Hei! Olen autisti ja minulla on autismin lisäksi myös pakko-oireinen häiriö (F42). Voiko F42-diagnoosista päästä koskaan eroon? Jos ei, niin olen vihainen itselleni, koska stressi laukaisee minulle pakko-oireita, ja en itse pysty sille vain mitään. Lisäksi saan silloin tällöin raivokohtauksia ja lisäksi minulla on silloin tällöin aggressiivista ja haastavaa käytöstä. Pitäisikö minun aloittaa Risperidonin ja pakko-oirelääkityksen käyttäminen? Vai tuleeko minusta huumeriippuvainen?
Autismi ja pakko-oireinen häiriö
2
187
Vastaukset
- ASerakko
- Yksin olet normaali! Yksin et tarvitse terapiaa, hoitoa tai lääkettä.
- Autismiin ei ole lääkettä, mutta oireen mukaista terapiaa, ehkäisymenetelmiä ja lääkitystä on olemassa autismista riippumattomiin rinnakkaisoireisiin.
- Kun stressitaso nousee ja raivokohtaus on tulossa, sitä voi ehkäistä vetäytymällä turvalliseen paikkaan ja kertomalla läheisilleen etteivät lisää stressiä vaan jättävät rauhaan. Jos ei muuten usko sovi käsimerkki tai keltainen ja punainen kortti merkiksi stressitason noususta.
- Stressi laukaisee myös pakko-oireet. Vältä tilanteita, joissa stressitaso nousee, niin et tarvitse lääkkeitä. Stressiin myös ennalta ehkäiseviä lääkkeitä, joita voi ottaa tarpeen vaatiessa, jolloin ei tarvitse kantaa huolta huumeriippuvuudesta.
- Attwood on todennut, kun autisti menee yksin omaan huoneeseensa, hän lakkaa olemasta autisti. - lkjhgfdfghjk
Hyvä toi viimeinen lause.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843372
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1821329- 771327
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401040Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103981Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310942- 43859
- 95857
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78845Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124835