ympärileikkaus, tuntoherkkyys,rajoitukset

kevennysvaiei

Terve!

Olen 52v. mies. Olen n. 5 vuoden ajan kärsinyt genitaalialueen tulehduksista. Terska / esinahanalue alkavat aika-ajoin punottaa. Myös smegman eritys on tuolloin voimakasta. Ongelmaan on kylläkin helppo ja melko vaivaton parannuskeino: pimafucort-voide. Ongelma vaan on se että en ole päässyt ilmiöstä täysin eroon, se uusiutuu taas muutaman viikon kuluttua paranemisesta. Minulla on seborrea eli ns. taliköhnä joka ilmenee mm. voimakkaana hilseenä päänahassa sekä ajoittaisena läikikkyytenä kasvoissa. Nyt, käytyäni ihotautilääkärillä, hän ehdotti minulle ympärileikkausta, siis terskanpeittävän esinahan poistoa. Aluksi ajatukseni oli: "no ei helvetissä". Sittemmin olen varovaisesti alkanut harkitsemaan ko. vaihtoehtoa. Minua askarruttavia kysymyksiä ovat mm: 1. Millainen on operoidun peniksenpään tuntoherkkyys esim. liikuntaa harjoitettaessa, esim . pyöräily, juoksu? 2. katoaako operaation myötä erektion/lepotilan välinen "ilmeikkyys"? 3. Mitkä ovat vaikutukset seksiin tai itsetyydytykseen? 4. Vielä paljon muuta jota en nyt tähän osaa laittaa. Toivoisin siis asiantuntijoilta omakohtaisia kokemuksia / vinkkejä tähän pikku pulmaani.
Kiitos jo etukäteen

10

2537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ympärimennään

Kysyn samat kysymykset jokaisen kireän esinahan omaavan puolesta, jotka miettivät samoja asioita.

• MuutamaVinkki

Jos käyt tuon teettämässä, niin teetä yksityisellä, vain siellä voit saada varmasti pätevän kirurgin tai urologin operoimaan. Julkisella näitä tekee myös vasta erikoistumassa olevat "vasta-alkajat" ihan omin päin ja jälki on tasan tarkkaan sen mukaista. Tietysti julkisellakin on olemassa ihan päteviä, mutta et voi etukäteen tietää minkälainen keltanokka sulle arvonnassa osuu...
      Kannattaa myös googletella aihetta, "ympärileikkaus kokemuksia" googleen ja johan alkaa löytymään onnistuneita ja vähemmän onnistuneita tapauksia.

• Omansa_laatuinen

Tuntoherkkyyteen tottuu nopeasti, eikä ole yhtään erilaisempi urheillessa kuin "luomu". Itsetyydytys onnistuu vallan mainiosti! Sekä seksi on parempaa kuin "luomulla" molemmille osapuolille... esim. Esinahaton ei laukea niin nopeasti kuin luomu, joten nainen ehtii myös saamaan orgasminsa helpommin. Sekä puhdistus on helppoa. Voin sanoa että tuntuu olla valittu, kun on ympärileikattu. Ja se on varsin yleistäkin, joten ei tarvitse hävetä ollenkaan. Näyttää siistiltä ja on muutenkin mukava!

• awesrdtfyguhjk

Hyvin onnistuneena ehkä, mutta älä väitä että kaikki olis yhtä onnekkaita! Kun se on kertaalleen sössitty pilalle, sitä ei enää mikään mahti maailmassa pysty ehjäämään...

• KunpaOlisinTiennyt

Vastaan sen, mitä OYS:n kirurgian & urologian yksiköt ovat vastanneet mulle: Ympärileikkauksen normaaliin jälkitilaan kuuluu kireys (eli jäljelle jäävä ihomäärä on puolet erektiopituudesta), arven alle muodostuu tavanomaisesti kireitä kivuliaita muhkuroita, haava vuotaa normaalisti päiväkausia leikkauksen jälkeen, haavan ompeleet irtoilee normaalisti jo ensimmäisenä yönä, toisen puolen tunnon menetys kuuluu asiaan, toisen puolen puutteellinen verenkierto kuuluu asiaan, haavapintojen yhteen ompelussa on tavallista että ne menee jopa pari senttiä "kierteelle", ympärileikkauksia tekee täysin itsenäisesti myös kirurgiaan erikoistumassa olevat epäpätevät lääkärit, leikkaava lääkäri päättää itse miten leikkauksen toteuttaa riippumatta vastaanotolla alustavasti toisen lääkärin kanssa tehdyistä suunnitelmista, poistettavaa kudosmäärää ei mitata millään tavalla vaan ns "kaikki pois" on ainoa oikea tapa riippumatta lähtötilanteesta, leikkaavana lääkärinä voi olla pätevyydestä riippumatta kuka tahansa yksikön lääkäri joka vaan sattuu olemaan vuorossa, potilas voi esittää toiveensa mutta leikkaava lääkäri tekee siitä huolimatta ainoalla oikealla "kaikki pois" -tyylillä, leikkauksen jälkeen ei tarvita kontrolleja ja kaikki leikkauksen jälkeiset ongelmat tulee hoitaa omassa terveyskeskuksessa, kosmeettisella lopputuloksella ei ole mitään merkitystä, ympärileikkaus on toimenpiteenä niin yksinkertainen ettei siinä ole minkäänlaisia mahdollisuuksia mihinkään virheisiin ja kaikki leikkauksen jälkeiset ongelmat vaan kuuluu asiaan ja niihin pitää sopeutua eikä niitä tarvitse erikseen etukäteen potilaalle kertoa ellei potilas niitä eriksen kysy.

• ÄskettäinLeikattu

Minulle tehtiin ympärileikkaus 4kk sitten. Esinahka oli kuroutunut melkein umpeen eivätkä mitkään venytykset enää auttaneet. Seksielämäkin oli mennyt pilalle. Kaikenlaista muutakin haittaa oli ihan riittämiin.
      - Minulla leikkaus meni hyvin ja lopputulos on oikein hyvä. Yksi syy on varmaan siinä, että googlettelin pitkään urologeja, joilla on kokemusta ympärileikkauksista. Tarkoittaa siis sitä, että menin yksityiselle. Maksoi kaikkiaan 850e eli kirpaisi, mutta kannatti.
      - Tulehdusta oli ollut sen verran, että toipuminen kesti pitempään kuin poliklinikan potilastiedotteessa sanottiin. Onneksi olin tyhjentänyt kalenteriani ja onnistuin järjestelemään menojani. Parin viikon kuluttua pystyin jo kävelemään lähes normaalisti, mutta siihen tarvittiin napakat kalsarit ja isoja vanulappuja paljaan terskan ja kalsareiden väliin pehmennykseksi.
      - Löysiä boksereita en pidä vieläkään. On hätkähdyttävä kokemus, kun virtsaputken pää osuu kalsarin saumaan (joita löytyy aivan uudella tavalla nykyisin!). Mutta muuten kaikki on ok. Tuntoherkkyys on tottakai vähäisempää. Liikunta onnistuu ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Seksissä laukeamiseen tarvitaan vähän enemmän kosketusta ja käsittelyä, mutta tuntuu suunnattoman paljon paremmalta kuin aikaisemmin (jolloin se tuotti vain kipua).
      - Yhteenvetona: etsi kokenut urologi, varaa toipumiseen aikaa.

• Male42

Terveystalo, n.700€, laadukasta jälkeä. 2kk varovaista puhdistusta ja elämää ilman seksiä, ei missään vaiheessa liian herkkä terska ja nyt pitkiä ja ihania rakasteluja ekaa kertaa elämässä koska tuntuu että suurin osa laukeamisherkkyydestä oli jotenkin esinahassa. Kysyy kuntoa, mutta nainen haltioissaan. Kannattaa miettiä valmiiksi haluaako sen terskan alapuolisen "jänteen" pois ja puhua leikkaavalle lääkärille asiasta. Ehkä vasta n. vuoden päästä voi sanoa että vehje on saanut lopullisen muotonsa palauduttuaan leikkauksesta.
      Jos taas kasvat minun laillani erektiossa huomattavasti suuremmaksi kuin lepotilasta voisi olettaa, on siitä PAKKO puhua leikkaavan lääkärin kanssa, jotta esinahasta ei poisteta liikaa. On toivottavaa nautinnon kannalta että esinahka jää liikkumaan hieman erektiossakin. Suurempi ongelma yleensä on kuitenkin liian vähäisen määrän poisto, kuulemma.

• aerstdyfughjkl

"Liikaa poistaminen" ei ole kuulemma edes mahdolista ja ainoa oikea tapa on ns. "kaikki pois", myös se jänne, eli frenulum. Sillä ei ole merkitystä, kasvatko erektiossa paljon vai vähän, samalla kaavalla tuo tehdään kaikille. Näin väitettiin OYSista

• munatpussiin

Päädyin toimenpiteeseen vasta n. 45 vuotiaana ja sen jälkeen harmittaa vain se, miksi en aikaisemmin ymmärtänyt teettää sitä. Hygienian hoito ja seksi yksin tai kaksin on kaksin verroin mukavampaa. Itse toivuin muutamassa viikossa, paljaspää tottuu pian eri kalsarilaatuihin, etkä pian huomaa mitään eroa entiseen. Olen 100 % tyytyväinen. Operaation teki aluesairaalan pätevä urologi/kirurgi.

• ASDfaorgte490r2

urologit ovatkin ihan kädettömiä, ei oikeita lääkäreitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2461
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      48
      1482
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1377
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1349
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1019
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe