Sinkku ja seksuaalisuus

yksinkertainen_kysymys

Onko ainut vaihtoehto oikeesti se että pidättäytyy ? !

Mikä on raamatun mukainen opetus, jota vanhoilliset opettaa? Kertokaa, asiallisesti.

Tämä on yksinkertainen kysymys, haluan selkeän vastauksen

46

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laestadius

      Jos et pyydä rahaa seksistä (huoruus), se ei Raamatun mukaan ole synti. Pitää olla aidosti kiinnostunut partnerista, niin se on OK.

      • Mutta jos tykkää nussimisesta ja on aidosti kiinnostunut asiakkaastaan, niin kai nuo kymmenykset voi periä siinä kuin saarnamies tai pappikin? Sielunhoitoahan se on.


    • katuva

      Avioliiton ulkopuolinen seksi on aina synti. Jos jostain syystä eroat, niin et saa ottaa uutta kumppania ellei vanha kumppani ole kuollut. Raamatun mukaan näin. Jopa, Jeesus itse sanoo tuon jälkimmäisen ainakin suoraan uudessa testamentissa. Jossain yhteydessä varmaan tuon ensimmäisenkin, vaikka onkin itsestään selvää. Avioliitossa on myös oltava avoin uudelle elämälle (vauvalle). Sitä ei tulisi vältellä syyttä. Toki kannattaa miettiä miten suurta perhettä pystyt elättämään. Vastuullisuus on myös hyve. Asiat ei ole mustavalkoisia.

      • Synnin käsitettä ei löydy maan lakikirjasta, joten kenenkään ei tarvitse välittää pätkääkään uskonharhaisten höpötyksistä.


      • armo_opettaa
        he-ma kirjoitti:

        Synnin käsitettä ei löydy maan lakikirjasta, joten kenenkään ei tarvitse välittää pätkääkään uskonharhaisten höpötyksistä.

        Sydämensä paaduttaneet ihmiset uskottelevat itselleen tuota Paholaisen valhesaarnaa. Joskus kokemansa etsikonajan kuluessa hekin varmaan kuulevat ja tuntevat omassatunnossaan Jumalan puhuttelun ja kutsun. Uskovainen on armon alla eikä lain alla. Maan lakikirjasta riippumatta Jumalan laki syyttää synnistä armosta osatonta epäuskoista. On suuri lahja uskovaiselle se, että hän on päässyt lain alta armon alle. Jumalan laki ei syytä häntä, vaan armo opettaa häntä hylkäämään synnin ja välttämään syntielämää. Hyvä omatunto on paras päänalunen, kun uskovainen käy yölevolle. Nämä osat asioita, jotka koskevat ihmisen suhdetta Jumalaan. Siksi nämä asiat ovat ihmisen yläpuolella siten, että niissä on kysymys Jumalan työstä. Niitä ymmärretään vain uskon kautta. Siitä johtuu edellisen kommentoijan ja kaikien epäuskoisten ymmärtämättömyys. Armo kuitenkin opettaa uskovaisia toisin ja evankeliumi on Jumalan voima, jotta jaksamme perille asti.


    • kljuin

      onks se jotenkin pyhempi tapahtuma jos sitä ei ite tee se lentää 2kk kuluttua yöllä. kyllä siinä varmaan jotain unia näkee. miks naimisissa olevat uskovat opettaa tästä kun ne ite tekee sitä yksinäänkin suurin osa sen tietää jokainen. entä kun vaimo on raskaana onko mies 9kk lennättämättä ei varmasti. raamatun selvä ohje on mies´yhtyy vaimoonsa eikä omaan käteensä. joka tässä asiassa on synnitön heittäköön ensimmåisen kiven. olen kyllästynyt tähän kristilliseen lässytykseen ojennetaan muita ja ite ei näytetä esimerkkiä. yhel helluntaiseurakunnan sivulla oli juttu että suuri osa seurakunnan miehistä katsoo panovideoita. aika pyhittynyt seuruakunta on .ei ole ihme ettei ole herätystä.

    • hyvä.näin-

      Kuudes käsky: älä tee aviorikosta. Siis jos kumpikaan ei ole naimisissa niin seksi on vapaa.

    • valettavaletta

      Ai että oli juttu yhel sivulla... ja se on sitten todiste että helluntaissa kaikki katsoo pascavideoita, niinkö se menee näinä aikoina tämä asioiden päättely?

      Ei kuule mene ihan noin helposti, laita todisteet pöytään tai ole vaiti!

    • etwewtetwewtetw

      Yksinkertainen vastaus on se että mitä se kenellekään uskonnollisen lahkon johdolle kuuluu milloin kukaan harrastaa seksiä ja miten. Sairasta touhua kun ihmisten antavat johtoryhmän päättää omasta seksielämästä eivätkä edes tajua asiaa mitä tapahtuu. Tämän lisäksi he tarkkailevat etteivät vaan jää kiinni jos ei toimikaan niin.

      HERÄTYS IHMISET! ELÄKÄÄ OMA ELÄMÄÄ! ÄLKÄÄ ANTAKO LAHKOJEN KONTROLLOIDA SITÄ!!

      Sen verran asiasta että raamatun opastuksella tarkoitetaan sitä ettei seksi ole se mitä ihannoidaan niin kuin ihminen on mennyt vähän pieleen nykymaailmassa. Seksiä voi harrastaa itse ihan miten haluaa.

    • Tekopyhät.hihhulit.69

      Kaikki sinkkumiehet runkkaa jos hormoonit hyrrää. Tutkimusten mukaan 90% myöntää runkkaavansa. Loput 10% valehtelee...!

    • kaikkea_sitä_kuulee

      Olen vl-perheen (suurperheen) yksi mies (poika silloin) oliko se jotain 7 luokkaa kun bussilla tulin kotiin ja siinä silmät taas seuras bussissa kun naisen pylly menee ohi ihan vierestä....huh hu...maaseudulla -80-90 luvulla.

      Kotona ollessa sitten alkaa jossain vaiheessa pakottaa. Tuli käytyö meidän puolen kylppärissä. Onnex sai oven lukkoon. Sitten loppuillan poskia kuumotti..oli niin hyvä jytky.

      En tiedä tekikö kukaan veljeksistä tai sisaruksista samaa....en ainakaan millään saanut mitään vihiä...Minä kai olin ainut "poikkeus" sillä olen nykyäänkin erittäin herkkä sen suhteen...

      Muuten se vl-opetus että seimeniä ei saisi turhaan heittää jne...sillä ei ole mitään tekemistä itsetyydytyksen kanssa. Kymmenen käskyä on ja niissä ei puhuta itsetyydytyksestä....;)

      Siitä vaan nykynuoriso...tai en tiedä miten nykyään porukka onnistuu vaan (pidättäytymään) huh hu :)

      • Eikä puhuta koko Raamatussa, poisluettuna VL- raamattu.


    • yxinkertaisestijoo

      On.

    • juttua_asiasta

      Raamatun opetus on, että Jumala on antanut miehelle ja naiselle tämän lahjan käytettäväksi avioliitossa. Aviopuolisoita kehotetaan tyydyttämään kumppaninsa sukupuoliset tarpeet, ja rakastamaan häntä, eikä käyttämään seksiä rankaisukeinona. Jumala on luonut sukupuolisuhteet miehen ja naisen nautinnoksi ja keskinäisen rakkauden vahvistamiseksi sen lisäksi, että näin he saavat lapsia. Siksi ehkäisymenetelmistä Raamattu ei anna lakia, jokaisen on se henkilökohtaisesti hänen edessään ratkaistava. Ainoa edellytys ehkäisykiellolle on sellainen menetelmä, joka tappaa jo hedelmöityneen munasolun, koska se on abortti ja on kielletty. Jumala näkee hedelmöityneen lapsen jo alkiossa, ja sen elämä on yhtä kallisarvoinen kuin kenen tahansa.
      Sukupuolisuhteet rajoittuvat siis avioliittoon ja Paavali neuvoi niitä, joiden on vaikea hillitä sukupuolisia halujaan, menemään naimisiin. Hän neuvoi vielä menemään naimisiin Herrassa eli uskovan kanssa.
      Tietysti tämä monissa tapauksissa voi olla vaikea tilanne, mutta on muistettava, että myös avioliitossa voi tulla eteen vaikeita tilanteita, esim. puolison sairauden takia. Jumala siunaa niitä, jotka ponnistelevat kunnioittaakseen hänen antamaansa sukupuolisuhteiden lahjaa avioliitossa.

      • kerroppa_vaa

        "Jumala siunaa niitä, jotka ponnistelevat kunnioittaakseen hänen antamaansa sukupuolisuhteiden lahjaa avioliitossa." Niin missä kohtaa raamatussa tälläinen?


      • monipanomies

        Jesh! Raamatun opetus on myös, että vaimoja voi ottaa niin monta kuin haluaa.


      • eikö_hän_näe

        Heprealaisille 13:4
        "Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa älkääkä häpäiskö aviovuodettanne, sillä Jumala tuomitsee siveettömät ja avionrikkojat."


    • Meilläkinoikeus

      Jos on sinkku niin ei muuta kuin paineet lavuaariin tai petiin. Ukkomiehet voi synnillistää, mutta jätetään ne omaan arvoonsa.

      • pienen_paikalla

        Jumala on jo luomisessa asettanut meihin luonnollisen moraalilain niin, että sellaisetkin, jotka eivät ole kuulleet Jumalan sanan opetusta, ymmärtävät elämän suojelemisen merkityksestä jotain. Sellainenkin ihminen osaa piiloutua Jumalan kasvojen edestä kuten Aatami ja Eeva lymysivät paratiisissa syntiinlankeemuksen jälkeen. Me emme tule täydellisiksi täällä, sillä me olemme kaksiosaisia. Meidän ei ole vara puhua liikaa oikeuksista näissäkään asioissa, sillä Sielunvihollinen voi käyttää sitä eksyttääkseen meitä niin, että me paadutamme sydämemme. Me joudumme kyllä synteihin, mutta emme puhu oikeudesta tehdä syntiä ehdoin tahdoin. Itsessämme me olemme usein ahtaalla. Silloin kannattaa yhä uudelleen olla valmis kuulemaan evankeliumia ja uskomaan se omalle kohdalle näissäkin kiusauksissa. Se on varmasti hyväksi meille, että Jumala saa pitää meitä pienen paikalla: Jumalan valtakunta ja saattomiehet säilyvät meille rakkaina.


    • sinkkumiesHKI

      Mun ei tarvi pidättäytyä... onneksi. Minulla kun ei ole niitä haluja, ei ole myöskään kiusauksia. Voin vain nauttia elämästä. Parisuhteeseen minusta ei olisi haluttomuuden vuoksi. Näen, että sinkkuus on minulle ainoa oikea vaihtoehto!

      • ruunan.kummiko

        Onko sinut kuohittu?


      • sinkkumiesHKI

        Joo. Mulle sanottiin ylioppilasjuhlissa, että nyt olisi kuoharin paikka. Sitten se vain tapahtui... Luulin saavani jotain poreilevaa juomaa, mutta näin tässä sitten vain pääsi käymään...!


      • SinkkumiesHKI
        ruunan.kummiko kirjoitti:

        Onko sinut kuohittu?

        Ootko kuullut sellaista käsitettä, kuin aseksuaali?
        Meitä aseksuaaleja ei tiettävästi hirveänä ole. Itse luulin aikoinaan, että tämä on normaalitila ja muut ovat jotenkin outoja, kun menevät niin naisten perässä. Sittemmin olen huomannut, että se on paljon yleisempää se, että miehillä on "haluja". Minua ei niiden puuttuminen haittaa, koska en edes tiedä, miltä se tuntuu ja mitä siitä saisin, jos minulla sellaiset olisi. Veikkaan, että pääsen helpommalla, kun olen syntynyt aseksuaaliksi.

        Vaikka olen aseksuaali, se ei tarkoita sitä, että mun täytyisi olla aina yksin. Aseksuaalikin voi jossain elämänvaiheessa tarvita kumppania rinnalleen. Olisi vain hyvä, että se olisi yhtälailla aseksuaali, koska tietämäni mukaan parisuhde ei voi toimia, jos toisella on haluja ja toisella ei. Toinen joutuisi elämään puutteessa puolisosta huolimatta.


    • OivaEsimerkki

      Jumalanterve,

      Ollaan sovittu uskovaisen sinkkunaisen kanssa kuvio, että minä lähetän ominkäsinonneni( siemennykseni) A4 arkkiin käärittynä hänelle, ja hän lähettää postissa munasolunsa minulle. Näin ei kummatkaan tehdä syntiä. Emme kuitenkaan yhdy livenä toisiimme. Sillä se olisi synti se.

      Jumalanrauhaan

    • 3tt3

      Kannattaa kerätä paikalliset vanhoillislestadioset ukot ja järjestää hoitokokous. Seurakunnan vanhimmat kyllä varmasti tietävät viisaudessaan vastauksen tuohon.

      Jos varman päälle haluat pelata niin unohda seksuaalisuutesi..uskovaisella on paljon muutakin tekemistä kuten pelata petankkia tai käydä seuroissa

    • ylösnouseKristuksessa

      Sano kylläseksi kunnes tulet kylläseksi. Toisella kuolemalla lienee valtaa.

    • eihto

      Vaihtoehtona voi olla seksi oman sukupuolen kanssa.

    • Totuudessa

      Miten voi sanoa olevansa uskova, ellei itse tutki Raamatusta asioita? Uskoon tultuani alkoi Raamattu kiinnostamaan, kuten muukin hengellinen kirjallisuus. Totesin parhaaksi Raamatun. Muissa oli ns. astian makua.
      Muutama oikea kommentti on ollut. Avioliittoon seksi kuuluu ja puolisoiden on tyydytettävä toisensa kaikin tavoin, siis eri tasoilla, ei vain seksissä. Avioliitto on elämän kestävä sitoutumus. Erota voi uskottomuuden vuoksi, mutta ei avioitua uudelleen ennen, kuin puoliso on kuollut. Muuten tekee huorin.
      Himojen tullessa kullakin on oltava oma puoliso. Missään ei sanota, että seksi on vapaata ennen aviota. Ne ovat harhaoppeja.
      Jumala tietää ihmisen heikkoudet. Lihan himot eivät kuitenkaan hallitse uskovaa, koska Jumala antaa voimansa vastustaa kiusauksia. Jeesukseen turvaten ja hänessä pysyen kuljetaan oikealla tiellä. Sitähän uskominen on.
      Kannattaa siirtää huomionsa muuhun tekemiseen, eikä antaa himoille valtaa. Katseensakin voi kääntää pois kiusauksien suunnasta. Rukoillen siinä tilanteessa ohjautuu oikeaan suuntaan.
      Oikea opettaja löytyy Raamatusta, lukekaa ja oppikaa. Siten voi pelastua taivaaseen. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
      Julistajien puheetkin pitäisi tutkia Raamatulla. Niiden tulisi olla yhtä. Muuten he ovat valheveljiä. Vakavia asioita. Leikittely näillä asioilla on vaarallista.

      • Kiitos! On täällä sentään muitakin aitoja uskovia, jotka uskaltaa sanoa totuuden.

        Ainut mistä olen eri mieltä on se, että jos aviopuoliso pettää petetyllä osapuolella on oikeus uusiin naimisiin sentähden jo ennen puolison kuolemaakin. Toinen vaihtoehto uusiin naimisiin siis tulee jäämällä leskeksi puolisostaan eli ovat kaksi eri asiaa!

        Siunausta!

        Ja voin todistaa tähän vielä sen, että jos yliseksuaalinenkin mitä itse olen selviää Jumalan omana Hänen voimassaan avioliittoon ja Jumalan varjeluksessa niin selviää kaikki Jumalan omat, jos vain itse tahtovat! Ongelma monesti vain on siinä ettei sitä aina haluaisikaan selvitä...itsehillintä on myös Hengen hedelmä eli Pyhän Hengen työ ihmisessä! Toisaalta raamatussa sanotaan, että taidollisuus on sinua varjeleva eli tarkoittaa myös sitä, että ihmisen itse ei pidä tieten tahtoen hakeutua tilanteisiin missä tietää tulevan kiusauksia eteensä mutta jokaisen usko myös koetellaan eli niihinkin tilanteisiin joutuu siitä huolimatta. Jumalan Sana antaa taidollisuuden siihen millä tavoin tulisi toimia tässä elämässä. Paljon siellä on hyviä neuvoja ihmisille miten välttää kiusaustilanteita ja miten niissä tulisi toimia. Kiusauksen voittaminen tekee ihmisestä vahvemman seuraavan kiusauksen kohtaamiseen. Luonne kasvaa niistä päätöksistä mitä ihminen valitsee. Ja kyllä Jumala vastaa kun Häneltä pyytää apua ja varjelusta että Hänen hyvä tahtonsa pääsee tapahtumaan ihmisen elämässä. Tietysti! Mutta ei Jumala tee päätöksiä eikä valintoja ihmisen puolesta, ihmisen pitää itse tehdä oma osuutensa.


    • Totuudessa

      Miten voi sanoa olevansa uskova, ellei itse tutki Raamatusta asioita? Uskoon tultuani alkoi Raamattu kiinnostamaan, kuten muukin hengellinen kirjallisuus. Totesin parhaaksi Raamatun. Muissa oli ns. astian makua.
      Muutama oikea kommentti on ollut. Avioliittoon seksi kuuluu ja puolisoiden on tyydytettävä toisensa kaikin tavoin, siis eri tasoilla, ei vain seksissä. Avioliitto on elämän kestävä sitoutumus. Erota voi uskottomuuden vuoksi, mutta ei avioitua uudelleen ennen, kuin puoliso on kuollut. Muuten tekee huorin.
      Himojen tullessa kullakin on oltava oma puoliso. Missään ei sanota, että seksi on vapaata ennen aviota. Ne ovat harhaoppeja.
      Jumala tietää ihmisen heikkoudet. Lihan himot eivät kuitenkaan hallitse uskovaa, koska Jumala antaa voimansa vastustaa kiusauksia. Jeesukseen turvaten ja hänessä pysyen kuljetaan oikealla tiellä. Sitähän uskominen on.
      Kannattaa siirtää huomionsa muuhun tekemiseen, eikä antaa himoille valtaa. Katseensakin voi kääntää pois kiusauksien suunnasta. Rukoillen siinä tilanteessa ohjautuu oikeaan suuntaan.
      Oikea opettaja löytyy Raamatusta, lukekaa ja oppikaa. Siten voi pelastua taivaaseen. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
      Julistajien puheetkin pitäisi tutkia Raamatulla. Niiden tulisi olla yhtä. Muuten he ovat valheveljiä. Vakavia asioita. Leikittely näillä asioilla on vaarallista.

      • kolmas.kertako

        Laittaisitko viestisi vielä kolmannenkin kerran, varmuuden vuoksi.


    • Anonyymi

      Huomenta

      • Anonyymi

        Huomenta

        Oletko sortunut seksuaalisuuden syntiin?


    • Anonyymi

      Itse jäin yksin, kun mies kielsi uskon ja lähti. Hän sai järjestettyä vielä kolme lapsistamme mukaan. Ovat katkaisseet täysin yhteydet meihin. Minulla on todella vaikeaa pysyä itsekään uskovaisena, kun on niitä tarpeita, joita en voi enää tyydyttää.... suuri kaipuu toisen viereen 😭

      • Anonyymi

        Nyt sinäkin näet, miten vl-liikkeessä elää yksinäiset naiset, puolisioa on mahdoton löytää ja ulkopuolelta ei saa etsiä.


      • Anonyymi

        Itse elän seksittömässä avioliitossa, vl-taustanen mies olen. Voisin tulla nuolemaan ja sormettamaan. Olisiko ok? Pyllynreiätkin ovat kivoja. Otan osaa kohtaloosi!


    • Anonyymi

      Miksi et ala aseksuaaliksi? Se on trendikästä ja siitä saa uhripisteitä.

    • Anonyymi

      Seksi on iloinen asia. Jos se kiinnostaa niin totta kai voit naida kun löydät sopovan kaveri. Mukavaahan se on joskus.

    • Anonyymi

      Ei piä ruikuttaa. Jeesuksellakaan ei ollu himoja eikä haluja. Se oli aseskualisti tai jotain,
      Saatto se olla miehiinkin päin kallellaan, mutta siitä ei sovi puhua

    • Anonyymi

      Kyllä se on vanhana mukava olla, avioliitossakin, kun ei ole enää juurikaan mitään hormoni toimintaa jäljellä, ei haluta ennee yhtään ja ukkokin on jo vanha, enempi nukkuu ne ajat kun mie valvon.
      Nuorempana oli vähän "vilkkaampaa" tuolla alueella, mutta kun tietää mitä "sotkua" se on niin ihmettelee miten se aikoinaan kiinnosti koko touhu !
      Avioliitto on muutakin kuin "petipuuhia", vanhana riittää kun rasvaa toistensa jalat ja auttaa joskus ihan arkitoimissa ! Melkein aina jotain paikkaa kolottaa, niin ei siinä jaksa muuta kuin pitää toista kädestä kiinni ja kääntää kylkeä, jos sekään enää kivutta on tuskatonta !! Yrittäkää pitää itsestänne huoli, vanhuus tulee yllättävän nopeasti.
      Välillä saa hoitaa lastenalpsia ja ihmettelee miten sitä nuorempana jaksoi kaikkea puuhastella, ei juurikaan "kertausharjotuksia" lasten kanssa jaksaisi, metakka ja meteliä, vaan senkin voi sanoa ettei jaksa ! Onneksi ymmärtävät itse hoitaa lapsensa, niin tehtiin aikoinaan itsekkin. Eri tyylisesti hoitavat ja syöttävät lapsensa kuin me ennenvanhaan, noin 50 vuotta sitten !! Meillä pestiin vielä harsovaipat, nyt on vaipatkin "älyvaippoja", niissä väri juova, josta näkee kun vaippa on märkä !! Ihan piti "nielaista" ensin kun kertoivat tuon "keksinnön" !!!
      Muuten, katollisessa tai ortodoksi kirkossa, leskeksi jäänyt pappi ei saa avioitua uudelleen !! On se liian kova kohtalo, jos vaimo kuolee esim. nuorena, niin siinäpä sitten mies "kilvoittelee" ilman puolisoa ! EVL-kirkko on armollisempi tuossa asiassa !
      Joskus 1800- luvulla oli ihan "uskottomissakin" perheissä tiukempi "kuri" ja käytäntö, kun oli suotavaa olla neitsyt ennen avioliittoa, mm. naiset eivät saaneet mennä kaupungille ilman "esiliinaa", jotain sukulaista tai ystävää !! Olihan niitä tapauksia, että ison talon isäntä piti "jalkavaimoa", mutta sekin oli sen "piian" syy, jos oli liian "antavasti" pukeutunut !!
      Nykyään ei taida olla mitään väliä monesko "heila" olet miehellesi tai päinvastoin.
      Moraali käsitykset ovat ihan "mullin-mallin" nykyään !! Ihan on "ruokotonta" touhua, olipa herra tai narri !!
      SIIS, vanhan avioparin elo on melko mukavaa, ei ole "suoritus paineita" millään alueella !! Kunhan vain olla möllötetään !
      Ihan vain aloin kirjoitella, kun täällä ollaan olevinaan niin tosikkoja ja tietäviä joka asiassa !! On sitä meillä vanhoillakin jotain tietoa, jos ei muusta olla opittu, niin kantapään kautta on saatu tietoa, monen kymmenen vuoden kokemuksella !
      Jos on kultahäät jo vietetty, niin kaikki jo kokeiltu !!
      Jatkakaa vain nuoremmat "nautintojanne", kyllä se rauhottuu elo vielä teilläkin !!!

      • Anonyymi

        Kikulin voi panna pyllyyn, niin ei mene neitsyys. Muistakaa liukkari! Sormella sitten voi hyväillä klitorista.


      • Anonyymi

        Edes vanha VL-nainen/ mies ei saa lopettaa seksuaalista kanssakäymistä. Se on vaan yhdyttävä ihan hamaan loppuun asti.
        Raamatussakin se yks nainen synnytti vielä 600 vuotiaana lapsen.
        Se on kuulkaa uskovaisen osa se naiminen vanhanakin. Onhan se ikävää ja likaista ja kaikkee, mutta mitäpä sitä ei taivaspaikkansa eteen tekisi.


    • Anonyymi

      Tuomaan evankeliumissa lukee: "jokainen, joka tuntee isänsä ja äitinsä kutsutaan huoran lapseksi". Samoin (Matt.5. )

      Paavalin mukaan Kristuksessa mies ja nainen ovat yhtä. "Isän täydellisyys" tarkoittaa muun muassa miehen ja naisen ykseyttä ihmisessä.

      Jumalan valtakunnan saavuttaneet eivät enää mene naimisiin(Luuk. 20:34-). Ehkä seuraavassa elämässä ollaan jo jumalia.

      • Anonyymi

        Tuomaan evankeliumi on apokryfikirja eli Raamatun ulkopuolelle jätetty kirjoitus. Tiedätkö mitään gnostilais-kristillisiä kirjoituksia tuolta ajalta? Itseäni kiehtoo tulkinta, että Raamatun ilmoitus on osa jotain universaalimpaa totuutta. Gnostilais-kristillisyyshän tuomittiin harhaoppina ja on sittemmin kokonaan kuihtunut pois.


    • Anonyymi

      Seksiä ja nautintoa kaikkialla ,niin uskovissa kuin muissakin,salaa tai julkisesti aviossa olevilla ,salataan vain kaikki niin makeesti,Nautitaan maailman iloista maalimalla.

      • Anonyymi

        Ei kande harrastaa seksiä maan päällä. Taivaassa on luvassa päättymättömät orgiat.
        Voi sitä lihan läiskettä ja voihketta... Ties vaikka itse jeesuskin ottaisi osaa karkeloihin, jumalasta puhumattakaan.
        Sitä kannattaa odottaa ja siks kannattaa olla vellu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe