Hei! Olen autisti ja minulla on autismin lisäksi myös pakko-oireinen häiriö (F42). Voiko F42-diagnoosista päästä koskaan eroon? Jos ei, niin olen vihainen itselleni, koska stressi laukaisee minulle pakko-oireita, ja en itse pysty sille vain mitään. Lisäksi saan silloin tällöin raivokohtauksia ja lisäksi minulla on silloin tällöin aggressiivista ja haastavaa käytöstä. Pitäisikö minun aloittaa Risperidonin ja pakko-oirelääkityksen käyttäminen? Vai tuleeko minusta huumeriippuvainen?
Autismi ja pakko-oireinen häiriö
2
157
Vastaukset
- ASerakko
- Yksin olet normaali! Yksin et tarvitse terapiaa, hoitoa tai lääkettä.
- Autismiin ei ole lääkettä, mutta oireen mukaista terapiaa, ehkäisymenetelmiä ja lääkitystä on olemassa autismista riippumattomiin rinnakkaisoireisiin.
- Kun stressitaso nousee ja raivokohtaus on tulossa, sitä voi ehkäistä vetäytymällä turvalliseen paikkaan ja kertomalla läheisilleen etteivät lisää stressiä vaan jättävät rauhaan. Jos ei muuten usko sovi käsimerkki tai keltainen ja punainen kortti merkiksi stressitason noususta.
- Stressi laukaisee myös pakko-oireet. Vältä tilanteita, joissa stressitaso nousee, niin et tarvitse lääkkeitä. Stressiin myös ennalta ehkäiseviä lääkkeitä, joita voi ottaa tarpeen vaatiessa, jolloin ei tarvitse kantaa huolta huumeriippuvuudesta.
- Attwood on todennut, kun autisti menee yksin omaan huoneeseensa, hän lakkaa olemasta autisti. - lkjhgfdfghjk
Hyvä toi viimeinen lause.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883169Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin962421Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151649Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701408- 981280
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä421208- 501021
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11021Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561020