Olin äskettäin tyhjentämässä vanhuksen asuntoa. Tavaraa oli ihan älyttömästi. Murto-osa voitiin viedä palvelutaloon.
Löysin laatikosta kaksi Lahjakorttia joihin oli ladattu rahaa 180€. Kortit olivat käyttämättömiä, viiden vuoden vanhoja. Lahjan saaja ei luultavasti ollut ymmärtänyt korteista mitään.
Jos antaa synttärilahjan iäkkäälle, pitäisi antajan valvoa, että kortti tulee käytettyä. Tai antaa jonkin muun lahjan. Niitä ei enää hyvitetä.
käyttämätön lahja
65
932
Vastaukset
- SetelitOnHyviä
Olen lopettanut lahjakortin antamisen. Minusta seteleistä ei ole mitään hävettävää. Laitan ne kauniin kortin väliin ja kiinnitän jollain tapaa: kumilenkulla tai klemmarilla. Jos on isommat juhlat ja kortit jäävät pinoon jonnekin, liimaan korttikuoren kiinni.
- lesken
Palvekodissa ei saa, eikä ole järkevää pitää lompakkoa rahoineen huoneessaan. Säilytyspaikka on virkailijoiden huoneessa oleva lukittu kaappai.
Nyt on tulossa juhlapäivä vanhukselle. En vie rahaa, koska vanhuksen liikkuminen ostoksille ei ole helppoa.
Ostan kampaajapalvelun, jonka järjestän palvelutaloon. Samalla kampaaja voi leikata muiden halukkaiden hiuksia.
Palvelutaloon on mukava viedä Ainoja, Reinoja, Lämpimiä villatakkeja, fleecetakkeja. Siis, jos miettiii käytännöllistä lahjaa. - Heikunkeikku
lesken kirjoitti:
Palvekodissa ei saa, eikä ole järkevää pitää lompakkoa rahoineen huoneessaan. Säilytyspaikka on virkailijoiden huoneessa oleva lukittu kaappai.
Nyt on tulossa juhlapäivä vanhukselle. En vie rahaa, koska vanhuksen liikkuminen ostoksille ei ole helppoa.
Ostan kampaajapalvelun, jonka järjestän palvelutaloon. Samalla kampaaja voi leikata muiden halukkaiden hiuksia.
Palvelutaloon on mukava viedä Ainoja, Reinoja, Lämpimiä villatakkeja, fleecetakkeja. Siis, jos miettiii käytännöllistä lahjaa.Miten niin ei saa palvelutalossa pitää omia rahojaan lompakossa? Minun äitilläni pitää ehdottomasti olla rahaa kukkarossa (hän niin sanoo), koska yks kaks hän saa inspiraation, että nyt pitää lähteä kaupunkiin ostoksille. Avustajan tai veljeni kanssa hän sitten ostoksilleen menee. Minä en kaupungille häntä vie, on sen verran raskas muori pyörätuolissa lykittävänä, että olen suosiolla ilmoittanut, että sen homman saa veli hoitaa. Aivan tarpeeksi muita hommia muorin kanssa, että hyvällä omallatunnolla olen kaupunkiin menemättä. Sitäpaitsi inhoan keskustan kaupoissa kulkemista.
Nuo Ainot ja Reinot, siitä olis asiaa. On hyvä tietää tykkääkö vanhus noista tossuista. Jos ostaisin äidilleni Ainot, niin hän ei kuunaan niitä jalkoihinsa pistäisi. Ovat hänen mielestään (myös minun) rumat ja vanhanaikaiset. Äitini täyttää ihan pian 96-vuotta. Hänen tossunsa ovat muodikkaat, kuten kaupunkikengätkin. Kynsilakkaa ostin hänelle kukkien lisäksi äitienpäivänä :) Myös päivävoidetta oon ostanut. Itse hän osti viime kaupunkireissullaan peitepuuteria, mikä oli erehdys kun oli värillistä. Luuli ostaneen päivävoidetta. Silloin hänen apunaan oli palvelutalosta hoitaja ja hän ei ehkä huomannut sanoa äitille, että tuo on peitepuuteria.
Tarkoitan vaan, että vaikka olisi ikää, niin ei ole itsestään selvää, että joku vanhalle ihmiselle tarkoitettu on sopiva juuri jollekin yksittäiselle vanhukselle.
Olen ostellut puseroita ja villatakkeja ja leninkejä äidille lahjoiksi. Aina ovat olleet muodikkaat ja väriltään äitin lempivärejä. - meidänMamma
Heikunkeikku kirjoitti:
Miten niin ei saa palvelutalossa pitää omia rahojaan lompakossa? Minun äitilläni pitää ehdottomasti olla rahaa kukkarossa (hän niin sanoo), koska yks kaks hän saa inspiraation, että nyt pitää lähteä kaupunkiin ostoksille. Avustajan tai veljeni kanssa hän sitten ostoksilleen menee. Minä en kaupungille häntä vie, on sen verran raskas muori pyörätuolissa lykittävänä, että olen suosiolla ilmoittanut, että sen homman saa veli hoitaa. Aivan tarpeeksi muita hommia muorin kanssa, että hyvällä omallatunnolla olen kaupunkiin menemättä. Sitäpaitsi inhoan keskustan kaupoissa kulkemista.
Nuo Ainot ja Reinot, siitä olis asiaa. On hyvä tietää tykkääkö vanhus noista tossuista. Jos ostaisin äidilleni Ainot, niin hän ei kuunaan niitä jalkoihinsa pistäisi. Ovat hänen mielestään (myös minun) rumat ja vanhanaikaiset. Äitini täyttää ihan pian 96-vuotta. Hänen tossunsa ovat muodikkaat, kuten kaupunkikengätkin. Kynsilakkaa ostin hänelle kukkien lisäksi äitienpäivänä :) Myös päivävoidetta oon ostanut. Itse hän osti viime kaupunkireissullaan peitepuuteria, mikä oli erehdys kun oli värillistä. Luuli ostaneen päivävoidetta. Silloin hänen apunaan oli palvelutalosta hoitaja ja hän ei ehkä huomannut sanoa äitille, että tuo on peitepuuteria.
Tarkoitan vaan, että vaikka olisi ikää, niin ei ole itsestään selvää, että joku vanhalle ihmiselle tarkoitettu on sopiva juuri jollekin yksittäiselle vanhukselle.
Olen ostellut puseroita ja villatakkeja ja leninkejä äidille lahjoiksi. Aina ovat olleet muodikkaat ja väriltään äitin lempivärejä.Ainakaan dementoituneelle ei pidä antaa rahaa lompakkoon huoneeseen.
Moni muistisairas on epäluuloinen, alkaa väittää että rahat on varastettu, voi piilottaa ne eikä muista mihin on pannut. Monelta harmilta säästyy kun pitää rahat hoitajien takana lukitussa kaapissa.
Minä vien äidille kauniita vaatteita, niitä alkaa olla liikaakin, meikkiä hän ei enää halua, hyvää kosteusvoidetta voi viedä. - Heikunkeikku
meidänMamma kirjoitti:
Ainakaan dementoituneelle ei pidä antaa rahaa lompakkoon huoneeseen.
Moni muistisairas on epäluuloinen, alkaa väittää että rahat on varastettu, voi piilottaa ne eikä muista mihin on pannut. Monelta harmilta säästyy kun pitää rahat hoitajien takana lukitussa kaapissa.
Minä vien äidille kauniita vaatteita, niitä alkaa olla liikaakin, meikkiä hän ei enää halua, hyvää kosteusvoidetta voi viedä.Joo, uskon sen ettei dementoituneelle voi antaa lompakkoa huoneeseen.
Muoreja on niin monenmoisia, että eri jutut eri muoreille :) Heikunkeikku kirjoitti:
Miten niin ei saa palvelutalossa pitää omia rahojaan lompakossa? Minun äitilläni pitää ehdottomasti olla rahaa kukkarossa (hän niin sanoo), koska yks kaks hän saa inspiraation, että nyt pitää lähteä kaupunkiin ostoksille. Avustajan tai veljeni kanssa hän sitten ostoksilleen menee. Minä en kaupungille häntä vie, on sen verran raskas muori pyörätuolissa lykittävänä, että olen suosiolla ilmoittanut, että sen homman saa veli hoitaa. Aivan tarpeeksi muita hommia muorin kanssa, että hyvällä omallatunnolla olen kaupunkiin menemättä. Sitäpaitsi inhoan keskustan kaupoissa kulkemista.
Olen ostellut puseroita ja villatakkeja ja leninkejä äidille lahjoiksi. Aina ovat olleet muodikkaat ja väriltään äitin lempivärejä.Olipa todella järkevä kommentti noista tossuista ,ne ovat susirumat .
- TOTTA..puhuit-
tossuista, Aino ja Reinot susirumat ! En tule käyttämään vanhana niitä.
- Heikunkeikku
koti-kiusattu kirjoitti:
Olipa todella järkevä kommentti noista tossuista ,ne ovat susirumat .
Susirumat. Uusi hyvä sana. Kyllä, nuo Ainot ja Reinot ovat järkyttävän hirveän näköiset. Aina oon ihmetellyt, että miten ihmeessä tuommoset ovat mukamas tulleet muotiin.
Jos oikeesti antaisin äitille Ainot, niin hän loukkaantuisi ja soittaisi siskolleni ja veljelleni ja sanoisi, että Heikku luulee mua vanhaksi ku tommoset on ostanut. Ei taatusti pistäisi niitä jalkoihin:) - kylmätotuus
Makuja on monenlaisia ja kauneus on katsojan silmissä.
Ainot ja Reinot ovat olleet suosittuja vuosikymmenien ajan ja ovat edelleenkin. Lapsillekin on omat kokonsa. Värivalikoimassakin löytyy valinnanvaraa.
Eivät ne ole mukamas muodikkaita, vaan oikeasti muodissa.
Kysyntää niille löytyy enemmänkin kuin tehdas pystyy valmistamaan laajennuksesta huolimatta.
Kotimarkkinoiden lisäksi ne ovat haluttuja myös ulkomailla.
Tossut ovat turvallisia käyttää. Kumipohja tekee niistä "liukumattomat". Liukastumisesta johtuva kaatuminenhan on yksi suurimmista vaaroista etenkin ikäihmisillä.
Siinä rytäkässä saattavat murtua luut, jotka eivät kovinkaan helposti enää luudu. Saattaa käydä niin, ettei henkilö kävele enää ikinä. Silloin ei tossumallillakaan ole enää väliä.
Jalkoihin sujautettavat "lipokkaat" ovat kaikkein viheliäisimmät.
Kauniita ne saattavat olla, mutta eivät turvallisia käytössä.
Sivujuttuna kysyn, eikö 95- vuotias ihminen ole vanha?
Itse ostin äidilleni Ainot joululahjaksi monena vuonna ja tyytyväisenä hän niillä tepsutteli.
Ajattelin, että turvallisuus on otettava huomioon ennen kaikkea muuta. - kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Onko sinulle jäänyt jokin trauma Reinoista?
Varrellinen malliko sen kenties aiheutti?
Mitä tarkoitat kirjoittaessasi, että ne ovat susirumia?
Susihan on komea petoeläin, ei mikään rumilus.
Suuresti arvostamani laulaja Kari Tapio oli Reino-fani.
Liekö levyttänyt kappaleen " Viimeinen valssi" Reinot jaloissaan, sitä en tiedä.
Tänäkin kesänä järjestetään "Reino MM-futiskisat". Jalkapallokisaan saat kutsun jälleen. Lupaan hankkia sinulle sopivat Reinot suoraan tehtaalta, jos päätät kisaan osallistua.
Ainotkin hankin, jos rusettikenkäinen vaimosi osallistuu naistenkisaan.
Värivalintaankin voin vielä vaikuttaa, jos toimit ripeästi.
Kokonumerot myös tarvitsen ennen tilausta. - ent.siivoojaparka
Heikunkeikku kirjoitti:
Olen ostellut puseroita ja villatakkeja ja leninkejä äidille lahjoiksi. Aina ovat olleet muodikkaat ja väriltään äitin lempivärejä.Niin pitkälle kuin muisti riittää, niin äitini sai isältä joka vuosi joululahjaksi uudet just tällaiset tossut
http://www.reinokauppa.fi/images/ml_aino_skotti_1001_495_b.jpg
Vaikka miten nätit, lämpöiset ja pehmoiset jalassa. Kyllä minulle kelpaisi. kylmätotuus kirjoitti:
Liekö levyttänyt kappaleen " Viimeinen valssi" Reinot jaloissaan, sitä en tiedä.
Tänäkin kesänä järjestetään "Reino MM-futiskisat". Jalkapallokisaan saat kutsun jälleen. Lupaan hankkia sinulle sopivat Reinot suoraan tehtaalta, jos päätät kisaan osallistua.
Kokonumerot myös tarvitsen ennen tilausta.Uskolliselle varjolleni.
Sinä päivänä kun vedän vapaehtoisesti reinot jalkaani minut saa viedä onkelmajäte laitokselle tai ampua.
Reinot kuvastaa täydellistä antautumista ja periksiantamista , ne ovat toivottomuuden huiput ,ehdotomasti mailman masentavin muotoilu .
Kun näät laumasta eronneen tai karkotetun laihan ja märän takkuturkin siit on uljuus kaukana.- suutarin.poika.72v
koti-kiusattu kirjoitti:
Reinot ainakaan ei ole jalkaan tarkoitettu. Mihin lienee. Ei normaali ihmisen jalka ole sellainen, että keskivarvas on pisin vaan ukkovarvas se pisin on. Ja sojottaa suoraan eteenpäin. Katso vaikka omiasi ja muittenkin. Joittenkin vain pitää tehdä sutta ja sekundaa kaupat täyteen.
- kesi.vä
kylmätotuus kirjoitti:
Kokonumerot myös tarvitsen ennen tilausta.Noista Reino-tossuista. Meidän nuoriso ja niiden ystävät ja lapsenlapset ovat aivan ihastuneet Reinoihin. Ne ovat helppokäyttöiset saunareissulla niin kerrostalossa kuin ulkorakennussaunassakin.
Söpöjä ovat, kun kerran laitettiin riviin kokojärjestykseen. Vihreitä, oransseja, roosanvärisiä, ruskeita, sinisiä ja ties mitä. Pienimmät olivat pikkuvesselin, 2 ½-vuotiaan.
Itse haluaisin sitten Reinot en Ainoja. - kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Uskolliselle varjolleni.
Sinä päivänä kun vedän vapaehtoisesti reinot jalkaani minut saa viedä onkelmajäte laitokselle tai ampua.
Reinot kuvastaa täydellistä antautumista ja periksiantamista , ne ovat toivottomuuden huiput ,ehdotomasti mailman masentavin muotoilu .
Kun näät laumasta eronneen tai karkotetun laihan ja märän takkuturkin siit on uljuus kaukana.Minusta tuntuu, että mielikuvasi Reinoista ja Ainoista on päivityksen tarpeessa. Siispä autan sinua avartamaan näkemystäsi seuraavan linkin myötä: https://www.google.fi/search?q=reinot&client=firefox-b&tbm=isch&imgil=3mLeOPsu1yAtVM:;npPasaQZR9em7M;http://pupupossu.vuodatus.net/lue/2010/05/juhlat&source=iu&pf=m&fir=3mLeOPsu1yAtVM:,npPasaQZR9em7M,_&usg=__Xhki_7dkamcm8I0pPIqLjmD_zDk=&biw=1280&bih=699&ved=0ahUKEwil9qfmkMTNAhVJkCwKHadsCncQyjcIRQ&ei=2_huV-WcOcmgsgGn2am4Bw#imgrc=AKW2L-ebXXkNaM:
Nämäkö tossut ovat muka susirumia?
Minusta ne ovat tyylikkäitä. Eihän makuasioista sovi kiistellä, mutta ihmeen vaativa maku pitää olla, jos ei tuosta valikoimasta mikään miellytä silmää.
Sinulle sopisivat rekliinit tossut.
Voin hyvin kuvitella sinut viilettämässä futiskentällä potkupollin perässä ne jaloissasi harmahtava tukka liehuen.
Ympärilläsi kirmailisivat pikkunassikat, joita valmennat. Heilläkin jaloissaan erivärisiä Reiskoja.
Kenttähän olisi kuin kukkaniitty.
Laumastaan eksynyt hukkarukka on tietysti ensin syötettävä, turkki pestävä, kuivatettava ja föönattava.
Sitten sillekin laitetaan pikkuriikkiset, pinkit Reinot tassuihin ja päästetään vapauteen.
Uljaasti askeltaen se häipyy metsään. Ehkäpä se heilauttaa häntäänsä yhden kerran kiitokseksi.
Ps. Kirjoitit minulle harvinaisen kauniin viestin Paloman aloitukseen, joka hävisi hetkeksi.
Kipaise lukemassa vastineeni, kunhan kiireiltäsi ehdit! kylmätotuus kirjoitti:
Minusta tuntuu, että mielikuvasi Reinoista ja Ainoista on päivityksen tarpeessa. Siispä autan sinua avartamaan näkemystäsi seuraavan linkin myötä: https://www.google.fi/search?q=reinot&client=firefox-b&tbm=isch&imgil=3mLeOPsu1yAtVM:;npPasaQZR9em7M;http://pupupossu.vuodatus.net/lue/2010/05/juhlat&source=iu&pf=m&fir=3mLeOPsu1yAtVM:,npPasaQZR9em7M,_&usg=__Xhki_7dkamcm8I0pPIqLjmD_zDk=&biw=1280&bih=699&ved=0ahUKEwil9qfmkMTNAhVJkCwKHadsCncQyjcIRQ&ei=2_huV-WcOcmgsgGn2am4Bw#imgrc=AKW2L-ebXXkNaM:
Nämäkö tossut ovat muka susirumia?
Minusta ne ovat tyylikkäitä. Eihän makuasioista sovi kiistellä, mutta ihmeen vaativa maku pitää olla, jos ei tuosta valikoimasta mikään miellytä silmää.
Sinulle sopisivat rekliinit tossut.
Voin hyvin kuvitella sinut viilettämässä futiskentällä potkupollin perässä ne jaloissasi harmahtava tukka liehuen.
Ympärilläsi kirmailisivat pikkunassikat, joita valmennat. Heilläkin jaloissaan erivärisiä Reiskoja.
Kenttähän olisi kuin kukkaniitty.
Laumastaan eksynyt hukkarukka on tietysti ensin syötettävä, turkki pestävä, kuivatettava ja föönattava.
Sitten sillekin laitetaan pikkuriikkiset, pinkit Reinot tassuihin ja päästetään vapauteen.
Uljaasti askeltaen se häipyy metsään. Ehkäpä se heilauttaa häntäänsä yhden kerran kiitokseksi.
Ps. Kirjoitit minulle harvinaisen kauniin viestin Paloman aloitukseen, joka hävisi hetkeksi.
Kipaise lukemassa vastineeni, kunhan kiireiltäsi ehdit!Elämä on suurta peliä ja palstallakin on monenlaista testiä ja koetta menossa .
Olen aina ihmetellyt miksi savolaisia sanotaan kieroiksi ja päälysmiehiksi pyrkiviksi , sentään mailman vilpittömämpiä ja mukavimpia ihmisiä.koti-kiusattu kirjoitti:
Elämä on suurta peliä ja palstallakin on monenlaista testiä ja koetta menossa .
Olen aina ihmetellyt miksi savolaisia sanotaan kieroiksi ja päälysmiehiksi pyrkiviksi , sentään mailman vilpittömämpiä ja mukavimpia ihmisiä.Unohtu sanoa et ,mulla on oikeus olla väärässä .
- kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Unohtu sanoa et ,mulla on oikeus olla väärässä .
Tietysti sinulla on oikeus olla väärässä. Olisi kuitenkin rehtiä myöntää olevansa hakoteillä, kun sen itse tajuaa ja muuttaa käsityksensä oikeaksi.
Ei se niin vaikeaa ole, kuin ehkä kuvittelet.
Minulla on oikeus olla oikeassa. Vai onkohan sittenkään?! - kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Elämä on suurta peliä ja palstallakin on monenlaista testiä ja koetta menossa .
Olen aina ihmetellyt miksi savolaisia sanotaan kieroiksi ja päälysmiehiksi pyrkiviksi , sentään mailman vilpittömämpiä ja mukavimpia ihmisiä.Kerrannii out oekeessa, ku totteet, että myö savolaeset ollaa mualima rehimpiä ja mukavimpia immeisiä.
Kaekki venkulat ja piällysmiehet o tänne iha muualta tulleet. Poes ne pitäs tiältä hiätee joka ikine iikka. Levittellöövät meistä vielä katteellisina kaeke mualima valleita.
Ei tiällä sannoo töksäätetä mittää iha lonkalta, vua vunteerattaa kaava ja hartaasti, mittee suusta ulos piästetää. Kannattas muittennii ottoo siitä opiksee.
Minä en ou huomannu, että tiällä oes mänössä mittää kokkeita tae testijä. Vua ehä minäkää kerkii kaekkee pittee silimällä.
Onha tuo elämä jonniilaesta pelijä. Joskus se suattaap vuatia suuriakkii panoksia, toesinaa pärjee pinemmilläkii. Mitenpähä millonnii. Riskipelurikskii oun joskus joutunu pakostakkii.
Vua selevinny oun tähä asti, jatkoo ei kannata lähtee arvuuttelemaa.
Elämäsä ovat laettaneet pellii seoroovat miehettii.
https://www.youtube.com/watch?v=BQvT2p5IiGc - tylsäluikuri
kylmätotuus kirjoitti:
Kerrannii out oekeessa, ku totteet, että myö savolaeset ollaa mualima rehimpiä ja mukavimpia immeisiä.
Kaekki venkulat ja piällysmiehet o tänne iha muualta tulleet. Poes ne pitäs tiältä hiätee joka ikine iikka. Levittellöövät meistä vielä katteellisina kaeke mualima valleita.
Ei tiällä sannoo töksäätetä mittää iha lonkalta, vua vunteerattaa kaava ja hartaasti, mittee suusta ulos piästetää. Kannattas muittennii ottoo siitä opiksee.
Minä en ou huomannu, että tiällä oes mänössä mittää kokkeita tae testijä. Vua ehä minäkää kerkii kaekkee pittee silimällä.
Onha tuo elämä jonniilaesta pelijä. Joskus se suattaap vuatia suuriakkii panoksia, toesinaa pärjee pinemmilläkii. Mitenpähä millonnii. Riskipelurikskii oun joskus joutunu pakostakkii.
Vua selevinny oun tähä asti, jatkoo ei kannata lähtee arvuuttelemaa.
Elämäsä ovat laettaneet pellii seoroovat miehettii.
https://www.youtube.com/watch?v=BQvT2p5IiGciso haukotus
kylmätotuus kirjoitti:
Tietysti sinulla on oikeus olla väärässä. Olisi kuitenkin rehtiä myöntää olevansa hakoteillä, kun sen itse tajuaa ja muuttaa käsityksensä oikeaksi.
Ei se niin vaikeaa ole, kuin ehkä kuvittelet.
Minulla on oikeus olla oikeassa. Vai onkohan sittenkään?!Sinä ja sun hakoties , laitetaan vaan hakoja ladulle niin pito paranee .
Sulle sopii se väyrysen tokaisu. kerran luulin olleeni väärässä mutta erehdyin .
Me kun oltais naapureita niin kerran päivässä kävisin sinuu huurattamassa milloin mistäkin asiasta .- lesken
suutarin.poika.72v kirjoitti:
Reinot ainakaan ei ole jalkaan tarkoitettu. Mihin lienee. Ei normaali ihmisen jalka ole sellainen, että keskivarvas on pisin vaan ukkovarvas se pisin on. Ja sojottaa suoraan eteenpäin. Katso vaikka omiasi ja muittenkin. Joittenkin vain pitää tehdä sutta ja sekundaa kaupat täyteen.
Osui tuo silmään, että Reinot ei ole jalkaan tarkoitettu. Edesmennyt mieheni oli loppivuoden pyörätuolissa. Jalat olivat diabeetikon jalat. Myös sairaalabakteeri vei jalasta ihon syvälle jalan jänteeseen asti. Kääreet peittivät jalkoja. Ainoa sukka, minkä jalkaan sai, oli sairaalan puuvillasukka. Ja ainoat kengät olivat Reinot. Sai suhthelposti kipeisiin jalkoihin, kun lähdettiin ulkoilemaan.
- lesken
Heikunkeikku kirjoitti:
Olen ostellut puseroita ja villatakkeja ja leninkejä äidille lahjoiksi. Aina ovat olleet muodikkaat ja väriltään äitin lempivärejä.Palvelutaloissa on säännöissä toivomus, että rahaa ei pidettäisi huoneessa. On käynyt niinkin, että asukas on alkanut syyttämään henkilökuntaa rahan katoamisesta. Rahat saa helposti toimiston lukitusta kaapista, kun asukas tarvitsee.
- staka
suutarin.poika.72v kirjoitti:
Mulla on kakkosvarvas pitempi kuin peukkuvarvas. Molemmissa jaloissa. Tarkistin varmuuden vuoksi. Mutta Ainoja en huoli, en. Vaikka muori olenkin. Vaan ei minua haittaa jos ja kun moni muu niistä tykkää - käy kaupassakin näillä töppösillään.
- kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Sinä ja sun hakoties , laitetaan vaan hakoja ladulle niin pito paranee .
Sulle sopii se väyrysen tokaisu. kerran luulin olleeni väärässä mutta erehdyin .
Me kun oltais naapureita niin kerran päivässä kävisin sinuu huurattamassa milloin mistäkin asiasta .Mitä sinä laduista höpiset?
Eihän sinulla ole enää edes suksiakaan, joten unohda koko hiihtäminen.
Ne vanhat suksenrohjosikin, jotka poltit, olivat niin leveät, ettei niillä voisi harrastaa kuin vaparia ja siihen ei havuja tarvita. Hakoja tai uppotukkeja en ole ikinä laduilla nähnyt, enkä ajopuitakaan.
Jos kuitenkin aiot vielä joskus maailmassa hankkia sukset, niin hanki sellaiset, joissa on varpaalliset. Niihin sopivat myös Reinot.
Tuosta naapuruudestakin minulla on aivan erilainen visio kuin sinulla.
Talvella herätessäni huomaisin, että kiltti naapurini on jälleen käynyt tekemässä lumityöt puolestani, tuonut lehteni ja hiekoittanut kulkuväyläni turvalliseksi kulkea.
Kesällä hän on ajanut nurmikot käsikäyttöisellä leikkurilla siistiksi hipihiljaa, jottei häiritse untani.
Mitään häiritseviä ääniä ei kuulu mistään, koska koko lähiseudun hän on opettanut kunnioittamaan vienoja toiveitani.
Sitten kun hän huomaa minun olevan hereillä, hän pirauttaa kysyäkseen tarvitsenko esim. kaupasta jotain. Jos tarvitsen, niin oitis hän kiiruhtaa tekemään ostokseni ja maksaa ne myös omasta pussistaan.
Näin sopuisasti sujuu naapureiden elämä.
Tuo tokaisu pitää kyllä paikkansa. Se ei kylläkään ole Paven suusta lähtöisin, vaan aivan muualta.
Leppoisaa alkanutta viikkoa!
- ö-Öö
Tota
Meitille ilmaantui aikoinaan kotivävy. Sellanen ajokortin omaava nuori kundi, joka oli saanut siskoltani pillua ja kun ilman kortonkia harrastaa seksiä, paksuksihan se mimmi tuli, pakkonainti jne.
Kundi nyt on millanen on. Mutta merkille pantavaa, se käytti Reino-aamutossuja arkijalkineina alle parikymppisestä tähän päivään. Se oli kai peruja sen kotoota, sen fatsi kulki aina Reinot jalassa kotona. Mä siis tarkoitn toi kotivävy käytti/käyttää niitä tänäkin päivänä muuallakin. Jostain kumman syystä sitä ona aina sanottu tohvelisankariksi :DDD
Muuten noin vanhustenlahjoista. Ei net materiaa tarvi. Jotin virkistystä ja piristystä elämään. Jokin pikkureissu, jalkahoitokin, leffalippu... Tarkoitan, iloa, vaihtelua, välittämistä, tollasia asioita. Jos ei ole kunnon vaatteita, tottakai vaatekin on ok. Mutta älkää nyt helekutissa niitä aamutossuja. Pontso, tahi villasukat tms. Tai vikka just uuss tuulipuku. Käytännöllistä.
Mieti vähän, mitä haluaisit periä? Kaapillisen Reino aamutossujako?
=DW=- Heikunkeikku
"ö-Öö"
Jep, juuri noin. Olen ehdottomasti samaa mieltä, että joku virkistysjuttu on parempi, kuin tylsät ainot.
Ädilläni käy kampaaja leikkaamassa kutrit jokseenkin kerran kuukaudessa. Olen palvelutalon henkilökunnalle ilmoittanut, että suihkun/saunan jälkeen on hyvä jos laittaisi äidin päähän papelijotit, koska äiti niin tahtoo ja näin on toimittu sekä tässä nykyisessä palvelutalossa (ollut noin vuoden), että edellisessä palvelutalossa. Vanhusta piristää, jos hiukset ovat kunnossa (jos joku tulee kylään).
Myös se, jos vie vanhusta oman huoneen ulkopuolelle. Vaikkapa vain vähän käveleen katuja ees taas, niin se piristää ihmeesti.
Kukat, tavalliset peltokukat. Äitini tykkää aivan hirveesti, kun eräs tuttu tapaa johonkin kippoon istuttaa palan "metsää" tai palan "peltoa". Ihana idea.
Elokuvaa pohdin jokin aika sitten, kun itse olin elokuvissa ja aattelin, että josko lykkäis pyörätuolin siihen käytävälle, niin hyvin siitäkin näkis kankaalle. Ehdotin äitille, mutta ei innostunut.
Virikkeet, olivat ne mitä tahansa, niin huh huh että ne vanhusta piristää.
Ja ihan tavallinen juttelukin, ihan ajan kanssa ja silleen, että on satasella mukana, niin sekin on vanhalle ihmiselle mahtava asia. - kesi.vä
Mä olen toivonut mun tyttäriltä, että tuovat minulle sitten joskus nepalilaisen aterian josko joudun jonnekin laitokseen. En mä niitä iänikuisia vellejä ja kiisseleitä haluis joka päivä syödä vaikka kynteni olis lakatut ja tukka palplareilla laitettu laineille ;)
- kesi.vä
Heikunkeikku kirjoitti:
"ö-Öö"
Jep, juuri noin. Olen ehdottomasti samaa mieltä, että joku virkistysjuttu on parempi, kuin tylsät ainot.
Ädilläni käy kampaaja leikkaamassa kutrit jokseenkin kerran kuukaudessa. Olen palvelutalon henkilökunnalle ilmoittanut, että suihkun/saunan jälkeen on hyvä jos laittaisi äidin päähän papelijotit, koska äiti niin tahtoo ja näin on toimittu sekä tässä nykyisessä palvelutalossa (ollut noin vuoden), että edellisessä palvelutalossa. Vanhusta piristää, jos hiukset ovat kunnossa (jos joku tulee kylään).
Myös se, jos vie vanhusta oman huoneen ulkopuolelle. Vaikkapa vain vähän käveleen katuja ees taas, niin se piristää ihmeesti.
Kukat, tavalliset peltokukat. Äitini tykkää aivan hirveesti, kun eräs tuttu tapaa johonkin kippoon istuttaa palan "metsää" tai palan "peltoa". Ihana idea.
Elokuvaa pohdin jokin aika sitten, kun itse olin elokuvissa ja aattelin, että josko lykkäis pyörätuolin siihen käytävälle, niin hyvin siitäkin näkis kankaalle. Ehdotin äitille, mutta ei innostunut.
Virikkeet, olivat ne mitä tahansa, niin huh huh että ne vanhusta piristää.
Ja ihan tavallinen juttelukin, ihan ajan kanssa ja silleen, että on satasella mukana, niin sekin on vanhalle ihmiselle mahtava asia.Ai, eiks ne kuulukaan automaattisesti papiljotit ja lakatut kynnet :( Täytyy sitten lisätä hoitotahtoon ja minkäväriset paplarit, sekin on tärkeetä. Ei mitään vaaleanvihreitä.
- siilimuori3
Nii että sellaista vaan ostetaan minkä sitten itse perinnöksi kelpuuttaisi. Kannataa varmaan laittaa nimi siihen lahjaan et voi oisoittaa muulle perikunnalle et on itse ne ostanut ja vie mennessään kun aika koittaa vai?
Itse ostaisin vanhukselle elämyksiä ja yhdessä vietettyä aikaa. - lesken
kesi.vä kirjoitti:
Mä olen toivonut mun tyttäriltä, että tuovat minulle sitten joskus nepalilaisen aterian josko joudun jonnekin laitokseen. En mä niitä iänikuisia vellejä ja kiisseleitä haluis joka päivä syödä vaikka kynteni olis lakatut ja tukka palplareilla laitettu laineille ;)
Vellit ja puurolitkut ovat paljolti siksi ruokina, kun suurella osalla iäkkäistä ihmisistä on nielemisvaikeuksia. Jopa vesi menee väärään kurkkuun. Pizzaa ja kebabia sinne,tuskin kannattaa tilata.
Yleensä kaatopaikan romua.
- Heikunkeikku
"xx9"
Miksi? Perustele miksi vastasit noin. - lesken
Palvelutalossa on kylmät lattiat. Jotkut lämpimät liukumattomat jalkineet ovat oltava.. Crocksit on vähän hepposat, Niitäkin siellä vanhusten jaloissa näkyy.
Eniten vanhusta näemmä virkistää, kun tilaan virkistyskäyttöön invataksin, ja sillä huristetelemme maalle kyläilemään. Kahvit ja pullat maistuu, vaikka jaloissa olisi kalossit.
Vein hänet passikuvaan ja hommasin uuden henkilöllisyyspaperin. Mikä riemu, kun uudet henkkarit oli kädessä.
Nekin vietiin lompakon kanssa hoitajan turvasäilöön. Haetaan lähtiessä, kun tarvitsee. - Lorenaa
lesken kirjoitti:
Palvelutalossa on kylmät lattiat. Jotkut lämpimät liukumattomat jalkineet ovat oltava.. Crocksit on vähän hepposat, Niitäkin siellä vanhusten jaloissa näkyy.
Eniten vanhusta näemmä virkistää, kun tilaan virkistyskäyttöön invataksin, ja sillä huristetelemme maalle kyläilemään. Kahvit ja pullat maistuu, vaikka jaloissa olisi kalossit.
Vein hänet passikuvaan ja hommasin uuden henkilöllisyyspaperin. Mikä riemu, kun uudet henkkarit oli kädessä.
Nekin vietiin lompakon kanssa hoitajan turvasäilöön. Haetaan lähtiessä, kun tarvitsee.Crockseihin en ota kantaa muttaAinoihin ja Reinoihin kylläkin. Männä vuonna murtui jalkateräluita siis 4 kpl. Jalkaan tueksi ortoosi, tuli jonkinverran paksu jalkaterä.
Kipsikenkää en halunnut, kysyin lastan tekijältä, mitä mieltä hän on Reinoista, totesi niillä on paikkansa, kipsikenkä jää toiseksi tapauksessasi.
Kauppaan vain Reinojen ostoon, tosin koko oli numeroa 42 joka mahtui hyvin jalkaan
ortoosin päälle. (Oma kengän nro on 37). 8 viikkoa siinä meni Reino toisessa jalassa käpytellessä kyynärsauvoilla. Loppuaikana kärki oli puhkikulunut mutta en voi olla mainostamatta Reinoja poikkeusolojen kengän korvikkeena. Reinoista ja Ainoista on moneen käyttöön, joten miettikää missä kaikessa kengän korvikkeena ne ovat hyödyksi. Painoero kipsikengällä ja Reinoilla on yli kilon, miettikää miten kevyttä on Reino jalassa sauvoilla liikkua.
Minulla on myös Ainot kotikäyttöön, pitää vain koko olla sopiva. Syys-, talvi-,kevät liukkailla niiden käyttö ulkona ei ole suositeltavaa. Hyvät kuperkeikat niillä saa kun jäisellä tienpinnalle on heiman satanut uutta lunta, totuus usein on se, siitä seuraa persuksille lento ja kohtalo on samansuuntainen kun em. minulla. - lesken
Kaatopaikan romuista tuolla joku kirjoitti. Hän on oikeassa. Iäkäs ihminen on pitänyt jotain ulkolaisia säröisiä kuppeja, kippoja arvotavarana. Tunnearvoa jollain pölyrätillä on paljon. Kun on paimenessa virkattu jne. Kun on täytetty 50 60 70 80, sukulaiset ovat muistaneet isoilla taltrikeilla, jotka eivät sovi mihinkään kaappiin. Samoin vanhat sohvat, sängyt, tullut odottavat kaatopaikkaa. Eikä se ole ilmaista.
Joskus mietin, miksi ihmiset eivät vielä kunnossa ollessaan karsisi sitä roinan ja romun määrää. Jätetään koko p....a omaisten niskoille. Ja muut sukulaiset kyttäävät ja sanovat, että kyllä on kamalaa, kun niin hyvää tavaraa heitetään roskiin.
- bbbbbardot
Syyllistät lahjan antajaa, olet lesken tosi outo ihminen.
- lesken
Jos tarkoitat sitä korttiin ladattua rahaa, niin syyllistäjä en ollut minä vaan S-market.
Kerroin tapauksen liikkeesä, missä kortti oli ladattu.
Vastaus oli, että niissä on tarkat ohjeet. Kun kahden vuoden aikana tekee vaikka euron ostoksen, kortti on taas 2 vuotta voimassa.
Iäkäs ihminen ei välttämättä ole koskaan käyttänyt minkäänlaista korttia, eikä ymmärrä sen päälle mitään. Ja unohtaa laatikkoon.
Lahjan antaja vieraili iäkkään henkilön luona kaikissa mahdollisissa kahvikekkereissä, mutta ei tullut kysyneeksi, minkä lahjan osti kortilla. - bbbbbardotb
Hanki elämä alkaa olemaan jo kulahtanut sanonta, mutta sulle lesken se on omiaan. Vatvot jatkuvasti muiden asioita.
- klomsi
bbbbbardotb kirjoitti:
Hanki elämä alkaa olemaan jo kulahtanut sanonta, mutta sulle lesken se on omiaan. Vatvot jatkuvasti muiden asioita.
Lesken=siilimuori
klomsi kirjoitti:
Lesken=siilimuori
"klomsi"
Totta.
Paljon friidua hänessä :)
Hyvin ovat aloituksensa tunnistettavissa, samoin vara-nikkiensä vastaukset toisilleen.
Onneksi ei sentään blogilta kuulosta :)
H.- saattaa.ollakii
hunksz kirjoitti:
"klomsi"
Totta.
Hyvin ovat aloituksensa tunnistettavissa, samoin vara-nikkiensä vastaukset toisilleen.
H.Mites tää expimot, onkoos hää se vanha tuttu ;)))))
- lesken
bbbbbardotb kirjoitti:
Tarkoittaa mitä?
- siilimuori3
klomsi kirjoitti:
Lesken=siilimuori
No eipä kuule ole, lesken on lesken je minä olen minä, siis siilimuori.
- silimuori3
hunksz kirjoitti:
"klomsi"
Totta.
H.No voi nyt kyllä harmittaa kun olen vain kirjoittanut tällä siilimuorilla. Mutt äkkiäkös sen korjaa, laitanpa tuumasta toimeen niin ei einkaan tyhjästö tule moitituksi ;).
- expimot
saattaa.ollakii kirjoitti:
Mites tää expimot, onkoos hää se vanha tuttu ;)))))
expimot on expimot katkeraan loppuun asti, muu on luulottelua.
- ent.siivoojaparka
silimuori3 kirjoitti:
No voi nyt kyllä harmittaa kun olen vain kirjoittanut tällä siilimuorilla. Mutt äkkiäkös sen korjaa, laitanpa tuumasta toimeen niin ei einkaan tyhjästö tule moitituksi ;).
Käsi sydämelle, siimuori.
Oletko koskaan kirjoitellut tälle palstalle muulla nikillä kuin "siilimuori"? - siilimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Käsi sydämelle, siimuori.
Oletko koskaan kirjoitellut tälle palstalle muulla nikillä kuin "siilimuori"?Joo, esimerkiksi hedgehog.
- onkomuita
siilimuori3 kirjoitti:
Joo, esimerkiksi hedgehog.
Lusiina?
- ent.siivoojaparka
"""No voi nyt kyllä harmittaa kun olen vain kirjoittanut tällä siilimuorilla."""
Lusiinana?
Ollako vai ei?
daybyday?
...
No eipä luulisi enää harmittavan
- asko775s
Ai pitää kontrolloida mitä ostaa???
En kehtaisi, eihän se kellekään kuulu minne vanhus rahansa laittaa, saa antaa vaikka kissaliitolle, tai heittää roskiin jos haluaa, se ei kuulu kellekään.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1- domare
Kuukuu se nöjään omaisille. Kun loppu peijaisia pidetään, sitten alkaa mahtava riita, mitä kukin saa. Jo kymmeniä vuosia vanhat pitsiliinatkin muuttuvat arvoesineiksi, ja kapelu senkun jatkuu.
Näinhän se menee, ensin pidetään hyvät juhlat, syödään, kahvitellaan, sitten alkaa se niin riitaisa perinnön jako, ja ikuiset kärhämät jakajien välillä. - lesken
Älähän hötkyile. Tässä keississä kukaan ei ole kuollut. Laitetaan kauniit pitsituukit pöytään ja katetaan mansikkakakkukahvit. Nythän on Juhannus.
- käh.kääk
Käh käh rätei lumpui
- se-on-voivoi
olisihan se ollut paljon mukavampaa jos huushollin siivoojille olisi löytynyt käteistä
- haarniskan
Rahan ja huushollin omistaja saa tehdä rahalleen ja huushollilleen ihan mitä haluu! Jos ei halua antaa huushollin siivoojalle vaan panna roskiin niin ei se kiellettyä ole. Älä inise!
(Niin tuttua!, oikeesti.) - se-on-voivoi
haarniskan kirjoitti:
Rahan ja huushollin omistaja saa tehdä rahalleen ja huushollilleen ihan mitä haluu! Jos ei halua antaa huushollin siivoojalle vaan panna roskiin niin ei se kiellettyä ole. Älä inise!
(Niin tuttua!, oikeesti.)et sitten ymmärrä sarkasmia
- haarniskan
se-on-voivoi kirjoitti:
et sitten ymmärrä sarkasmia
no sitten kai en, mitä siinä tarkoitettiin sellaista mitä en ymmärtänyt?
- lesken
Kuka sanoi, että käteistä ei löytynyt?
- nähtyon
lesken kirjoitti:
Kuka sanoi, että käteistä ei löytynyt?
usein on kiire auttavaisilla "siivojilla" päästä penkomaan paikat, että saadaan rahat ja arvoesineet "siivottua" ennen perunkirjan tekoa
- lesken
nähtyon kirjoitti:
usein on kiire auttavaisilla "siivojilla" päästä penkomaan paikat, että saadaan rahat ja arvoesineet "siivottua" ennen perunkirjan tekoa
Joo, löysin millin käteistä ja Fabergen kultamunia. Seinältä vohkein Edefeltit ja Picassot. Kaikki venäläiset hopeat pistin liiveihini. Arabian kaikki hienot esineet papukaijakannusta lähtien pakkasin kapsäkkiini. Minkä myös pöllein.
Pentikit lähti ilman muuta.
Mummoraasulle ei jäänyt kuin kertakäyttömukeja.
Mutta ei hätiä mitiä.
Onhan palvelutalossa, vissiin, astioita.
- turhaaleimausta
Ei nyt ihan noin mene, on myös rehellisiä ihmisiä ja kaikki auttajat ei pölli.
- Elliannukka
Kyllä toi on totta, että vanhukset voi saada lahjaksi kaikkee sellaista kamaa, mitä ne ei kuitenkaan koskaan käytä. Ja itse asiassa, saadaan me kaikki ihmiset sellasia lahjoja.
Mäkin tyhjentelin yhden 70-vuotiaana kuolleen ihmisen taloa omaisten apuna. Tää ihminen oli ollut monessa mukana ja sen takia oli sitten sellaistakin tavaraa paljon, millä ei tosiaan mitään käyttöö ollut. Oli kaikenlaista kippoo ja kapinetta, jotka oli vielä paketeissaan, kaiverrukset tai kortit mukana, 50-vuotiaalle tai 60-vuotiaalle, 65-vuotiaalle onnittelut siltä ja siltä järjestöltä jne. Kaikennäköstä ihan turhaa, vaikkakin ehkä arvokasta, mutta ei käyttökelpoista. Ilmapuntareita ja löylymittareita ja koriste-esineitä ja sen sellaista. Kaappien kätköissä.
Ja löytyi sieltä sellaistakin, mitä mä itse olin hälle ostanut lahjaksi, sinne vaan laitettu komeron perille käyttämättömänä. Esim. yksi aivan ihana tosi paksu ja kaunis valkoinen kylpypyyhe, siellä se oli vielä puoliksi paketissa, vähän vaan avattu päästä. Se oli ollut siellä jotain 10 vuotta. Ja mun matkoilta tuliaiseksi tuomani kukkamaljakko oli myös jossain keittiön kaapissa sen näköisenä, ettei ollut koskaan käytetty, siinä oli vielä valmistajan lappu kyljessä. Mutta näinhän se menee. Meille kertyy tavaraa, jota ei itse asiassa tarvita.
Reinoista en tiedä, miltä ne jalassa tuntuu, mutta mun mielestä ne on leppoisan näköiset. Kyllä mun mies ne käytti ihan loppuun asti. Sen sijaan mun omat Ainoni jäi vähälle käytölle, koska ne on mun mielestä jotenkin liian avonaiset siitä päältä, mulla ne ei tahdo pysyä jalassa. Ja tosiaan ne oli liukkaat, kyllä mä olin monesti kaatua ne jalassa kun kävin ulkona ja maa oli jäässä. Nyt en ole käyttänyt niitä enää vuosiin.
Mä itse sain tässä puolisen vuotta sitten lahjaksi shekin. En edes tiedä, miten sillä maksetaan. Pitäisköhän se mennä pankkiin lunastamaan mieluummin rahaksi. Helpompaa olis ollut saada se summa rahana, mutta toisaalta se olis varmaan jo mennyt, nythän se on tossa edelleen olemassa, kun en oo saanut sitä rahaksi muutetuksi.- hytinäx1
Käsittääkseni Sinun täytyy lunastaa shekki pankissa.
Sitten en ymmärrä miksi niillä sisäkengillä ja aamutossuilla, joissa ei ole minkäänlaista pitoa jäätiköllä tai lumisohjossa, täytyy hilppasta sinne postilaatikolle.? - vanhenee-nekin
kannattaa tarkastaa kauanko shekki on voimassa, normi shekki muistaakseni 21 pvä, mutta varmistettu taitaa olla jopa 10v
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361