Yliopisto-opinnot Saksassa

NWRHEIN

Hei.

Olen suomalainen paria kuukautta vajaa 17-vuotias poika, joka on tällä hetkellä vaihdossa Saksassa. Olen opiskellut saksaa 8 vuotta A1-kielenä, ja olisin kiinnostunut suorittamaan yliopisto-opinnot Saksassa. Hankin ensi vuonna lukiossa saksan kielidiplomin, joka takaa sen, että osaan kielen tarpeeksi hyvin opintoja varten. Etenkin saksa vieraana kielenä, englanti ja teologia kiinnostaisivat, ja tarkoituksena olisi hankkia pätevyys opettajan ammattiin. Kaupungeista etenkin Essen kiinnostaisi asuin- ja opiskelupaikkana, mutta miksei myös muutkin läntiset yliopistokaupungit.

Jos sinulla on kokemusta saksalaisesta yliopistoelämästä, kerro vinkkejä, miten löytää asunto, millaiset pääsykokeet yliopistoon on ja mitä pitää tietää ennen Saksaan muuttamista (kulttuuritietämys alkaa olla jo hallussa, joten lähinnä käytännön asiat Suomen sekä Saksan päässä kiinnostavat.)

Kiitos.

3

1739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22vuotiasNuori

      Ainakin sen tiiän että Hampurin yliopistossa voi opiskella myös suomea ja jonkun kurssin vissiin myös viroa mutta muuten en tiiä kyllä mitään käytännön asioista siis saksalaisessa yliopistoelämässä.:D Mun isosisko opiskelee vielä hetken Jyväskylän yliopistossa saksan kieltä ja kulttuuria ja on ollu Erasmus-vaihdossa vuoden Hampurin yliopistossa.=) Kerran oon käyny iskän kanssa kattomassa sitä siellä Hampurissa ja oon jopa osallistunu yhelle viron kielen kurssin oppitunnille.=) Mutta juu siis suomea pystyy siis ainakin opiskelemaan Hampurin yliopistossa jos kiinnostaa.=)

    • taasnäitä

      Olipa siinä eroa 17-vuotiaalla ja 22-vuotiaalla. Toinen oli kuin 13-vuotias lapsellinen teinityttö ja toinen täysin asiallinen aikuinen. Kumpi oli kumpi?

    • Jean-Marc

      Hei Lady ja herra.
      Jotta voisit ratkaista erilaiset ongelmasi, annan lainat yksityisille saataville 5 työpäivän kuluessa. Voit saada lainaa, joka vaihtelee 2 000 eurosta 300 000 euroon poikkeuksellisen 2 prosentin vuosivauhdilla, joka maksetaan takaisin 1 vuoden ja 20 vuoden välisenä aikana.
      Se on kaikkien käytettävissä (vaikka olet työtön).
      Jos olet kiinnostunut, ota meihin yhteyttä

      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe