VTS:n kommunikaatiokieli

99999999999999999

Sattui olemaan päivällä VHF auki VTS-kanavalla ja korvaan osui, että ainakin Silja Serenade ja Finnlady keskustelivat VTS-keskuksen kanssa englanniksi. Molemmissa laivoissa kuitenkin käsittääkseni pääosin suomalainen tai ainakin suomea osaava kansipäällystö? Onko VTS ottanut käytännöksi, että kommunikaatiokielenä on englanti?

Sinänsä siinä varmaan olisi järkeä, koska alueella liikkuu paljon laivoja, joissa ei ole suomenkielistä porukkaa ja kanavalla käydystä keskustelusta voi olla hyötyä muillekin aluksille.

5

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VeijoTapioSalminen

      Vts kokeilee väliaikaisesti kommunikointia englanniksi. Palvelua saa tarpeen tullen myös suomeksi tai ruotsiksi. Kokeilu kestää syksyyn 2017.

    • pykäläpelle

      Eikö radiolupa edellytä kanavilla kullun oman pitämistä, rikoit sääntöä...

    • 99999999999999999999

      Kuuntelin alasti, se on laillista.

      • Kiinnostaatietää

        Tyydytitkö samalla itseäsi?


    • 99999999999999999999

      Poikaystäväni otti samalla ihanasti suihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe