Hei.
Olen suomalainen paria kuukautta vajaa 17-vuotias poika, joka on tällä hetkellä vaihdossa Saksassa. Olen opiskellut saksaa 8 vuotta A1-kielenä, ja olisin kiinnostunut suorittamaan yliopisto-opinnot Saksassa. Hankin ensi vuonna lukiossa saksan kielidiplomin, joka takaa sen, että osaan kielen tarpeeksi hyvin opintoja varten. Etenkin saksa vieraana kielenä, englanti ja teologia kiinnostaisivat, ja tarkoituksena olisi hankkia pätevyys opettajan ammattiin. Kaupungeista etenkin Essen kiinnostaisi asuin- ja opiskelupaikkana, mutta miksei myös muutkin läntiset yliopistokaupungit.
Jos sinulla on kokemusta saksalaisesta yliopistoelämästä, kerro vinkkejä, miten löytää asunto, millaiset pääsykokeet yliopistoon on ja mitä pitää tietää ennen Saksaan muuttamista (kulttuuritietämys alkaa olla jo hallussa, joten lähinnä käytännön asiat Suomen sekä Saksan päässä kiinnostavat.)
Kiitos.
Yliopisto-opinnot Saksassa
3
2060
Vastaukset
- 22vuotiasNuori
Ainakin sen tiiän että Hampurin yliopistossa voi opiskella myös suomea ja jonkun kurssin vissiin myös viroa mutta muuten en tiiä kyllä mitään käytännön asioista siis saksalaisessa yliopistoelämässä.:D Mun isosisko opiskelee vielä hetken Jyväskylän yliopistossa saksan kieltä ja kulttuuria ja on ollu Erasmus-vaihdossa vuoden Hampurin yliopistossa.=) Kerran oon käyny iskän kanssa kattomassa sitä siellä Hampurissa ja oon jopa osallistunu yhelle viron kielen kurssin oppitunnille.=) Mutta juu siis suomea pystyy siis ainakin opiskelemaan Hampurin yliopistossa jos kiinnostaa.=)
- taasnäitä
Olipa siinä eroa 17-vuotiaalla ja 22-vuotiaalla. Toinen oli kuin 13-vuotias lapsellinen teinityttö ja toinen täysin asiallinen aikuinen. Kumpi oli kumpi?
- Jean-Marc
Hei Lady ja herra.
Jotta voisit ratkaista erilaiset ongelmasi, annan lainat yksityisille saataville 5 työpäivän kuluessa. Voit saada lainaa, joka vaihtelee 2 000 eurosta 300 000 euroon poikkeuksellisen 2 prosentin vuosivauhdilla, joka maksetaan takaisin 1 vuoden ja 20 vuoden välisenä aikana.
Se on kaikkien käytettävissä (vaikka olet työtön).
Jos olet kiinnostunut, ota meihin yhteyttä
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4774095Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743116Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461470- 831294
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m20123617-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291192Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14942Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen59918- 57884
Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.70863