Hei.
Olen suomalainen paria kuukautta vajaa 17-vuotias poika, joka on tällä hetkellä vaihdossa Saksassa. Olen opiskellut saksaa 8 vuotta A1-kielenä, ja olisin kiinnostunut suorittamaan yliopisto-opinnot Saksassa. Hankin ensi vuonna lukiossa saksan kielidiplomin, joka takaa sen, että osaan kielen tarpeeksi hyvin opintoja varten. Etenkin saksa vieraana kielenä, englanti ja teologia kiinnostaisivat, ja tarkoituksena olisi hankkia pätevyys opettajan ammattiin. Kaupungeista etenkin Essen kiinnostaisi asuin- ja opiskelupaikkana, mutta miksei myös muutkin läntiset yliopistokaupungit.
Jos sinulla on kokemusta saksalaisesta yliopistoelämästä, kerro vinkkejä, miten löytää asunto, millaiset pääsykokeet yliopistoon on ja mitä pitää tietää ennen Saksaan muuttamista (kulttuuritietämys alkaa olla jo hallussa, joten lähinnä käytännön asiat Suomen sekä Saksan päässä kiinnostavat.)
Kiitos.
Yliopisto-opinnot Saksassa
3
2021
Vastaukset
- 22vuotiasNuori
Ainakin sen tiiän että Hampurin yliopistossa voi opiskella myös suomea ja jonkun kurssin vissiin myös viroa mutta muuten en tiiä kyllä mitään käytännön asioista siis saksalaisessa yliopistoelämässä.:D Mun isosisko opiskelee vielä hetken Jyväskylän yliopistossa saksan kieltä ja kulttuuria ja on ollu Erasmus-vaihdossa vuoden Hampurin yliopistossa.=) Kerran oon käyny iskän kanssa kattomassa sitä siellä Hampurissa ja oon jopa osallistunu yhelle viron kielen kurssin oppitunnille.=) Mutta juu siis suomea pystyy siis ainakin opiskelemaan Hampurin yliopistossa jos kiinnostaa.=)
- taasnäitä
Olipa siinä eroa 17-vuotiaalla ja 22-vuotiaalla. Toinen oli kuin 13-vuotias lapsellinen teinityttö ja toinen täysin asiallinen aikuinen. Kumpi oli kumpi?
- Jean-Marc
Hei Lady ja herra.
Jotta voisit ratkaista erilaiset ongelmasi, annan lainat yksityisille saataville 5 työpäivän kuluessa. Voit saada lainaa, joka vaihtelee 2 000 eurosta 300 000 euroon poikkeuksellisen 2 prosentin vuosivauhdilla, joka maksetaan takaisin 1 vuoden ja 20 vuoden välisenä aikana.
Se on kaikkien käytettävissä (vaikka olet työtön).
Jos olet kiinnostunut, ota meihin yhteyttä
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5910945Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174591Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r333977Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4412228Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142180Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2601638FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01421Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu771230Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101165- 391126