Sokeri ja alkoholi kuuluvat yhteen. Jos lapsi on sokerihumalassa lapsena,
Hartwallin ja Fazerin tienatessa isot rahat hänen kustannuksellaan, niin 'pullo' aikuisenakin voi olla usein käsillä.
Lainaus nikiltä Leiriniekka:
Voin kertoa oman kokemukseni perusteella, että suhtautumiseni prosenttipitoisiin juomiin on muuttunut oman ravitsemukseni entraamisen myötä. Suunnilleen 15 vuotta sitten ryhdyin selvittelemään ravintoseikkoja. Aloin lueskella aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja seurailla ravintokeskusteuja. Tutuksi ovat tulleet nimet Montignac, Heikkilä, Atkins, Pakeman. Sears (Zone-dieetti), ym. monet muut alan osallistujat kuten Puska ja Kiminkinen. Tuommoinen henkilögalleria tarkoittaa tietenkin sitä, että joitain vaikutteita on tullut yhtäältä, toisia toisaalta ja muuta asiallista muilta tahoilta. Joka tapauksessa kolesterolit ovat kurissa kuten myös verenpaine. Olennaista on ollut ruokailurytmityksestä huolehtiminen ja ravitsemuksen riittävä monipuolisuus.
Tähän alkoholikeskusteluun ravintokuvio liittyy aivan olennaisella tavalla. En tiedä, miten lienee toisten lähimmäisten kohdalla, mutta itselläni ja vaimollani alkoholin käyttö on vähentynyt varsin vähiin ruokasortteerauksen seurauksena. Ruokien aromit ovat alkaneet kutkutella makuhermoja aikaisempaa paremmin. Siihen muutokseen ovat vaikuttaneet olennaisella tavalla myös sokerin ja suolan käytön vähentäminen. Aikaisemmin sokeri ja suola peittivät liikaa muitten makujen maistamista. Alkoholi liittyy ymmärtääkseni olennaisesti nimen omaan sokerin liialliseen käyttöön. Kun elimistö polttaa alkoholia, niin siihen tarvitaan sokeria. Tässä yhteydessä on paikallaan todeta, että en ole ollut raittiusseuralainen enkä ole sellaiseksi nykyäänkään ryhtymässä.
Yleisemmin tarkasteltuna alkoholipolitiikan vapauttamisen ansiosta näkisin olevan tarjolla melkoisia taloudellisia mahdollisuuksia. Ajatellaanpa vaikka pontikkaperinnettämme. Pieniin pullohin pakattuna pontikka voisi olla merkittävä turistien matkamuistotuote. Sahti kelpaisi erinomaisesti kertomaan suomalaisesta juhlajuomien perinteestä. Onhan sahti ihan globaalistikin tarkasteltuna suoranainen harvinaisuus omalla alallaan. Edellytyksenä ona oman ajattelumme avartuminen.
Oikea ravinto poistaa sokerin ja alkoholin tarpeen
Valkoinen-sokeri.sairast
0
80
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11773- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49557- 92556
- 52536
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518