Christopher Lee

Crow

Onko täällä muita Christopher Lee - faneja?
Mä ainakin olen fani, vaikka herralla ikää tänä vuonna tuleekin kasaan 83vuotta. Mutta silti hän on mahtava näyttelijä...:)

Muutamia leffoja joissa hän on nyt esiintynyt...:)

* Taru Sormusten Herrasta Trilogia (Saruman)
* Star Wars episodi II - Kloonien hyökkäys (Count Dooku/ Darth Tyranus)
* Star Wars episodi III - Sithin Kosto(Count Dooku/ Darth Tyranus)
Ja paljon muuta löytyy täältä > http://www.imdb.com/name/nm0000489/?fr=c2l0ZT1kZnxteD0yMHxzZz0xfGxtPTIwMHx0dD1vbnxwbj0wfHE9Q2hyaXN0b3BoZXIgTGVlfGh0bWw9MXxubT1vbg__;fc=1;ft=44;fm=1

14

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ixo

      Tässä yksi.

      Tosin olen sitä mieltä että hänestä saadaan eniten irti nimenomaan pahiksena. Lee on sen verran ikoninen näyttelijä, että varastaa koko ruudun ilmestyessään...

      Ja olen samaa mieltä (toisessa ketjussa olleen kanssa) että hän on ainoa oikea Dracula. Mutta kyllä Sarumanin rooli on mielestäni hänen parhaansa, koska Draculoissa Lee ei juuri suutaan avannut (siis puhuakseen :-).

      Hänen äänensä on myös kehittynyt iän myötä varsin mahtipontisen jylhäksi ja varsinkin Tolkienin tekstit taittuvat suussa korvia hivelevästi.

      Pitäisi vaan nähdä "Jinnah" elokuva vuodelta 1998, jonka pääosassa hänen väitetään tehneensä uransa parhaan roolityön.

      • Crow

        Olen erittäin samaa mieltä kanssasi. Vielä kun saisi hankittua juuri niitä 50-60-luvun kauhuleffoja.
        Dracula- Prince of the Darkness ja The Mummy mulla jo onkin niin ja The Wicker Man, joka muuten on paikoin melko hauska ollakseen kauhu leffa :) Mutta ne muut kun saisin hommattua niin olisin oikein onnellinen :)
        Näissä vanhemmissa leffoissa on sitä jotain (ja tietysti C.Leen mahtavan karismaattinen olemus), joka nyky kauhareista uupuu...


      • Ossorio
        Crow kirjoitti:

        Olen erittäin samaa mieltä kanssasi. Vielä kun saisi hankittua juuri niitä 50-60-luvun kauhuleffoja.
        Dracula- Prince of the Darkness ja The Mummy mulla jo onkin niin ja The Wicker Man, joka muuten on paikoin melko hauska ollakseen kauhu leffa :) Mutta ne muut kun saisin hommattua niin olisin oikein onnellinen :)
        Näissä vanhemmissa leffoissa on sitä jotain (ja tietysti C.Leen mahtavan karismaattinen olemus), joka nyky kauhareista uupuu...

        Wicker Man hauska?!!? Missä kohtaa?


      • Crow kirjoitti:

        Olen erittäin samaa mieltä kanssasi. Vielä kun saisi hankittua juuri niitä 50-60-luvun kauhuleffoja.
        Dracula- Prince of the Darkness ja The Mummy mulla jo onkin niin ja The Wicker Man, joka muuten on paikoin melko hauska ollakseen kauhu leffa :) Mutta ne muut kun saisin hommattua niin olisin oikein onnellinen :)
        Näissä vanhemmissa leffoissa on sitä jotain (ja tietysti C.Leen mahtavan karismaattinen olemus), joka nyky kauhareista uupuu...

        Nuo Hammer-klassikot ovat kyllä parhaita ns. perinteisiä kauhuteemoja käsitteleviä elokuvia. Itselläni niitä löytyy vino pino. Christopher Lee on ehdottamasti vaikuttavin, uskottavin ja pelottavin Dracula koskaan, Lugosi oli vain unkarilainen klovni.


    • Pekka

      Leehän kävi Suomessa talvisodan aikaan ja ilmoittautui vapaaehtoiseksi piippalakkeja ampumaan. Täällä ei engelsmanneja niihin kinkereihin hyväksytty poliittisten syitten takia joten Lee läksi kotiin.
      Osaa suomea jonkin verran ja on Kalevala-fani.

    • Kauhistus

      Ehdottomasti yksi maailmankaikkeuden parhaimmista näyttelijöistä, ja voi luoja sitä ääntä..Värisyttää selkäpiissä pelkkä ajatteleminenkin. Pahuksen komea mies muuten, penkokaas vaikka netistä jotain nuoruuden kuvia ;)

      • Yavanna

        Christopher Leehän kävi suomessa asinakin sillon kun Episodi II:n tuli leffateattereihin. Muistaakseni joskus 13.4-02 :)
        Ja hän on käynyt muulloinkin suomessa ja lempipaikka on Jyväskylä...
        Hän pitää myös laulamista. Ja hänen suosikkina (omista leffoistaan siis) on The Wicker Man... Tossa nyt taas vähän triviaa :)
        Terveisin: Crow


      • Paras
        Yavanna kirjoitti:

        Christopher Leehän kävi suomessa asinakin sillon kun Episodi II:n tuli leffateattereihin. Muistaakseni joskus 13.4-02 :)
        Ja hän on käynyt muulloinkin suomessa ja lempipaikka on Jyväskylä...
        Hän pitää myös laulamista. Ja hänen suosikkina (omista leffoistaan siis) on The Wicker Man... Tossa nyt taas vähän triviaa :)
        Terveisin: Crow

        Paras Lee-leffa on Horror Hotel. Se kylmää!


      • Laulamisesta puheenollen
        Yavanna kirjoitti:

        Christopher Leehän kävi suomessa asinakin sillon kun Episodi II:n tuli leffateattereihin. Muistaakseni joskus 13.4-02 :)
        Ja hän on käynyt muulloinkin suomessa ja lempipaikka on Jyväskylä...
        Hän pitää myös laulamista. Ja hänen suosikkina (omista leffoistaan siis) on The Wicker Man... Tossa nyt taas vähän triviaa :)
        Terveisin: Crow

        Christopher Lee esiintyy myös lausujan roolissa metallibändi Rhapsodyn uudella levyllä. Piakkoin on tulossa myös uusi sinkku, jossa Lee myös laulaa Rhapsodyn säestyksellä. Aika hyvin 82 vuotiaalta!

        http://www.mightyrhapsody.com/


    • ...oli ainoa LOTR-elokuvien tuotantotiimin jäsen, joka oli henkilökohtaisesti keskustellut itsensä Tolkienin kanssa. Se tapahtui 1950-luvulla englannissa pubissa. Lee kertoi siitä jossakin haastattelussa.

      Ja tosiaan, talvisotaan olisi nuorna miesnä ollessa tullut vapaaehtoisena. Suuri Suomen ystävä, joka haluaisi oppia kielenkin niin hyvin, että voisi lukea Kalevalan alkukielisenä.

      Onneksi mies sai kunniallisen tavan vetäytyä eläkkeelle hienojen roolien myötä eikä viimeiseksi muistoksi hänestä jäänyt Poliisiopisto 7-Moskovan keikka ja Moskovan poliisipäällikön rooli...

      • ixo

        Leellä ei ole vielä aikomustakaan jäädä eläkkeelle ...


      • ixo kirjoitti:

        Leellä ei ole vielä aikomustakaan jäädä eläkkeelle ...

        ...tosin ikää alkaa miehellä olla. Siinä mielessä eläkekään ei varmasti täysin pois suljettu...


      • Yavanna
        j.ellroy kirjoitti:

        ...tosin ikää alkaa miehellä olla. Siinä mielessä eläkekään ei varmasti täysin pois suljettu...

        ...kun katsoo, esim IMBD:n listaa hänen elokuvistaan niin sinne tuntuu aina silloin tällöin tulevan uusia leffoja, joita hänellä on tekeillä...
        Elikkäs siitä saa jo sen käsityksen ettei häntä eläkkeelle jääminen taida kiinnostaa...-^_^-


    • Dark Figur

      Ja tässä taas yksi fani! kaikki Draculat on nähty, se paras on Dracula has risen from the grave! joka tököttää hyllyssä vhs versiona ilman vhs nauhuria :( kyllä kyllä ainoa oikea Dracula on Lee.Vaikka kuuleman mukaan itse ei tykkää koko roolista,kuulema tympäsee koko Draculan esittäminen,Hammerin boxin(Muumio,Frankenstein,Dracula)tuli muutama vuosi hankittua,Prince of Darknessin loppu kohta on hieno! jossa aurinko tuhoaa Kreivin kun Peter Cushing tekasee kynttilän jaloista ristin ja sojottaa sillä Leen silmiin,puhumattakaan Leen irvistystä kun hän huomaa vampyyri naisen kajoavan Jonathanin lutkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe