Epäilen Bipoa...

epaileva_nuorukainen

3

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfagjk

Faktaa tiskiin vaan esim.olotilat mitkä olet kokenut itselläsi maanisiksi. On outoa jos hoitohenkilökunta ei tartu niihin. Testaukset täytyy tehdä ja niiden mukaan mennä, joskin tiedän että ne jäävät joskus tekemättä mikä on mielestäni hoitovirhe.
      Voimia!

• Ylpeähullu

Tärkeintä on hoitaa oireet pois, ei hakea diagnoosia. Kaksisuuntainen kyllä paljastuu jos sellainen on. Manian tunnistaa ulkopuolinenkin kyllä, se on niin räikeä. Hypomania ja varsinkin sekamuotoinen voi olla hankala.

Miten oireet näkyvät käytännössä? Nukutko vähemmän? Häiritseekö oireet arkielämääsi paljonkin. Tsemppiä ja luota hoitajiisi. Itse en ainakaan 'saanu' diagnoosia nopeasti, siinä meni useampi sairausjakso ennen sitä.

• epaileva_nuorukainen

Huomasin kesäkuussa, että meni lujaa unentarpeen vähennyttyä reippaasti. Normaalisti nukun n. 8 h, maniassa taasen 4-5 h. Luulen, että voimakas stressi laukaisee itsellä "maniavaiheen". Syksyllä ja talvella huomaan olevani hyvinkin masentunut. Keväällä tuntuu saavan lisää "virtaa" kaikkeen tekemiseen.

Opiskelen tällä hetkellä ja se on aika haastavaa ollut. Pärjäsin puolisen vuotta (tammi-kesä) ilman lääkitystä ja sitten tulikin lähtö osastolle (lanssikyyti ja M1-lähete)

Tämä sairaalajakso on toinen viiden vuoden sisällä. Olen ollut hyvin alamaissa hoitojaksojen välillä lääkkeiden takia (ylläpitohoitoa?).

Luulen myös, että uhkapeliriippuvuus on aiheutunut osittain ainakin tämän takia. Jokunen vuosi sitten tein mitä vain päästäkseni pelaamaan. Onneksi kuitenkin pääsin vuosi sitten eroon peltirotiskoista jne. Harmittaa vain tässä vaiheessa, että pilasin luottotietoni tuona aikana.

Lääkkeinä menee tällä hetkellä serdolectia (huomenna annoksen nosto 20:een), deprakine (1500) ja ketipinor (50 iltaisin)

Olen myös löytänyt sen oikean vierelleni tukemaan mua <3

Toivottavasti on tarpeeks selvästi kirjotettu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3404
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2004
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1739
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1387
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1237
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1145
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe