Paljonko maksaa nissan almera GTi:hin peltipakosarja ja onko kellään kokemuksia tuoko tehoja/vääntöä/ääntä? Missähän voisi kaakkois -suomessa säädättää sytytystä, tuo kuulemma joitakin lisähevosia ja vähentää bensankulutusta!?
Almeera gti
12
1292
Vastaukset
- TT
Kannattaa säädättää valtuutetussa Nissan-huollossa. Itse kävin säädättämässä maahantuojalla. Asentaja oli japanilainen, joka
osasi asiansa ja säädöksi tuli 15:sta 20:een. (maksimi!) Kulutus tippui noin litran...reagointi
kaasuun parani ja yhdessä imupuolen säätöjen (vapaavirtaussuodatin imuputkella) kiihtyvyys oli
7.78...
Heppalisäyksestä ei tietoa, mutta selvä parannus kuitenkin. Peltisatsin saat ainakin ST-Motorsista,
hinta teetettynä noin 5000 mk. Myös Marteliukselta
löytyy hyllystä. - aro(duunari)
24 astetta,no problem.
98 koneeseen ja menox :)- Sytky
Kyseisessä autossa on vakion tuo ennakko ja paljonko ohjekirja antaa vaihteluväliksi. Onko almeran ja primeran tehdas ennakoissa eroa.
- Peltsi
että tähän kyseiseen gti mottiin saa lisä hepoja aikaistamalla sytytystä valmistajan ilmoittamasta..Jos näin on niin eikös sama päde GT primeran mottiinkin, tietääkseni sama motti?!?
-Peltsi-- Jpn
GTi almerassa & GT primerassa on sama tekniikka, molemmissa se SR20DE. Almerassa on kuitenkin 143hv (ilmoitetaan kuitenkin miltei aina 150hv :-)kun Primerassahan on 150hv.
Kuulostaa kyllä oudolta, että sytytstä aikaistamalla saadaan lisä tehoa. Sytytyshän jos on liian aikaisella, rasittaa se konetta, kun männät ovat vielä puristustahdissa niin moottori ikään kuin pakotettaisiin jo ennenaikaa työtahtiin ennen puristustahdin loppumista. Tuohan rasittaa _erittäin_paljon_ moottoria & kuluttaa sitä paljon enemmän & "kiinnileikkaamisen" riski tulee suureksi. Niin & jos sytytys menee taas liian paljonn vääräksi, ei koko moottori edes käy kunnolla, välttämätttä ollenkaan, samalla alkaa kuulumaan selkeää poksumista & poksahtelemista kun sytytys tapahtuu väärään aikaan. - Peltsi
Jpn kirjoitti:
GTi almerassa & GT primerassa on sama tekniikka, molemmissa se SR20DE. Almerassa on kuitenkin 143hv (ilmoitetaan kuitenkin miltei aina 150hv :-)kun Primerassahan on 150hv.
Kuulostaa kyllä oudolta, että sytytstä aikaistamalla saadaan lisä tehoa. Sytytyshän jos on liian aikaisella, rasittaa se konetta, kun männät ovat vielä puristustahdissa niin moottori ikään kuin pakotettaisiin jo ennenaikaa työtahtiin ennen puristustahdin loppumista. Tuohan rasittaa _erittäin_paljon_ moottoria & kuluttaa sitä paljon enemmän & "kiinnileikkaamisen" riski tulee suureksi. Niin & jos sytytys menee taas liian paljonn vääräksi, ei koko moottori edes käy kunnolla, välttämätttä ollenkaan, samalla alkaa kuulumaan selkeää poksumista & poksahtelemista kun sytytys tapahtuu väärään aikaan.Juuri tuollaista arvelinkin, tietysti 1-2 asteen ennakon lisä voi jotain tuoda mukanaan mut taitaa olla aika marginaalista....
- Jpn
Peltsi kirjoitti:
Juuri tuollaista arvelinkin, tietysti 1-2 asteen ennakon lisä voi jotain tuoda mukanaan mut taitaa olla aika marginaalista....
Niin, ero on aivan varmasti kuitenkin sen verran pieni, että tuskin tuntuu yhtään missään. Näin ainakin voisi kuvitella....
Eihän tuota kyllä ole vaikea selvittääkään, eikun pihalle tai talliin & konepelti ylös & säätää sytytystä todella vähän eri arvoihin niin sitten tietäisi miltä tuo tuntuu todellisuudessa :-). Tuollainen pieni testi ei ole vielä mitenkään haitaksi koneelle, jos ei nyt laita sytytystä aivan miten sattuu & päätä lähteä selvittämään asiaa hämeenlinnan motarille :D - sama taas
Jpn kirjoitti:
Niin, ero on aivan varmasti kuitenkin sen verran pieni, että tuskin tuntuu yhtään missään. Näin ainakin voisi kuvitella....
Eihän tuota kyllä ole vaikea selvittääkään, eikun pihalle tai talliin & konepelti ylös & säätää sytytystä todella vähän eri arvoihin niin sitten tietäisi miltä tuo tuntuu todellisuudessa :-). Tuollainen pieni testi ei ole vielä mitenkään haitaksi koneelle, jos ei nyt laita sytytystä aivan miten sattuu & päätä lähteä selvittämään asiaa hämeenlinnan motarille :Dei muutaman kilometrin testi moottoria riko.
itsellä on ollut n: 20.000 km ajan "liikaa"
ennakkoa.toimii moitteettomasti,sitä paitsi
jos laitat vaikka 30 astetta niin nakutus-
tunnistin kyllä vähentää ennakkoa automaattisesti!! ei kyllä taloudellisempaa ole
, mut itsellä lähti pois se kuollut kohta 100-120km/h kohdalta,joka johtuu siitä et moottori käy liian laihalla.(mutta terve järki tässäkin pitää olla mukana). - TT
sama motti, mutta ECU:ssa eri ohjelma, joka aiheuttaa yli 5000 kierroksessa nakutus-
taipumusta. - TT
Jpn kirjoitti:
GTi almerassa & GT primerassa on sama tekniikka, molemmissa se SR20DE. Almerassa on kuitenkin 143hv (ilmoitetaan kuitenkin miltei aina 150hv :-)kun Primerassahan on 150hv.
Kuulostaa kyllä oudolta, että sytytstä aikaistamalla saadaan lisä tehoa. Sytytyshän jos on liian aikaisella, rasittaa se konetta, kun männät ovat vielä puristustahdissa niin moottori ikään kuin pakotettaisiin jo ennenaikaa työtahtiin ennen puristustahdin loppumista. Tuohan rasittaa _erittäin_paljon_ moottoria & kuluttaa sitä paljon enemmän & "kiinnileikkaamisen" riski tulee suureksi. Niin & jos sytytys menee taas liian paljonn vääräksi, ei koko moottori edes käy kunnolla, välttämätttä ollenkaan, samalla alkaa kuulumaan selkeää poksumista & poksahtelemista kun sytytys tapahtuu väärään aikaan.huolehtii siitä, että kone ei pääse nakuttamaan
tai muutenkaan "tärveltymään" esim.sytytyspuolelle
tehtyjen muutosten jälkeen. Ja totuushan on, että
mitä aikaisemmaksi ennekon voi laittaa, sitä puhtaammin bensa palaa. Toisin sanoen, jos kone
hetkenkin/kerrankin nakuttaa, siirtyy ECU safe-
modeen eli ottaa käyttöön normiasetukset, jotka
on kyseiseen koneeseen tehtaalla laitettu.
Elikkä järki käteen tehdessä muutoksia...
PS. Kokeilkaapa pistää koneeseen kiinni esim. K&N
:n vapaavirtaussuodatin.(Muista poistaa reso-
naattoriboksi!!!)
- Jartsi
GTI lehessä oli juttu jossa mitattiin penkissä muutama auto. mukana myös almera gti. Siihen oli laitettu tehoputki vakio pakosarjalla. Keskialuueella oli pieni notkahdus joka testaajan mukaan poistuu peltisatsilla, eli ehdoton hankinta. Onko joku laittanu 18 tuumasia almeraan ja jos on niin millä renkailla?
- sonnikka
Pitää nostaa yämäkin ylös. Eli onko tuosta resonaattoriboxista haittaa kun ite jätin sen paikoilleen vaparin asennuksen yhteydessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033812Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii602406Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912286- 472203
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131287Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561247
- 701147
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1241117