Mint ja Hauppague HVR-5525 TV-kortti

jukkis16

Mint alottelija kyselee kun Winhotuspuolella ko. kortti toimii loistavasti. Nyt olen installoinut Mint 17.3 koneeseen ja en saa korttia toimimaan. Kaffeine ohjelma ei ilmeisesti tunnista korttia koska ei löydä kanavia.
Osaatko sanoa miten katsotaan ja konffataan että kortti tunnistuisi, vai onko toivoton homma kun tuolla kortin sivuilla ei mainita tukea linuxille?

4

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PitääSanoa

      https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Hauppauge_WinTV-HVR-5525


      Making it Work

      The driver is included in Linux kernels since 4.1. For older kernels you can use the media_build:

      Compile

      git clone git://linuxtv.org/media_build.git
      cd media_build
      ./build

      Installation

      sudo make install

      Download the firmwares mentioned in the previous chapter and place them in /lib/firmware, reboot (or reload appropriate modules) and it should work.

      dmesg output:

      To be added.

    • Tyytyväinen-käytäjä

      Tuo 17.3 ei toimi kunnolla, ATI REDEON 5570 näyttistä joutuu käyttämään huonoilla ajureilla.

      Toki näkyy mutta fontit ja laajakuva monitorilla liian paljon windowsia huonompi. Asia on kuitenkin kunnossa 17.2 versiossa, josta voi nauttia täysin rinnoin.

      Itse asiassa toimiin niin hyvin että olen kieltäytynyt asentamasta minkäänlaisia päivityksiä, ettei vaan mikään muuttuisi.

      173 Suositeltua päivitystä odottaa, mutta en tee mitään, ennen kuin löydän jotain mikä kaipaisi kohennusta.

    • 5525
    • jukkis16

      Heh.. olipas kinkkinen että sai sen pelaamaan..
      koitin ensin niitä 3.** kernelin juttuja asentaa joita mainittiin tuossa aiemmissa meilesissä mutta aina tökkäsi jotenkin eikä lähtenyt toimimaan.
      Sitten yritin päivittää kerneliä 4.* versioon mutta alottelijan tuurilla tietenkin koko Mint kaatui eikä noussut buutin jälkeen enää pystyyn. No siinähän ei ollut mitään tarpeellista joten asensin uusiksi ja päivitin kernelin 4.2.0-38 versioon ja sen onnistui.

      Sitte kopsasin nuo kortin firmikset sinne /lib/firmware kansioon ja asensin Kaffeinen jolloin se lähti vorkkimaan ja löysi kanavat ja kaikki ok.

      Kiitti vinkeistä erityisesti tuon firmis linkin antaneelle..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe