Tucsonin bensan kulutus?

essi9

Alempana olevaan keskusteluun viitaten olisin todella kiinnostunut kuulemaan suomalaisilta Tucsonin omistajilta auton bensan kulutuksesta. Lienee selvää, että se on selvästi suurempi kuin valmistajan ilmoittama (keskikulutus muistaakseni 8.2), mutta kuinka paljon?

19

5194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • focus

      11 l/100km mainittiin muistaakseni jossakin käytännön kulutuksena. Kyseessä oli syksyllä tapahtunut työmatka-ajo.

      • Toyota

        Vertailun vuoksi: uudehko Toyota Corolla hatchback pienellä 1.4l moottorilla, työmatka-ajoa kaupunkiajon ja maantieajon välimaastosta, kulutus ajotietokoneen mukaan talvisaikaan jopa 10l huiteilla. Auto lämpötolpassa ennen käynnistystä.


      • toyota4ever
        Toyota kirjoitti:

        Vertailun vuoksi: uudehko Toyota Corolla hatchback pienellä 1.4l moottorilla, työmatka-ajoa kaupunkiajon ja maantieajon välimaastosta, kulutus ajotietokoneen mukaan talvisaikaan jopa 10l huiteilla. Auto lämpötolpassa ennen käynnistystä.

        se noi paljon bensaa kuluta!!!
        Näytön lukemankin pitäs kyl putoo ~7/100km paikkeille ku oot hetken ajanu, mikä siis on taajamaolosuhteis oikee kulutus kyseiselle autolle.
        Tosin kylmäkäynnistyksen jälkeehän toi ajotietokone nayttää jopa pariakymmentalitraa hetkellisesti,mutta vain hetkellisesti.


        PS.Ootko muuten koskaa laskenu tankatessa tota kulutust(siis tankatut bensalitrat jaettuna ajokilometreillä).esim puolella tankilla pitäs ajaa reilustikin yli 300 km jopa lähes 400, myös talvella!!!


      • Toyota
        toyota4ever kirjoitti:

        se noi paljon bensaa kuluta!!!
        Näytön lukemankin pitäs kyl putoo ~7/100km paikkeille ku oot hetken ajanu, mikä siis on taajamaolosuhteis oikee kulutus kyseiselle autolle.
        Tosin kylmäkäynnistyksen jälkeehän toi ajotietokone nayttää jopa pariakymmentalitraa hetkellisesti,mutta vain hetkellisesti.


        PS.Ootko muuten koskaa laskenu tankatessa tota kulutust(siis tankatut bensalitrat jaettuna ajokilometreillä).esim puolella tankilla pitäs ajaa reilustikin yli 300 km jopa lähes 400, myös talvella!!!

        ...ajotietokoneessa on kuitenkin ollut tuota luokkaa. Vähän on mietityttänyt, onko autossa tai kulutusmittarissa vikaa. 80 km/h maantienopeudessa näyttämä on ollut luokkaa 6,7 l/100 km.

        En ole kertaakaan mitannut todellista kulutusta tankkauksen yhteydessä.


    • jakke

      nämä tehdasarvot on ajettu tietytynlaisissa standardioloissa (esimerkiksi maantieajo yhden hengen kuormalla lähes tasaista autobaanaa pitkin 80km/h keskinopeudella). Aina jos tästä poiketaan keskikulutustahtoo kasvaa ja mitä isompi auto sitä isompia heitot tahtovat olla

      • essi9

        Kiitos tarkennuksesta. Sehän on selvä, ettei kukaan "normaali" kuski ajele niin kuin noissa testeissä, mutta olen kuullut huhuja, ettei Tucsonilla tahdo päästä lähellekään noita lukuja, vaikka kuinka yrittäisi. Edelleenkin siis odottelen paremmin tietävien kokemuksia tästä asiasta. Kumotkaa tai vahvistakaa huhut.


      • Anonyymi
        essi9 kirjoitti:

        Kiitos tarkennuksesta. Sehän on selvä, ettei kukaan "normaali" kuski ajele niin kuin noissa testeissä, mutta olen kuullut huhuja, ettei Tucsonilla tahdo päästä lähellekään noita lukuja, vaikka kuinka yrittäisi. Edelleenkin siis odottelen paremmin tietävien kokemuksia tästä asiasta. Kumotkaa tai vahvistakaa huhut.

        Minun autoni kuluttaa noin 13 l satasella vaikka mitä tekis auto hyundai tucson 2 l


    • HUNTSI

      MULLA ON TOYOTA COROLLA JA HYNDAI GETZI, TOYOTA KULKEE MUN TYÖMATKANI NOIN 6,1 LITRAA BENSAA JA HUNDAI GETSI VIE LÄHES SAMAN VERRAN DIESELIÄ, TUNTUU OLO HIUKAN PETOKSELTA KUN ESITTEISSÄ KERROTTIIN JOPA 3,7 LITRAN LUKEMISTA, MUUTEN EI OLE MITÄÄN VIKAA OLLUT..

      • Toyota

        Voitko kertoa minkä tyyppistä ajoa työmatkasi on?


      • jakke

        Mikäs se on getsin diesel 1.5 vai?

        noilla koneilla, kun esim motaria 120km/h ajelee, niin ei varmasti pääse mainostettuun....
        kokeile kiltisti ajella 80/h ja kattele sitten.


      • Noi vähällä

        Oma Corolani kyllä vie tuolaista reilua 8.litraa
        oon kuulut kyllä puheita noista pikku lukemista.
        Kesällä kun mittasin maatie ajoo niin meni 6.6l
        mutta keskikulutus on kyllä yuo 8. Uskon et kaikki
        muutkin merkit tuol suunalla liikkuu mis on 1.6l
        moottorit.


      • huntsi
        Toyota kirjoitti:

        Voitko kertoa minkä tyyppistä ajoa työmatkasi on?

        ajo on aamuin illoin noin 40 km, jonossa ajoa, nopeus vaihtelee 60-80 km/h välillä, kaupunkiajoa kummassakin päässä noin 2 km.
        Jono kyllä varsinin aamulla soutaa jatkuvasti, nii että tasaista ejo ei ole..


      • huntsi
        huntsi kirjoitti:

        ajo on aamuin illoin noin 40 km, jonossa ajoa, nopeus vaihtelee 60-80 km/h välillä, kaupunkiajoa kummassakin päässä noin 2 km.
        Jono kyllä varsinin aamulla soutaa jatkuvasti, nii että tasaista ejo ei ole..

        on mennyt alle kuudenkin litran jos ajaa rekan perässä, siinä on tuo välitysuhde olevana parempi kuin hundai getsissä 1,5 D, jolla ei voi ajaa vitosella tuota 70 Km/h...


      • autoilija
        Noi vähällä kirjoitti:

        Oma Corolani kyllä vie tuolaista reilua 8.litraa
        oon kuulut kyllä puheita noista pikku lukemista.
        Kesällä kun mittasin maatie ajoo niin meni 6.6l
        mutta keskikulutus on kyllä yuo 8. Uskon et kaikki
        muutkin merkit tuol suunalla liikkuu mis on 1.6l
        moottorit.

        jeps.1.6 focus vie kesällä 6-7l/100km, 6.8-7.7l/100km talvella ilman polkemista.


      • Toyota
        huntsi kirjoitti:

        on mennyt alle kuudenkin litran jos ajaa rekan perässä, siinä on tuo välitysuhde olevana parempi kuin hundai getsissä 1,5 D, jolla ei voi ajaa vitosella tuota 70 Km/h...

        Kaipa nuo suuret lukemani johtuvat siitä, että ajoa on vain 5 km suuntaansa eikä moottori ehdi edes kunnolla lämmetä. Ja kun auto seisoo moottori käynnissä paikallaan jääskrapauksen ajan, nousee lukema kulutusmittarissa jo huomattavasti pelkästään sen takia. Kokeilin maantiellä lämpimällä moottorilla 80 km/h tasaisella ja sain n. 5.8 l/100 km lukemia. Eiköhän se ole OK. Täsmää varsin hyvin ilmoitetun maantiekulutuksen kanssa 1.4 -moottorille.


    • Tucsonin ostanut

      Ajellut nyt 5000km Tucsonilla ja kulutus vaihtelee 8-12 litran välillä. Näyttää siltä että mitä enemmän tulee kilometrejä niin paikat "notkistuu". Ekat pari tuhatta ei meinannu päästä alle 11-12 sataselle. Ajo ollut vaihtelevaa, enimmäkseen muutaman kilometrin matkoja ja 25-30km maantie ajelua. Alla Nokian 4 nastat 215/65 16" ja auto on "kunnon" talviolosuhteissa napapiirillä..

      • Tero

        Laitoinkin jo tuonne alas, mutta laitetaan nyt vielä tännekin.
        Minulla siis Tucson kuluttaa tällä hetkellä noin 9l satasella ja kilometrejä on kertynyt vasta viitisensataa.
        Olenpa maantiellä päässyt jopa 8,5 litraan.
        Päivän verran pyörin Helsingin keskustassa ja kulutus oli (ainakin ajotietokoneen mukaan)10,2l/100km
        Toki maantie lukema on korkeampi kuin valmistajan ilmoittama, mutta eiköhän näin liene lähes jokaisen automerkin kohdalla.
        Kulutuslukemahan ovat siellä mitattu ihanteellisissa olosuhteissa, eli ei todellakaan suomen talvessa nastarenkailla.
        Eli olen siis kaikinpuolin tyytyväinen, koska autohan on mitä mukavin ja hyvä ajaa.


      • JTM
        Tero kirjoitti:

        Laitoinkin jo tuonne alas, mutta laitetaan nyt vielä tännekin.
        Minulla siis Tucson kuluttaa tällä hetkellä noin 9l satasella ja kilometrejä on kertynyt vasta viitisensataa.
        Olenpa maantiellä päässyt jopa 8,5 litraan.
        Päivän verran pyörin Helsingin keskustassa ja kulutus oli (ainakin ajotietokoneen mukaan)10,2l/100km
        Toki maantie lukema on korkeampi kuin valmistajan ilmoittama, mutta eiköhän näin liene lähes jokaisen automerkin kohdalla.
        Kulutuslukemahan ovat siellä mitattu ihanteellisissa olosuhteissa, eli ei todellakaan suomen talvessa nastarenkailla.
        Eli olen siis kaikinpuolin tyytyväinen, koska autohan on mitä mukavin ja hyvä ajaa.

        1500 kilsaa mittarissa. Kulutus 10,4L/100km. Noin puolet kaupungissa ja toinen mokoma maantieajoa.


      • Tero
        JTM kirjoitti:

        1500 kilsaa mittarissa. Kulutus 10,4L/100km. Noin puolet kaupungissa ja toinen mokoma maantieajoa.

        1200 kilsaa takana keskikulutus 9,2 l/100km 70% maantietä ja 30% kaupunkia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8751
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2361
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe