen paremman takuuajan jatkuminen ei sitä ole.
        Vaan nimenomaan koen sen hyväksi enkä pahaksi, koska kukaan ei siinä kärsi yhtään mitään. Myyntimiehen mahdollisesti kiusallinen tilanne, jos se tulee tuollaisesta, on minulle täysin yhdentekevä tässä asiassa.

        No selvästi meillä on tästä eri käsitys.


    • Uskottavuusmenee

      Toki ymmärrän ettei kaikki ajattele samalla lailla kuin minä. Mielestäni olisi kuitenkin tyylikkäämpää mainostaa takuukampanjaa toistaiseksi voimassa olevana, niin silloin olisi helpompaa myös myyjän mainostaa, että kannattaa tehdä kaupat heti, sillä yhtään ei tiedä koska kampanja päättyy. Nythän ihmiset ovat yleisesti ottaen jo oppineet, että kampanja jatkuu koko ajan kuukauden kerrallaan ja ostopäätöksellä ei sinänsä ole mikään kiire ja voi odotella rauhassa jos tulee vaikka talvirengaskampanjaa siihen lisäksi. Uskottavuus on siis mennyt Seatin myyjiltä, sillä useimmat ihmiset eivät enää usko, että takuu on vain kyseisen kuun loppuun koska sitä on jatkunut jo yli puoli vuotta kuukausi kerrallaan.

      Avautuiko ajatukseni sinulle nyt paremmin? Kyse on siis Seatin markkinoinnin uskottavuudesta eli ei suinkaan siitä, että jotakuta harmittaisi se, että joku muukin saa vielä viiden vuoden takuun vaikka tilaakin Seatin myöhemmin kuin mihin takuutarjous piti olla silloin kun itse tilasi Seatin. Itsekin tilasin Seatin kesäkuussa ja sain elokuussa. Kehuin uutta Seattiani kaverilleni, joka tästä innostuneena tilasi Seatin syyskuussa. Minua ei todellakaan harmita, että hänkin saa autoonsa viiden vuoden takuun.

      • 10plus20

        Juuri noin ymmärsinkin tuon mainitsemasi uskottavuusongelma. Eli myyjän ja markkinoinnin kannalta voi siinä olla jotain.
        Minun lähtökohtani olikin asiakkaan näkökulma ja siihen en keksi mitään uskottavuusongelmaa.

        Tästä näköjään johtuu erilainen käsityksemme tuosta 'uskottavuusongelmasta'.

        Markkinamiesten 'tyylikkyysjutut' yms pistänkin yleensä samaan koriin muidenkin mainosten ja markkinajuttujen kanssa, kun olen autoani hankkimassa. Tarjouksia olen aina pyytänyt muutamista eri minulle sopivista ja miellyttäneistä automalleista ihan riippumatta akuuteista markkinointikampanjoista tai niiden uskottavuudesta. Niin teen nytkin, kun kohta autonvaihto tulee ajankohtaiseksi. Mekkiuskollisuus on hyvin löysä, jos sitä nyt laisinkaan on.

        Kuten yhdessä totesimmekin kaikki eivät ajattele samalla tavalla tässäkään asiassa. Enkä yhtään yritä väittää, että joku ajattelutapa olisi parempi kuin joku toinen.


    • Näinsevaanmenee

      Juuri näin. Olen itse ollut kaupallisella alalla viimeiset 17vuotta ja seuraan autoalaakin koko ajan. Tulee väkisinkin seurattua myös eri merkkien markkinointia aika paljon ja sen vuoksi varmasti kiinnitän enemmän huomiota uskottavuusasioihinkin. Tavalliselle ihmiselle, joka vaihtaa autoa ehkä 3-5 vuoden välein ja perehtyy autoasiaan maksimissa muutaman viikon ajan silloin 3-5 vuoden välein, niin ei välttämättä tule kiinnittäneeksi huomiota esim. Seatin aina kuukauden kerralla jatkuvaan takuukampanjaan.

      Itse vaihdan autoa harvinaisen usein eli keskimäärin kerran vuodessa ja pyrin senkin vuoksi olemaan ajan tasalla kaikkien potentiaalisten merkkien kampanjoista koko ajan. Ja aina, jos jokin toinen uusi auto alkaa kiinnostamaan ja saan siihen hyvän tarjouksen, niin koitan myydä uuden karhean autoni itse. Jos saan siitä järkevän hinnan, niin ostan taas uuden. Vaihdossahan ei uuden karheata autoa kannatta koskaan antaa, sillä hyvitys niistä on aina huono tai erittäin huono. Mutta, jos myy virheettömän ja vain omassa käytössä olleen käytännössä uuden auton, niin sille löytyy aina ostaja, sillä on olemassa paljonkin ihmisiä, jotka eivät harkitsekaan koskaan ostaa käytettyä autoa liikkeestä, koska silloin ei voi saada mitään varmuutta auton historiasta. Sen sijaan suoraan ensimmäisen omistajan kanssa kasvokkain tehty kauppa on yleensä aina parempi ja luottamuksellisempi ja silloin myös hinta on sekä myyjälle, että ostajalle parempi kun ei autoon tarvitse lisätä autoliikkeen myyntikatetta, joka vuoden ikäisissä 20-30keuron autoissa on vähintään 3000 euroa. Myyn autoni yleensä tonnin halvemmalla kuin liike myisi sen nettona ja itse saan siitä 2000 euroa enemmän kuin liike hyvittäisi. Joka vuosi liikkeessä uuteen vaihtamalla autoilu tulisi kymmenessä vuodessa 20 000 euroa kalliimmaksi kuin itse omansa myymällä.

      Nyt kun tämä Seat tuli ostettua viiden vuoden takuulla, niin olen ajatellut, että voisin kerrankin pitää autoa kolme vuotta, sillä auto on varsin helppo myydä varmasti vielä kolmevuotiaanakin kun takuuta on vielä kaksi vuotta jäljellä. Saa nähdä pitääkö äijän pokka pitää samaa autoa kolmea vuotta :)

      • kehnoakamaa

        Seat on kultaa ostaessa ja romurautaa myydessä. Ei se 5 v takuu auton imagoa ja haluttavuutta lisää, Seat on vieroksuttu merkki nyt ja aina. Kiikuta ateca kauppaan vaihtoon 3 vuotiaana niin näet että saat jonkun max 40% uuden hinnasta.


      • 135478136
        kehnoakamaa kirjoitti:

        Seat on kultaa ostaessa ja romurautaa myydessä. Ei se 5 v takuu auton imagoa ja haluttavuutta lisää, Seat on vieroksuttu merkki nyt ja aina. Kiikuta ateca kauppaan vaihtoon 3 vuotiaana niin näet että saat jonkun max 40% uuden hinnasta.

        Tuskin putoaa hyvitys 40 prosenttiin uuden hinnasta, vertaa vaikka pari vuotta vanhojen nelikko-Leonien hintoja vs. mitä vastaava maksaa uutena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe