Kannattaako ostaa Petsafe pihavahti kissalle?

Petsafe

Hei!
Onko kellään kokemuksia Petsafe pihavahdista kissalle?

Meillä on noin 5-vuotias leikattu uroskissa, joka maukuu taukoamatta ulos. Ainoastaan yöt nukkuu, silloin kun omistajatkin, mutta jo aamuseitsemältä alkaa vaeltelu huoneesta toiseen ja surkea valitus. Ja tätä kestää iltaan asti... Hermot on lievästi sanottuna koetuksella!
Leikkiminen ei tällöin kiinnosta kovinkaan kauaa eikä kieltäminenkään auta kun korkeintaan minuutiksi. Välillä totaalikyllästyneenä olen laittanut toiseen huoneeseen ja oven kiinni. Ja maukuminen on jatkunut siellä. :D
Kevättalvella valjasteltiin päivittäin, mutta mitä pitemmälle kevät eteni niin sen kovempi oli myös halu pihalle ja mouruaminen yltyi. Viimeisen kuukauden kissa on ulkoillut vapaana, mutta pitkäaikaisratkaisuna tuskin sekään on hyvä idea. Asumme rivitalossa.

Viimesenä oljenkortena tuntuu olevan siis tuo pihavahti. Juoksunaru on poissuljettu, aika lailla myös häkin tai tarhan rakentaminen tilanpuutteen vuoksi. Jos kellään on minkäänlaista kokemusta niin kertokaa! Asiallisia vastauksia! Kissa on hyvinhoidettu ja rakastettu perheenjäsen ja tätä ongelmaa lukuunottamatta yhteiselo sujuu ongelmitta ja luonne on kaikinpuolin ihana. Kissa tuli meille viime talvena. Sisällä on raapimispuu ym. aktiviteettia, mutta ne eivät kiinnosta kun ulkoilun makuun on päässyt..!

22

2644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ishlaben

Asut ilmeisesti taajamassa koska puhut rivitalosta.
      Kaippa olet tietoinen että kissa ei saa liikkua vapaana taajamassa!

• Petsafe

Olen tietoinen :)

• tarhaisintakapihan

Mites meinaat pihavahdin alueen rajata?
      Ethän tietenkään voi vieraiden ihmisten omistamaa tai heidän käyttöönsä kuuluvaa aluetta kissallesi valloittaa.Siis yhteisiä piha-alueita,tai muiden takapihoja et voi pihavahdilla käyttöösi ottaa .Vaan se oma takapihasi,joka kuuluu asuntoosi.
      Tuo toimisi paremmin ok-talossa,jossa on isohko piha.Sen alueen vois sitten kissalleen laittaa,niin ettei oma lemmikki mene muiden pihoille koskaan.
      Takapihalle olis sopivampi kissa-aitaus,johon kissa pääsee vaikka itsekseen jostain ikkunasta/luukusta kulkemaan.Jotkut aitaa koko takapihansa,ja verkottaa siihen katon,niin että itsekkin ulkoilevat kissoineen siellä sitten.Lupaa on kysyttävä tietysti,varsinkin jos ei ole oma asunto.Kannattaa miettiä kaikki vaihtoehtoja,vapaaksi yksin kuljeksimaan ei kuitenkaan kannata päästää,kissa voi kadota,tai tuhota vieraiden autoista maaleja tai hiekkalaatikon hiekkoja.Niistä tulee yllättävänkin kalliita,jos joku kissan sinun kissaksi tunnistaa.Uudet hiekat maksaa jo useampia satasia,kuljetuksineen ja vaihtoineen.Eli,harkitse tarkoin,miten toimit.

Kissahan ei saa liikkua lakien mukaan missään vapaana ilman valvontaa, omistajan on aina vahdittava, että kissa pysyy poissa vieraiden omistamilta pihoilta ja alueilta.

• Petsafe

Totta, monta pointtia mitä pitää ottaa huomioon. Voi kun asuisi jossain missä ei ole muuta asutusta, vaikka vaarojahan on maaseudullakin tietysti vapaana ulkoilevalle kissalle!

Ajattelin kierrättää sen Pihavahdin langan meidän oman pihan "ääriviivoja" pitkin. Kissalla olisi pääsy terassille missä saisi käydä lepäilemässä ja sitten varsinaiselle pihalle. Luulen, että ainakin kokeilen sitä Pihavahtia: eihän se ota jos ei annakaan. Paitsi tietysti rahaa, mutta sen riskin olen valmis ottamaan.
        Vapaaksi en siis kissaa enää päästä ulos ja siksi tilanne onkin nyt hankala. Myydäänköhän noita missään normaalikaupassa vai onko ainoa mahdollisuus tilata netistä? Itse voisinkin olla suostuvainen terassin verkotukseen, mutta mies ei innostu ajatuksesta. Mutta eiköhän tähän joku ratkaisu löydy, pakko uskoa niin! :)

• vaihtoehtojaon
        Petsafe kirjoitti:

Totta, monta pointtia mitä pitää ottaa huomioon. Voi kun asuisi jossain missä ei ole muuta asutusta, vaikka vaarojahan on maaseudullakin tietysti vapaana ulkoilevalle kissalle!

Ajattelin kierrättää sen Pihavahdin langan meidän oman pihan "ääriviivoja" pitkin. Kissalla olisi pääsy terassille missä saisi käydä lepäilemässä ja sitten varsinaiselle pihalle. Luulen, että ainakin kokeilen sitä Pihavahtia: eihän se ota jos ei annakaan. Paitsi tietysti rahaa, mutta sen riskin olen valmis ottamaan.
        Vapaaksi en siis kissaa enää päästä ulos ja siksi tilanne onkin nyt hankala. Myydäänköhän noita missään normaalikaupassa vai onko ainoa mahdollisuus tilata netistä? Itse voisinkin olla suostuvainen terassin verkotukseen, mutta mies ei innostu ajatuksesta. Mutta eiköhän tähän joku ratkaisu löydy, pakko uskoa niin! :)

Niin, kokeileppa jos saat sen laitettua omalle alueellesi.Niin kun, vaikka ja jos,muutat joskus ok-taloon,niin koko laitteistonhan voi siirtää sinne,ja sitten on tilaa vielläkin enemmän ;)

• vapauskissanonni

Ikävä kyllä tässä on taas yksi esimerkki siitä kun kissa on otettu vääränlaisiin olosuhteisiin. Eipä noissa oloissa voi kissan oloja hyviksi järjestää. Kuten itse totesitkin, olisi maaseudulla asuminen paras ratkaisu. Siellä kissalla olisi mahdollisuus nauttia vapaudesta.

• Petsafe

En ole ihan samaa mieltä noista olosuhteista, asuuhan kissoja paljon kerrostaloissakin :)
        Siinä tein virheen kun alunperin vein kissan pihalle (valjaissa), se tuskin osaisi pihalle pyytää jos ei olisi sinne koskaan luonani päässyt. Mutta toki jos kissa saisi päättää niin mieluiten varmasti olisi sellaisessa kodissa missä pääsee ulos vapaasti liikkumaan milloin vain itse haluaa! :) Olen sen verran kiintynyt kissaan (ja ehkä itsekäskin?), että haluan vielä kokeilla viimeisenä oljenkortena tuota Pihavahtia. Ja jos se ei onnistu niin sitten vasta uuteen kotiin muuttoa harkitsemaan..

• eivaaroihinkissaa
        Petsafe kirjoitti:

En ole ihan samaa mieltä noista olosuhteista, asuuhan kissoja paljon kerrostaloissakin :)
        Siinä tein virheen kun alunperin vein kissan pihalle (valjaissa), se tuskin osaisi pihalle pyytää jos ei olisi sinne koskaan luonani päässyt. Mutta toki jos kissa saisi päättää niin mieluiten varmasti olisi sellaisessa kodissa missä pääsee ulos vapaasti liikkumaan milloin vain itse haluaa! :) Olen sen verran kiintynyt kissaan (ja ehkä itsekäskin?), että haluan vielä kokeilla viimeisenä oljenkortena tuota Pihavahtia. Ja jos se ei onnistu niin sitten vasta uuteen kotiin muuttoa harkitsemaan..

Just hyvä, et ole heitteillejättämäss kissaa,kuten jotkut täällä jopa muita neuvoo tekemään.Vaikka kissan heitteillejättö on rikos,ja julma teko lemmikille.
        Niitä julmasti kohdeltuja ulos yksin jätettyjä sitten näkee tiellä menehtyneenä.Juu kissa on saaut olla vapaana,mutta vapaus monesti maksaa sen hengen.Ja siitä on vastuussa e vastuuton omistaja.
        En itse ymmärrä miten ihmiset voi olla niin julmia,ett aiheuttaa vaaratilanteita lemmikeilleen rikkoo lakia...huoh.
        On hienoa, että on kaltaisiasi ihmisiä, jotka maksaa siitä, että kissa on tallessa.Useat ei vaan välitä....

• Petsafe
        eivaaroihinkissaa kirjoitti:

Just hyvä, et ole heitteillejättämäss kissaa,kuten jotkut täällä jopa muita neuvoo tekemään.Vaikka kissan heitteillejättö on rikos,ja julma teko lemmikille.
        Niitä julmasti kohdeltuja ulos yksin jätettyjä sitten näkee tiellä menehtyneenä.Juu kissa on saaut olla vapaana,mutta vapaus monesti maksaa sen hengen.Ja siitä on vastuussa e vastuuton omistaja.
        En itse ymmärrä miten ihmiset voi olla niin julmia,ett aiheuttaa vaaratilanteita lemmikeilleen rikkoo lakia...huoh.
        On hienoa, että on kaltaisiasi ihmisiä, jotka maksaa siitä, että kissa on tallessa.Useat ei vaan välitä....

Kiitos! Todellakin aion pitää huolta kissasta, en ymmärrä miten jotkut voi hylätä oman lemmikkinsä... Petsafe tilattu, pitäkää peukkuja mulle et toimii!! :D

• kattilaiset
        Petsafe kirjoitti:

Kiitos! Todellakin aion pitää huolta kissasta, en ymmärrä miten jotkut voi hylätä oman lemmikkinsä... Petsafe tilattu, pitäkää peukkuja mulle et toimii!! :D

Täällä toinenkin, joka on hankkimassa tuota Petsafe pihavahtia. Miten teillä on toiminut?

• täähaluukans

Harkinnassa myös, pieni hinta lemmikin turvallisesta ulkoilusta pomalla alueella, ja pysyy omistajan silmissä.Se on kuitenkin kissan parhaaksi, ei ole hyvä, eikä turvallista kulkea vapaasti kylillä ;)

• täähaluukans

----iiiiik, no nyt tuli "kirjoitus virhekkin" viellä.
        Toivottavasti trollit ei kompastu siihenXD

• totuustässä
        täähaluukans kirjoitti:

----iiiiik, no nyt tuli "kirjoitus virhekkin" viellä.
        Toivottavasti trollit ei kompastu siihenXD

Näkyi tarttuvan jo. Itsehän olet palstan pahin trolli.

• Kattilaiset

Nyt on sitten langaton PetSafe hankittu ja lisäpanta kissoille tulee tänään... Olen jo viikon verran kuljettanut kissaa valjaissa pihalla ja ollaan opeteltu jo rajoja. Tänään sitten tositoimiin :) Kerron kuulumisia jos joku on kiinnostunut...

• täähalujaakanssa
        Kattilaiset kirjoitti:

Nyt on sitten langaton PetSafe hankittu ja lisäpanta kissoille tulee tänään... Olen jo viikon verran kuljettanut kissaa valjaissa pihalla ja ollaan opeteltu jo rajoja. Tänään sitten tositoimiin :) Kerron kuulumisia jos joku on kiinnostunut...

Hieno homma, jään odottelemaan lisä inffoa :)

• Kattilaiset

Loistava hankinta! Aluksi siis mentiin valjaiden kanssa ympäri pihaa ja sitten lisättiin Petsafe. Panta kaulaan ja ykkös asennus päälle eli merkkiääni. Tätä harjoiteltiin sitten vajaa viikko. Tämän tein siksi, että kissa huomasi missä "raja" menee. Tämän jälkeen lisäsin kakkos vaihteen päälle, jossa tulee pieni "kutina" jos ylittää raja-aidan. Täytyy tunnustaa, ettei Kisua kiinnostanut yhtään tämä ja ylitti aidan menen tullen. Laitoin seuraavan vaihteen päälle, eli stimulaation 3 vaihteen, jossa tulee hiukan sähäkämpi stimulaatio. Tämä toimi parin ylityksen jälkeen ja kissa palasi vauhdilla turvalueelle. Korjasin hiukan pannan kiristyssäätöjä ja vaihdoin takaisin kakkosvaihteelle. Tällä hetkellä tilanne on se, että Kisu ei mene raja-aidan yli, mutta toki olen ulkoilemassa sen kanssa koko ajan. Äskön tosin, kun kirjoitin tätä, niin olin sisällä ja katsoin ikkunasta kun Kisu vaelsi pihalla. Lintuja oli paljon lintulaudalla ja Kisu rakastaa katson niiden touhuja :).
        Voin siis lämpimästi suositella tätä langatonta vahtia kaikille!!

• vastuullisuutta
        Kattilaiset kirjoitti:

Loistava hankinta! Aluksi siis mentiin valjaiden kanssa ympäri pihaa ja sitten lisättiin Petsafe. Panta kaulaan ja ykkös asennus päälle eli merkkiääni. Tätä harjoiteltiin sitten vajaa viikko. Tämän tein siksi, että kissa huomasi missä "raja" menee. Tämän jälkeen lisäsin kakkos vaihteen päälle, jossa tulee pieni "kutina" jos ylittää raja-aidan. Täytyy tunnustaa, ettei Kisua kiinnostanut yhtään tämä ja ylitti aidan menen tullen. Laitoin seuraavan vaihteen päälle, eli stimulaation 3 vaihteen, jossa tulee hiukan sähäkämpi stimulaatio. Tämä toimi parin ylityksen jälkeen ja kissa palasi vauhdilla turvalueelle. Korjasin hiukan pannan kiristyssäätöjä ja vaihdoin takaisin kakkosvaihteelle. Tällä hetkellä tilanne on se, että Kisu ei mene raja-aidan yli, mutta toki olen ulkoilemassa sen kanssa koko ajan. Äskön tosin, kun kirjoitin tätä, niin olin sisällä ja katsoin ikkunasta kun Kisu vaelsi pihalla. Lintuja oli paljon lintulaudalla ja Kisu rakastaa katson niiden touhuja :).

Jes, mahtavaa.Tollanen on saatava.Loppuu hihnassa kuljettaminen, eikä tarvitse pelätä että kissa karkaa.Helppo ottaa sisällekkin,kun tietää missä on.Ja mikä parasta, ei tule riitaa enää lisää naapurien kanssa.Meille kolme naapuria huomautti kisojen ulkoiluista.Tuli huomautus viime talvena konepellin raapimisesta, sitten hiekkalaatikosta ja kukkapenkistä.Ei tarvinnut viellä onneksi maksaa mitään, jos vaan huolehditaan kissat pois sotkemasta,eli reiluja naapureita olivat kuitenkin.Ja olihan se noloa, kun ei itse siinä ajateltu ollenkaan, että kissat käyvät niinkin kaukana kun sitten jo kävivät.Mä luulen että naapurit ymmärtää miten vastuullisia nyt ollaan, kun saadaan asia kunnolla kuntoon.

• Anonyymi
        Kattilaiset kirjoitti:

Moi,
        Tästä keksustelusta on kylläkin pitkä aika, mutta kokeilen onneani ja odottelen vastausta. Meillä on nimittäin täysin samanlainen tilanne. Joskus kävin kissan kanssa valjoilla pihalla ja nyt se haluaa aina ulos, kun siellä lentelee lintuja ja oraviakin näkyy. Aloin miettiä millaisia keinoja löytyy pitää kissaa pihalla. Ja kun kesäkin on juuri tulossa. Voisitko kertoa mistä tuollaisen pihavahdin löytää ja toimiiko se tosiaan hyvin? Meillä on lapsia, jotka välillä unohtaa laittaa ikkunan kiinni, puhumattakaan siitä että kesällä laitetaan terassin ovea kiinni. Pelkään niin paljon, että meidän neitokainen lähtee omille teilleen. En kestäisi, jos hän katoaa jonnekin tuonne ulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi,
        Tästä keksustelusta on kylläkin pitkä aika, mutta kokeilen onneani ja odottelen vastausta. Meillä on nimittäin täysin samanlainen tilanne. Joskus kävin kissan kanssa valjoilla pihalla ja nyt se haluaa aina ulos, kun siellä lentelee lintuja ja oraviakin näkyy. Aloin miettiä millaisia keinoja löytyy pitää kissaa pihalla. Ja kun kesäkin on juuri tulossa. Voisitko kertoa mistä tuollaisen pihavahdin löytää ja toimiiko se tosiaan hyvin? Meillä on lapsia, jotka välillä unohtaa laittaa ikkunan kiinni, puhumattakaan siitä että kesällä laitetaan terassin ovea kiinni. Pelkään niin paljon, että meidän neitokainen lähtee omille teilleen. En kestäisi, jos hän katoaa jonnekin tuonne ulos.

Googleta kissan pihavahti yms, löytänet.

• Kisujakaks

Meillä myös viriteltiin pihavahti pintavedolla reilu kuukausi sitten omakotitalon pihan ympäri. Täällä riittäisi lääniä vaelllella mutta pihan reunassa kulkeva tie koitui edellisen kisumme kohtaloksi joten enää en halua saman surun toistuvan.
      Reilu puolivuotiaat kissamme oppivat melko nopeasti valjaissa ymmärtämään aidan toimintaperiaatteen parit näpsyt otettuaan ja alkoivat kääntyä taloa kohti heti äänimerkin aktivoiduttua. Meillä ensin totuteltiin rauhassa pantoihin ja valjaisiin ja sitten edettiin opettelussa valmistajan ohjeiden mukaan vähän nopeutettuun tahtiin. Nyt uskallan jo jättää kissat keskenään pihalle ja käyn välillä vain tarkastamassa että alueella on pysytty. On kivaa kun kissat saavat touhuta pihapuskissa, kiivetä puuhun yms. ja silti ovat helposti kutsuttavissa tai haettavissa sisälle,
      Ennen aidan hankkimista lueskelin netistä kansainvälisiä käyttäjäkokemuksia jotka pääsääntöisesti olivat positiivisia. Huonot kokemukset liittyivät lähinnä vanhempiin kissoihin joiden jo valmiiksi isoa reviiriä haluttiin rajoittaa. Joillakin oli toiminut tässäkin tapauksessa.
      Panta pitää välillä ottaa myös pois eli mikään "ulkokissaratkaisu" tämä ei ole. Mielestäni lähinnä mahdollisuus tarjota tarhaa monipuolisempi puolivalvottu ulkoilumahdollisuus "sisäkissoille". Aitaa hankkiessani sain ihmisiltä vaihtelevaa palautetta. Toisten mielestä sähköpanta on lähinnä kidutusväline ja tällaista aitaa harkitseva eläinrääkkääjä, Eläimelle oppiminen tapahtuu kuitenkin hyvin loogisesti ohejeitten mukaan edettäessä ja nyt omat kissani kipittävät innoissaan ottamaan vapaaehtoisesti pannat kaulaansa kun huikkaan "Onko ulos menijöitä..."

• 345678909876543

Mahtavalta teilläkin kuulostaa.Eikä kissa ota tälliä huvikseen, se kyllä oppii ulkoilualueensa, ja pysyttelee sitten siinä.Onhan se hienoa,että kissalla on sisätilojen lisäksi alue, jossa se pysyy.
        Parasostos, ja kissat taatusti tykästyvät tuohon .Varmasti parasta olis nuori kissa opettaa tuohon alkujaan, jo ennekun on itsekseen kuljeskeluun tottunut.

• Anonyymi

Onko lisää hyviä käyttäjäkokemuksia??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe