ASIAKASPALVELUN PERUSTEET

LaatuaPalveluun

Asiakaspalvelijan tärkeimpiä ominaisuuksia ovat empaattisuus, itsetuntemus ja muiden ihmisten ymmärtäminen. On tärkeää, että työntekijä osaa huomioida asiakasta alusta loppuun asti.

— Asiakaspalvelun perusperiaatteet ovat joka alalla samat, oli kyse sitten kaupasta, parturista, hierojasta tai lääkärin vastaanotosta.

Omia vahvuuksia selvitetään muun muassa persoonallisuustestin avulla.

— Asiakaspalvelijan on hyvä ymmärtää, minkälainen henkilö hän itse on. Testin avulla voi saada tietoa myös muunlaisista persoonallisuuksista ja kuinka heidän kanssaan tulisi toimia.

Oma asenne on asiakaspalvelutilanteissa ratkaiseva. Asiakas huomaa hyvin nopeasti, nauttiiko työntekijä työstään vai ei. On pyrittävä myös löytämään aiempaa parempaa motivaatiota hyvään palveluun
On erittäin tärkeää pystyä pysymään rauhallisina vaikeissakin tilanteissa. Niitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.

— Ärtyneillä ja vihaisilla asiakkailla tunteet voivat käydä kuumina. Asiakaspalvelija voi olla täysin syytön tilanteeseen, mutta saattaa silti saada vihat niskoilleen. Tosin harvoin on ärtyneitä ja vihaisia asiakkaita, jos asiakaspalvelu hoituu asiakaslähtöisesti.

Tällaisina hetkinä selkeä työrooli ja säädösten noudattaminen tuovat varmuutta. Se on ammattitaitoa!

Aamulla väärällä jalalla sängystä noustessa mielikuvaharjoitukset voivat auttaa pääsemään oikeaan mielentilaan.

— Ennen töiden alkamista voi keskittyä minuutin ajan johonkin ihanaan asiaan tai henkilöön. Tämä auttaa nostamaan omaa mielialaa.

Myös työpaikan yleinen ilmapiiri ja siisteys on tärkeä, sillä se heijastuu ulospäin. Ongelmista ja vaikeista tilanteista kannattaa puhua työyhteisön tai läheisten kesken, ei asiakkaille?

Luottamus on asiakaspalvelussa yksi tärkeimmistä asioista, kun asiakas luottaa, että asiat hoituu, niin hän palaa takaisin. Pettynyt
asiakas ei palaa, mutta kertoo huonosta kokemuksesta ja sana kiertää nopeasti.

12

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OtaOppia

Menikö kaaliin?

• 4670088

vitun puhelinmyyjät taas kirjottelee...kun ne on huomannu että palkka on tod..400kk max 700. ja pakko syödä mieliala lääkkeitä ku se nelikyppinen lihava ylimeikattu tj huora läähättää korvan juuressa...nooh...moni kokeilee ja lopettaa...niin mä en oo kokeillu-oon myyny kyllä b-to-b yritysmyyntiä ja pää kunnossa...palkka haitari mitä luvattiin oli 3000-12000 sinne puoleen väliin se meni..koittakaa ne jotka jaksaa ajella ym.suomea 5pv viikko omalla autolla..

• IhmisenIrvikuvat

Siinähän sitä on elämälle tarkoitusta. Hyi. Ennemmin mitä tahansa.

• AsiakasTärkein

Perusohjeet ammattitaidottomalle. Elämäntarkoitus ei työ, mutta kuuluu osana normaaliin elämään. Mitä paremmin työsi hoidat, sitä parempi tulos on.

• Määritelmä

Normaali Elämä. Passata kanssakulkijoita?

Sitä pitää tehdä mistä tykkää - tietysti.

• Hierojatar
        Määritelmä kirjoitti:

Normaali Elämä. Passata kanssakulkijoita?

Sitä pitää tehdä mistä tykkää - tietysti.

Aivan, pitää tehdä sitä mistä tykkää, eikä jatkuvasti valittaa täällä työstään.

• LeuatonRumilus

En valita koskaan! Olen kaikille kiva kunhan hinnasta sovitaan. Tämän olen elämässäni oppinut. Se näkyy työtavoissani, arvoissani ja keskivartalossani.

• TomiOikein
        LeuatonRumilus kirjoitti:

En valita koskaan! Olen kaikille kiva kunhan hinnasta sovitaan. Tämän olen elämässäni oppinut. Se näkyy työtavoissani, arvoissani ja keskivartalossani.

Onko hinnasto esillä?

• YleisessäTiedossa
        LeuatonRumilus kirjoitti:

Valitat koko ajan joka paikassa. Pitäisköhän sille muodottomalle keskivartalollekin tehdä jotain parannuksia ja yläpään nykimiselle?

• SisuaHalua
        YleisessäTiedossa kirjoitti:

Valitat koko ajan joka paikassa. Pitäisköhän sille muodottomalle keskivartalollekin tehdä jotain parannuksia ja yläpään nykimiselle?

Ruokavalio ja jumppa auttaa siihen valittamaasi keskivartaloon.
        Ota itseäsi niskasta kiinni ja toimi!

• Ruudinkeksija

Minäpä otan! Onneksi täällä on yhteishenkeä ja Yrittämisen meininki! Hankin myös tupeen!

• RohkeastiOtaYhteyttä

Yliopisto järjestää hyviä kursseja asiakaspalvelusta.
      Parempi tulos, eikä joudu ulos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe