Autismi ja pakko-oireinen häiriö

Autistinen_Pekka

Hei! Olen autisti ja minulla on autismin lisäksi myös pakko-oireinen häiriö (F42). Voiko F42-diagnoosista päästä koskaan eroon? Jos ei, niin olen vihainen itselleni, koska stressi laukaisee minulle pakko-oireita, ja en itse pysty sille vain mitään. Lisäksi saan silloin tällöin raivokohtauksia ja lisäksi minulla on silloin tällöin aggressiivista ja haastavaa käytöstä. Pitäisikö minun aloittaa Risperidonin ja pakko-oirelääkityksen käyttäminen? Vai tuleeko minusta huumeriippuvainen?

2

195

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ASerakko

- Yksin olet normaali! Yksin et tarvitse terapiaa, hoitoa tai lääkettä.

- Autismiin ei ole lääkettä, mutta oireen mukaista terapiaa, ehkäisymenetelmiä ja lääkitystä on olemassa autismista riippumattomiin rinnakkaisoireisiin.

- Kun stressitaso nousee ja raivokohtaus on tulossa, sitä voi ehkäistä vetäytymällä turvalliseen paikkaan ja kertomalla läheisilleen etteivät lisää stressiä vaan jättävät rauhaan. Jos ei muuten usko sovi käsimerkki tai keltainen ja punainen kortti merkiksi stressitason noususta.

- Stressi laukaisee myös pakko-oireet. Vältä tilanteita, joissa stressitaso nousee, niin et tarvitse lääkkeitä. Stressiin myös ennalta ehkäiseviä lääkkeitä, joita voi ottaa tarpeen vaatiessa, jolloin ei tarvitse kantaa huolta huumeriippuvuudesta.

- Attwood on todennut, kun autisti menee yksin omaan huoneeseensa, hän lakkaa olemasta autisti.

• lkjhgfdfghjk

Hyvä toi viimeinen lause.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1379
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      46
      758
    3. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      65
      707
    4. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      88
      704
    5. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      669
    6. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      143
      630
    7. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      628
    8. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51