Kreikkaan toukokuussa..?

Köyhät

Olemme suunnitelleet toukokuulle jonkinlaista etelänmatkaa. Kreikka kiinnostaisi, mutta olemme kuulleet hintatason olevan Suomen tasoa (eli siis kallista). Pitääkö paikkansa? Kuinka kalliiksi tulee esim. ruokailu tai skootterin vuokraus? Paljonkohan lämpötila on ja tarkeneeko meressä uida? Jos haluaa nähdä jotain historiallisia tms nähtävyyksiä, mitä saarta suosittelisitte?

5

2809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ba72

Vinkkejä löydät ainakin www.matkatarinat.comista, jossa on jo muutama kirjoitus kreetasta.

• Vaimo

Me ollaan lähdössä Kreetalle Haniaan toukokuussa, eli vielä ei ole omakohtasia kokemuksia mutta olen lukenu, että siellä on toukokuussa (siis Haniassa) n. 25 astetta lämmintä ja merivesi n. 19-20 asteista. Matkaoppaissa ei ainakaan hirveemmin mainostettu, että siellä olis niin hirveen kalliimpaa kun täällä. Aurinkomatkoilla auton vuokraaminen n. 90 €/3 pv.
      Kannattaa alkaa varailemaan matkaa jo nyt niin voi saada vielä nopean varaajan edun. Eli parhaimmillaan säästää 50 €/hlö.
      Kreetalla on kuulemma aivan mahtavat rannat ja hyviä patikointimahdollisuuksia. Ja kuulemma siellä näkee ihan sitä perinteistäkin Kreetalaista elämää. Keväällä etelässä on luonto parhaimmillaan.

• kalle

Toukokuussa olemme usein olleet Kreikassa. Hinnat tosiaankin Suomen tasoa. Koska toukokuu on Kreikassa vielä alkukesää on parhaita paikkoja Kreeta tai Rodos, joissa kummassakin nähtävää riittää. Meressähän (n.19) viikinki pärjää, ilma on ollut n.19-28. Toukokuussa parasta on se että silloin luonto on Kreikassa parhaimmillaan. Vuokraus on kohtuuhintaista silloin sesonkiajan ulkopuolella.neuvottele hinnoista. Muista VAKUUTUS.

• matkalainen1

Totta on.

Kreikan saarilla maksat safkasta yms. saman kuin täällä. Tuorein Kreikka kokemus Rodokselta kesältä 2003, rantatuolit varjolla maksoi 8euroa, joten pyyhkeellä lököteltiin. Ota oma rantapyyhe mukaan..tai osta paikanpäältä.

Kallein taisi olla siinä ns."kauppahallin" edessä oleva katettu kuja, josta näkee merelle..siinä tuli juotua 5euron kokis. Tosin samassa paikassa Ouzoa sai lasillisen 2eurolla. Tuorepuristettu applesiinimehu oli 1,5e/lasi..eli sen hinta oli kohdallaan :)

Hinnoista vielä, sama se on kanariallakin. Ruuat maksaa raflassa 8egestä ylöspäin. Kapasta tosin saat ihan ok viiniä alle 2egeä pullo..siis tämä sellaisesta automarketista, ei turstialueen pikkukaupasta. Niissä maksoi pringlesitkin 2,5euroa.

• köyhä

Joo kiva kun joku tiesi kertoo hinnoista. Matka tilattu pariks viikkoo... jA EKA KERTA KREIKASSA.KREETALLE 3,5KK PÄÄSTÄ!!! JEE..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5238
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3742
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3035
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1868
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1838
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1815
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1741
    Aihe