Kokemuksia Venemyynti Rekonen / Bella 561 HT

Turisti123

Olisin kiinnostunut kokemuksista Venemyynti Rekosesta ja ylipäätänsä veneen ostamisesta yksityiseltä tai kaupasta. Olen ostamassa ensimmäistä venettä.

Lisäksi kinnostaisi kokemukset Bella 561 HT veneestä.
- Onko 60hv moottori riittävä kahdella aikuisella ja kahdelle lapsella?
- Miten vuoden -95 malli eroaa uudesta?

Miten arvioisitte hintaa?

http://www.venemyyntirekonen.com/page.php?id=1481

29

15908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JRxxx

      Yleisellä tasolla välittäjältä ostaminen on varsin suositeltava ratkaisu etenkin, jos oma osaaminen ja tietämys on puutteellista; juridinen kuluttajansuoja on silloin parempi. Joka tapauksessa rohkenen myös lämpimästi suositella sitä, että etsit jonkun osaavan kaverin avuksi (tässä se on vielä tärkeämpää kuin autokaupassa). Jos satut tuntemaan jonkun pursiseuran katsastusmiehen, niin se on suorastaan loistava apu!
      Rekonen on käsitykseni mukaan rehellinen ja osaava kaveri.

    • Bellisti

      Kyllä se 60 riittää tuolle kuormalle, jos ei tule paljoa enempää painoa.

    • Bellamies

      Ja älä osta yksityiseltä jos et tiedä varmasti mitä saat. Ostajalla ei ole mitään suojaa em. kaupassa.

      • Jos ostaa liikkeestä, niin kuluttajansuoja on parempi - myönnetään. Toisaalta luulen, että kun
        kuitenkin kyseessä on käytetty tuote, niin kuluttajansuoja on kuitenkin sitten mitä on: korjataan jotain jollakin aikataululla, hyvitetään 500 erkkiä jne. Luulen myös,
        että usein venemyyjillä voi olla hyvinkin puutteelliset tiedot myytävästä tuotteesta. Lisäksi hinta on varmaan ainakin 10% korkeampi kuin yksityisellä.
        Jos ostat yksityiseltä: tee hyvä kauppakirja, jossa myyjä vakuuttaa kertoneensa tietämänsä puutteet ja viat. Jos sitten selviää, että sellaisia on, voit riitauttaa asian, jos sopua ei synny. Takuusta voit myös neuvotella yksityisen kanssa. Myönsin itse juuri myymälleni veneelle 1.000 euron takuun tekniikan osalta koko kaudelle 2005. Sitten voit myös käyttää asiantuntevan kaverin tilalla Finnboatin hyväksymiä venetarkastajia. Maksaa hieman, mutta ammattilainen katsoo läpi ja tekee raportin.


      • Bellamies
        a.k.o kirjoitti:

        Jos ostaa liikkeestä, niin kuluttajansuoja on parempi - myönnetään. Toisaalta luulen, että kun
        kuitenkin kyseessä on käytetty tuote, niin kuluttajansuoja on kuitenkin sitten mitä on: korjataan jotain jollakin aikataululla, hyvitetään 500 erkkiä jne. Luulen myös,
        että usein venemyyjillä voi olla hyvinkin puutteelliset tiedot myytävästä tuotteesta. Lisäksi hinta on varmaan ainakin 10% korkeampi kuin yksityisellä.
        Jos ostat yksityiseltä: tee hyvä kauppakirja, jossa myyjä vakuuttaa kertoneensa tietämänsä puutteet ja viat. Jos sitten selviää, että sellaisia on, voit riitauttaa asian, jos sopua ei synny. Takuusta voit myös neuvotella yksityisen kanssa. Myönsin itse juuri myymälleni veneelle 1.000 euron takuun tekniikan osalta koko kaudelle 2005. Sitten voit myös käyttää asiantuntevan kaverin tilalla Finnboatin hyväksymiä venetarkastajia. Maksaa hieman, mutta ammattilainen katsoo läpi ja tekee raportin.

        Yksityisen korvaukset eivät ole ulosottokelpoisia. Eli jos myyjä ei halua antaa mitään hyvitystä niin voi voi vaikka laki sanoisi mitä. Näin se vaan on.


      • Bellamies kirjoitti:

        Yksityisen korvaukset eivät ole ulosottokelpoisia. Eli jos myyjä ei halua antaa mitään hyvitystä niin voi voi vaikka laki sanoisi mitä. Näin se vaan on.

        Uskotaan. Täytyy sitten olla aika luikuri jos asia menisi ihan ulosoton tasolle !! :-(


      • Käräjöinti on suuri huvi ja...
        a.k.o kirjoitti:

        Uskotaan. Täytyy sitten olla aika luikuri jos asia menisi ihan ulosoton tasolle !! :-(

        Kyllä menee ulosottoon ja kyllä menee
        käräjille ja asianajolaskuja kyllä
        syntyy vaikka mitään muuta ei sitten synnykään,
        aina sataan tonniin mummonmarkkaan.
        Asialla just tällaiset bellaveneilijät...
        peukalo keskellä kämmentä ja sormi sanonko
        missä!


      • Bellamies
        Käräjöinti on suuri huvi ja... kirjoitti:

        Kyllä menee ulosottoon ja kyllä menee
        käräjille ja asianajolaskuja kyllä
        syntyy vaikka mitään muuta ei sitten synnykään,
        aina sataan tonniin mummonmarkkaan.
        Asialla just tällaiset bellaveneilijät...
        peukalo keskellä kämmentä ja sormi sanonko
        missä!

        Omat oikeuskulut joutuu tietenkin maksamaan ja ne ovat ulosotto kelpoisia. (asianajajaa ei tarvitse edes palkata) Eli pieni sakko. Vastapuolen kulut joutuu korvaamaan mutta ne eivät ole ulosotto kelpoisia.


      • SUOMALAINEN
        Käräjöinti on suuri huvi ja... kirjoitti:

        Kyllä menee ulosottoon ja kyllä menee
        käräjille ja asianajolaskuja kyllä
        syntyy vaikka mitään muuta ei sitten synnykään,
        aina sataan tonniin mummonmarkkaan.
        Asialla just tällaiset bellaveneilijät...
        peukalo keskellä kämmentä ja sormi sanonko
        missä!

        Me emme asu amerikassa. Kulut tuskin nousevat täällä moisiin summiin..


      • Samanlainen
        Bellamies kirjoitti:

        Yksityisen korvaukset eivät ole ulosottokelpoisia. Eli jos myyjä ei halua antaa mitään hyvitystä niin voi voi vaikka laki sanoisi mitä. Näin se vaan on.

        Itse asiassa homma voi mennä ulosottoon. Näin etenee. Virhe ilmenee. Vaaditaan korjauskuluja ym sopimuksen perusteella. Kaveri kieltäytyy maksamasta. Viedään oikeuteen jossa vaaditaan korvausta. Jos kaveri ei vastaa mitään, niin saadaan yksipuolinen tuomio (eli riita-asioissa tuomioistuin ei tutki mitä todella tapahtunut) ja tämä tuomio on heti ulosottokelpoinen. Jos kaveri vastustaa, on kyseessä normaali oikeusjuttu. Tällöin, jos voitat kuten uskottavaa, niin vastaaja maksanee myös oik.kulut. Myös tämä tuomio yulosottokolpoinen lainvoimaisuuden jälkeen (30 p tuomiosta jo ei valitettu)


    • Asiakas

      Joskus tullut tehtyä kauppaa Rekosen kanssa. Hoitaa hommansa hyvin, ei mitään moitittavaa.

    • Bjarne

      taitaa muuten olla ainoat mukavat venekauppiaat PK seudulla. Storörenin varikolle voi mennä ilman että tarvitsee pahoittaa mieltään kauppiaden takia. Voisi monet muut venemyyjät ottaa mallia kavereista.

      • A62

        Mukavat fiilikset on mulle jäänyt käynneistä myös esim B-Seaboatissa. Yhden käynnin kokemus Sakacosta oli myös ihan mukava.


      • JAN

        Olen samaa mieltä. Nimi on muuten Niska ei Niskala. He pyrkivät todella kokemukseni mukaan "fair play" hommaan. Voin suositella.


      • suoramarkkinointia?
        JAN kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Nimi on muuten Niska ei Niskala. He pyrkivät todella kokemukseni mukaan "fair play" hommaan. Voin suositella.

        Yleensä useimmat ihmiset on mukavia. Toiset vielä enemmän.
        Turhanpäältä ylpeitäkin kauppiaita alalla on.


      • B.F.
        suoramarkkinointia? kirjoitti:

        Yleensä useimmat ihmiset on mukavia. Toiset vielä enemmän.
        Turhanpäältä ylpeitäkin kauppiaita alalla on.

        Niin kyllä venekauppiaat ja veneliikkeiden henkilökunta Suomessa, noin yleisesti ottaen on ollut aika yrmeätä ja epäkohteliasta. Yleensä saa kuulla kuinka huonoa palvelu on ollut tai kuinka vähäksyvästi asiakkaisiin on suhtauduttu.


      • pohjanoteeraus
        B.F. kirjoitti:

        Niin kyllä venekauppiaat ja veneliikkeiden henkilökunta Suomessa, noin yleisesti ottaen on ollut aika yrmeätä ja epäkohteliasta. Yleensä saa kuulla kuinka huonoa palvelu on ollut tai kuinka vähäksyvästi asiakkaisiin on suhtauduttu.

        Joo mee vaan Marinolle niin kaikki venemyyjät ovat sen jälkeen mukavia ja asiallisia...kokemusta on.


      • Sormimies - taas !
        pohjanoteeraus kirjoitti:

        Joo mee vaan Marinolle niin kaikki venemyyjät ovat sen jälkeen mukavia ja asiallisia...kokemusta on.

        Niinpä-juu.

        Bellaporukka ei tunnea alan psyykeä.
        Sitä puolta asiassa, ettei hyvän veneen
        jälkeensä jättävä, uuden tai käytetyn,
        mene ja myy sitä mistään hinnasta jollekin
        tyystin toistaitoiselle aloittelijalle.

        Perinne kutsuu. Eikä helmiä sioille.

        Sitä hommaa varten on olemassa syöksy-sonniset
        ja bellat...


      • cuddy
        Sormimies - taas ! kirjoitti:

        Niinpä-juu.

        Bellaporukka ei tunnea alan psyykeä.
        Sitä puolta asiassa, ettei hyvän veneen
        jälkeensä jättävä, uuden tai käytetyn,
        mene ja myy sitä mistään hinnasta jollekin
        tyystin toistaitoiselle aloittelijalle.

        Perinne kutsuu. Eikä helmiä sioille.

        Sitä hommaa varten on olemassa syöksy-sonniset
        ja bellat...

        Kohteliaita ja kivanoloisija myyjiä
        on myös craftechissä.


      • Venehullu
        pohjanoteeraus kirjoitti:

        Joo mee vaan Marinolle niin kaikki venemyyjät ovat sen jälkeen mukavia ja asiallisia...kokemusta on.

        Meikäläisellä tuli jonkun verran päänsärkyä, kun piti valita joko Bella 572 c tai Mv-Marin 5400 Mc.Molemmat melkein samanhintaset.Päädyin Mv-mariniin.Enkä ole katunut.Bellakin on hieno vene mutta minua ei tuulilasin muoto miellyttänyt.


      • Tyytyväinen
        Venehullu kirjoitti:

        Meikäläisellä tuli jonkun verran päänsärkyä, kun piti valita joko Bella 572 c tai Mv-Marin 5400 Mc.Molemmat melkein samanhintaset.Päädyin Mv-mariniin.Enkä ole katunut.Bellakin on hieno vene mutta minua ei tuulilasin muoto miellyttänyt.

        Meillä oli ihan samat vaihtoehdot (MV ja Bella) loppusuoralla, mutta päädyimme Bellaan, koska siinä kaksi aikuista voi hätätilassa myös nukkua. Lisäksi MV:ssä ei ole laitoja, vaan se on pelkästään läpikäveltävä. Myös MV:n etuovi on ihmeellisen pieni ja kumisiin seunalistoihin takertuu helposti esim. suuremat kassit, jotka pitää ottaa sisälle. Myös Bellan laatu puhutteli enemmän kuin MV:n.


      • venehullu
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Meillä oli ihan samat vaihtoehdot (MV ja Bella) loppusuoralla, mutta päädyimme Bellaan, koska siinä kaksi aikuista voi hätätilassa myös nukkua. Lisäksi MV:ssä ei ole laitoja, vaan se on pelkästään läpikäveltävä. Myös MV:n etuovi on ihmeellisen pieni ja kumisiin seunalistoihin takertuu helposti esim. suuremat kassit, jotka pitää ottaa sisälle. Myös Bellan laatu puhutteli enemmän kuin MV:n.

        Moi Bella veneilijä? oot oikeessa siinä että Mv-marinin etuovi on hiukan liian kapea.Mutta Mv-Marinissa on paremmat nukkumatilat kahdelle, koska siinä ei ole turhia kansireunoja,onhan se läpikäveltävä.Olen koeajanut molemmat veneet.Tuntui Mv-Marin jonkin verran vakaammalta.Johtuisikohan siitä että se on Bellaa 15 sm leveämpi.Minusta veneissä oli niin vähän eroja että oli vaikea valita kahden hyvän väliltä.


      • Kapteeni
        pohjanoteeraus kirjoitti:

        Joo mee vaan Marinolle niin kaikki venemyyjät ovat sen jälkeen mukavia ja asiallisia...kokemusta on.

        En voi muuta kun ihmetellä näitä kun morkkaa
        Marinon henkilökuntaa. Olen ollut Marinon asiakas
        vuodesta 1987. Minä sekä moni muu jonka tunnen ollaan aina saatu hyvää ja osaavaa palvelua Marinon henkilökunnalta.
        Onkohan tilanne niin että sulla ei rahat oikein
        riitä ja olet öykkäri? Kyllähän silloin myyjä kun myyjä kohtelee sinua huonosti, omasta mielestäsi.


      • asdf
        pohjanoteeraus kirjoitti:

        Joo mee vaan Marinolle niin kaikki venemyyjät ovat sen jälkeen mukavia ja asiallisia...kokemusta on.

        Kiva kuulla, että muillakin on kyseisestä venealan yrittäjästä samanlaisia kokemuksia. Itsellä tuli kerran Marino 7000: sta keskustelua Marino- myyjän kanssa. Oltiin uivassa venenäyttelyssä. Meinasi minut mereen työntää, kun ei herra- venemyyjä kestänyt kuulla arvostelua heidän tavastaan hoitaa 7000: sten muutosta sellaisiksi, että pysyvät pinnalla ja olevat käyttäjilleen turvallisia.


      • Kapteeni
        asdf kirjoitti:

        Kiva kuulla, että muillakin on kyseisestä venealan yrittäjästä samanlaisia kokemuksia. Itsellä tuli kerran Marino 7000: sta keskustelua Marino- myyjän kanssa. Oltiin uivassa venenäyttelyssä. Meinasi minut mereen työntää, kun ei herra- venemyyjä kestänyt kuulla arvostelua heidän tavastaan hoitaa 7000: sten muutosta sellaisiksi, että pysyvät pinnalla ja olevat käyttäjilleen turvallisia.

        Oletkohan lähestynyt myyjää vähän syyttävästi
        hyökäten? Hehän hoitivat tämänkin asian mallikelpoisesti.


    • Tyytyväinen

      Meillä on Bella 572C Yamahan F60 koneella mökkiyhteys ja kalastusveneenä. Kyseisessä veneessä on sama runko, kuin 561HT mallissa. Painoa on vain 130kg enemmän. Meitä on myös kaksi aikuista ja kaksi lasta. Koneteho on meidän käyttöön todella riittävä. Hyvä matkavauhti n.20 solmua saavutetaan 3900 kierroksella, jolloin kulutus pysyy kohtuullisena n.10 litrassa tunnissa. Huiput GPS:n mukaan yhdellä hengellä on 27,8 solmua. Maksimikuorma on ollut 6 aikuista. Kokemusta meillä on useasta muustakin veneestä, mutta tähän Bellaan olemme olleet todella tyytyväisiä.

    • Anonyymi

      Jos näin paljon syntyy keskustelua niin silloin noin 80% saattaa olla venekauppiaan höpötystä.
      Kannattaa olla tarkkana mistä ostaa vaikka noin paljon keskustelua käytiin laki yms soosissa

    • Anonyymi

      Hinta on varmaan ainakin satasen

    • Anonyymi

      Ostin täältä sisäsuomesta tammikuussa Rekoselta veneen. Netistä katoin ja soitin, sanoin että maksan heti ja toimitus Jyväskylään vappuna.
      Hinta oli 2t halvempi kuin meilläpäin ja vene tuli vappuna pihaan. Oli käytössä 7v sitten möin Latviaan halvalla.
      Oli helppo ostaa ja helppo.myydä.
      Homma hoiti kuvien perusteella puhelimessa.
      Myös Mc Sealta ostin paatin kuvan perusteella ja kotiin kuljetuksella.
      Molemmissa palvelu erinomaista ja luotettavaa.
      Me ei täältä Helsinkiin lähdetä yhden veneen takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe