eli kysyisin tuosta työttömyysajan ilmoituksesta.olen tehnyt sen kelan asiointipalelussa omilla sivuilla nyt muutaman kuukauden ajan ja yleensä olen laittanu hakemuksen seuraavan kuun 1 päivä ja rahat on maksettu noin 3 päivää tämän jälkeen.eli nyt kesäkuun ilmoitus tulisi jättää 1.7 .ajalta 1-30.6
eräs kaverini on kuitenkin tehnyt hakemuksen kesäkuun rahoista jo eilen eli 20.6 ja hänelle maksetaan rahat tällä viikolla ennen juhannusta.niinkuin hän on tehnyt joka kuukausi eli jätänyt hakemuksen ylennsä 20 päivä.hän täyttää sen paperisen ilmoituksen jonka postitti eilen.mutta onko se mahdollista tehdä ilmoitus jo 20 päivä kun kyseessähän on kesäkuun hakemus ja siihen ilmoitukseen pitäisi merkitä työttömyyspäivät 1-30.6
työttömyysajan ilmoitus
2
430
Vastaukset
- DiuDiuDiu
Saat ilmeisesti soviteltua työttömyysetuisuutta kun haet täysille kalenterikuukausille? Soviteltu työttömyysetuisuus tulee maksuun aikaisintaan seuraavan kalenterikuukauden ensimmäisenä arkipäivänä.
Kaverisi saa todennäköisesti normaalia työttömyysetuisuutta joka maksetaan aina 20 arkipäivän erissä (ei siis täysinä kalenterikuukausina).
Kaverisi on hakenut työttömyysetuisuutta ajalta 30.5-20.6 jolloin 20 päivän maksuerä on täyttynyt, joten hän saa rahat todennäköisesti ennen juhannusta tililleen. - 167-176
Neljän viikon välein kannattaa hakea ellei syytä hakea kalenterikuukausittain ole.
Tänä aamuna tein hakemuksen, poikkeuksellisesti jo tiistaina juhannuksen vuoksi, rahat on tilillä torstaina, normaailisti teen haemuksen keskiviikkona ja rahat on tilillä perjantaina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207