Kansalaisaloite

maalaisjärjenPuolesta

9

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi luoja millaista soopaa. Yksikerroksinen hirsirakenne toki voi jollain tasolla toimiakin, mutta ei yksikerroksinen kivirakenne, jota tuossa aloitteessa myös ehdotetaan (puun eristävyyskyky on yli 100 kertaa kivirakennetta parempi) yms. Mutta ainahan pellet saavat leikkiä kun eivät mistään mitään ymmärrä!

      • ArvoKiinteistö

        Tuskin tuo esiin nostamasi yksityiskohta on asian pihvi. - Rakennusalalla olisi paljon korjattavaa nykyisellään.

        Alalta on kadonnut täysin kansanviisaus ja maalaisjärki. Nykyiset rakennusmääräykset tuottavat lyhytikäisiä rakennuksia, joka tulee vielä kalliiksi kansallisvarallisuudellemme. Käytännössähän varallisuutemme on kiinni rakennuksissa. En minä ainakaan haluaisi sijoittaa varojani rakennukseen, jonka kestävyys on täysin kiinni ulkopuolelta tuodun energian varassa ja jonka käyttöikä saattaa olla alle 50 vuotta.


      • tyhmä.rak.inssi
        ArvoKiinteistö kirjoitti:

        Tuskin tuo esiin nostamasi yksityiskohta on asian pihvi. - Rakennusalalla olisi paljon korjattavaa nykyisellään.

        Alalta on kadonnut täysin kansanviisaus ja maalaisjärki. Nykyiset rakennusmääräykset tuottavat lyhytikäisiä rakennuksia, joka tulee vielä kalliiksi kansallisvarallisuudellemme. Käytännössähän varallisuutemme on kiinni rakennuksissa. En minä ainakaan haluaisi sijoittaa varojani rakennukseen, jonka kestävyys on täysin kiinni ulkopuolelta tuodun energian varassa ja jonka käyttöikä saattaa olla alle 50 vuotta.

        Minkälainen on talo jonka kestävyys perustuu sisäiseen energiaan?


      • SiinäEro
        tyhmä.rak.inssi kirjoitti:

        Minkälainen on talo jonka kestävyys perustuu sisäiseen energiaan?

        Jos irrotat nykyaikaisen luomuksen sähköverkosta ja annat olla talven yli, niin homeessa on.

        Jos teet saman sata vuotta sitten rakennetulle talolle, niin on lämmittämisen jälkeen asumiskunnossa.

        Nykyajan pullontiiviiksi rakennetut ns. energiatehokkaat rakennukset tarvitsevat energiansa pysyäkseen kuivina.


      • yksinkertaista
        tyhmä.rak.inssi kirjoitti:

        Minkälainen on talo jonka kestävyys perustuu sisäiseen energiaan?

        Nää on just niitä asioita, joita insinöörien on vaikea tajuta. - kun rakennus muuttuu kestokulutushyödykkeestä kertakulutushyödykkeeksi, niin sen hinta käyttäytyy kun henkilöautolla. Ostat kalliilla ja myyt muutaman vuoden käytettyäsi halvalla pois. Tavallisella kansalaisella ei ole tähän varaa...


      • yksinkertaista
        yksinkertaista kirjoitti:

        Nää on just niitä asioita, joita insinöörien on vaikea tajuta. - kun rakennus muuttuu kestokulutushyödykkeestä kertakulutushyödykkeeksi, niin sen hinta käyttäytyy kun henkilöautolla. Ostat kalliilla ja myyt muutaman vuoden käytettyäsi halvalla pois. Tavallisella kansalaisella ei ole tähän varaa...

        Siis, sen takia tällaisia aloitteita tulee, kun kansalaiset näkevät asioiden menevän päin helvettiä.


    • puoli.ykkönen

      Yksikerroksinen talo voi toimia. Niitä on rakennettu paljon. Kaksikerroksisessa portaat vievät hukkaneliöitä.

    • sddfhfhk
    • NimiKirjoitettu

      Hyvä homma :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe